abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43411052
Ik zit er over te denken om mijn 2 katten te laten verzekeren via de verzekering van http://www.dierenverzekering.nl. Heeft iemand ervaring met deze maatschappij? Heb alle voorwaarden gelezen en het ziet er goed uit, in de combinatiepolis wordt zo goed als alles vergoed, voor 9 euro per maand. (Ik kan alleen niet vinden of chippen ook wordt vergoed)

Of kan iemand mij een betere / goedkopere met dezelfde vergoedingen aanraden? Of is een verzekering misschien wel overbodig, en ben je in feite nog meer kwijt dan wanneer je je niet verzekert?
  donderdag 9 november 2006 @ 21:56:37 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43411623
Ik heb gekozen voor www.proteq.nl

Die kom ik het vaakste tegen en wordt volgens mij ook door de Dierenbescherming geadviseerd.

Ik ben er sinds dit voorjaar verzekerd, heb onlangs voor het eerst gedeclareerd. Heb de betaling nog niet binnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_43411706
Ik ben nu ook verzekerd bij www.proteq.nl, eerst bij www.isdiepoesnuweerziek.nl maar die hebben mijn rekening nooit betaald
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_43411720
Die heb ik inderdaad ook gezien. Alleen die is 2 euro per maand duurder, en je hebt een eigen risico van 19%. En je moet je nog aanvullend verzekeren om bijvoorbeeld oncologie vergoed te krijgen.. Dus als ik het zo goed inschat, is die wel een stuk duurder uiteindelijk...
  donderdag 9 november 2006 @ 22:03:51 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43411923
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb gekozen voor www.proteq.nl

Die kom ik het vaakste tegen en wordt volgens mij ook door de Dierenbescherming geadviseerd.
Die hebben wij sinds twee maanden ook, nadat onze andere, louche dierenverzekering (NHZ/Animas) over de kop is gegaan. So much for levenslange dekking, in twee jaar vooruitbetaald

Eén advies: lees hoe dan ook de kleine lettertjes goed door. Maar Proteq zag er heel goed uit. Ik zou die kiezen (heb ik dus ook gedaan).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:08:31 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43412125
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Die heb ik inderdaad ook gezien. Alleen die is 2 euro per maand duurder, en je hebt een eigen risico van 19%. En je moet je nog aanvullend verzekeren om bijvoorbeeld oncologie vergoed te krijgen.. Dus als ik het zo goed inschat, is die wel een stuk duurder uiteindelijk...
Bij proteq hoef je je voor oncologie niet apart bij te verzekeren, hoor.
pi_43412171
Maar haal je het er ook echt uit?

Want als ik mijn eigen voorbeeld even geef, zou ik 18 euro voor 2 katten betalen per maand, voor minimaal 2 jaar. Dan betaal ik dus 432 euro, en ik vraag me af of ik nou echt voor gemiddeld 432 euro per 2 jaar gebruik maak van de dierenarts.. Ik snap dat wanneer de kat kanker krijgt (ik noem maar iets) dat het ineens heel veel kan gaan kosten, maar even los gezien daarvan, ik ga uit van de gemiddelde poes.
En ik heb trouwens een dierenarts (VD Rijt in Geldrop) waarvan ik zeker weet dat hij je geen dingen zou laten betalen wat niet absoluut noodzakelijk is.
pi_43412214
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:58 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik ben nu ook verzekerd bij www.proteq.nl, eerst bij www.isdiepoesnuweerziek.nl maar die hebben mijn rekening nooit betaald
www.isdiepoesnuweerziek.nl staat er om bekend dat die niet uitbetalen. Kun je beter naar www.ruil_de_anus_van_je_poes_vooreenlevenslangeverzekering.nl gaan
  donderdag 9 november 2006 @ 22:14:56 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43412313
Ik maak die som niet. Ik heb mijn poes verzekerd om er zeker van te zijn dat als er fikse rekeningen komen ik niet failliet ga. Ik hoop natuurlijk dat ik al die premie voor niks betaal, want ik heb liever een gezonde poes.
pi_43412314
Ja, ik wil mijn dieren ook verzekeren(3 grote honden en 3 katten) maar ik moet me er nog in verdiepen. Vandaar de tvp.
Mijn zwarte herder is al twee keer geopereerd aan verdachte gezwellen en vervolgens labaratoriumkosten. Van die prijs wordt je niet vrolijk.
pi_43412369
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik maak die som niet. Ik heb mijn poes verzekerd om er zeker van te zijn dat als er fikse rekeningen komen ik niet failliet ga. Ik hoop natuurlijk dat ik al die premie voor niks betaal, want ik heb liever een gezonde poes.
Nou ja, ik heb liever een gezonde poes èn zo min mogelijk premie
Groeit me niet op mn rug
  donderdag 9 november 2006 @ 22:16:59 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43412393
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:16 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb liever een gezonde poes èn zo min mogelijk premie
Groeit me niet op mn rug
Nee, mij ook niet. Juist daarom heb ik me verzekerd.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:17:46 #13
136 V.
pi_43412417
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:14 schreef Lienekien het volgende:
Idem, maar dan kwa hond. En te laat, want hij is niet gezond.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43412533
Ik heb al veel mensen gehoord dat die verzekeringen wel leuk vertellen dat ze betalen, maar uiteindelijk als je ze nodig hebt dan heb je pech. dan hebben ze wel een smoes waarom ze niet hoeven te betalen. Maar misschien zijn er wel goede verzekeringen. maar oppassen dus...
  donderdag 9 november 2006 @ 22:22:48 #15
136 V.
pi_43412600
Proteq (Dier en Zorg) schijnt uiterst betrouwbaar te zijn.

Kwa die kosten... je kunt beter betalen voor een goede dekking, en dan iets duurder uit zijn.

Wij hadden dus die voornoemde Animas-verzekering. In twee jaar tijd omgerekend 500 Euro betaald om voor onze hond zijn hele leven dekking te hebben. Nu is hij 7 en die toko is failliet. En naast die 500 euro betalen wij dus nu maandelijks bijna 16 Euro om toch een verzekering te hebben, terwijl de al bekende kwalen niet worden gedekt.

En naast al die kosten hebben wij nog ongeveer 2000 euro medische kosten gehad die NIET werden gedekt door Animas (de voornoemde kleine lettertjes). En weet je wat? Hoe kut die kosten ook zijn, als je van je beest houdt hoor je dat er voor over te hebben. En als je dus de goede verzekering hebt, zijn dat de kosten en niet veel meer.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43412636
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar haal je het er ook echt uit?

Want als ik mijn eigen voorbeeld even geef, zou ik 18 euro voor 2 katten betalen per maand, voor minimaal 2 jaar. Dan betaal ik dus 432 euro, en ik vraag me af of ik nou echt voor gemiddeld 432 euro per 2 jaar gebruik maak van de dierenarts.. Ik snap dat wanneer de kat kanker krijgt (ik noem maar iets) dat het ineens heel veel kan gaan kosten, maar even los gezien daarvan, ik ga uit van de gemiddelde poes.
En ik heb trouwens een dierenarts (VD Rijt in Geldrop) waarvan ik zeker weet dat hij je geen dingen zou laten betalen wat niet absoluut noodzakelijk is.
Natuurlijk betaal je meer dan je gemiddeld gebruik zou maken. De verzekeraar is geen filantropische instelling.
pi_43412665
Ik heb mijn poezels trouwens ook via Proteq verzekerd. Is een dochter van SNS Reaal, dus de betrouwbaarheid zit dan wel goed lijkt me.
pi_43413345
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Natuurlijk betaal je meer dan je gemiddeld gebruik zou maken. De verzekeraar is geen filantropische instelling.
Nee maar ze zeggen bij dierenverzekering.nl dat ze geen winstoogmerk hebben. Nu ben ik ook weer niet zo naief dat ik dat meteen geloof, maar als het niet opweegt tegen de risico's zou niemand toch zijn kat verzekeren?
  donderdag 9 november 2006 @ 22:42:57 #19
136 V.
pi_43413390
Eén flinke operatie kan je al snel 800/900 euro kosten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:43:55 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43413427
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:42 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nee maar ze zeggen bij dierenverzekering.nl dat ze geen winstoogmerk hebben. Nu ben ik ook weer niet zo naief dat ik dat meteen geloof, maar als het niet opweegt tegen de risico's zou niemand toch zijn kat verzekeren?
Misschien moet je dit even lezen.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:46:07 #21
136 V.
pi_43413509
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En niet naar het Animas-filmpje kijken op die site

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43413525
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:42 schreef Verbal het volgende:
Eén flinke operatie kan je al snel 800/900 euro kosten.

V.
Ja, dat vind ik dus zo lasitg in te schatten.. Wat is de kans erop? En het verschilt zo per kliniek/dierenarts.. Ik heb navraag gedaan bij een andere kliniek in de buurt om te vergelijken, en daar was ik 550 euro kwijt voor sterilisatie/castratie van nestje van 2 poezen, 2 katers en hun moeder, waarvan 75 euro alleen al voor het binnenstappen van de kliniek. Bij mijn vertrouwde dierenarts kostte het 300 euro, en kreeg ik ook nog eens 50 euro korting omdat ik met 5 katten tegelijk kwam......... Vandaar dat ik het lastig vind om zoiets te beslissen. Voor mij is 18 euro per maand als student toch best veel om te missen. Maar een operatie van 600 euro kan ik ook niet zomaar betalen
pi_43413552
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dus zo lasitg in te schatten.. Wat is de kans erop? En het verschilt zo per kliniek/dierenarts.. Ik heb navraag gedaan bij een andere kliniek in de buurt om te vergelijken, en daar was ik 550 euro kwijt voor sterilisatie/castratie van nestje van 2 poezen, 2 katers en hun moeder, waarvan 75 euro alleen al voor het binnenstappen van de kliniek. Bij mijn vertrouwde dierenarts kostte het 300 euro, en kreeg ik ook nog eens 50 euro korting omdat ik met 5 katten tegelijk kwam......... Vandaar dat ik het lastig vind om zoiets te beslissen. Voor mij is 18 euro per maand als student toch best veel om te missen. Maar een operatie van 600 euro kan ik ook niet zomaar betalen
spuitje
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
  donderdag 9 november 2006 @ 22:48:13 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43413585
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:47 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

spuitje
Waar slaat dat nou op?
pi_43413607
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou op?
sorry, was een flauw grapje
  donderdag 9 november 2006 @ 22:50:44 #26
136 V.
pi_43413696
Da's inderdaad de afweging. Maar je kunt het ook zo bekijken... net zo veel pech als ome Verbie kun je iig niet hebben. Mocht Pjotr nog een jaar of vijf meegaan (ik hoop het van harte), dan hebben wij toch in ieder geval tegen de 4000 euro aan zijn gezondheidsproblematiek uitgegeven als er nu verder niets meer gebeurt Of zelfs meer als ik zijn schildkliertabletjes en extra dure artrosevoer meereken.

Fat chance, overigens, vorige week was het weer 113 euro.

V.

[ Bericht 10% gewijzigd door V. op 09-11-2006 22:57:25 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:53:15 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43413777
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je 't al bekeken, Spees Eend?
pi_43413809
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:24 schreef Alicey het volgende:
Ik heb mijn poezels trouwens ook via Proteq verzekerd. Is een dochter van SNS Reaal, dus de betrouwbaarheid zit dan wel goed lijkt me.
Nou heb ik het persoonlijk niet zo op de SNS...maar als dat de beste blijkt te zijn...
pi_43413819
Oh nee, die post had ik even gemist zal eens kijken
pi_43413886
Iedereen is toch wel erg positief over protec
en dat van dierenverzekering.nl is inderdaad een raar verhaal.. Toch maar een nachtje over slapen
pi_43418180
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:42 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om het risico. Gemiddeld genomen zul je een verzekering er niet uit halen, maar als er een keer stront aan de knikker is ben je blij dat je verzekerd bent.
pi_43418181
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:53 schreef Djep het volgende:

[..]

Nou heb ik het persoonlijk niet zo op de SNS...maar als dat de beste blijkt te zijn...
Ik bedoelde het in de zin dat er een groot bonafide concern achter zit. De kans dat je met oplichters te maken hebt of dat ze plots failliet zijn en je je geld kwijt bent is klein.
pi_43421366
Over het algemeen is bekend dat de dierenverzekeringen niet altijd doen wat ze beloven, ik zou eens kijken op de site's van bv Kassa en Radar, spit het iig goed uit, want vaak worden de de kosten die je maakt niet of maar voor een gedeelte vergoed en komen de zogenaamde dierenverzekeraars met de raarste smoezen op de proppen, uitkijken geblazen dus, het zou zonde zijn als je premie's betaald en je krijgt na een dure rekening niets uitgekeerd, even spitten! en succes allemaal.
  vrijdag 10 november 2006 @ 13:23:28 #34
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43424517
Ik heb een verzekering bij Proteq, ze betalen altijd keurig uit, al gaan er wel een paar maanden overheen.
Ik heb vaak slechte verhalen gehoord over kleine verzekeringsbedrijfjes met een dierenverzekering. Zoals eerder gezegd, Proteq is aangesloten bij Reaal, en dat lijkt me wel betrouwbaar.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 12 november 2006 @ 18:57:12 #35
157178 framboos
fris en fruitig
pi_43484007
Ik heb mijn twee poezels verzekerd bij Proteq. Ze zijn niet de allersnelste met uitbetalen, maar als je declareert moet je gewoon na een paar weken bellen, mailen, faxen etc., dan heb je het geld zo op je rekening staan Volgens mij zijn ze betrouwbaar hoor, heb in ieder geval nog nooit problemen gehad.
pi_43484294
Ik hoef nooit te bellen oid, ze betalen na een paar weken uit. Ik heb een oude kat gehad die toevallen kreeg, wekelijks naar de dierenarts, ook savonds en weekend, veel medicijnen geprobeerd, bloedonderzoek e.d., alles keurig vergoed
  zondag 12 november 2006 @ 21:06:05 #37
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43488475
Ik heb er ook goede ervaringen mee en mij heeft het ooit 1200 euro gescheeld.
( kat scheurde kniebanden en moest geopereerd worden )
Doen!
pi_43488637
Weet iemand waar ik dan mn goudvissen kan verzekeren ?
Laatst springen ze gewoon uit het aquarium
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 12 november 2006 @ 21:14:21 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43488806
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:06 schreef SHE het volgende:
Ik heb er ook goede ervaringen mee en mij heeft het ooit 1200 euro gescheeld.
( kat scheurde kniebanden en moest geopereerd worden )
Doen!
Bij zoiets zou ik echt blij zijn dat ik een verzekering heb. 1200 euro kan ik niet altijd zo op tafel leggen, terwijl 20% daar van (240 euro) me wel lukt..
  zondag 12 november 2006 @ 21:15:47 #40
81237 releaze
best of both worlds
pi_43488860
ik zou het gewoon doen. wij moeten onze katjes ook gaan verzekeren want zo lopen de kosten volledig uit de hand. En onze kat heeft nieteens kanker, maar jeuk!
  zondag 12 november 2006 @ 21:17:16 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43488921
Probleem is wel dat kwalen die ze nu al blijken te hebben, uitgesloten kunnen worden van de verzekering. Je moet van het afgelopen jaar opgeven waarvoor je met ze naar de dierenarts bent geweest.
  zondag 12 november 2006 @ 21:59:11 #42
84328 Lllaura
painting pictures
pi_43490606
Ook kwalen vaak voorkomen bij een bepaald ras worden vaak niet verzekerd.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  maandag 13 november 2006 @ 00:48:59 #43
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43496255
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:59 schreef Lllaura het volgende:
Ook kwalen vaak voorkomen bij een bepaald ras worden vaak niet verzekerd.
Bij proteq zijn dat soort kwalen wel verzekerd.
pi_43741889
Wat ik graag wil weten is:

- Heeft iemand zijn hond of kat verzekerd en ooit een rekening terug betaald gekregen
- Zo ja, moet je eerst vooruit betalen of kan je gewoon de acceptgiro richting de verzekering sturen?
- Hoe snel wordt een betaling gedaan?
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:13:24 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43741948
Ik heb mijn eerste declaratie nog lopen. Elders in het topic wordt gemeld dat het wel even kan duren.

Rekeningen moeten in mijn geval direct bij de dierenarts worden voldaan, dus geen acceptgiro richting verzekering. Vind ik overigens terecht. De dierenarts heeft met mij te maken, niet met mijn verzekering.
pi_43742234
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:11 schreef TheRealFalcon het volgende:
Wat ik graag wil weten is:

- Heeft iemand zijn hond of kat verzekerd en ooit een rekening terug betaald gekregen
Bij Proteq heb ik rekeningen betaald gekregen voor een incidenteel onderzoek en castratie van een kater en chippen van 2 katten.
quote:
- Zo ja, moet je eerst vooruit betalen of kan je gewoon de acceptgiro richting de verzekering sturen?
Vooruit betalen.
quote:
- Hoe snel wordt een betaling gedaan?
Hoe lang het precies duurde weet ik niet meer, maar ergens tussen de 4 en 8 weken.
pi_43742529
Thnx
pi_43742690
Ik heb hier ook een folder van kruidvat in de handen, zij werken ook met Proteq, beetje jammer dat ik het nu pas zie, heb mn kat net laten inenten voor kattenziekte, vlooien en laten chippen, maar misschien iets voor de toekomst.
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:39:14 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43742717
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:38 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik heb hier ook een folder van kruidvat in de handen, zij werken ook met Proteq, beetje jammer dat ik het nu pas zie, heb mn kat net laten inenten voor kattenziekte, vlooien en laten chippen, maar misschien iets voor de toekomst.
Inenten en ontvlooien vallen er niet onder, voor het chippen had je geloof ik wel een vergoeding kunnen krijgen.
pi_43742748
Ja klopt, maar inenten en ontvlooien dus niet?
Goed om te weten.

Mijn kat is nu 9 en vroeger haalde ie zich bij t vechten regelmatig open, zoiets wordt wel vergoed toch?
Nu vecht ie niet zoveel maar, misschien met oog op ouderdomskwalen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:41:06 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43742772
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:40 schreef Ingridh007 het volgende:
Ja klopt, maar inenten en ontvlooien dus niet?
Goed om te weten.

Mijn kat is nu 9 en vroeger haalde ie zich bij t vechten regelmatig open, zoiets wordt wel vergoed toch?
Nu vecht ie niet zoveel maar, misschien met oog op ouderdomskwalen.
Ja hoor, wordt wel vergoed.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:52:51 #52
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43746525
Als je je huisdier bij Proteq verzekerd moet je het dier verplicht laten chippen. Dat wordt volgens mij helemaal vergoed.
Het is wel logisch dat je je huisdier moet laten chippen omdat je anders meerdere huisdieren op 1polis kan laten meeliften. Bij iedere declaratie moet je verplicht het chipnummer opgeven.
  dinsdag 21 november 2006 @ 20:56:47 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43761955
Vandaag had ik de uitbetaling op mijn rekening. Binnen drie weken. Netjes.
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 08:35:04 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43772718
ik vind het wel een goede zaak zo'n verzekering
toen ik mijn kat kocht bestond dat volgens mij nog niet (zo'n dikke 19 jaar geleden)
gelukkig heeft ze niet echt veel enge dingen gehad.
zelfs nu met dr ernstige ouderdomsklachten valt het eigenlijk best mee (snel afkloppen )

maar een eventuele volgende kat als mijn meissie dr niet meer is ga ik absoluut verzekeren.
pi_43773611
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij proteq hoef je je voor oncologie niet apart bij te verzekeren, hoor.
Volgens mij staat er toch bij extra dekking dat dit voor oncologie is. Er staat dan bij oncologie als enige weer niet bij wat de maximale vergoeding is.
Bij een eventuele volgende hond ooit zou ik, mits een goede (volledige) dekking voor oncologie, zeker een verzekering afsluiten.
De chemo van Balou heeft ons zoveel geld gekost.
pi_43773669
Hmm, aan de ene kant zou het wel wat voor mijn ouders zijn, maar aan de andere kant ook weer niet .

Onze dierenarts vraagt namelijk totaal niet veel. (Het lijkt wel alsof ie het als hobby doet en dus alleen de kosten van de spulletjes verrekent en dus niet het uurloon)

Een van onze katten had ooit eens zijn poot open liggen (dit om 23:nogwat) waarna de dierenarts naar ons toe wilde komen (maar dat hoefde niet, we konden hem makkelijk vervoeren), hierna heeft hij hem gehecht en gedaan en kregen we medicijnen mee tegen de pijn. En uiteindelijk waren we 25 euro kwijt oid. Terwijl ie er zeker een uur mee bezig was en de medicijnen kosten neem ik aan ook wat geld.
pi_43809119
Proteq lijkt het toch te worden.

beetje te laat: ze hebben net bij één van mijn drie katten ontdekt dat ie zware nierproblemen heeft...

Maar goed, er lopen hier nog twee katten en drie honden....
pi_44257690
In het info boekje van Proteq staat een hond van 22 kg, 11 jr oud, dat kost je min. 9,20 en max 14,40.
Doe ik een prijsaanvraag op de site, dan zeggen ze dat het vanaf 24,40 per maand kan. Das me dus niet helemaal duidelijk.
Heeft iemand een hond bij Proteq verzekerd? En wat kost dat voor welk pakket??
Ik zal maandag die lui wel eens bellen, want dan ben ik met 3 honden en 3 katten wel heeeeeeeeeeel erg duur uit.
pi_50644596
Mijn kat heeft al suiker gehad, dus het is niet erg waarschijnlijk dat ik het vergoed krijg als het terug komt?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:39:30 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50644668
Je vermoedt nu toch alleen nog maar dat hij het weer heeft?
pi_50646687
Ja, maar ik ga vanavond naar de dierenarts....
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:35:24 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50646783
Lastig. Als je de stand van nu aanhoudt, heeft je kat geen suiker. En even gesteld dat je met die klachten het afgelopen jaar niet bij de dierenarts bent geweest, zou je kans maken dat de verzekering het niet uitsluit.

Maar je moet natuurlijk niet wachten met naar de dierenarts gaan.

Hopen dat het geen suiker is. En dan proberen goed te verzekeren.
pi_50646860
Ze heeft sowieso dit jaar nog suiker gehad....
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:38:49 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50646920
Ik denk dat het dan nagenoeg onmogelijk is je kat daarvoor te verzekeren.
pi_50647207
Dat dacht ik al, dan laat ik haar ook niet verzkeern, want met haar 12 jaar denk ik niet dat er nog meer kosten aankomen die ze niet nu al heeft. Dan maar mijn faillissement aanvragen.
pi_50647701
Iedere keer als ik zie "huisdierenverzekering" dan ben ik heel geinteresseerd.
Maar iedere keer blijkt het alleen voor honden en katten te zijn.
Waarom noemen ze het niet honden&katten verzekering?
Waarom is er niets voor mijn knaagdieren?
Die hebben af en toe ook behandeling nodig.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_50647753
Die leven over het algemeen niet zo lang toch?
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:57:46 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50647756
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat dacht ik al, dan laat ik haar ook niet verzkeern, want met haar 12 jaar denk ik niet dat er nog meer kosten aankomen die ze niet nu al heeft. Dan maar mijn faillissement aanvragen.
Hopelijk valt het een beetje mee..
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:01:36 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50647885
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:56 schreef Spacehamster het volgende:
Iedere keer als ik zie "huisdierenverzekering" dan ben ik heel geinteresseerd.
Maar iedere keer blijkt het alleen voor honden en katten te zijn.
Waarom noemen ze het niet honden&katten verzekering?
Waarom is er niets voor mijn knaagdieren?
Die hebben af en toe ook behandeling nodig.
Ik denk te weinig animo, doordat voor veel knaagdierbaasjes de kosten van de verzekering te hoog worden geacht, waardoor de verzekeringspremie zo hoog zou moeten zijn (om uit te kunnen voor de verzekeraar) dat niemand de verzekering meer zal nemen.
pi_50675763
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk te weinig animo, doordat voor veel knaagdierbaasjes de kosten van de verzekering te hoog worden geacht, waardoor de verzekeringspremie zo hoog zou moeten zijn (om uit te kunnen voor de verzekeraar) dat niemand de verzekering meer zal nemen.
Voor cavia's kosten operaties ongeveer net zoveel als voor honden.
Of de baasjes het er voor over hebben moet je aan de baasjes overlaten.
Er zijn wel degelijk mensen die hun cavia laten opereren als die het nodig heeft. En ook cavia's hebben soms medicijnen nodig.
Cavia's hebben levensverwachtingen van meestal tussen de 5 en 7 jaar maar het komt ook wel degelijk voor dat ze veel ouder worden.
  donderdag 21 juni 2007 @ 07:07:51 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50680276
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:33 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Voor cavia's kosten operaties ongeveer net zoveel als voor honden.
Of de baasjes het er voor over hebben moet je aan de baasjes overlaten.
Er zijn wel degelijk mensen die hun cavia laten opereren als die het nodig heeft. En ook cavia's hebben soms medicijnen nodig.
Cavia's hebben levensverwachtingen van meestal tussen de 5 en 7 jaar maar het komt ook wel degelijk voor dat ze veel ouder worden.
Laat ik het dan zo zeggen, als het voor de verzekeraar lucratief was, dan bestond er wel een verzekering voor knaagdieren.
pi_50696056
Bah het is discriminatie...
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 17:06:45 #73
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50697209
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:29 schreef Spacehamster het volgende:
Eigenlijk zou je gewoon eens moeten bellen en zeggen dat je graag je cavia wil verzekeren
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:08:39 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50697270
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:29 schreef Spacehamster het volgende:
Het is vervelend voor je, maar om nou te gaan roepen dat het discriminatie is...
pi_50698898
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is vervelend voor je, maar om nou te gaan roepen dat het discriminatie is...
Tuurlijk. Als Joden zich niet zouden mogen verzekeren, is het toch ook discriminatie?

Ondanks het ontbreken van de juiste PI, proefde ik toch een ironische smaak in de opmerking van spacehamster. Maar misschien moet ik die ook bij jou proeven.

En wat Senesta zegt.
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:55:09 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50700295
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:04 schreef Djep het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als Joden zich niet zouden mogen verzekeren, is het toch ook discriminatie?

Ondanks het ontbreken van de juiste PI, proefde ik toch een ironische smaak in de opmerking van spacehamster. Maar misschien moet ik die ook bij jou proeven.

En wat Senesta zegt.
Ja, goede vergelijking, man.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:35:06 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50703602
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:04 schreef Djep het volgende:

[..]

En wat Senesta zegt.
Je hebt het nu wel over die Joden, maar vergeet niet dat de Duitsers ook geen lieverdjes waren.
pi_50718396
Onze honden zijn verzekerd bij Proteq en we zijn er erg tevreden over
pi_50725626
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 09:17 schreef quincy het volgende:
Onze honden zijn verzekerd bij Proteq en we zijn er erg tevreden over
Wat voor honden heb je? En wat betaal je??
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:58:13 #80
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_50725679
Ik vind het veel te duur.

Mochten mijn beesten een dure operatie nodig hebben dan vind ik wel een manier om aan het geld te komen. En ja.. ik heb het ook overwogen dus.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator vrijdag 22 juni 2007 @ 13:00:49 #81
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50725752
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:58 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind het veel te duur.

Mochten mijn beesten een dure operatie nodig hebben dan vind ik wel een manier om aan het geld te komen. En ja.. ik heb het ook overwogen dus.
Dat was ook mijn afweging.
Plus dat een hoop logische dingen er niet inzitten, inenting, steriliseren, ik heb een duitse herder, de diagnose word vergoed voor HD (waar ze gevoelig voor zijn) word vergoed maar de vervolg behandelingen die daaruit voortvloeien worden weer niet vergoed.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:25:55 #82
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50726605
Ik heb mijn verzekeringskosten er al uit.
pi_50733258
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:25 schreef tonja het volgende:
Ik heb mijn verzekeringskosten er al uit.
o
pi_50758821
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je gewoon eens moeten bellen en zeggen dat je graag je cavia wil verzekeren
Zit wat in. Dat geeft wel de juiste boodschap.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:32:55 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50758852
Wat ik me net bedenk... Je kunt honden en katten alleen verzekeren als ze gechipt zijn. Dat zou dan bij hamsters en cavia's ook moeten, anders is er natuurlijk amper controle mogelijk.
pi_50759031
Ik heb mijn katje van de week ook laten verzekeren binnenkort eens het eerste dierenartsbezoek (inenting en dus chippen)
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:44:27 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50759137
Dat chippen gaat eigenlijk altijd zonder problemen. Mijn kat kreeg op de plek van het inbrengen echter een fikse bult, en dat moest wel behandeld worden (geen kosten voor berekend). Dus wees daar even op bedacht.
pi_50759152
oke thanks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')