't is juist die stijl en vormgeving die ik leuk vindquote:Op zondag 19 november 2006 14:03 schreef Pumatje het volgende:
kei moi inderdaad als je geen waarde hecht aan fatsoenlijke wegen en het niet erg vind dat om de 10 jaar de waterleidingen en wegen vervangen moeten worden omdat de betonnen platen van je oprit te ver wegzakken, over een sociaal stelsel en al de onverzekerde inwoners niet te spreken,
ook als je geen smaak hebt, een prachtwijk..
Ikea woningen, vormgeving en stijl is ver te zoeken, maargoed je hebt wel je mooi gemetselde bbq in de tuin![]()
echt waar? Ik vind het zo simpel, en smakeloos? Niet dat ik je veroordeel ofzo, maar ik vind het nietsquote:Op maandag 20 november 2006 10:24 schreef Ephemera het volgende:
[..]
't is juist die stijl en vormgeving die ik leuk vind![]()
De makelaars, woningcorporaties en grondbezitters zullen de vrijgave van extra ruimte koste wat het kost voorkomen.quote:Op zondag 19 november 2006 19:10 schreef nonzz het volgende:
[..]
Klopt. Heb ik laatst ergens gelezen. Een stedenbouwkundige zei dat 11% van Nederland nu bebouwd is. Meer dan 13% bebouwing heeft Nederland waarschijnlijk nooit nodig met de huidige bevolkingsgroei/krimp. Als we nu ipv 13%, 14% zouden gaan bebouwen kan iedereen in ruime woningen wonen met veel groen. Het enige wat daarvoor nodig is, is een soepeler beleid. Volgens die kerel zou Nederland dan ook minder "vol" lijken omdat mensen ruimer wonen.
Ik meld me ook graag aan.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:39 schreef ceedeehoer het volgende:
[..]
The American way of life. Yeah, I like it.
quote:
Tsja, het is maar waar je van houdt. Ik hou helemaal niet van pittoreske kleine kutstraatjes met uit lelijke rooie bakstenen opgetrokken a-symetrische oude panden. Doe mij maar retestrakke uit beton, staal en glas opgetrokken symetrische nieuwbouw.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:48 schreef popolon het volgende:
Ik vind nieuwbouw vaak maar niks, zowel in de VS als Nederland. Veel van hetzelfde, massaproductie en vaak straalt het gewoon niks uit.
Precies, vind die wijken maar griezelig (net als sommige van die wijken die ze in Nederland maken, bijna boomloze, lego-wijken).quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:41 schreef Fides het volgende:
Gadver, hoe kan je die woningen nou mooi vinden. Allemaal namaak, cheape houtzooi en kunststof.
Die daken1 windstootje en je bent letterlijk dakloos
Bovendien wil je toch niet als een wereldvreemd persoon in een Gated Comminity leven?
Dat huis wat Posdnous postte ziet er al een stuk beter uit, doch lijkt het een beetje namaak.
Dat huis dat Posnous postte is dus precies wat jij 'cheap' noemt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:41 schreef Fides het volgende:
Gadver, hoe kan je die woningen nou mooi vinden. Allemaal namaak, cheape houtzooi en kunststof.
Die daken1 windstootje en je bent letterlijk dakloos
Bovendien wil je toch niet als een wereldvreemd persoon in een Gated Comminity leven?
Dat huis wat Posdnous postte ziet er al een stuk beter uit, doch lijkt het een beetje namaak.
Dit is dan weer ook zo totally pauperquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:54 schreef Posdnous het volgende:
Ziet er allemaal vreselijk uit.
Dan liever zoiets aan de rand van een toffe stad
[afbeelding]
de mensheid bouwt al decennia lang huizen van hout dus ga niet zeggen dat hout kut is. Als je het goede hout gebruikt is het geweldig materiaal om een huis van te bouwen. Het is ook nog eens goed voor het milieu als je daar om zou geven.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:55 schreef wonderer het volgende:
Brrr.. Daar zou ik echt nooit willen wonen. Sowieso, die houten huizen boezemen me nog steeds angst in. Paar spaanplaten aan elkaar nieten, balkjes als dragende muur met wat triplex ertegenaan (holle muren dus, plek genoeg voor ongedierte), plankjes tegen de buitenkant die je elk jaar moet schilderen...
Mij niet gezien.
Als we ooit genoeg geld hebben, laten we een bakstenen huis bouwen naar hollands model. Waar je niet het gevoel hebt dat je door de vloer zakt. Eerlijk beton en bakstenen
En die wijken zelf ook... de sociale controle is daar zo groot, en daar pas ik zoooo niet in.
Bij ons om de hoek heb je zo'n 'community' country club gebeuren. Sommige mensen vinden het prachtig daar te wonen maar mij niet gezien. Heeft trouwens niks met countrymuziek te maken.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:55 schreef wonderer het volgende:
Brrr.. Daar zou ik echt nooit willen wonen. Sowieso, die houten huizen boezemen me nog steeds angst in. Paar spaanplaten aan elkaar nieten, balkjes als dragende muur met wat triplex ertegenaan (holle muren dus, plek genoeg voor ongedierte), plankjes tegen de buitenkant die je elk jaar moet schilderen...
Mij niet gezien.
Als we ooit genoeg geld hebben, laten we een bakstenen huis bouwen naar hollands model. Waar je niet het gevoel hebt dat je door de vloer zakt. Eerlijk beton en bakstenen
En die wijken zelf ook... de sociale controle is daar zo groot, en daar pas ik zoooo niet in.
Yep uiteraard, een huis staat of valt door de kwaliteit van de bouwer. Of het nou van steen, hout of wat dan ook is.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:27 schreef ikJur het volgende:
[..]
de mensheid bouwt al decennia lang huizen van hout dus ga niet zeggen dat hout kut is. Als je het goede hout gebruikt is het geweldig materiaal om een huis van te bouwen. Het is ook nog eens goed voor het milieu als je daar om zou geven.
Aangezien de huizen hier in de buurt bijna allemaal 60 jaar en ouder zijn, geloof ik best wel dat het werkt, maar ik voel me gewoon niet veilig in een houten huis. Het kraakt ook aan alle kanten. In ons vorige appartement boog de vloer door als je er op liep. Dat vind ik gewoon niet prettig, doe mij maar betonquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:27 schreef ikJur het volgende:
[..]
de mensheid bouwt al decennia lang huizen van hout dus ga niet zeggen dat hout kut is. Als je het goede hout gebruikt is het geweldig materiaal om een huis van te bouwen. Het is ook nog eens goed voor het milieu als je daar om zou geven.
Mja, wij wonen nu in een appartementencomplex. We mogen niks op het balkon zetten, da's "lelijk" en er zijn nog meer van dat soort regels. Nou is het wel huur, dus okee, maar dan nog... Als je een beetje pech hebt, zit je in een wijk waar iedereen op elkaar let of de regels wel nageleefd worden. Ik zou me hoogst onprettig voelen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Hartstikke 'veilig' maar je moet je wel houden aan bepaalde regels.Bleh.
Hoe zit het met de tolerantie van jullie homoseksualiteit dan?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mja, wij wonen nu in een appartementencomplex. We mogen niks op het balkon zetten, da's "lelijk" en er zijn nog meer van dat soort regels. Nou is het wel huur, dus okee, maar dan nog... Als je een beetje pech hebt, zit je in een wijk waar iedereen op elkaar let of de regels wel nageleefd worden. Ik zou me hoogst onprettig voelen.
ja, tuurlijkquote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:24 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dit is dan weer ook zo totally pauper
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |