Find the most obscure charity you can - one that probably makes about a fiver a year - and donate a few quidHet obscure aan het doel dat gekozen is, is dat we dezelfde naam dragen. We gaan dit jaar inzamelen voor de stichting FOK. Een stichting die activiteiten ontplooit voor kinderen met Taaislijm ziekte (CF)
De levensverwachting van deze kinderen is over het algemeen niet hoog, en de stichting zet zich in om de kinderen individueel een onbezorgd dagje uit te bieden, zodat zij toch nog een lichtpuntje hebben tussen alle ziekenhuis opnames door. Voorheen organiseerde de stichting vakantiekampen voor deze patiënten, maar door het opduiken van een gevraalijke en besmettelijke bactierie, die heel makkelijk overdraagbaar is tussen de patiënten, is dit helaas niet meer toegstaan. Daarom leggen zij zich naast de individuele dagjes uit ook toe op het opzetten van een Portal voor lotgenotencontact (nu dit fysiek niet meer mogelijk is) en het aanbieden van een internetaanbieding aan kinderen die in het ziekenhuis zijn opgenomen. Dit is tweeledig: het verzorgen van netwerkfaciliteiten en het aanschaffen van laptops die de kinderen kunnen gebruiken in het ziekenhuis.
Al met al is dat een hele omschakeling voor de stichting, en zeker omdat Taailslijmziekte een relatief onbekende ziekte is, is er veel geld nodig om de doelen te verwezelijken. Daar wil ik de RAOK ook aanpassen op de laatste paar woorden. A few quid is natuurlijk niet genoeg, dus willen we de kerstactie van dit jaar in het teken zetten van deze stichting.
http://www.stichtingfok.nlDe actie gaat plaatsvinden in dit topic:
Fok! kerstinzamelactie: Fok! voor FOKen moet nog even worden opgestart (zal waarschijnlijk maandag worden.
Wat is nu de bedoeling van dit topic, dat is toch dubbel en dus eigenlijk alleen maar spam ?
Nee dat is het niet. Het lijkt ons namelijk erg leuk en fijn als er in dit topic ludieke acties georganiseerd gaan worden door de users, om zoveel mogeljik geld in te zamelen voor deze stichting. Uiteindelijk wordt dat geld centraal op een bankrekening verzameld (komt nog in het GC topic aan de orde)
En het is dan de bedoeling dat je hier de actie uiteenzet, en ook daadwerkelijk uitvoert in jouw eigen omgeving. (bijv een dag muziek maken op straat en de opbrengst doneren etc etc)
Kan ik natuurlijk zelf niet achterblijven. Inmiddels heb ik toestemming van mijn baas om hier op school een inzameling te houden onder de collega"s. Dus van het weekend ga ik een mail opstellen die ik maandag naar alle collega's ga sturen (zo'n 300). Verder wil ik mails versturen naar afdeling marketing en communicatie, om te kijken of daar nog liggende gelden zijn mbt sponsoring. En uiteraard mails naar de repro, cateringbedrijf en het college van bestuur.
Als je de verslagen leest van de kinderen die daadwerkelijk een dag weg zijn geweest met de stichting, en als je verhalen van de bestuursleden van de stichting hoort, dan weet je gewoon dat dit doel de moeite waard is. Ik heb overigens sinds gisteren daadwerkelijk contact met deze mensen. Zij zijn zeer enthousiast over ons voornemen.
Kom op ! zet je beste beentje voor !
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is