abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43389329
Men, zet je er overheen! Zelfmedelijden is voor losers. Genoeg andere vissen in de zee.
pi_43391441
Herkenbare situatie. Je moet haar gewoon loslaten. Maar dan ook helemaal. Als het niet van twee kanten komt heeft het gewoon geen zin. Jij wil haar terug, zij is over jou heen. Aan haar gevoelens verander je toch niets meer! Ga leuke dingen doen met je vrienden en ga lol hebben met andere meiden. Je zal snel zien dat je gedoe van nu maar lachwekkend is!
quote:
Zij moet mij toch ook een beetje helpen met over haar heen te komen? Ze gaf tenslotte om me. Dan kan ze het toch best opbrengen om hem gewoon op een laag pitje te zetten en mij eerst te helpen? Dan kan ze daarna nog altijd zien.
Sjezus gozer! Hoe meer aandacht zij aan je besteed hoe meer je je aan haar hecht. Zij ziet dat nu omdat ze nuchter naar de situatie kijkt! Ga er nou maar vanuit dat dit het beste is. Vergeet haar...
  donderdag 9 november 2006 @ 12:51:32 #33
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_43391602
A. Ik ben nooit bij dat concert/optreden geweest. laat dat duidelijk zijn.

B. Zeer herkenbare situatie. Vrouwen zijn wat relaties betreft net zo maf als wij mannen.

En eigenlijk verder precies wat Ebayzo.nl zegt.

Denk aan haar als je EX, niet als je vriendin of je toekomstige vriendin. Het kan natuurlijk gebeuren dat jullie weer bij elkaar komen, maar ga er niet van uit. Genieten van het leven is nu je beste optie.
pi_43391737
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_43396068
Ten eerste wil ik even vooropstellen dat ik dus nog nooit eerder verliefd ben geworden (althans, niet op deze manier). Wat dat betreft ben ik altijd wel reëel: ik vind wel vaker meisjes leuk, maar ik wijs ze altijd af omdat ik weet dat het toch niks wordt. Dit was een ander geval; het was gewoon eng om te zien hoeveel wij overeen kwamen (en toch ook verschilden). Iemand als zij zal ik dan ook tenminste de komende vijf jaar niet meer tegenkomen, daar ben ik me van bewust. Ik zeg niet dat ik nooit iemand meer tegenkom, maar die zal nooit meer zijn zoals zij. En aangezien ik zo'n beetje alle soorten meiden wel heb gezien, weet ik dat ik alleen op haar type verliefd word. En het is een zeldzaam type, kan ik je melden. Maar goed, ik hoop ooit nog iemand te treffen met dezelfde principes, muzieksmaak, hobby's, gevoel voor humor, interesses, enthousiasme etc etc etc etc...

Haar vermijden is waarschijnlijk de beste optie (en dus ook volgens de afspraak die ik met haar maakte). Het feit wil echter dat we ook nogal dezelfde hobby's hebben: wanneer zij zingt, ben ik ook muziek aan het maken in hetzelfde gebouw. Daar zien we elkaar altijd. Verder voetbal ik, zij korfbalt. Ook daar zien we elkaar in de kantine en op het veld. Vrijdags gaan haar vriendinnen en zijzelf uit in dezelfde stamkroeg waar ik en m'n vrienden altijd komen. Haar vermijden is dus praktisch onmogelijk, of ik moet m'n hele sociale leven opgeven. En als ik jullie begrijp is dat juist hetgene wat mij úit deze kutperiode zou moeten helpen.

Oh, misschien ook leuk om te vermelden: haar nieuwe to-be-lover is evengroot als ik, heeft dezelfde kleur haar, dezelfde kleur ogen, dezelfde lichaamsbouw en dezelfde humor als ik. Ook iets wat de verwarring niet vermindert.
pi_43396331
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:04 schreef Arokh86 het volgende:
Oh, misschien ook leuk om te vermelden: haar nieuwe to-be-lover is evengroot als ik, heeft dezelfde kleur haar, dezelfde kleur ogen, dezelfde lichaamsbouw en dezelfde humor als ik. Ook iets wat de verwarring niet vermindert.
Hoezo is dit verwarrend? Dit doet er toch helemaal niet meer toe. Probeer wat minder bezig te zijn met wat ze allemaal uitspookt en met wie ze omgaat.
pi_43396475
Misschien heeft ze voor die tijd wel al signalen uitgezonden, maar heb je die door je verliefdheid niet gezien?

Jou heftige reactie komt me wel bekend voor. Ongeveer 3 jaar geleden eindigde de relatie tussen mijn toenmalige vriend en mij. We waren 14 maanden samen. Ik heb het toen uitgemaakt (door bepaalde dingen --criminaliteit-- die hij deed en daar was ik tegen). Verder hadden we een héle goede relatie. Sterke band, alles met elkaar kunnen delen, en we waren dag in, dag uit, enorm gek met elkaar. Op de dag dat ik hem vertelde dat ik niet met hem verder wou werd hij letterlijk ziek. Hij begon over te geven, trillen..etc. Een paar maanden later hing hij huilend aan de telefoon dat hij zelfmoord zou gaan plegen als ik niet terug zou komen :S ..hij hield van me en wou niet zonder mij leven. Nou, zo erg bleef het gelukkig niet, maar tot op de dag van vandaag kunnen we geen contact met elkaar hebben omdat hij me dan nog stééds verteld dat hij van me houd, en dat onze relatie toendertijd 'perfect' was. Hij heeft nu al ruim 2 jaar een andere vriendin, maar hij heeft gezegd haar 'op te willen geven' voor mij, indien ik hem alsnog terug zou willen. CRAZY!

Ik denk, dat je je niet gek moet laten maken door je gevoelens. Je leven gaat door. Zij wil jou niet meer. Zet er een punt achter, en probeer haar los te laten. Het is beter voor haar en bovenal, beter voor jou.
pi_43396529
Niet met haar bezig zijn valt niet mee als je verliefd bent en zij in tranen en zodoende op haar meest overtuigende moment in heel haar vroegere en verdere leven smeekt om goede vrienden te blijven.
pi_43396617
Natuurlijk is dat niet makkelijk. Helemaal als zij zulke tegenstrijdige signalen geeft aan jou.
Probeer aan jezelf te denken. Hier wordt je gék van!
pi_43396682
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:19 schreef Arokh86 het volgende:
Niet met haar bezig zijn valt niet mee als je verliefd bent en zij in tranen en zodoende op haar meest overtuigende moment in heel haar vroegere en verdere leven smeekt om goede vrienden te blijven.
Het valt niet mee idd, maar het is niet onmogelijk. En het gaat nu niet om haar, het gaat om jou die verder moet. En dat lukt gewoon niet als je in blijft gaan op haar smeekbedes( ) of weetikveelwat, zodat jij ergens weer hoop krijgt dat ze tóch nog opeens het licht ziet en voor jou kiest. Als je echt verder wilt denk dan aan jezelf en neem afstand.
pi_43396752
Trouwens als zij echt zoooo graag vrienden wilt blijven met jou, zal ze vast wel begrip tonen als jij aangeeft dat je nu ff wat meer afstand wilt om hier overheen te komen.
  donderdag 9 november 2006 @ 15:29:45 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43396843
quote:
Op donderdag 9 november 2006 01:15 schreef Arokh86 het volgende:
Zij moet mij toch ook een beetje helpen met over haar heen te komen? Ze gaf tenslotte om me. Dan kan ze het toch best opbrengen om hem gewoon op een laag pitje te zetten en mij eerst te helpen? Dan kan ze daarna nog altijd zien.
Nee, dat moet ze helemaal niet, uit is uit en ze is niet je moeder.
quote:
Diep in haar weet ze gewoon dat er nog wel 'iets' is, maar ze is zo eigenwijs dat ze zegt: "Nee, in geen geval kan het og iets worden." Dat weet ik omdat ik haar intussen erg goed ken. Ik weet gewoon zeker dat er nog een vlammetje ergens is, en ik weet zeker dat dat vlammetje aan te wakkeren is. Het muurtje dat zij gebouwd heeft zorgt er echter voor dat ik het vuurtje niet aan kán wakkeren.
Dan zal ze dat wel niet willen, Maar eerlijk gezegd, het is logisch dat je dat wilt denken, maar het is niet reeel.
Probeer het los te laten voor het een obsessie wordt, en projecteer niet voortdurend al jouw gevoelens en principes op haar. Blijkbaar is ze toch anders dan jij bent, en voelt ze ook andere dingen dan jij. het helpt je niet om je aan een illusie te blijven vastklampen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vivi op 09-11-2006 15:39:03 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43396880
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:22 schreef Onlyy het volgende:
Natuurlijk is dat niet makkelijk. Helemaal als zij zulke tegenstrijdige signalen geeft aan jou.
Probeer aan jezelf te denken. Hier wordt je gék van!
Klopt. Daarom wil ik tenminste nog één keer goed met haar praten voordat ik haar zeg maar helemaal 'afgeef'.
pi_43396940
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:24 schreef Moja het volgende:

[..]

Het valt niet mee idd, maar het is niet onmogelijk. En het gaat nu niet om haar, het gaat om jou die verder moet. En dat lukt gewoon niet als je in blijft gaan op haar smeekbedes( ) of weetikveelwat, zodat jij ergens weer hoop krijgt dat ze tóch nog opeens het licht ziet en voor jou kiest. Als je echt verder wilt denk dan aan jezelf en neem afstand.
Veel dichter bij een smeekbede zal ik nooit bij iemand komen iig. En ik weet dat ik verder moet, maar aangezien ik haar overal gewoon zie kan ik niet zomaar niet aan haar denken. Dan is die afstand toch weer klein, aangezien ik haar niet kan zien en zomaar kan negeren.
  donderdag 9 november 2006 @ 15:34:09 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43396989
quote:
Op donderdag 9 november 2006 01:37 schreef Arokh86 het volgende:

[..]

Maar ik heb het niet alleen over de mentale pijn, ik heb het over mijn situatie in het geheel. Alles om me heen gaat er zienderogen op achteruit: ik heb (weer) ruzie met m'n ouders, m'n schoolresultaten gaan er nu al op achteruit en ik heb nergens meer zin in. Ik doe wel alles (meer dan dat zelfs), maar ik heb nergens zin in. Ik kan niet meer slapen, eten en m'n handen trillen alsof ik Parkinson heb. Ik zie het af en toe absoluut niet meer zitten en ik vraag me af hoe dit zou gaan wanneer ze iets met die jongen gaat doen.
De dramatiek van de eerste liefde

Je zwelgt een beetje in het zelfmedelijden en dat mag wel hoor, maar probeer een beetje te relativeren. Wat je nu voelt is normaal, en je moet er even doorheen, maar je moet er geen Romo & Julia -achtige vertoning van maken.

Het klinkt gemeen, maar ik hoop voor jou dat ze snel een andere vriend krijgt, des te eerder houd jij op met jullie relatie te idealiseren en je rond te wentelen in zelfbeklag.
pi_43397038
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:29 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dan zal ze dat wel niet willen, Maar eerlijk gezegd, het is logisch dat je dat wilt denken, maar het is niet reeel.
Probeer het los te laten voor het een obsessie wordt, en projecteer niet voortdurend al jouw gevoelens en principes op haar. Blijkbaar is ze toch anders dan jij bent, en voelt ze ook andere dingen dan jij. het helpt je niet om je aan een illusie te blijven vastklampen.
Ze wil dat niet omdat ze eigenwijs is. Als Ajax tegen PSV voetbalt zondag en Ajax wint met 10 - 0, dan zul je een veeg om je oren krijgen als je beweert dat PSV het onderspit heeft moeten delven tegen Ajax. Niet alleen omdat ze een groot PSV-fan is, maar omdat ze daar te eigenwijs voor is. Maar geloof me als ik zeg dat we echt heel veel op elkaar lijken. Ook qua principes dus. Zij had maar 1 jongen gezoend voor mij en ik maar twee meisjes voor haar. Dat heeft niets te maken met het feit dat we niemand kunnen zoenen, maar dat we dat niet zomaar gaan lopen doen. We hebben allebei veel zelfrespect en zijn daarom niet bepaald flierefluiters wat zoenen e.d. betreft. Vandaar ook dat ik het zo vreemd vind dat ze nu al met die ander bezig is.
pi_43397086
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:32 schreef Arokh86 het volgende:

[..]

Veel dichter bij een smeekbede zal ik nooit bij iemand komen iig. En ik weet dat ik verder moet, maar aangezien ik haar overal gewoon zie kan ik niet zomaar niet aan haar denken. Dan is die afstand toch weer klein, aangezien ik haar niet kan zien en zomaar kan negeren.
Je moet niet denken in termen als "ja maar, ja maaaaar"

probeer niet in dat gevoel te blijven hangen als je haar dan toch weer ziet. In het begin doet het pijn maar het wordt gewoon steeds minder. Als je teminste echt verder wilt en vooral niet blijft hopen of signalen gaat zien die er eigenlijk niet zijn.
pi_43397091
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:34 schreef Vivi het volgende:

[..]

De dramatiek van de eerste liefde

Je zwelgt een beetje in het zelfmedelijden en dat mag wel hoor, maar probeer een beetje te relativeren. Wat je nu voelt is normaal, en je moet er even doorheen, maar je moet er geen Romo & Julia -achtige vertoning van maken.

Het klinkt gemeen, maar ik hoop voor jou dat ze snel een andere vriend krijgt, des te eerder houd jij op met jullie relatie te idealiseren en je rond te wentelen in zelfbeklag.
Ik hoop dat ik over haar heen ben voordat ze echt een nieuwe vriend heeft. Ik wil die klap die ik dan vang niet meekrijgen.

En wat die dramatiek betreft: 't is echt zo, zelfs m'n ouders merken het op.
  donderdag 9 november 2006 @ 15:37:47 #49
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43397119
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:04 schreef Arokh86 het volgende:

Alleen met hem heeft ze chemistry en met jou niet.
pi_43397154
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

Alleen met hem heeft ze chemistry en met jou niet.
En daar snap ik dus geen ene flikker van.
pi_43397236
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:38 schreef Arokh86 het volgende:

[..]

Daar valt ook helemaal niks aan te snappen. Het is er of het is er niet. Zoiets kun je gewoon niet forceren
pi_43397246
quote:
Op donderdag 9 november 2006 01:15 schreef Arokh86 het volgende:
Sterker nog; dat ik word vervangen door iemand anders, die haar naar mijn egoïstische inziens helemaal niet kan geven wat ik haar gaf.
Misschien heeft ze dat wat jij geeft helemaal niet meer nodig, en wil nu iets dat jij niet kan geven. Misschien zijn jullie elkaar in verschillende groei- en ontwikkelingsperioden wel helemaal uit het oog verloren terwijl jullie elkaar genoeg zagen
  donderdag 9 november 2006 @ 15:42:27 #53
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43397283
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:38 schreef Arokh86 het volgende:

[..]

En zij dus wel, kijk, ze is dus toch anders dan jij.

Maar goed, je ouders merken natuurlijk wel dat je ludduvuddu hebt, dat is toch niet zo raar? Je bent niet uniek, we maken het allemaal mee. Maar probeer jezelf in de hand te houden, je kan wel met je staart kwispelen, maar laat die staart niet met jou kwispelen, zeg maar. JIJ bent de baas over je eigen gedrag. Oh, en steeds in huilen uitbarsten is niet echt aantrekkelijk voor de dames hoor.
pi_43397298
Op welke manier bedoel je uit het oog verloren? Er zou namelijk misschien iets in kunnen zitten.
pi_43397334
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:42 schreef Vivi het volgende:

[..]

En zij dus wel, kijk, ze is dus toch anders dan jij.
En dat is het mooie: ze kan het zelf ook niet uitleggen. Net als toen ze het uitmaakte. Toen ik vorige week in ons gesprek vroeg waarom het nou uit was, kon ze dat niet vertellen. Het was 'een gevoel', ze wist zelf ook niet hoe dat kwam. En dat is dus die eigenwijsheid: ze heeft zich dat aan laten praten en gelooft er nu heilig in.
pi_43397393
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:44 schreef Arokh86 het volgende:

[..]

En dat is het mooie: ze kan het zelf ook niet uitleggen. Net als toen ze het uitmaakte. Toen ik vorige week in ons gesprek vroeg waarom het nou uit was, kon ze dat niet vertellen. Het was 'een gevoel', ze wist zelf ook niet hoe dat kwam. En dat is dus die eigenwijsheid: ze heeft zich dat aan laten praten en gelooft er nu heilig in.
Nee jij bent degene die eigenwijs is en het maar niet wil loslaten dat haar gevoel er gewoon niet meer is. Jezelf aanpraten dat je geen gevoelens meer hebt gaat niet hoor, en waarom zou ze
  donderdag 9 november 2006 @ 15:48:57 #57
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43397507
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:44 schreef Arokh86 het volgende:

[..]

Jongen, word nu eens wakker
Natuurlijk zegt ze dat, dat heb ik ook zo vaak tegen vriendjes gezegd als ik het uitmaakte, omdat je aardig wil zijn en lief en iemand niet meer wil kwetsen dan strikt noodzakelijk. Want natuurlijk weet ze het wel. Ze is gewoon niet (meer) verliefd, ze geilt niet meer op je, ze is afgeknapt op het een of ander en ze wil geen sex meer met je omdat haar dat tegenstaat. Capice?

Jeetje zeg.

En als ze zo eigenwijs is laat ze zich echt niet zomaar dingen aanpraten hoor. Dat maak jij ervan om de pil te vergulden.
pi_43397643
Ho eens, het is niet zo dat ik denk dat het nog goedkomt ofzo. Ik weet dat haar gevoel weg is en dat het niet meer terugkomt en ik weet dat ik me van haar af moet zetten. Verder is ze altijd eerlijk en zal ze me echt niet 'sparen' door te gaan liegen. Je wilt aardig en lief zijn, uiteraard, maar dan had ze bepaalde dingen wel anders gedaan als ze liever aardig dan eerlijk was. Toen we spraken had ze me meer dan eens al verteld dat ze absoluut GEEN zin had om met me te praten (wat eerst nog wel het plan was onder het genot van een filmpje). En dat zei ze op vrij kordate en zelfs boze toon. Als ze niet eerlijk was wat dat betreft had ze wel gezegd "Sorry, maar ik heb echt geen tijd om te komen praten".
pi_43397734
Met uit het oog verloren bedoel ik, dat je alletwee wensen,dromen, behoeftes en emoties hebt als je samen in een relatie zit. Maar de wensen, dromen en behoeftes veranderen als je elkaar beter leert kennen. Alles wordt specifieker, want daar mag je tenslotte om vragen in een relatie. Geven, nemen, aanpassen en van elkaar genieten zonder dat je jezelf verliest. Maar misschien wilde zij na verloop van tijd wel wat anders dan dat jij kon geven. Die betrouwbaarheid vindt ze misschien wel fijn, maar is voor haar niet cruciaal bijvoorbeeld. De praatsessies vond ze ook wel fijn, maar had ze na verloop van tijd niet meer echt nodig. Misschien had ze wel veel verrassingselementen nodig.
Als ze niet aan jou verteld waar zij behoefte aan heeft, gaat het altijd fout. En sommige behoeftes die vind je bij iemand zonder dat je ernaar hoeft te vragen. Dit is dan de gemakkelijke weg, maar neem het iemand eens kwalijk omdat die de gemakkelijke weg neemt.

Maar als het verhaal zo klopt als jij het hebt verteld, dan is het klote voor je dat ze dit gedaan heeft.
Gebruik dit gevoel dan om je tegen haar te verzetten en jezelf te overtuigen dat je zo iemand helemaal niet nodig hebt.
pi_43397878
Dat is inderdaad wat ik me probeer voor te houden, maar dan komt weer naar boven dat ik nooit zo'n leuk iemand als zij zal vinden. En dat klinkt heel cliché, maar als ik 99% van de relaties om mij heen zie, zijn dat relaties van het type "Hee, da's een lekker wijf, die wil ik wel neuken." Dat zijn geen relaties van echt 'Houden van'. Op zo'n manier is het natuurlijk altijd makkelijk om jezelf van zoiets te overtuigen, maar niet als je echt zoveel van iemand hebt gehouden en iemand je zoveel kon inspireren en verbeteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')