quote:Bewaren
Kliekjes
Voor resten van bereide gerechten geldt dat ze verpakt en gekoeld bewaard kunnen worden. De volgende richtlijnen zijn van toepassing:
Koel bereide gerechten zo snel mogelijk af. Hoe sneller een gerecht afkoelt, hoe minder kans ziekteverwekkers hebben om zich te vermeerderen en zo een infectie te veroorzaken. Koel gerechten binnen twee uur af. Zet ze eventueel in een bak (ijs)koud water of verdeel grote hoeveelheden in kleine porties: dan koelen ze sneller af en zijn ze ook weer sneller opgewarmd. Zet nooit warme gerechten in de koelkast of vriezer. Een pan met soep kunt u af laten koelen door deze met pan en al in een bak water te zetten. Doe geen deksel op de pan – zonder deksel koelt de soep het snelst af. Roer regelmatig om en zorg ervoor dat de pan snel de koelkast in kan.
Voorkom besmetting van het bereide gerecht. Kookt u voor meerdere dagen tegelijk? Houd het deel dat u wilt bewaren meteen apart. Gebruik voor het overscheppen schone hulpmiddelen en verpak het gerecht, bijvoorbeeld in een bewaarbakje.
Bewaar kliekjes niet te lang. Zet het afgekoelde gerecht afgedekt in de koelkast of vries het in. Vermeld inhoud en datum. Koel restjes bereide nitraatrijke groente snel af. Bewaar bereid eten niet langer dan twee dagen in de koelkast of drie maanden in de vriezer. Vis is zeer bederfelijk: zowel bereide als onbereide vis in een geopende of losse verpakking kunt u slechts één tot twee dagen in de koelkast bewaren.
Voor al uw vragen over gezond en lekker eten
www.voedingscentrum.nl, (070) 306 88 88
Voedingscentrum - eerlijk over eten
ik hang uit het kliekjequote:Op dinsdag 7 november 2006 22:35 schreef melonovy het volgende:
Over kliekjes gesproken, waar hangt Moussy uit?
nee, ik wil dat je ook mn zusje bentquote:Op woensdag 8 november 2006 20:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mag ik in het geen_kliekjes_kliekje?
opzoutenquote:Op woensdag 8 november 2006 20:28 schreef moussy het volgende:
[..]
nee, ik wil dat je ook mn zusje bent
Ik heb er een, en heb er m`n handen aan vol. En niet alleen omdat ze nu zo dik isquote:Op woensdag 8 november 2006 20:29 schreef jessie het volgende:
O Maneki ga overstag joh, dat heb ik ook gedaanen zussen zijn zoooooooooo leuk
quote:Op woensdag 8 november 2006 20:40 schreef sjak het volgende:
Denk dat Icicle gelijk heeft, de OUD-kliek. Maar sommigen horen er dan wat minder bij dan anderen
quote:Op woensdag 8 november 2006 21:25 schreef Rottdog het volgende:
En wanneer is het zussen-kliekje nu weer ontstaan
Hé ik kwam met een hele nuttige post hoor.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:29 schreef Lois het volgende:
Ahh ik snap dit topic beter nu ik het awards topic heb gelezen![]()
Het gaat nergens meer over inmiddels daaro
![]()
Je weet tochquote:Op woensdag 8 november 2006 21:40 schreef Saffier het volgende:
Nog plek voor mij in een of ander kliekje?
quote:
Lishe je gaat de boot missen hoor qua kliekjes door die vakantie van jequote:Op woensdag 8 november 2006 22:12 schreef Lishe het volgende:
Githje, hier ook nog even een dikke knuffel voor jou en je held. Dappere kerel heb je!
Tot snel, als ik weer een stukje bruiner ben.![]()
En ja, dit alles in het kader van de grote kliekvorming. (Githa,![]()
)
Oh wat een leuke naam voor een kliekje...quote:Op woensdag 8 november 2006 22:50 schreef Jelief het volgende:
Iemand interesse in een stampot-boerenkool-kliekje?
En bedankt, nu heb ik het ook in mijn hoofdquote:Op donderdag 9 november 2006 00:07 schreef Igraine het volgende:
Er schiet me direct een liedje te binnen
We hebben een clubje opgericht voor mensen met een lelijk gezicht, je bent erbij... je bent erbij....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |