http://www.nu.nl/news/879(...)na_bedreigingen.htmlquote:Alexander Pechtold beveiligd na bedreigingen
Uitgegeven: 8 november 2006 18:14
Laatst gewijzigd: 8 november 2006 18:57
AMSTERDAM - Lijsttrekker van D66 Alexander Pechtold wordt na zijn kritiek op Geert Wilders extra beveiligd. Dit bleek toen hij woensdagmiddag verscheen bij een debat in de Vrije Universiteit in Amsterdam, vergezeld door twee beveiligers. Dit meldt Campus.tv.
Pechtold ontkende niet dat er sprake was van bedreigingen aan zijn adres, maar wilde niets kwijt over de aard daarvan. "Als politicus moet je er in 2006 rekening mee houden dat er op een rare manier druk op de politiek wordt uitgeoefend. Ik probeer daar vooral mezelf in te blijven", aldus de lijsttrekker van de democraten.
De bedreigingen kwamen naar aanleiding van het Radio 1-debat van vorige week zondag. Hierin trok Pechtold fel van leer tegen de standpunten van Geert Wilders. T
Vooralsnog lijken de bedreigingen Pechtold er niet van te weerhouden Wilders hard aan te vallen. "Het vergelijken van mensen met natuurrampen, zoals Wilders doet met zijn 'tsunami van islamisering', moet altijd weersproken worden", stelt Pechtold. "Er zijn mensen die zich door dergelijke taal op afstand voelen staan. Dat kan niet."
Ja. Sigaret in een munitiedepot. Toch?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:27 schreef zoalshetis het volgende:
ik dacht altijd dat sommige mensen beveiligingen maar overbodig vonden. de persoon die het overkwam had het er zelf naar gemaakt en moest niet piepen.
pechtold heeft er zelf naar gemaaktquote:Op woensdag 8 november 2006 20:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja. Sigaret in een munitiedepot. Toch?
En ik dacht altijd dat het bedreigen van politici enkel was voorbehouden aan mensen uit het rifgebergte. Hier in Nederland voeren we immers een discussie met argumenten en niet met dreigementen. Nou ja, niet geheel verrassend van z'n tokkie aanhang.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:27 schreef zoalshetis het volgende:
ik dacht altijd dat sommige mensen beveiligingen maar overbodig vonden. de persoon die het overkwam had het er zelf naar gemaakt en moest niet piepen.
Hij hoeft het niet te zeggen. Bij vrijheid van meningsuiting bestaat ook de mogelijkheid om te zwijgen.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:39 schreef zoalshetis het volgende:
pechtold heeft er zelf naar gemaakt![]()
dit kost de belastingbetaler alleen moar geld![]()
ik moet je eerlijk zeggen dat ik maar weinig rifberggeiten taarten en tomatenketchup zie gooien. dat moet ik ze dan weer wel nageven.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:41 schreef gelly het volgende:
[..]
En ik dacht altijd dat het bedreigen van politici enkel was voorbehouden aan mensen uit het rifgebergte. Hier in Nederland voeren we immers een discussie met argumenten en niet met dreigementen. Nou ja, niet geheel verrassend van z'n tokkie aanhang.
Het is natuurlijk baarlijke nonsens. Het correcte citaat is "tsunami van islamisering". En waarom mogen mensen zich niet op afstand voelen staan? Ik voel me op afstand staan met Wouter Bos, big deal.quote:"Het vergelijken van mensen met natuurrampen, zoals Wilders doet met zijn 'tsunami van islamisering', moet altijd weersproken worden", stelt Pechtold. "Er zijn mensen die zich door dergelijke taal op afstand voelen staan. Dat kan niet."
Ik zie het verschil niet.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:45 schreef PJORourke het volgende:
"Het vergelijken van mensen met natuurrampen, zoals Wilders doet met zijn 'tsunami van islamisering', moet altijd weersproken worden", stelt Pechtold.
() Het correcte citaat is "tsunami van islamisering".
Hadden ze dat recht dan?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:50 schreef zoalshetis het volgende:
misschien is dit wel een reactie op de inelkaar geslagen burgers die het recht hadden om verkiezingsposters van wilders op te hangen. je weet het maar nooit...
Islamisering betekent het opleggen van een islamitische cultuur, denkwijze. Dat is niet hetzelfde als een invasie van moslims, want daar heb je geen moslims voor nodig. Dhimmi's volstaan.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:52 schreef sigme het volgende:
Ik zie het verschil niet.
Je zegt dat het citaat niet klopt en post vervolgens hetzelfde citaat. Dat bedoelen sigme en ik met dat we het verschil niet zienquote:Op woensdag 8 november 2006 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Islamisering betekent het opleggen van een islamitische cultuur, denkwijze. Dat is niet hetzelfde als een invasie van moslims, want daar heb je geen moslims voor nodig. Dhimmi's volstaan.
Ja, dat zegt Pechtold ook, 'islamisering': ""Het vergelijken van mensen met natuurrampen, zoals Wilders doet met zijn 'tsunami van islamisering', moet altijd weersproken worden", stelt Pechtold."quote:Op woensdag 8 november 2006 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Islamisering betekent het opleggen van een islamitische cultuur, denkwijze. Dat is niet hetzelfde als een invasie van moslims, want daar heb je geen moslims voor nodig. Dhimmi's volstaan.
neen. maar ik schat de achterban van wilders ook niet echt hoog in. zeg maar maatje trailertrashredneckangsthaas.quote:
Oeps, verkeerd gelezen.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:56 schreef SCH het volgende:
Je zegt dat het citaat niet klopt en post vervolgens hetzelfde citaat. Dat bedoelen sigme en ik met dat we het verschil niet zien
Of hysterische dozen zoals Fleurquote:Op woensdag 8 november 2006 20:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
neen. maar ik schat de achterban van wilders ook niet echt hoog in. zeg maar maatje trailertrashredneckangsthaas.
quote:Op woensdag 8 november 2006 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
ja of femkequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |