quote:Op maandag 4 december 2006 19:19 schreef Martijn_fijn het volgende:
IJzeren Rita trekt zich niets aan van dat linkse krakerstuig die gekozen volksvertegenwoordigers.![]()
Verdonk voert ook alleen een wet uit die door Cohen (PvdA) opgesteld isquote:Op zondag 3 december 2006 22:15 schreef Sheepcidus het volgende:
Denk zelf ook niet dat Verdonk een generaal pardon tijdens de kerst zal door zetten.
Een wet die ruimte laat voor interpretatie en die door Verdonk heel anders gebruikt wordt dan Cohen bedoeld had.quote:Op maandag 4 december 2006 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Verdonk voert ook alleen een wet uit die door Cohen (PvdA) opgesteld is
hoe had Cohen hem dan bedoeld? Deze vraag heb ik aan een andere user ook al in een ander topic gesteld maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.quote:Op maandag 4 december 2006 23:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Een wet die ruimte laat voor interpretatie en die door Verdonk heel anders gebruikt wordt dan Cohen bedoeld had.
Dat jij alleen omgaat met mensen uit de linkse kerk (moet haast wel anders had je niet zo'n tunnelvisie) wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt. Heel veel Nederlanders hebben veel sympathie met Verdonk en het kabinetsbeleid dat ze uitvoert.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.
Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Ik denk gezien de vele rechtelijke uitspraken in het voordeel van het Kabinet, dat Verdonk de "Cohen wet" heel goed uitvoert. Dat had Cohen zelf echt niet beter gedaan, tenzij het meer in de PvdA lijn past om wetten te maken en vervolgens overtredingen te gedogen.quote:Op maandag 4 december 2006 23:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
hoe had Cohen hem dan bedoeld? Deze vraag heb ik aan een andere user ook al in een ander topic gesteld maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
Ben wel benieuwd naar artikelen / links over hoe cohen hem dan bedoeld had.
Mensen met een instelling zoals in Ravenstein, die horen eigenlijk niet in Nederland.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.
Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
De linkse kerk?quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:43 schreef SCH het volgende:
Als ze voor het zingen de kerk maar uitgaat.
bronquote:Ravensteinse kerstcrisis rond ’herbergier’ Verdonk
Hilversum (Trouw/Van onze redactie) 9 december 2006 - In het Brabantse Ravenstein is een rel ontstaan rond een kerstviering. Kerken en politieke partijen zijn boos omdat minister Verdonk is uitgenodigd om volgende week het kerstverhaal voor te lezen, zo meldt dagblad Trouw vandaag.
Verdonk leest kerstverhaal
Tijdens ’Ravenstein bij kaarslicht’ verlichten de inwoners van het vestingplaatsje hun huizen met duizenden kaarsen. De burgemeester houdt een kersttoespraak en een bekende Nederlander leest het kerstverhaal voor. Dit jaar nodigde de organisatie minister Rita Verdonk uit.
Weigerachtige herbergier
Die keuze valt slecht bij kerken en politieke partijen vanwege het omstreden asielbeleid van de minister. “De enige rol in het kerstverhaal die bij haar past, is die van herbergier”, vindt Caroline Visser van het interkerkelijke platform dat zich inzet voor vluchtelingen. “De herbergier stuurt Jozef en de zwangere Maria de straat op. Minister Verdonk doet precies hetzelfde met asielzoekers uit het asielzoekerscentrum in buurgemeente Grave.”
Warmte en gastvrijheid
Ook de fracties van de SP en Groenlinks van de gemeente Oss, waar Ravenstein bij hoort, zijn tegen de komst van de minister. Ze vinden Verdonk niet de juiste persoon om de kerstwaarden ’warmte en gastvrijheid’ uit te dragen. De fracties boycotten daarom het officiële gedeelte van de feestavond.
'Onvoorziene kritiek'
De stichting ’Ravenstein bij Kaarslicht’ had de kritiek op de keuze voor Verdonk niet zien aankomen, zegt voorzitter Marco van Heck. "We wilden gewoon een prominent persoon het kerstverhaal laten voorlezen. Vorig jaar was minister Peijs eregast. Het leek ons leuk om nog een keer een minister te vragen.”
Marijnissen
Volgende week overlegt de organisatie van ’Ravenstein bij kaarslicht’ over de crisis die is ontstaan. Of de organisatie overweegt om toch iemand anders uit te nodigen voor het kerstverhaal, wil Van Heck tegenover Trouw niet zeggen. Caroline Visser heeft al een alternatief: “Jan Marijnissen van de SP zou het wat ons betreft wel kunnen doen. Hij komt nog uit de buurt ook.”
Het probleem met de Verdonk-aanbidders dat ze totaal kritiekloos achter Rita aanhollen en ook alle miskleunen voor zoete koek slikken. Iedere kritiek is verboden, Rita kan net als de paus gewoon geen fouten maken. Het sprookje van de keizer zonder kleren anno 2006.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:12 schreef detulp050 het volgende:
Er zijn genoeg mensen die achter haar beleid staan en zelfs als je daar niet achterstaat is het weigeren van zo'n bezoek een teken van onverdraagzaamheid. Vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die het erg met haar eens beleid eens zijn, maar die voeren geen oppositie
Ik lees allemaal boosheid uit de bekende knuffelhoek. Geen bewoners verenigingen of vertegenwoordigers van de plaatselijke kerken. Het lijkt mij dat de organisatie lekker de poot stijf moet houden in naam van de kerstgedachte.quote:
Hoe was die wet dan bedoeld? Om nooit uigevoerd te worden?quote:Op maandag 4 december 2006 23:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Een wet die ruimte laat voor interpretatie en die door Verdonk heel anders gebruikt wordt dan Cohen bedoeld had.
De wet biedt de minister in veel gevallen de keuze om op basis van redelijkheid en afhankelijk van de persoon deze of gene beslissing te nemen. De wet is met opzet zo ontworpen omdat niet alle zaken zwart-wit zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:31 schreef wonko het volgende:
Hoe was die wet dan bedoeld? Om nooit uigevoerd te worden?
Zucht. Nogmaals de wet biedt in veel gevallen de minister een keuze in haar beslissingen om afhankelijk van de persoon en de situatie tot een redelijke beslissing te komen. Verdonk heeft dat echter vertaald in " hoe kan ik met de wet in de hand zoveel mogelijk mensen het land uit werken" en dat was niet de bedoeling.quote:Op maandag 4 december 2006 23:28 schreef more het volgende:
Ik denk gezien de vele rechtelijke uitspraken in het voordeel van het Kabinet, dat Verdonk de "Cohen wet" heel goed uitvoert. Dat had Cohen zelf echt niet beter gedaan, tenzij het meer in de PvdA lijn past om wetten te maken en vervolgens overtredingen te gedogen.
Hoe tolerant is Mw Verdonk zelf?quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:27 schreef mr.vulcano het volgende:
Lekker tolerant is de SP en GroenLinks daar. Als je tijdens een evenement als deze, de strijdbijl niet kunt begraven, dan ben je helemaal op de verkeerde weg.
Ik hoor haar geen lelijke dingen over Groen Links schreeuwen of eisen dat de SP ergens niet mag komen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:56 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Hoe tolerant is Mw Verdonk zelf?
Nou, als het gaat over lelijke dingen schreeuwen: Verdonk beschuldigde Hirsi Ali in mei van fraude en moest dat een paar dagen later alsnog snel inslikken. En Taida Pasic werd door Verdonk via de Telegraaf maandenlang voor crimineel uitgemaakt, tot de IND half juli bekend maakte dat Taida als studente niet geweerd kon worden omdat ze geen strafbare feiten had begaan.quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:16 schreef wonko het volgende:
Ik hoor haar geen lelijke dingen over Groen Links schreeuwen of eisen dat de SP ergens niet mag komen.
Dat van Hirsi ok...maar dat verhaal van Pasic pas je aardig aan naar behoefte.quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:38 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Nou, als het gaat over lelijke dingen schreeuwen: Verdonk beschuldigde Hirsi Ali in mei van fraude en moest dat een paar dagen later alsnog snel inslikken. En Taida Pasic werd door Verdonk via de Telegraaf maandenlang voor crimineel uitgemaakt, tot de IND half juli bekend maakte dat Taida als studente niet geweerd kon worden omdat ze geen strafbare feiten had begaan.
Misschien zouden ze alle die asielzoekers van het Generaal Pardon in Oss moeten huisvesten. Kijken of die wel allemaal welkom zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:10 schreef Yildiz het volgende:
Ja, stel je voor dat je nu Verdonk toelaat, dan moet je straks 50.000 asielzoekers toelaten!
Nu weet iedereen tenminste dat je niet zomaar welkom bent in Oss. Duidelijk en recht door zee imo.
[ / sarcasme ]
Dan is Cohen behoorlijk dom.quote:Op maandag 4 december 2006 23:12 schreef k_man het volgende:
en vind jij nawijn ook zo dom?quote:
Partijen als GL en de SP hebben zich altijd al moreel superieur gevoeld.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:44 schreef Strolie75 het volgende:
Wie heeft GL benoemt tot de officiele morele politie?
maakt niet uit zelfs in Oss waar de SP al jaren in het college zitten hebben ze een voedselbankquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:10 schreef Yildiz het volgende:
Ja, stel je voor dat je nu Verdonk toelaat, dan moet je straks 50.000 asielzoekers toelaten!
Nu weet iedereen tenminste dat je niet zomaar welkom bent in Oss. Duidelijk en recht door zee imo.
[ / sarcasme ]
Zo er een verband tussen zitten?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:30 schreef rosmalen het volgende:
maakt niet uit zelfs in Oss waar de SP al jaren in het college zitten hebben ze een voedselbank
Bronquote:Verdonk niet naar Ravenstein bij Kaarslicht
RAVENSTEIN - Minister Verdonk komt niet naar Ravenstein bij Kaarslicht. Dat heeft de woordvoerder van Verdonk aan de stichting Ravenstein bij Kaarslicht laten weten.
Verdonk zou verhinderd zijn door de enerverende politieke situatie. De stichting Ravenstein bij Kaarslicht moet op zoek naar een nieuwe gast om het kerstevangelie voor te dragen.
Lokale politieke partijen en kerkelijke vluchtelingenorganisaties hadden kritiek geuit op de komst van Verdonk. Haar harde asielbeleid zou onvoldoende barmhartig zijn. Of zij daarom wegblijft of vanwege de commotie in Den Haag is onduidelijk.
Nou, nou het gaat wel goed met links de laatste weken, generaal pardon, linkse kamer voorzitter, en nu dit weer. Ze zullen wel trots zijn. Eens kijken of ze niet al hun kruit hebben verschoten voor de coalitie besprekingen.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:07 schreef knowall het volgende:
Nou, is dat ook weer opgelost. Mooi.
Ja gek dat je daar al die linkse schreeuwers niet over hoort. Oh en vergeet die duizende gewonden niet.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:51 schreef rosmalen het volgende:
GL kan ook niet ..Marijke Vos heeft 10 mensen de dood in gejaagd met die gifboot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |