abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 november 2006 @ 20:01:22 #51
80382 manny
30 is best veel
pi_43406637
De vader van de flensjes van Kapitein Pannekoek meldt zich.

Pffff, wat een dag zeg. 2 van die apen straks. Ik kan er nog niet over uit. En vandaag kwam m'n nieuwe draadloze modem van KPN ook nog binnen. Ongelooflijk.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 9 november 2006 @ 20:07:05 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43406864
Kapitein_Pannekoek, wat een verrassing!! Ik kan me voorstellen dat je er aan moet wennen en in eerste instantie alleen maar geschokt bent, maar het is toch ook wel weer een heel leuk idee, 2 van die kleintjes in je buik

En Ik80, nog van harte gefeliciteerd met Lotte Marjolein
Ik hoop dat je een beetje bij aan het komen bent van de zware bevalling.

Bibikuif, gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar misschien is gefeliciteerd een beetje verkeerd woord. Wat een heftige zwangerschappen, zeg Sterkte

Kleintje, hopelijk hoor je morgen allemaal goed nieuws. Er is ook een topic over bloedverlies. Misschien heb je er nog wat aan. Bloedverlies tijdens de zwangerschap
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43407328
Ik80,van harte gefeliciteerd met jullie dochter Lotte Marjolein

Kleintje,ik zou ook aandringen op een echo,dan kan je echt zien,of alles nog goed zit.Van mijn 1e kreeg ik met 7 weken ook een bloeding en op de echo was gelukkig een mooi knipperend hartje te zien.Dat je verlos het zelf niet heeft aangeboden,vind ik eig.een beetje laks.Veel sterkte en neem idd.iemand mee,kan je die lekker fijnknijpen in de wachtkamer
Groetjes,Minoes
pi_43407501
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:01 schreef manny het volgende:
Wat leuk, 2 flensjes! Gefeliciteerd
Een of twee eieren: écht duidelijk is het als het een meidje en een knul zijn, das namelijk absoluut 2 eiig. Als ze beide apart in een zak zitten, is het vaak 2 eiig. Zitten ze samen in een zak en zit er een tussenschot tussen, dan is het een eiig. Ook is het te zien aan de placenta. Eén placenta is altijd 1 eiig. Twee placenta's kan 1 of twee eiig zijn. Maar uiteraard heb je ook de 'aan elkaar gegroeide' versie en dan lijkt het een, maar na de geboorte blijken het er twee te zijn. Ik kan je 'het Tweelingboek' wel aanraden, staan wel leuke dingen in. Ook kan je lid worden van de NVOM, Nederlandse Vereniging voor Ouders van Meerlingen. Geven wel een leuk tijdschrift uit met leuke tips en ideën en natuurlijk veeeeeeeel herkenning! Succes met de flensjes, bak ze lekker gaar
quote:
Pffff, wat een dag zeg. 2 van die apen straks. Ik kan er nog niet over uit. En vandaag kwam m'n nieuwe draadloze modem van KPN ook nog binnen. Ongelooflijk.
Screw them.
We're going home.
pi_43407539
Kleintje, mag je nou morgen voor een echo? Sterkte er mee.
Screw them.
We're going home.
pi_43408009
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:01 schreef manny het volgende:

Gefeliciteerd papa pannekoek

En kleintje heel veel sterkte morgen

[ Bericht 11% gewijzigd door reese.com op 09-11-2006 20:44:37 ]
Syllables govern the world
pi_43408414
Kleintje, sterkte morgen

Vivi, wat een ontzettende mooie echo!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43408627
Kapitein_pannenkoek wel gefeliciteerd, en hopelijk ben je snel aan het idee gewend!

Kleintje, goed dat je om een echo gaat vragen! Ik heb met 11 weken zoveel bloed verloren bij Myrthe, 't is dus goed gekomen (er is hier ergens ook een speciaal topic daarover), en kreeg toen ook een echo om even te kijken of ze de oorzaak konden vinden. Er kan nl ook iets met de placenta zijn, of gewoon een gesprongen adertje ofzo, en op een echo kunnen ze dat soms zien (bij mij is de oorzaak niet bekend geworden). De huisarts kan dat echt niet voelen. Sterkte morgen.

Wij hebben voor deze baby info-uurtjes in twee ziekenhuizen bezocht. Het ene ziekenhuis deed dat erg medisch, vooral gericht op mensen die complicaties konden verwachten (stuitbevallingen, vroeggeboorte, wat als je baby in de couveuse komt, enz). Wel nuttige info gehad (hoe ziet een tang/vacuumpomp/CTG eruit ; er werkt een lactatiekundige; ze werken aan het halen van het WHO-borstvoedingscertificaat; baby's slapen in principe bij de moeder tenzij de kamergenoten er last van hebben (ze hebben alleen kamers voor 4 personen), dan in overleg retourtje babykamer; er zijn drie ontslagmomenten per dag dus als je te laat bevalt moet je de nacht blijven; elke baby wordt 's morgens voor ontslag door de kinderarts gecheckt; de verloskamers zijn erg klein dus je moet de maxicosi in de auto laten tot hij echt nodig is; vier verloskamers delen samen 1 douche; de kinderafdeling is naast de kraamafdeling; enz). Ook een rondleiding gekregen over de kraam- en verlosafdeling.
In het andere ziekenhuis kregen we een diashow te zien met allerlei foto's van het ziekenhuis plus aansluitend een rondleiding. Zij hadden de info meer op een normaal verlopende bevalling afgesteld, komt toch iets prettiger over maar couveuses/keizersnedes/stuitbevallingen kwamen ook daar wel aan bod. Andere info was: standaard wordt de baby binnen 2 uur na de bevalling aangelegd (in veel ziekenhuizen en volgens WHO is binnen 1 uur 't beste), na het badje (! - dat wil ik dus anders als ik daar zou bevallen), geen vaste ontslagtijden maar je kunt de hele dag door naar huis; kinderarts checkt het kind alleen als er complicaties zijn geweest bij de bevalling; baby's slapen in principe bij de moeder (op een 1- 2- of 4-persoonskamer) maar in overleg apart op de babykamer; elke verloskamer heeft een eigen douche en voldoende ruimte om in bad te bevallen mocht je zelf een bevalbad willen meenemen (kan soms ook als je bij een gyn bevalt); de kinderafdeling is een verdieping lager dan de kraamafdeling; baby's krijgen normaalgesproken geen flesvoeding als de moeder borstvoeding wil geven maar sommige verpleegkundigen doen dat wel als ze de moeder willen ontzien (hebben ze dus geen protocol voor); bij de rondleiding bleken de verloskamers echt groot te zijn en ook redelijk gezellig ingericht met plantje, tv, tafeltje en stoeltjes, eigen douche dus wel aantrekkelijk voor een ziekenhuiskamer.
Wij gaan nog gewoon uit van een normale bevalling dus eerste keus is nu ziekenhuis 2 (Lelystad dus, LadyS ) maar mocht het een geplande keizersnee worden ooit dan val ik misschien nog voor de lactatiekundige hulp & het borstvoedingscertificaatstreven van het andere ziekenhuis.
Bij een eerste bevalling heb je zo'n 50% kans om toch in het ziekenhuis te eindigen. Dat kan ook als alles goed gaat, bij Myrthe liep 't allemaal prima maar kreeg de vk het te druk doordat er meerdere vrouwen tegelijk gingen bevallen en moesten we om die reden nog naar het ziekenhuis komen. Dus als je de gelegenheid hebt zo'n info-avond te bezoeken dan zou ik zeker gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door poemojn op 09-11-2006 20:56:29 ]
pi_43408642
Neuk, jij had toch zo'n bijzonder geboortekaartje getekend door een Bekende Tekenaar mogen wij het zien?
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  donderdag 9 november 2006 @ 20:52:22 #60
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43408769
Pannenkoek kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Wel bijzonder dat we nu twee tweelingzwangerschappen zo kort achter elkaar hebben hier op fok!

Kleintje, succes morgen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43408773
Mag ik vragen waar het andere ziekenhuis was Poemojn? Zo ja, waar?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_43408797
Harderwijk, Beefcake maarja, toch verder rijden voor minder leuke verloskamers enzo

Oja, in Harderwijk krijgen de baby's hun eerste badje 's morgens in het bijzijn van de moeder, als die niet mobiel is wordt het badje naar de moeder gebracht. In L'stad doen ze dat op de babykamer en kun je er dan evt dus niet bij zijn. Ook wel handige info verder.
pi_43408957
Kleintje wat fijn dat je zwanger bent joh!

Gefeliciteerd hoor.

Ik kom zelden nog in de forum heeeeel af en toe nog eens om te kijken. Nu dus.

Fijne zwangerschap hoor.
pi_43409017
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:53 schreef poemojn het volgende:
Harderwijk, Beefcake maarja, toch verder rijden voor minder leuke verloskamers enzo

Oja, in Harderwijk krijgen de baby's hun eerste badje 's morgens in het bijzijn van de moeder, als die niet mobiel is wordt het badje naar de moeder gebracht. In L'stad doen ze dat op de babykamer en kun je er dan evt dus niet bij zijn. Ook wel handige info verder.
Yup, in Harderwijk is een aparte badkamer, waar ook de kindjes worden onderzocht door de kinderarts. Er wordt netjes aan je gevraagd of je overal bij wilt zijn en je mag helpen als je wil, maar ook vanuit een luie stoel toekijken. Ik vond het er erg prettig en vond de verloskamer niet klein trouwens Maar goed, ik was natuurlijk niet helemaal bij kennis
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_43409209
Nee, maar ik zou er direct naar toe moeten als de bevalling begint dus met een beetje pech zitten we daar dan nog uren, en er staat alleen een verlosbed. In L'stad kan ik de eerste tijd wel lekker thuisblijven (en na afloop veel sneller weer thuiskomen). Plus dat ik bij Myrthe wel erg blij was met ons ligbad, dus dan is 't toch jammer als je daar niet vrij kunt douchen ed wanneer je wilt (en er een eindje voor moet lopen). Dat telt tijdens de bevalling allemaal veel minder natuurlijk maar nu nog wel.
pi_43409328
Kleintje ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt!!!

pannekoek en Manny gefeliciteerd met jullie flensjes!
pi_43409564
Hee Pannekoek en Manny..... wat een mooi nieuws zeg, 2 van die kleine wondertjes in je buik!!
Tis nog even wennen natuurlijk, maar ook wel weer erg mooi!
Mijn vriend had bij ons ook zo'n erg gevoel dat het een tweeling zou zijn, maar het was er maar eentje..... ook genoeg hoor!

kleintje.... pfff ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik zal voor je duimen morgen, het is vast allemaal goed....ik heb een nicht met 2 kids, en die heeft ook bij beide zwangerschappen bloedingen gehad....
En niet alleen gaan he!!

Vanavond had ik mijn eerste yoga les! Leuk hoor, kindje vermaakte zich ook wel geloof ik!!!!
Alleen die ademhalingsoefeningen, erg lastig als je verkouden bent! Ik had het gevoel dat iedereen me kon horen ademen..... en dan kun je je niet echt ontspannen....
Maar dat zal volgende week wel beter gaan!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_43409931
Jullie zijn lief. Heb net een heel gesprek met de vlos gehad over de telefoon.
Ze kan nu niets met zekerheid zeggen. Feit is dat ik wel buikpijn heb, maar niet de buikpijn, pijn in mijn benen en onderrug zoals bij een (naderende) ongesteldheid. Dat vond ze op zich wel geruststellend.

Ik mag gerust bellen als ik me weer onzeker voel of ermee zit vannacht. Morgen moet ik me om 8 uur telefonisch melden, dan gaan ze schuiven zodat ik voor een echo kan komen.

Ze zei nog wel dat het positief is dat ik maar 1 keer heb gebloed en dat het niet door bleef gaan. Geen stolsels of iets. Sommige mensen bloeden in hun zwangerschap zonder dat er ooit een echt aanwijsbare reden voor is.

Ze was vreselijk lief aan de telefoon. Vriendje heeft net vrij genomen voor morgen. Zijn baas was er niet blij mee, maar het is nu gewoon niet anders. Zijn baas zoekt het maar uit met zijn personeelstekort morgen... Hij kon kiezen... of hij zou zich ziek melden of hij nam vrij...

Zodra ik meer weet meld ik me!
pi_43410039
Goed van je vriend Kleintje!! Soms zijn er dingen die belangrijker zijn als het werk
Jammer voor de baas!!

Fijn dat je een lieve vlos hebt....ze begrijpt je in ieder geval, en ik hoop dat ze je morgen gerust kunnen stellen
pi_43410105
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:55 schreef phileine het volgende:
Kleintje, sorry dat je je door mij nu rotter voelt, maar ben wel blij dat je toch actie gaat ondernemen. Is er niet iemand anders die met je mee kan?
Geen sorry... ben blij dat je eerlijk was. Daar heb ik meer aan dan dat mensen gaan zeggen dat het wel goed zit... toch?

Ik moet gewoon proberen positief te denken. Mocht het mis ziten... ik weet nu dat ik zwanger kan worden. Was het immers vreselijk snel. Dus... dan zijn er altijd nog nieuwe kansen! Maar ik probeer van het beste uit te gaan... deze kleine blijft de komende maanden zitten waar ie zit!
pi_43412289
http://www.metacafe.com/watch/155616/babies_and_fathers/

deze moet je gewoon even zien, hahahahaha
pi_43412862
Kleintje dikke ik hoop en duim voor je dat het morgen allemaal goed komt.

K_P, jeetje wat een schrik. Een dubbele pannenkoek. Mooi....dubbel.....lief...

Ben vanavond de stad in geweest. Heerlijk geshopt helaas geen beddengoed....dus toch maar even in mijn eigen kast kijken. Nog wat leuks gekocht bij de Etam en natuurlijk weer teveel kleren voor die kleine meid van me. Ik kan het gewoon niet laten. Maar, goed de baby heb ik deze keer even overgeslagen. Wil eerst weten wat het is en dan pas weer verwennen. Ook een paar sint-inkopen gedaan. Maar ik denk dat de rest via bart-smit online gekocht gaan worden.
  vrijdag 10 november 2006 @ 01:24:18 #73
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_43417680
Heei Kapitein Panne(n?)koek, twee kleine mensjes op komst, wat leuk!! Gefeliciteerd.
Burgertruttig/cliché of niet, ze zijn wel waar : alles is dubbel met een tweeling. Dubble trouble, but twice as nice. In gewoon nederlands betekent dat hier op dit moment: dubbele poepbroeken en ontzettend genieten als ze samen donderjagen in bedvooral: "BOE !!!", gevolgd door een daverend "Hahahaha" doet het goed op dit moment en ik mag meegenieten door de babyfoon.
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:28:14 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43418355
Meldt

jaja, vandaag precies 37 weken
pi_43418564
Oe Chaca al 37 weken! Wat een mijlpaal is dat alweer he.
Bij mij is dat volgende week zaterdag ook al........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')