abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43710448
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:03 schreef Pumatje het volgende:
kei moi inderdaad als je geen waarde hecht aan fatsoenlijke wegen en het niet erg vind dat om de 10 jaar de waterleidingen en wegen vervangen moeten worden omdat de betonnen platen van je oprit te ver wegzakken, over een sociaal stelsel en al de onverzekerde inwoners niet te spreken,

ook als je geen smaak hebt, een prachtwijk..

Ikea woningen, vormgeving en stijl is ver te zoeken, maargoed je hebt wel je mooi gemetselde bbq in de tuin
't is juist die stijl en vormgeving die ik leuk vind
  maandag 20 november 2006 @ 12:10:44 #102
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_43713065
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:24 schreef Ephemera het volgende:

[..]

't is juist die stijl en vormgeving die ik leuk vind
echt waar? Ik vind het zo simpel, en smakeloos? Niet dat ik je veroordeel ofzo, maar ik vind het niets

( niet dat ik de Nederlandse manier van wijkenbouwen mooi vind )
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:50:11 #103
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_43741363
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:10 schreef nonzz het volgende:

[..]

Klopt. Heb ik laatst ergens gelezen. Een stedenbouwkundige zei dat 11% van Nederland nu bebouwd is. Meer dan 13% bebouwing heeft Nederland waarschijnlijk nooit nodig met de huidige bevolkingsgroei/krimp. Als we nu ipv 13%, 14% zouden gaan bebouwen kan iedereen in ruime woningen wonen met veel groen. Het enige wat daarvoor nodig is, is een soepeler beleid. Volgens die kerel zou Nederland dan ook minder "vol" lijken omdat mensen ruimer wonen.
De makelaars, woningcorporaties en grondbezitters zullen de vrijgave van extra ruimte koste wat het kost voorkomen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 12:27:11 #104
862 Arcee
Look closer
pi_47825889
Nieuwbouw.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_47826411
Is dat even een nutteloze schop...
pi_47826798
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 14:39 schreef ceedeehoer het volgende:

[..]

The American way of life. Yeah, I like it.
Ik meld me ook graag aan.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:48:43 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47828667
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:27 schreef Arcee het volgende:
Nieuwbouw.

Ik vind nieuwbouw vaak maar niks, zowel in de VS als Nederland. Veel van hetzelfde, massaproductie en vaak straalt het gewoon niks uit.

Uitzonderingen daar gelaten maar daarom zijn het ook uitzonderingen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:54:26 #108
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47828901
Ziet er allemaal vreselijk uit.

Dan liever zoiets aan de rand van een toffe stad

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47829296
Ik zal eens een foto'tje maken van mijn oude wijk in groenlo, gelderland heeft er wel wat van weg
pi_47829380
uit google al een tekening van de wijk er naast:
pi_47829569
Schitterd de wijken in de USA
AFC AJAX
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 14:17:47 #112
862 Arcee
Look closer
pi_47829892
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:48 schreef popolon het volgende:

Ik vind nieuwbouw vaak maar niks, zowel in de VS als Nederland. Veel van hetzelfde, massaproductie en vaak straalt het gewoon niks uit.
Tsja, het is maar waar je van houdt. Ik hou helemaal niet van pittoreske kleine kutstraatjes met uit lelijke rooie bakstenen opgetrokken a-symetrische oude panden. Doe mij maar retestrakke uit beton, staal en glas opgetrokken symetrische nieuwbouw.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_47830819
Gadver, hoe kan je die woningen nou mooi vinden. Allemaal namaak, cheape houtzooi en kunststof.
Die daken 1 windstootje en je bent letterlijk dakloos

Bovendien wil je toch niet als een wereldvreemd persoon in een Gated Comminity leven?

Dat huis wat Posdnous postte ziet er al een stuk beter uit, doch lijkt het een beetje namaak.
pi_47830893
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:41 schreef Fides het volgende:
Gadver, hoe kan je die woningen nou mooi vinden. Allemaal namaak, cheape houtzooi en kunststof.

Bovendien wil je toch niet als een wereldvreemd persoon in een Gated Comminity leven?

Dat huis wat Posdnous postte ziet er al een stuk beter uit, doch lijkt het een beetje namaak.
Precies, vind die wijken maar griezelig (net als sommige van die wijken die ze in Nederland maken, bijna boomloze, lego-wijken).
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:47:45 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47831052
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:41 schreef Fides het volgende:

Dat huis dat Posnous postte is dus precies wat jij 'cheap' noemt.

En die daken waaien er echt niet zomaar af hoor. Mijn huis heeft heeft al 30 jaar zware stormen doorstaan. En dan bedoel ik ook echt zware stormen. Niet die 'stormen' die je kent in Nederland.

Maar goed, blijkbaar denken mensen nog steeds dat als je huis gedeeltelijk uit hout bestaat dat het dan zomaar omwaait. Ja een tornado is wat problematischer maar dan heb je met een stenen huis ook een probleem.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47834642
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:54 schreef Posdnous het volgende:
Ziet er allemaal vreselijk uit.

Dan liever zoiets aan de rand van een toffe stad

[afbeelding]
Dit is dan weer ook zo totally pauper
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:55:36 #117
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_47835751
Brrr.. Daar zou ik echt nooit willen wonen. Sowieso, die houten huizen boezemen me nog steeds angst in. Paar spaanplaten aan elkaar nieten, balkjes als dragende muur met wat triplex ertegenaan (holle muren dus, plek genoeg voor ongedierte ), plankjes tegen de buitenkant die je elk jaar moet schilderen...

Mij niet gezien.

Als we ooit genoeg geld hebben, laten we een bakstenen huis bouwen naar hollands model. Waar je niet het gevoel hebt dat je door de vloer zakt. Eerlijk beton en bakstenen

En die wijken zelf ook... de sociale controle is daar zo groot, en daar pas ik zoooo niet in.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Eindredactie Games vrijdag 30 maart 2007 @ 17:01:44 #118
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_47835962
kan je net zo goed in Almere gaan wonen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:02:12 #119
71919 wonderer
pi_47835976
Ja, in principe wel. Maar daar heeft mijn partner geen goeie baan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_47836893
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:55 schreef wonderer het volgende:
Brrr.. Daar zou ik echt nooit willen wonen. Sowieso, die houten huizen boezemen me nog steeds angst in. Paar spaanplaten aan elkaar nieten, balkjes als dragende muur met wat triplex ertegenaan (holle muren dus, plek genoeg voor ongedierte ), plankjes tegen de buitenkant die je elk jaar moet schilderen...

Mij niet gezien.

Als we ooit genoeg geld hebben, laten we een bakstenen huis bouwen naar hollands model. Waar je niet het gevoel hebt dat je door de vloer zakt. Eerlijk beton en bakstenen

En die wijken zelf ook... de sociale controle is daar zo groot, en daar pas ik zoooo niet in.
de mensheid bouwt al decennia lang huizen van hout dus ga niet zeggen dat hout kut is. Als je het goede hout gebruikt is het geweldig materiaal om een huis van te bouwen. Het is ook nog eens goed voor het milieu als je daar om zou geven.
0023
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:31:24 #121
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47837016
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:55 schreef wonderer het volgende:

Mij niet gezien.

Bij ons om de hoek heb je zo'n 'community' country club gebeuren. Sommige mensen vinden het prachtig daar te wonen maar mij niet gezien. Heeft trouwens niks met countrymuziek te maken.

map

Hartstikke 'veilig' maar je moet je wel houden aan bepaalde regels. Bleh.

Maar goed, zulke wijken vind je overal, ook wel in Nederland denk ik.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:27 schreef ikJur het volgende:

[..]

de mensheid bouwt al decennia lang huizen van hout dus ga niet zeggen dat hout kut is. Als je het goede hout gebruikt is het geweldig materiaal om een huis van te bouwen. Het is ook nog eens goed voor het milieu als je daar om zou geven.
Yep uiteraard, een huis staat of valt door de kwaliteit van de bouwer. Of het nou van steen, hout of wat dan ook is.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:37:55 #122
71919 wonderer
pi_47837226
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:27 schreef ikJur het volgende:

[..]

Aangezien de huizen hier in de buurt bijna allemaal 60 jaar en ouder zijn, geloof ik best wel dat het werkt, maar ik voel me gewoon niet veilig in een houten huis. Het kraakt ook aan alle kanten. In ons vorige appartement boog de vloer door als je er op liep. Dat vind ik gewoon niet prettig, doe mij maar beton
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:39:42 #123
71919 wonderer
pi_47837272
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Hartstikke 'veilig' maar je moet je wel houden aan bepaalde regels. Bleh.
Mja, wij wonen nu in een appartementencomplex. We mogen niks op het balkon zetten, da's "lelijk" en er zijn nog meer van dat soort regels. Nou is het wel huur, dus okee, maar dan nog... Als je een beetje pech hebt, zit je in een wijk waar iedereen op elkaar let of de regels wel nageleefd worden. Ik zou me hoogst onprettig voelen.
pi_47837680
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Mja, wij wonen nu in een appartementencomplex. We mogen niks op het balkon zetten, da's "lelijk" en er zijn nog meer van dat soort regels. Nou is het wel huur, dus okee, maar dan nog... Als je een beetje pech hebt, zit je in een wijk waar iedereen op elkaar let of de regels wel nageleefd worden. Ik zou me hoogst onprettig voelen.
Hoe zit het met de tolerantie van jullie homoseksualiteit dan?
0023
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:53:31 #125
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47837702
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:24 schreef cheukert het volgende:

[..]

Dit is dan weer ook zo totally pauper
ja, tuurlijk .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo