abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:20:35 #1
153515 JvdK
This Side Up
pi_43440802
Cavia ziek? Vervolg op dit topic.

Gister heeft dus iedereen mij aangeraden om met de Caaf naar de dokter te gaan..
Ik dus een afspraak gemaakt voor vandaag.
Om 14 uur heeft mijn vriendin nog een spuitje gehaald om de Caaf via het spuitje drinken te geven, want ze dronk niks meer..
Daarna is ze even weg geweest om mij te halen van het station.
Toen ik thuis kwam, lag ons lieve Flamia'tje..in een houding hoe ik haar nog niet kenden.
Haar lichaampje voelde koud, ze piepte niet meer.
Ze is ietsje ouder dan 1 geworden... In cavia-wereld is dat een tiener.

De mogelijke overleidingsoorzaak is: krant eten.

Ik waarschuw iedereen hierbij, doe echt nooit kranten als bodem onder je zaagsel laag.

Rust in vrede lieve caaf.

Gewoon proberen..
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:36:42 #2
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43441186
Arm caafje. Sterkte ermee.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:37:29 #3
59009 paullo
vini vidi vici
pi_43441214
-weg-

[ Bericht 95% gewijzigd door Anne op 11-11-2006 08:10:06 ]
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:38:42 #4
153515 JvdK
This Side Up
pi_43441243
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 22:36 schreef tonja het volgende:
Arm caafje. Sterkte ermee.
Thnx..

Volgens internet zal ie 8 worden..
Niet zo heel goed gelukt!
Gewoon proberen..
pi_43441403

Mijn cavia bloedde begin deze week ontzettend uit haar kont, ik schrok me rot! Maar nu een paar dagen later eet ze weer normaal en lijkt het allemaal wel zo'n beetje voorbij te zijn. Bij 2 eerdere cavia's liep het slechter af toen ze ziek werden.. cavia's kunnen zo weinig hebben ook.
-
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:45:52 #6
153515 JvdK
This Side Up
pi_43441423
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 22:45 schreef splendor het volgende:

Mijn cavia bloedde begin deze week ontzettend uit haar kont, ik schrok me rot! Maar nu een paar dagen later eet ze weer normaal en lijkt het allemaal wel zo'n beetje voorbij te zijn. Bij 2 eerdere cavia's liep het slechter af toen ze ziek werden.. cavia's kunnen zo weinig hebben ook.
Ze zijn maar klein.. En ze moeten echt heel veel aandacht..
Gewoon proberen..
pi_43441441
Sorry, verkeerde smiley.. die nu in jou reply zit.
-
pi_43442615
dat van de krant, gok je dat of heb je dat van de dierenarts gehoord?

en sterkte .
Tap tap tap
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:06:18 #9
153515 JvdK
This Side Up
pi_43443653
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:32 schreef CherryLips het volgende:
dat van de krant, gok je dat of heb je dat van de dierenarts gehoord?

en sterkte .
Ze was volgens mij verder gezond.. maar nadat ze krant at.. ging het zo slecht..
thnx
Gewoon proberen..
pi_43471256
Ahh.. dat is shit..

Sterkte .
  maandag 13 november 2006 @ 08:57:54 #11
153515 JvdK
This Side Up
pi_43498957
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:16 schreef ijsmeis het volgende:
Ahh.. dat is shit..

Sterkte .
Ja..
Gewoon proberen..
pi_43499803
Krant op zich kan geen kwaad, het is de kranteninkt die slecht is voor cavia's. Overigens is dit tegenwoordig geen aanwijsbare oorzaak meer voor de dood aangezien de inkt een heel stuk minder giftig is dan vroeger. Aangezien het diertje al een poosje niet meer at is de kans vrij groot dat ze gewoon haakjes op de kiezen had en niet meer kon eten. hier sterven cavia's heel vaak aan als je er niet direct mee naar de dierenarts gaat. Ik zou dit dus als boosdoener aanwijzen....

Afijn, voor de volgende keer, weeg je cavia iedere week en zodra het diertje zorgwekkend afvalt (10 gram is niet zorgwekkend), onmiddelijk naar de dierenarts. Aangezien cavia's keien zijn in pijn verbergen ben je sowieso al te laat als ze iets laten merken, dus hoe eerder hoe beter.
En voor nu: veel sterkte.
I had a signature once. It was awful.
pi_43499846
Tragisch!

Hij is nu in de cavia hemel!
pi_43499879
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:52 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Hij is nu in de cavia hemel!
Cavia's gaan niet naar de caviahemel, ze zeggen altijd dat cavia's net zoals alle andere huisdieren naar de regenboogbrug gaan... Een hele fijne plek waar ze heerlijk kunnen spelen, ravotten en alles hebben wat hun hartje begeerd... maar ze zullen altijd wachten op die éne dierbare persoon waar ze zo gek op waren.... En als het baasje dan uiteindelijk overlijdt zullen beestje(s) en baasjes weer herenigd worden en samen gelukkig zijn

Zo gaat het verhaal
pi_43499951
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:54 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Cavia's gaan niet naar de caviahemel, ze zeggen altijd dat cavia's net zoals alle andere huisdieren naar de regenboogbrug gaan... Een hele fijne plek waar ze heerlijk kunnen spelen, ravotten en alles hebben wat hun hartje begeerd... maar ze zullen altijd wachten op die éne dierbare persoon waar ze zo gek op waren.... En als het baasje dan uiteindelijk overlijdt zullen beestje(s) en baasjes weer herenigd worden en samen gelukkig zijn

Zo gaat het verhaal
Mooi !
  maandag 13 november 2006 @ 09:59:08 #16
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_43499965
Mooi verhaal, waar komt het vandaan?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_43500113
het staat overal op internet, google maar eens op regenboogbrug of rainbow bridge en je komt de ontroerendste verhalen en sites tegen....
  maandag 13 november 2006 @ 10:08:22 #18
153515 JvdK
This Side Up
pi_43500167
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Krant op zich kan geen kwaad, het is de kranteninkt die slecht is voor cavia's. Overigens is dit tegenwoordig geen aanwijsbare oorzaak meer voor de dood aangezien de inkt een heel stuk minder giftig is dan vroeger. Aangezien het diertje al een poosje niet meer at is de kans vrij groot dat ze gewoon haakjes op de kiezen had en niet meer kon eten. hier sterven cavia's heel vaak aan als je er niet direct mee naar de dierenarts gaat. Ik zou dit dus als boosdoener aanwijzen....

Afijn, voor de volgende keer, weeg je cavia iedere week en zodra het diertje zorgwekkend afvalt (10 gram is niet zorgwekkend), onmiddelijk naar de dierenarts. Aangezien cavia's keien zijn in pijn verbergen ben je sowieso al te laat als ze iets laten merken, dus hoe eerder hoe beter.
En voor nu: veel sterkte.
bedankt voor de goede tip!

En het cavia regenboog verhaal is helemaal geweldig!
Ik hoop dat ze niet veel pijn gehad heeft...
Gewoon proberen..
pi_43503390
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:54 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Zo gaat het verhaal
als ik dood ga kan ik daar een kinderboerderij beginnen .
Al m'n hamstertjes en caafjes samen
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')