quote:Bewaren
Kliekjes
Voor resten van bereide gerechten geldt dat ze verpakt en gekoeld bewaard kunnen worden. De volgende richtlijnen zijn van toepassing:
Koel bereide gerechten zo snel mogelijk af. Hoe sneller een gerecht afkoelt, hoe minder kans ziekteverwekkers hebben om zich te vermeerderen en zo een infectie te veroorzaken. Koel gerechten binnen twee uur af. Zet ze eventueel in een bak (ijs)koud water of verdeel grote hoeveelheden in kleine porties: dan koelen ze sneller af en zijn ze ook weer sneller opgewarmd. Zet nooit warme gerechten in de koelkast of vriezer. Een pan met soep kunt u af laten koelen door deze met pan en al in een bak water te zetten. Doe geen deksel op de pan – zonder deksel koelt de soep het snelst af. Roer regelmatig om en zorg ervoor dat de pan snel de koelkast in kan.
Voorkom besmetting van het bereide gerecht. Kookt u voor meerdere dagen tegelijk? Houd het deel dat u wilt bewaren meteen apart. Gebruik voor het overscheppen schone hulpmiddelen en verpak het gerecht, bijvoorbeeld in een bewaarbakje.
Bewaar kliekjes niet te lang. Zet het afgekoelde gerecht afgedekt in de koelkast of vries het in. Vermeld inhoud en datum. Koel restjes bereide nitraatrijke groente snel af. Bewaar bereid eten niet langer dan twee dagen in de koelkast of drie maanden in de vriezer. Vis is zeer bederfelijk: zowel bereide als onbereide vis in een geopende of losse verpakking kunt u slechts één tot twee dagen in de koelkast bewaren.
Voor al uw vragen over gezond en lekker eten
www.voedingscentrum.nl, (070) 306 88 88
Voedingscentrum - eerlijk over eten
ik hang uit het kliekjequote:Op dinsdag 7 november 2006 22:35 schreef melonovy het volgende:
Over kliekjes gesproken, waar hangt Moussy uit?
nee, ik wil dat je ook mn zusje bentquote:Op woensdag 8 november 2006 20:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mag ik in het geen_kliekjes_kliekje?
opzoutenquote:Op woensdag 8 november 2006 20:28 schreef moussy het volgende:
[..]
nee, ik wil dat je ook mn zusje bent
Ik heb er een, en heb er m`n handen aan vol. En niet alleen omdat ze nu zo dik isquote:Op woensdag 8 november 2006 20:29 schreef jessie het volgende:
O Maneki ga overstag joh, dat heb ik ook gedaanen zussen zijn zoooooooooo leuk
quote:Op woensdag 8 november 2006 20:40 schreef sjak het volgende:
Denk dat Icicle gelijk heeft, de OUD-kliek. Maar sommigen horen er dan wat minder bij dan anderen
quote:Op woensdag 8 november 2006 21:25 schreef Rottdog het volgende:
En wanneer is het zussen-kliekje nu weer ontstaan
Hé ik kwam met een hele nuttige post hoor.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:29 schreef Lois het volgende:
Ahh ik snap dit topic beter nu ik het awards topic heb gelezen![]()
Het gaat nergens meer over inmiddels daaro
![]()
Je weet tochquote:Op woensdag 8 november 2006 21:40 schreef Saffier het volgende:
Nog plek voor mij in een of ander kliekje?
quote:
Lishe je gaat de boot missen hoor qua kliekjes door die vakantie van jequote:Op woensdag 8 november 2006 22:12 schreef Lishe het volgende:
Githje, hier ook nog even een dikke knuffel voor jou en je held. Dappere kerel heb je!
Tot snel, als ik weer een stukje bruiner ben.![]()
En ja, dit alles in het kader van de grote kliekvorming. (Githa,![]()
)
Oh wat een leuke naam voor een kliekje...quote:Op woensdag 8 november 2006 22:50 schreef Jelief het volgende:
Iemand interesse in een stampot-boerenkool-kliekje?
En bedankt, nu heb ik het ook in mijn hoofdquote:Op donderdag 9 november 2006 00:07 schreef Igraine het volgende:
Er schiet me direct een liedje te binnen
We hebben een clubje opgericht voor mensen met een lelijk gezicht, je bent erbij... je bent erbij....
ow, dan kom ik in jouw kliekje want ik zit nog nergens bij...quote:Op woensdag 8 november 2006 22:06 schreef Rottdog het volgende:
Nog ff en ga een topic open met titel gezocht een kliekje om bij te horen.![]()
Die moderne normen en waarden ook hequote:Op donderdag 9 november 2006 15:07 schreef Kleintje het volgende:ik heb net een kliko gejat!
Vorige week was onze kliko spontaan verdwenen. Dus wij konden ons vuil nergens kwijt. Dus ik heb nu gewoon een andere kliko gejat!
Als bij ons de bak gejat was ging je gewoon een nieuwe aanvragen bij de gemeente. Kreeg je gewoon een nieuwequote:Op donderdag 9 november 2006 16:53 schreef Kleintje het volgende:
Neuh, hier hebbuh de bakkuh geen chip!
Wassut maar sow, dan waruh ze vast van mij bak afgeblevuh!
Ik moet nu ergens een bak op de kop tikken waar niets op staat. Dan ga ik daar groot 'afblijvuh, is van mei' opschilderen. Want ik zag dat hier wel een huisnummer opstaat. Jammer dan... ze wachten maar tot de bakken weer worden geleegd!
Mijn ouders hebben dat ding van boven tot onder vol geplakt met stickers. Maakt de stap groter om 'm mee te nemen. Maar ja das een durpjuh daar zet zelfs de buurman jouw kliko voor je poort.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:53 schreef Kleintje het volgende:
Neuh, hier hebbuh de bakkuh geen chip!
Wassut maar sow, dan waruh ze vast van mij bak afgeblevuh!
Ik moet nu ergens een bak op de kop tikken waar niets op staat. Dan ga ik daar groot 'afblijvuh, is van mei' opschilderen. Want ik zag dat hier wel een huisnummer opstaat. Jammer dan... ze wachten maar tot de bakken weer worden geleegd!
Ehm, alle bakken hier, dus ook daar, zijn geregistreerd, zit een nummer op de bak. Je had meteen op dezelfde dag een nieuwe moeten vragen, was ie ook die dag netjes bij je voorde deur gezet, nieuw, met nummer en reg. nummer.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:06 schreef Kleintje het volgende:
he, nieuwe bak aanvragen is wel een goede optie. Dat ding van ons stonk giga... en dan heb ik weer een mooie schone. Eens kijken hoe dat hier werkt!
Het gaat er niet eens om wat je eraan hebt, het gaat (mij) erom dat je het verschil dient te weten tussen "mijn" en "dein".quote:Op donderdag 9 november 2006 18:39 schreef Igraine het volgende:
Wat heb je er nou aan om zo'n bak te jatten, denk ik dan?
Ja maar in jouw geval spreek ik dan niet van gejat. Das gewoon een ruil die zeer waarschijnlijk wel weer een week later teruggedraaid kan worden.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:47 schreef beefcake het volgende:
Inderdaad zoals bij BE en Ireth. Als die van mij door iemand anders wordt gepakt, waarom zou ik dan de moeite nemen om helemaal aangifte te gaan doen en een nieuwe aan te vragen terwijl er nog een langs de weg blijft staanIk vind de vergelijking met een auto of fiets echt slaan als een tang op een varken.
Ik ben er ook onwijs blij om! Zie mezelf niet elke donderdagavond met volle kliko van 6 trappen af denderenquote:Op donderdag 9 november 2006 20:02 schreef snoopy het volgende:
Ik ben geloof ik heel blij dat wie niet van die bakken hebben als ik het zo lees![]()
Wat een toestanden![]()
Ik sprak vanuit mijn situatie en dat vind ik heel wat anders dan een fiets oid jatten van iemand die er compleet buiten staat. Als je nu weet wie je fiets gejat heeft en hem dan van diegene weer terugjat vind ik het wel gerechtvaardigd, maar dat is weer iets andersquote:Op donderdag 9 november 2006 20:33 schreef jessie het volgende:
Waarom vind je dat als een tang op een varken slaan beef?
quote:Op donderdag 9 november 2006 20:17 schreef Phluphy. het volgende:
Snoopy, jullie gooien het toch niet rechtstreeks overboord he??![]()
quote:Op donderdag 9 november 2006 21:02 schreef snoopy het volgende:
[..]je moest eens weten
De vuilnis niet, maar de wc gaat wel rechtsreeks het water in!
Wat denk je van alle pleziervaartuigen (al schijnt daar ook een wet voor te komen maar daar weet ik niks van)quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef Saffier het volgende:
[..]
Jakkie! Stinkt dat 's zomers dan niet heel erg?
welnee, de grachten worden elke nacht doorgespoeld.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef Saffier het volgende:
[..]
Jakkie! Stinkt dat 's zomers dan niet heel erg?
Kleintje?quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef Rewimo het volgende:
...Wie jat er nou een kliko?...
Kliko om kliko... ik ga maar eens op zoek naar een leuke andere daar in de buurtquote:Op donderdag 9 november 2006 21:27 schreef snoopy het volgende:
Kleintje?
Ja! Of Bifi!quote:
Misschien iemand die een hoop op te ruimen hebben, weten dat er niet vaak meer iemand komt en gewoon gratis die extra kliko mee wilden pakken (wij betalen hier tenminste een vast bedrag per jaar voor de kliko en da's best aardig wat, dus kan zoiets zijn misschien?)quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef Rewimo het volgende:
De kliko van mijn vader is ook gejatErg fijn omdat we nu geen afval meer kwijt kunnen daar. Wie jat er nou een kliko? Is in dit geval geen verwisseling, het ding is al weken weg. Ik zal ook maar eens een nieuwe aanvragen bij de gemeente. Het vervelende is natuurlijk dat we maar af en toe daar komen. Je hebt er dus niet echt zicht op.
Wat had je in gedachte?quote:Op donderdag 9 november 2006 22:31 schreef Rottdog het volgende:
Snoop wordt het niet tijd om je onderschrift aan te passen
ehh nu dusquote:Op donderdag 9 november 2006 22:05 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Anitra, wanneer ging jij ook al weer naar London?
Nog niet zo heel lang geleden las ik dat er speciale oppassen met Djulian buiten kwamen spelen omdat jij niets kan en nu ga je naar 2 concerten??quote:Op vrijdag 10 november 2006 09:59 schreef Anitra het volgende:
En wij gaan heerlijk een weekendje weg naar Londen! Daar hebben we 2 concerten van Bruce Springsteenen verder heerlijk eens tijd voor ons 2tjes.
Nu weet ik weer waarom jij in mijn kliekje zitquote:Op vrijdag 10 november 2006 11:24 schreef No Nick het volgende:
[..]
Nog niet zo heel lang geleden las ik dat er speciale oppassen met Djulian buiten kwamen spelen omdat jij niets kan en nu ga je naar 2 concerten??
Is dat niet veel en veel belastender dan elke dag een half uurtje met je kind spelen?
Nou zal de hele kliek wel weer over mij heenbuitelen zo maar ik snap dit dus serieus even niet, vraag het dus gewoon uit nieuwsgierigheid en niet om iemand aan te vallen ofzo hoor lief kliekje
Al met al veel plezier in Londen!
voornamelijk hotel kamer+ zitplaatsen is niet echt inspannend en is niet te vergelijken met dagelijks met je kindje buiten spelen. en ik weet dat ze met djulian speelt en met djen frutselt alleen kan dat niet dagelijks, vandaar die persoon die daar dan voor komt.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:24 schreef No Nick het volgende:
[..]
Nog niet zo heel lang geleden las ik dat er speciale oppassen met Djulian buiten kwamen spelen omdat jij niets kan en nu ga je naar 2 concerten??
Is dat niet veel en veel belastender dan elke dag een half uurtje met je kind spelen?
Nou zal de hele kliek wel weer over mij heenbuitelen zo maar ik snap dit dus serieus even niet, vraag het dus gewoon uit nieuwsgierigheid en niet om iemand aan te vallen ofzo hoor lief kliekje
Al met al veel plezier in Londen!
De rest was nog ergerquote:Op vrijdag 10 november 2006 22:06 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Yup.. Sugar.. De foto was een beetje een OPEENS moment, vandaar dat ik er wat maf opsta !
Maar indeed.. This is me !
Jij bent ècht gemeen!quote:
Ik heb hier met halloween een briefke op de deur gehangen met: ''Beste spoken, Graag een liedje of gedichtje en anders geen snoep!''quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:54 schreef lady-wrb het volgende:hier zo net een vrouw van allochtone afkomst met een buggy met kind erin.
geen lampion, geen liedje, maar wel snoep willen
die heeft het niet helemaal begrepen denk ik
Waarom moet die afkomst er nou weer bij vermeld wordenquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:54 schreef lady-wrb het volgende:hier zo net een vrouw van allochtone afkomst met een buggy met kind erin.
geen lampion, geen liedje, maar wel snoep willen
die heeft het niet helemaal begrepen denk ik
Dat verklaart direct waarom er geen liedje gezongen werd.quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:51 schreef m@x het volgende:
[..]
Waarom moet die afkomst er nou weer bij vermeld worden![]()
Nee hoorquote:Op zaterdag 11 november 2006 20:52 schreef m@x het volgende:
Ja maar, ja maar............ dat wist ik tot een jaar of wat geleden ook helemaal niet. Moet ik me nu in een hoekje gaan zitten schamen?
Wij liepen vorige week op de Zwarte Markt hier in Vleuten, staat er een kraampje waar je allemaal turkse dvd's kon kopen. Klein teeveetje er bij, en er stond dus een dvd op.. Staan 3 buikdansende vrouwen in beeld te kwetteren en tetteren.. dat was dus volgens Suus ook K3quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:18 schreef dutchie het volgende:
Schiet me ineens wat te binnen hihi..
Léon zag gister een foto van de toppers.
"Hé K3!" zei hij.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:37 schreef Vicky het volgende:
stormt het bij jullie ook zo erg?
das ff balen dat je lekkage hebt....quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:38 schreef Belana het volgende:
Het is echt heel plaatselijk he sint maarten?
vicky, hier stormde het dus rond etenstijd zo!
en regen ook en ook lekkage
oeh dat is balen.. snel laten maken hoor!!quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:45 schreef Belana het volgende:
nou, het stroomde aardig![]()
langs de buis van de ketel, dus ik denk dat het lood van het schoorsteentje het begeven heeft!
quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:25 schreef m@x het volgende:
Pinquit, je sig is zo waar. Lama-spuug stinkt echt heel erg vies. Ik spreek uit ervaring.
Waaa! die is GAAF!quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:46 schreef Macka66 het volgende:
Even iets anders, kwam ik op nav een post van Bass-Miss in Vraag en Aanbod, Hotter than Hell heeft kleding voor heel erg stoere kindjes. Dit leek me wel iets voor Brent:
[afbeelding]
goed, wat jij wil: er stond een vrouw voor de deur, met een hoofddoekje om, kind van een jaar of 2 in de buggy.quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:51 schreef m@x het volgende:
[..]
Waarom moet die afkomst er nou weer bij vermeld worden![]()
dat is ook niet waar hoor. er kwam hier een hele groep turkse moeders met een hele schare kinderen met lampion.quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:49 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat verklaart direct waarom er geen liedje gezongen werd.Anders gaat iedereen hier vragen, goh, hoe kun je dát nou niet weten, dat je een liedje moet zingen!
We moesten voor school ooit eens geluiden opnemen in de dierentuin en toen kwamen we op het lumineuze idee om lama-geluiden op de band te zetten. Naast het feit dat de lama vervolgens de microfoon bijna opat spuugde hij ook nog eens op mijn nieuwe jasquote:Op zaterdag 11 november 2006 22:58 schreef pinquit het volgende:
[..]hoe is dat gebeurd?
zat je het uit te lokken?![]()
![]()
Ik vond het gewoon stom staan. Waar die vrouw vandaan komt of dat ze een hoofddoekje om heeft doet toch totaal niet ter zake in dit verhaal. Als zo'n mededeling nou nodig is om het verhaal te kunnen volgen, maar dat is hier toch niet het geval?quote:Op zaterdag 11 november 2006 23:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
goed, wat jij wil: er stond een vrouw voor de deur, met een hoofddoekje om, kind van een jaar of 2 in de buggy.
geen lampion, geen liedje en de ze sprak geen nederlands.
Ik moest even grinniken m@x, dat lama verhaal...quote:Op zondag 12 november 2006 07:44 schreef m@x het volgende:
[..]
We moesten voor school ooit eens geluiden opnemen in de dierentuin en toen kwamen we op het lumineuze idee om lama-geluiden op de band te zetten. Naast het feit dat de lama vervolgens de microfoon bijna opat spuugde hij ook nog eens op mijn nieuwe jas![]()
![]()
Kai heeft vandaag zonder onderbrekingen geslapen tot half acht
Echt luxe dit, ik was al bang om de rest van mijn leven om een uur of vijf 's ochtends al beneden met de treintjes te moeten spelen.
FOK! Dieetclub deel 124quote:Op zondag 12 november 2006 16:47 schreef snoopy het volgende:
Ik voel me trouwens een enorme grote dikke pixel op het momentHopelijk raak ik nog wat kilo's kwijt. Maar ik zie het met de naderende feestdagen somber in
![]()
edit: ach waar maak ik me druk om.quote:Op zondag 12 november 2006 07:58 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon stom staan. Waar die vrouw vandaan komt of dat ze een hoofddoekje om heeft doet toch totaal niet ter zake in dit verhaal. Als zo'n mededeling nou nodig is om het verhaal te kunnen volgen, maar dat is hier toch niet het geval?
Je zult daar niet de enige zijn die bv geeft.quote:
ssssstquote:Op zondag 12 november 2006 17:54 schreef YPPY het volgende:
[..]
Je zult daar niet de enige zijn die bv geeft.![]()
Thxquote:Op zondag 12 november 2006 14:58 schreef Phluphy. het volgende:
Jessie hoe is het met je galsteen(aanval)? Ik hoop echt dat je op het moment nergens last van hebt.
Ik heb 8 jaar zulke pijn-aanvallen gehad, ben weet ik hoe vaak onderzocht (op galsteen of niersteen) maar nooit konden ze iets vinden. Totdat vorig jaar een ijverige internist verder is gaan kijken en na een paar dagen een link kon leggen tussen lever-bloedwaarden en de pancreas (alvleesklier).
Is er bij jou echt een galsteen gevonden? En gaat die er snel uit? Ik hoop echt dat je daarna 'verlost' bent, voorgoed! Ook al was mijn laatste "incident" langer dan een jaar geleden, ik herinner het me als gisteren.![]()
Beterschap en zo !![]()
Ik was een nachtje weg, kon ik ook eindelijk eens lekker uitslapen.quote:Op zondag 12 november 2006 07:31 schreef Belana het volgende:
jongens, jongens!!!!! Ik ben dus echt net pas wakkerLiam sliep tot over 7 uur
woeiiii!!!!
* Belana doet vreugdedansje en hoopt op herhaling
En niet alleen op de foto hoorquote:Op zondag 12 november 2006 19:40 schreef jessie het volgende:
Snoop wat is Lis toch een schatje als ik die foto's steeds zo zie!!!!
Ja, het was leuk, mijn verwachtingen waren niet al te hoog, maar het was echt leukquote:Op zondag 12 november 2006 19:50 schreef jessie het volgende:
Easy ik kan me voorstellen dat je hem dan leiver bij 1 van jullie zelf hebt. En was t een leuk uitje verder ook al ging je uiteindelijk aleen mee?
Daar hadden we misschien wel naar toegegaan met die tochtquote:Op zondag 12 november 2006 20:08 schreef Phluphy. het volgende:
waren jullie op Nationaal Park Hoge Veluwe, Easy?
Dan noemen we dat vanaf nu "jessiepatat"quote:Op zondag 12 november 2006 20:09 schreef jessie het volgende:
En die patat, die eet ik wel hoor. Maar geen echte. Ik doe dan verse aardappels snijden, lekker met kruiden en knoflook erover. Dan 1 eetlepel olijfolie erover en op de cripsstand in de oven. Ik vind ze zalig zo. Gezond, lekker, maar net geen echte patat
Ow echt, wat goed, ik heb nog nooit aardappels gecrispt op die manier, ga ik van de week ook even proberen!!!quote:Op zondag 12 november 2006 20:09 schreef jessie het volgende:
En die patat, die eet ik wel hoor. Maar geen echte. Ik doe dan verse aardappels snijden, lekker met kruiden en knoflook erover. Dan 1 eetlepel olijfolie erover en op de cripsstand in de oven. Ik vind ze zalig zo. Gezond, lekker, maar net geen echte patat
Hoe lang dan op de crispstand?quote:Op zondag 12 november 2006 20:09 schreef jessie het volgende:
3 dagen of een week ligt eraan of het een kijkoperatie kan worden (door de endometriose is de kans op verklevingen groter ook al zit dit lager in me buik, en doordat ik al eens een kijkoperatie gehad heb waardoor die ingangen toen verkleefd kunnen zijn) Maar pas als ze beginnen kunnen ze zien wat het uiteindelijk worden zal. Maar dat maakt me dan niet zoveel uit, als ik maar weer wakker word, dat vind ikg ewoon het engste. De pijn daar kan ik wel tegen voor een week.
Dat heb ik geprobeerd, maar lukt niet. Ze is super overstuur, heel zielig.quote:Op maandag 13 november 2006 00:38 schreef ayla1 het volgende:
Kun je haar niet even lekker bij je in bed nemen om op te warmen Ingrid?
Jessie, ik heb een stel vriendinnen die eraan geopereerd zijn: reken op een week tot 10 dagen, ook met 'kijkoperatie'. Dan is de snede weliswaar klein, maar in je lijf wordt toch gesneden en dat merk je.quote:Op zondag 12 november 2006 20:09 schreef jessie het volgende:
3 dagen of een week ligt eraan of het een kijkoperatie kan worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |