Bronquote:GroenLinks wil Verdonk weren in Ravenstein
RAVENSTEIN - GroenLinks gaat actie voeren tegen de komst van minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken op 16 december naar Ravenstein bij Kaarslicht.
De bewindsvrouw zou wegens haar asielbeleid niet in zo’n kerstachtig evenement passen. Dat zegt fractievoorzitter Evert van Schoonhoven van GroenLinks in de gemeenteraad van Oss, waar Ravenstein onder valt. De organisatie van het evenement betreurt de houding van de voorman van GroenLinks.
De woordvoerder van minister Verdonk verwacht niet dat mogelijke acties van GroenLinks haar ervan weerhouden om Ravenstein te bezoeken. Burgemeester Klitsie van de gemeente Oss gaat niet in op de discussie: 'Dat is de zaak van de stichting die mevrouw Verdonk heeft uitgenodigd.'
Ach man, lul toch niet zo slapquote:Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.
Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Wat een onzinquote:Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Sorry? Ik herhaal alleen wat de opinie daar is.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:12 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ach man, lul toch niet zo slap
Oke, daar moet de bevolking dan op reageren en niet een of andere partij die er gelijk weer een politieke lading richting de verkiezingen aangevenquote:Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.
'de opinie' bestaat niet.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry? Ik herhaal alleen wat de opinie daar is.
Um, Groen Links is toch de Volksvertegenwoordiging?quote:Op donderdag 9 november 2006 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Oke, daar moet de bevolking dan op reageren en niet een of andere partij die er gelijk weer een politieke lading richting de verkiezingen aangeven
De stichting heeft haar uitgenodigd en daar heeft 'het volk' niets mee te maken, ook de politiek niet in dit geval.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, Groen Links is toch de Volksvertegenwoordiging?
Dan blijven de gasten in grote meerderheid weg, jij je zinquote:Op donderdag 9 november 2006 19:22 schreef detulp050 het volgende:
[..]
De stichting heeft haar uitgenodigd en daar heeft 'het volk' niets mee te maken, ook de politiek niet in dit geval.
www.ravensteinbijkaarslicht.nlquote:De Ravensteinse centruminwoners branden op zaterdag 16 december 2006 duizenden kaarsen achter alle ramen van hun historische woning en in hun woonkamer. Om 18.45 uur luiden de kerkklokken en dooft plotseling alle elektrische en openbare verlichting. Om 19.00 uur start de opening met de kerstboodschap van burgemeester Klitsie. Aansluitend wordt dit keer het kerstevangelie voorgelezen door minister mevrouw R. Verdonk. De opening wordt afgesloten met het winnend kinderkerstgedicht.
Het programma presenteert 20 koren en muzikale ensembles op straat en in kerken. Tegelijk zijn er theateroptredens in de historische stijl van Anton Pieck. Ook zijn er diverse ambachtelijke beroepen te aanschouwen achter de ramen in diverse huizen. Ook drijft er op de stadsgracht een kaarsenmozaiek met 2000 lichtjes.
De met ontelbare kaarsen verlichte pastorietuin, molen en de levende kerststal maken de sfeervolle kerstwandeling compleet. Om 21.15 uur sluit Ravenstein bij Kaarslicht met de samenzang op het Marktplein. Alle gastkoren zingen met de bezoekers vier kerstliederen. Daarna dooft Ravenstein de kaarsen en alle elektrische verlichting gaat weer branden.
Net zo gastvrij als Verdonk?quote:Op donderdag 9 november 2006 19:30 schreef sigme het volgende:
Wat is het bijpassend idee van het kerstachtige gehalte? Gij zult niet vergeven noch gastvrij zijn?
Je wou haar een kaarsje laten aansteken? Vooropgesteld dat de stichting het daarmee eens is.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
www.ravensteinbijkaarslicht.nl
Dus de organiserende stichting nodigt Verdonk uit, GroenLinks vindt het een 'kerstig' evenement en wil daarom een gast weren?
Wat is het bijpassend idee van het kerstachtige gehalte? Gij zult niet vergeven noch gastvrij zijn?
De algemene opinie is dat dit soort acties niet acceptabel zijn.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nu je het zegtquote:Op donderdag 9 november 2006 19:43 schreef Taurus het volgende:
Is nog niemand de naam van burgemeester Klitsie opgevallen of ben ik de enige die daar 'n beetje om moest lachen?![]()
Politiek correct fascisme to the rescue!!quote:Op donderdag 9 november 2006 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
www.ravensteinbijkaarslicht.nl
Dus de organiserende stichting nodigt Verdonk uit, GroenLinks vindt het een 'kerstig' evenement en wil daarom een gast weren?
Groot gelijk.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat hebben ze zelf gedaan. Dat ziet links als hun roepingquote:Op donderdag 9 november 2006 19:44 schreef Strolie75 het volgende:
Wie heeft GL benoemt tot de officiele morele politie?
en heb je nu ook nog een zinnige onderbouwing van dit modder gegooi?quote:
De organiserende stichting heeft Verdonk uitgenodigd. Om het kerstevangelie voor te lezen.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Je wou haar een kaarsje laten aansteken? Vooropgesteld dat de stichting het daarmee eens is.
Leg eens uit hoe het een consequentie is van de beleidskeuzes van minister Verdonk dat een stichting die een stukje laat voorlezen mevrouw Verdonk niet mag uitnodigen?quote:Kom op zeg, Verdonk wil juist de Commissie Gelijke Behandeling opdoeken, dan ook maar eens wat consequenties dragen van beleidskeuzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |