Sjezus gozer! Hoe meer aandacht zij aan je besteed hoe meer je je aan haar hecht. Zij ziet dat nu omdat ze nuchter naar de situatie kijkt! Ga er nou maar vanuit dat dit het beste is. Vergeet haar...quote:Zij moet mij toch ook een beetje helpen met over haar heen te komen? Ze gaf tenslotte om me. Dan kan ze het toch best opbrengen om hem gewoon op een laag pitje te zetten en mij eerst te helpen? Dan kan ze daarna nog altijd zien.
Hoezo is dit verwarrend? Dit doet er toch helemaal niet meer toe. Probeer wat minder bezig te zijn met wat ze allemaal uitspookt en met wie ze omgaat.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:04 schreef Arokh86 het volgende:
Oh, misschien ook leuk om te vermelden: haar nieuwe to-be-lover is evengroot als ik, heeft dezelfde kleur haar, dezelfde kleur ogen, dezelfde lichaamsbouw en dezelfde humor als ik. Ook iets wat de verwarring niet vermindert.
Het valt niet mee idd, maar het is niet onmogelijk. En het gaat nu niet om haar, het gaat om jou die verder moet. En dat lukt gewoon niet als je in blijft gaan op haar smeekbedes(quote:Op donderdag 9 november 2006 15:19 schreef Arokh86 het volgende:
Niet met haar bezig zijn valt niet mee als je verliefd bent en zij in tranen en zodoende op haar meest overtuigende moment in heel haar vroegere en verdere leven smeekt om goede vrienden te blijven.
Nee, dat moet ze helemaal niet, uit is uit en ze is niet je moeder.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:15 schreef Arokh86 het volgende:
Zij moet mij toch ook een beetje helpen met over haar heen te komen? Ze gaf tenslotte om me. Dan kan ze het toch best opbrengen om hem gewoon op een laag pitje te zetten en mij eerst te helpen? Dan kan ze daarna nog altijd zien.
Dan zal ze dat wel niet willen, Maar eerlijk gezegd, het is logisch dat je dat wilt denken, maar het is niet reeel.quote:Diep in haar weet ze gewoon dat er nog wel 'iets' is, maar ze is zo eigenwijs dat ze zegt: "Nee, in geen geval kan het og iets worden." Dat weet ik omdat ik haar intussen erg goed ken.Ik weet gewoon zeker dat er nog een vlammetje ergens is, en ik weet zeker dat dat vlammetje aan te wakkeren is. Het muurtje dat zij gebouwd heeft zorgt er echter voor dat ik het vuurtje niet aan kán wakkeren.
Klopt. Daarom wil ik tenminste nog één keer goed met haar praten voordat ik haar zeg maar helemaal 'afgeef'.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:22 schreef Onlyy het volgende:
Natuurlijk is dat niet makkelijk. Helemaal als zij zulke tegenstrijdige signalen geeft aan jou.
Probeer aan jezelf te denken. Hier wordt je gék van!
Veel dichter bij een smeekbede zal ik nooit bij iemand komen iig.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:24 schreef Moja het volgende:
[..]
Het valt niet mee idd, maar het is niet onmogelijk. En het gaat nu niet om haar, het gaat om jou die verder moet. En dat lukt gewoon niet als je in blijft gaan op haar smeekbedes() of weetikveelwat, zodat jij ergens weer hoop krijgt dat ze tóch nog opeens het licht ziet en voor jou kiest. Als je echt verder wilt denk dan aan jezelf en neem afstand.
De dramatiek van de eerste liefdequote:Op donderdag 9 november 2006 01:37 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Maar ik heb het niet alleen over de mentale pijn, ik heb het over mijn situatie in het geheel. Alles om me heen gaat er zienderogen op achteruit: ik heb (weer) ruzie met m'n ouders, m'n schoolresultaten gaan er nu al op achteruit en ik heb nergens meer zin in. Ik doe wel alles (meer dan dat zelfs), maar ik heb nergens zin in. Ik kan niet meer slapen, eten en m'n handen trillen alsof ik Parkinson heb. Ik zie het af en toe absoluut niet meer zitten en ik vraag me af hoe dit zou gaan wanneer ze iets met die jongen gaat doen.
Ze wil dat niet omdat ze eigenwijs is. Als Ajax tegen PSV voetbalt zondag en Ajax wint met 10 - 0, dan zul je een veeg om je oren krijgen als je beweert dat PSV het onderspit heeft moeten delven tegen Ajax. Niet alleen omdat ze een groot PSV-fan is, maar omdat ze daar te eigenwijs voor is.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:29 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dan zal ze dat wel niet willen, Maar eerlijk gezegd, het is logisch dat je dat wilt denken, maar het is niet reeel.
Probeer het los te laten voor het een obsessie wordt, en projecteer niet voortdurend al jouw gevoelens en principes op haar. Blijkbaar is ze toch anders dan jij bent, en voelt ze ook andere dingen dan jij. het helpt je niet om je aan een illusie te blijven vastklampen.
Je moet niet denken in termen als "ja maar, ja maaaaar"quote:Op donderdag 9 november 2006 15:32 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Veel dichter bij een smeekbede zal ik nooit bij iemand komen iig.En ik weet dat ik verder moet, maar aangezien ik haar overal gewoon zie kan ik niet zomaar niet aan haar denken. Dan is die afstand toch weer klein, aangezien ik haar niet kan zien en zomaar kan negeren.
Ik hoop dat ik over haar heen ben voordat ze echt een nieuwe vriend heeft. Ik wil die klap die ik dan vang niet meekrijgen.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:34 schreef Vivi het volgende:
[..]
De dramatiek van de eerste liefde
Je zwelgt een beetje in het zelfmedelijden en dat mag wel hoor, maar probeer een beetje te relativeren. Wat je nu voelt is normaal, en je moet er even doorheen, maar je moet er geen Romo & Julia -achtige vertoning van maken.
Het klinkt gemeen, maar ik hoop voor jou dat ze snel een andere vriend krijgt, des te eerder houd jij op met jullie relatie te idealiseren en je rond te wentelen in zelfbeklag.
Alleen met hem heeft ze chemistry en met jou niet.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:04 schreef Arokh86 het volgende:
Oh, misschien ook leuk om te vermelden: haar nieuwe to-be-lover is evengroot als ik, heeft dezelfde kleur haar, dezelfde kleur ogen, dezelfde lichaamsbouw en dezelfde humor als ik. Ook iets wat de verwarring niet vermindert.
En daar snap ik dus geen ene flikker van.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Alleen met hem heeft ze chemistry en met jou niet.
Daar valt ook helemaal niks aan te snappen. Het is er of het is er niet. Zoiets kun je gewoon niet forcerenquote:Op donderdag 9 november 2006 15:38 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
En daar snap ik dus geen ene flikker van.
Misschien heeft ze dat wat jij geeft helemaal niet meer nodig, en wil nu iets dat jij niet kan geven. Misschien zijn jullie elkaar in verschillende groei- en ontwikkelingsperioden wel helemaal uit het oog verloren terwijl jullie elkaar genoeg zagenquote:Op donderdag 9 november 2006 01:15 schreef Arokh86 het volgende:
Sterker nog; dat ik word vervangen door iemand anders, die haar naar mijn egoïstische inziens helemaal niet kan geven wat ik haar gaf.
En zij dus wel, kijk, ze is dus toch anders dan jij.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:38 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
En daar snap ik dus geen ene flikker van.
En dat is het mooie: ze kan het zelf ook niet uitleggen. Net als toen ze het uitmaakte. Toen ik vorige week in ons gesprek vroeg waarom het nou uit was, kon ze dat niet vertellen. Het was 'een gevoel', ze wist zelf ook niet hoe dat kwam. En dat is dus die eigenwijsheid: ze heeft zich dat aan laten praten en gelooft er nu heilig in.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
En zij dus wel, kijk, ze is dus toch anders dan jij.
Nee jij bent degene die eigenwijs is en het maar niet wil loslaten dat haar gevoel er gewoon niet meer is. Jezelf aanpraten dat je geen gevoelens meer hebt gaat niet hoor, en waarom zou zequote:Op donderdag 9 november 2006 15:44 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
En dat is het mooie: ze kan het zelf ook niet uitleggen. Net als toen ze het uitmaakte. Toen ik vorige week in ons gesprek vroeg waarom het nou uit was, kon ze dat niet vertellen. Het was 'een gevoel', ze wist zelf ook niet hoe dat kwam. En dat is dus die eigenwijsheid: ze heeft zich dat aan laten praten en gelooft er nu heilig in.
Jongen, word nu eens wakkerquote:Op donderdag 9 november 2006 15:44 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
En dat is het mooie: ze kan het zelf ook niet uitleggen. Net als toen ze het uitmaakte. Toen ik vorige week in ons gesprek vroeg waarom het nou uit was, kon ze dat niet vertellen. Het was 'een gevoel', ze wist zelf ook niet hoe dat kwam. En dat is dus die eigenwijsheid: ze heeft zich dat aan laten praten en gelooft er nu heilig in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |