Thnx..quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:36 schreef tonja het volgende:
Arm caafje. Sterkte ermee.
Ze zijn maar klein.. En ze moeten echt heel veel aandacht..quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:45 schreef splendor het volgende:
![]()
Mijn cavia bloedde begin deze week ontzettend uit haar kont, ik schrok me rot! Maar nu een paar dagen later eet ze weer normaal en lijkt het allemaal wel zo'n beetje voorbij te zijn. Bij 2 eerdere cavia's liep het slechter af toen ze ziek werden.. cavia's kunnen zo weinig hebben ook.
Ze was volgens mij verder gezond.. maar nadat ze krant at.. ging het zo slecht..quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:32 schreef CherryLips het volgende:
dat van de krant, gok je dat of heb je dat van de dierenarts gehoord?
en sterkte.
Cavia's gaan niet naar de caviahemel, ze zeggen altijd dat cavia's net zoals alle andere huisdieren naar de regenboogbrug gaan... Een hele fijne plek waar ze heerlijk kunnen spelen, ravotten en alles hebben wat hun hartje begeerd... maar ze zullen altijd wachten op die éne dierbare persoon waar ze zo gek op waren.... En als het baasje dan uiteindelijk overlijdt zullen beestje(s) en baasjes weer herenigd worden en samen gelukkig zijnquote:Op maandag 13 november 2006 09:52 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Hij is nu in de cavia hemel!![]()
Mooiquote:Op maandag 13 november 2006 09:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Cavia's gaan niet naar de caviahemel, ze zeggen altijd dat cavia's net zoals alle andere huisdieren naar de regenboogbrug gaan... Een hele fijne plek waar ze heerlijk kunnen spelen, ravotten en alles hebben wat hun hartje begeerd... maar ze zullen altijd wachten op die éne dierbare persoon waar ze zo gek op waren.... En als het baasje dan uiteindelijk overlijdt zullen beestje(s) en baasjes weer herenigd worden en samen gelukkig zijn
Zo gaat het verhaal
bedankt voor de goede tip!quote:Op maandag 13 november 2006 09:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Krant op zich kan geen kwaad, het is de kranteninkt die slecht is voor cavia's. Overigens is dit tegenwoordig geen aanwijsbare oorzaak meer voor de dood aangezien de inkt een heel stuk minder giftig is dan vroeger. Aangezien het diertje al een poosje niet meer at is de kans vrij groot dat ze gewoon haakjes op de kiezen had en niet meer kon eten. hier sterven cavia's heel vaak aan als je er niet direct mee naar de dierenarts gaat. Ik zou dit dus als boosdoener aanwijzen....
Afijn, voor de volgende keer, weeg je cavia iedere week en zodra het diertje zorgwekkend afvalt (10 gram is niet zorgwekkend), onmiddelijk naar de dierenarts. Aangezien cavia's keien zijn in pijn verbergen ben je sowieso al te laat als ze iets laten merken, dus hoe eerder hoe beter.
En voor nu: veel sterkte.
als ik dood ga kan ik daar een kinderboerderij beginnenquote:Op maandag 13 november 2006 09:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Cavia's gaan niet naar de caviahemel, ze zeggen altijd dat cavia's net zoals alle andere huisdieren naar de regenboogbrug gaan... Een hele fijne plek waar ze heerlijk kunnen spelen, ravotten en alles hebben wat hun hartje begeerd... maar ze zullen altijd wachten op die éne dierbare persoon waar ze zo gek op waren.... En als het baasje dan uiteindelijk overlijdt zullen beestje(s) en baasjes weer herenigd worden en samen gelukkig zijn
Zo gaat het verhaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |