Er staat wel een tijdstip van aankoop op treinkaartjes...quote:Op zondag 12 november 2006 23:42 schreef Oversight het volgende:
[..]
Geen enkel, maar het klint wel spannend....
[..]
Alsof dat iets zou uitmaken....
Ik post zometeen een foto van een treinkaartje van vandaag, uitsluitend geldig voor vandaag....
[..]
Het is wel gebruikt, ongestempeld, en morgen ga ik mijn geld gewoon terugkrijgen.
Een tijdstip van aankoop staat er helaas niet op.
Nog steeds niet.
En diezelfde vervoersregelementen als 4 jaar geleden zijn nog steeds van kracht.
U heeft recht op restitutie!
dat heb ik zelfs begrepenquote:Op dinsdag 14 november 2006 00:07 schreef Oksel het volgende:
Kun je die opstelling van de kaart/batterij ff voordoen op een foto?
quote:Op maandag 13 november 2006 21:28 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Er staat wel een tijdstip van aankoop op treinkaartjes...
Linksonder, 1830 staat voor 18:30... snap je![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
dat heb ik zelfs begrepen
[afbeelding]
Ik ben geen electronicus, maar voor mijn gevoel blijft het toch zo dat je slechts de batterij kortsluit. Dit lijkt mij net zoiets als een gewone chip pakken en de batterij kortsluiten door steeds + en - op hetzelfde CPU pinnetje aan te sluiten. Het enige wat je daarmee bereikt is dat de pinnetjes heet worden en dat evt. de chip de geest geeft (maar zo veel warmte zal een 9V batterij niet kunnen genereren gok ik).quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:20 schreef Oversight het volgende:
En nou ieder vakje even kortsluiten......
quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef LintuxCx het volgende:
Heb je een bron die deze info bevestigt of die uitlegt hoezo de chip hier wel wat van merkt?
Je kunt het wel proberen goed te praten, maar is misbruik. En dat zal je vast een hoop geld besparen, maar echt trots op jezelf hoef je hierom niet te zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 09:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
Ja, dat probleem is er dus niet!
[..]
Let op:
[..]
![]()
Geen misbruik, een ook geen dienst trouwens....
We hebben het hier gewoon over een van de voorwaarden die van kracht zijn op het moment dat je een overeenkomst met de NS afsluit, en die overeenkomst schriftelijk vastlegt door een vervoersbiljet aan te schaffen....
![]()
[..]
precies zoals ik....
[..]
en dat krijgen ze dan ook keurig....
[..]
Gebruikt.
quote:Op woensdag 15 november 2006 10:06 schreef ArendBarend het volgende:
Je kunt het wel proberen goed te praten, maar is misbruik. En dat zal je vast een hoop geld besparen, maar echt trots op jezelf hoef je hierom niet te zijn.
waarom zo lastig doen als je met een stukje papier in het "overstappen" gleufje de poortjes ook al open krijgt?quote:Op maandag 13 november 2006 00:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
Even een 9 voltsbatterij ( vierkante ) met de plus en min pooltjes doorverbinden en alle vakjes van de chip even "aanraken" met plus en min tegelijk.
Daardoor zet je het "geheugen" terug naar een standaard, en die standaard is gelijk aan DE ingang van de Metro!
Anonieme opwaardeerOV-chip meenemen om te tonen bij controle en er is NIETS aan de hand
quote:Op woensdag 15 november 2006 10:21 schreef Tokus het volgende:
waarom zo lastig doen als je met een stukje papier in het "overstappen" gleufje de poortjes ook al open krijgt?
O wacht, het is mr smiley, met overdreven onzinnige oplossingen voor simpele zaken.
quote:Op woensdag 15 november 2006 10:12 schreef LintuxCx het volgende:
aangezien mijn vraag over een citaat van dat stukje reglement compleet genegerd wordt.
quote:Op maandag 13 november 2006 21:14 schreef LintuxCx het volgende:
Hmmm, waar op deze pagina staat eigenlijk precies dat dit kan? Volgens die pagina kan het alleen als je om welke reden dan ook twee kaartjes gekocht hebt of als er grote problemen met de treinen waren.
En jij bent steeds gewoon in de gelegenheid die reis te maken, je maakt 'm en gaat vervolgens liegen. Staat er niet dat liegen/fraude verboden is? Dat staat iig wel vrij duidelijk op de achterkant van die "Geld terug bij vertraging" formulieren.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:47 schreef Oversight het volgende:
Het gaat met name om dat de mogelijkheid bestaat dat je ondanks een gekocht vervoersbewijs niet in de gelegenheid bent om de reis te maken, en dan is restitutie gewoon mogelijk, zoals je maar weer ziet...
quote:Op woensdag 15 november 2006 18:10 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En jij bent steeds gewoon in de gelegenheid die reis te maken,
quote:je maakt 'm
quote:en gaat vervolgens liegen.
quote:Staat er niet dat liegen/fraude verboden is? Dat staat iig wel vrij duidelijk op de achterkant van die "Geld terug bij vertraging" formulieren.
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:15 schreef Oksel het volgende:
Ik stel voor dat je het hier nog een keer in het kort uitlegd..!?
Derde punt moet je maar lukken.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:21 schreef Oversight het volgende:
[..]
Koop een kaartje.
Maak een treinreis.
Laat je kaartje niet afstempelen door een conducteur...
Je kunt je geld terugkrijgen!!!!
quote:
Omg.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:30 schreef Oversight het volgende:
[..]
eitje...
goed kijken waar ie is als je instapt, en bij het volgende station uitsstappen, en over het perron langs hem heen lopen, en achter hem weer instappen,.. hebben ze nooit door, werkt iedere keer weer...
Je koopt het recht om gebruik te mogen raken van de trein. Het is dan ook een vervoersbewijs. Je koopt niet het kaartje, en je koopt ook niet de stempel van de conducteur, je koopt de reis.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
[..]
![]()
[..]
Nee, liegen hoef ik gelukkig niet.
Ik vertel die vriendelijke treinmevrouw dat ik van het vervoersbiljet geen gebruik heb kunnen maken.
Dat klopt ook, want "gebruik maken" van het vervoersbiljet kan namelijk maar op 1 manier, het ter controle overhandigen aan een conducteur (die er nadrukkelijk naar vraagt), om er vervolgens een stempel op te zetten, dit weer ten teken dat het vervoersbewijs (het woord zegt het al) "gebruikt" is.
En door het aan de treinmevrouw terug te geven bij de balie, kan ik wettig en overtuigend bewijzen dat het vervoersbiljet ongebruikt is, en krijg ik gewoon mijn geld terug, meestal gewoon cash, soms met een formulier op mijn rekening gestort.....
[..]
Dat staat me daar helemaal niet in de weg....
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:33 schreef Piovan het volgende:
[..]
Omg.
Dus daarom lopen zoveel mensen steeds hier op het station om naar een andere coupe/treinstuk weet veel hoe het heet.
Geld het ook met maandkaarten?
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:41 schreef Oversight het volgende:
[..]
Daar hebben we een andere "mogelijkheid" voor.
hou LEF in de gaten, en wacht ff tot ik van kleur verander.(...binnenkort)
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:37 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Je koopt het recht om gebruik te mogen raken van de trein.
quote:Het is dan ook een vervoersbewijs.
quote:Je koopt niet het kaartje, en je koopt ook niet de stempel van de conducteur, je koopt de reis.
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:42 schreef Piovan het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Nog ongeveer 5 maandkaartjes heb ik nodig, en het is niet goedkoop dusssss
Ander subject /quote:Op woensdag 15 november 2006 20:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
Mail Yvonne: "Oversight moet snel rood!"
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:48 schreef Piovan het volgende:
[..]
Ander subject /
Zijn die kaarten ook te vervalsen mien jong?
Geld natuurlijk niks.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:49 schreef Oversight het volgende:
[..]
Alles is altijd te vervalsen, hoeveel tijd en geld wil je kwijt?
Het feit dat jij denkt dat dit recht te praten valt betekent dat je ouders wel ergens een steekje hebben laten vallen in je opvoedingquote:Op woensdag 15 november 2006 20:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
Bijna, je sluit een overeenkomst met de nederlandse spoorwegen, en deel van die overeenkomst is dat je een vervoersbewijs aanschaft.
[..]
hihi, dat klopt....
[..]
Hoho,...we waren nog niet klaar ArendBarend, deel van de overeenkomst is OOK dat je recht hebt op je geld terug, onder bepaalde omstandigheden.....
en die omstandigheden zijn helder beschreven en zoals je hebt kunnen lezen hoef ik nergens te liegen of te frauderen om mijn geld terug te krijgen na het reizen......
Nu mag jij best een andere mening heben, maar dit is de wet..
Die maandkaarten he, dat zijn gewone kaartjes alleen met zijkantjes eraan die je aan de onderkant kan buigen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:58 schreef Oversight het volgende:
[..]
Post je bedoeling, en ik post advies!
quote:Op woensdag 15 november 2006 21:04 schreef Piovan het volgende:
[..]
Die maandkaarten he, dat zijn gewone kaartjes alleen met zijkantjes eraan die je aan de onderkant kan buigen.
Nu heb ik een goede printer scanner troep thuis.
Dan haal ik die maand eraf op een manier, of ik grijp me een blanco kaartje bij het postkantoor.
Die scan ik in, en maak hem helemaal na.
Het zit toch in een plastic mapje, dus kwaliteit zien ze niet echt.
ADVIES ADVIES ADVIES
Ja, dat stukje las ik ook in het archief (als je het niet erg vindt ga ik niet alle 23+ topic lezenquote:Op woensdag 15 november 2006 19:24 schreef Oversight het volgende:
Dat klopt ook, want "gebruik maken" van het vervoersbiljet kan namelijk maar op 1 manier, het ter controle overhandigen aan een conducteur (die er nadrukkelijk naar vraagt), om er vervolgens een stempel op te zetten, dit weer ten teken dat het vervoersbewijs (het woord zegt het al) "gebruikt" is.
(Puntje 8.1definities waarin je kaartje in beslag wordt genomen en je de trein uit wordt gezet. Een soortgelijke quote komt ook nog op andere plaatsen voor.)quote:8.1b de Reiziger zich bedient van een niet geldig Vervoerbewijs dan wel een Vervoerbewijs misbruikt of de controle van zijn Vervoerbewijs belemmert of verhindert;
he ! ik ken die avatarquote:Op donderdag 16 november 2006 00:08 schreef jmac het volgende:
tvp
quote:Op donderdag 16 november 2006 00:24 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, dat stukje las ik ook in het archief (als je het niet erg vindt ga ik niet alle 23+ topic lezen). Dat is dan niet echt tactisch opgesteld. Maar waar staat dit precies? Ik kan het woord "gebruik" veel vinden in de voorwaarden, maar deze definitie staat er niet. Of is dit een definitie die een van die juristen er toen van gemaakt heeft?
quote:Overigens zou je kunnen stellen dat jouw ontwijken van de conducteur valt onder het verhinderen of belemmeren van kaartcontrole.
[..]
(Puntje 8.1definities waarin je kaartje in beslag wordt genomen en je de trein uit wordt gezet. Een soortgelijke quote komt ook nog op andere plaatsen voor.)
Volgens mij is het meer het omgekeerde: Niemand kan bewijzen dat 'ie wel gebruikt is. Als dat juridisch hetzelfde is, dan heeft de NS inderdaad een probleem. Ik heb geen rechten gestudeerd, dus ik zou dat niet weten. Maar dat is uit die WGR discussie gekomen?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:59 schreef Oversight het volgende:ik kan "bewijzen" dat mijn vervoersbewijs ongebruikt is, er heeft immers geen conducteur een stempel op geplaatst die bewijst dat het vervoersbiljet wel gebruikt is.
Vast en zeker, maar als je dat vertelt na een reis van Rotterdam tot Groningen word je opgesloten wegens ontoerekeningsvatbaarheid (mmm, mooi scrabble woord) omdat je wel heel zot moet zijn, wil je dat op ieder station weer gaan doen.quote:"Maar meneer de rechter, ik wilde uitstappen, en eenmaal lopend op het perron bedacht ik me en ben weer ingestapt om mijn reis toch verde te vervolgen....."
Waterdicht!
quote:Op donderdag 16 november 2006 08:57 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer het omgekeerde: Niemand kan bewijzen dat 'ie wel gebruikt is. Als dat juridisch hetzelfde is, dan heeft de NS inderdaad een probleem. Ik heb geen rechten gestudeerd, dus ik zou dat niet weten. Maar dat is uit die WGR discussie gekomen?
quote:Vast en zeker, maar als je dat vertelt na een reis van Rotterdam tot Groningen word je opgesloten wegens ontoerekeningsvatbaarheid (mmm, mooi scrabble woord) omdat je wel heel zot moet zijn, wil je dat op ieder station weer gaan doen.
Bron?quote:Op donderdag 16 november 2006 10:09 schreef Oversight het volgende:
[..]
"Gebruik maken van het vervoersbiljet" doe ik uitsluitend door het te laten controleren en stempelen door een conducteur.
Dus nu ben ga je akkoord met de constatering dat het illegaal is wat je doet?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:59 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen stellen...
Maar hoe ga je het bewijzen ter terechtzitting?
"Maar meneer de rechter, ik wilde uitstappen, en eenmaal lopend op het perron bedacht ik me en ben weer ingestapt om mijn reis toch verde te vervolgen....."
Waterdicht!
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:09 schreef ArendBarend het volgende:
Dus nu ben ga je akkoord met de constatering dat het illegaal is wat je doet?
Wat bedoel je dan met ":? Maar hoe ga je het bewijzen ter terechtzitting?" ???quote:Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nope.
Niet illegaal, niet frauduleus, geen oplichting, geen diefstal.
Gewoon gebruik maken van de rechten de je hebt, na het afsluiten van een vervoersovereenkomst.
![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 23:46 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met ":? Maar hoe ga je het bewijzen ter terechtzitting?" ???
Als er niets illegaals is gebeurt dan valt er ook niets te bewijzen.
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:36 schreef koemleit het volgende:
Dus als ik het goed begrijp... Je koopt een kaartje. Het kaartje wordt niet gestempeld. Je gaat naar de bali (natuurlijk op het beginstation) en je zegt dat je niet geweest bent. En je krijgt je geld terug?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |