Er staat ergens een langere tabel dacht ik, ergens achterin waar een heleboel over naamgeving van stofjes staat.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:30 schreef HomerJ het volgende:
Waar kan je in binas de namen van meth, pent,prop, buth of whatever vinden?
in Tabel 66 staat maar tot 6![]()
Als je een breuk met zijn noemer vermenigvuldigt, houd je alleen de teller over. Uiteraard moet je aan de rechterkant van het =-teken hetzelfde doen.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:29 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik heb een vraag ik heb vergelijkingen oplossen met breuken, met simpele getalleen gaat dit nog wel maar met moeilijke getallen kan ik helemaal niets.
Heeft iemand een goede methode ervoor om bijvoorbeeld deze vergelijking op te lossen:
[afbeelding]
Sorry, ik kom er niet uit wat je bedoeltquote:Op donderdag 9 november 2006 15:37 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je een breuk met zijn noemer vermenigvuldigt, houd je alleen de teller over. Uiteraard moet je aan de rechterkant van het =-teken hetzelfde doen.
Hier kom ik er ook niet mee uit.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:40 schreef -jos- het volgende:
44/(x+3)=22/7
44=22/7x+66/7
22/7x=44-66/7
22/7x=242/7
x=242/22=11
quote:Op donderdag 9 november 2006 15:46 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Sorry, ik kom er niet uit wat je bedoelt.
[..]
Hier kom ik er ook niet mee uit.
ja ik heb het toch helemaal uitgeschreven wat snap je er niet aan dan?quote:Op donderdag 9 november 2006 15:50 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Het gaat dus om de manier hoe het moet, niet om de uitkomst.
Als je beide kanten eens met een factor x + 3 vermenigvuldigt, dan krijg je links 44 en rechts toch 3 1/7 *(x+3)quote:Op donderdag 9 november 2006 15:50 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Het gaat dus om de manier hoe het moet, niet om de uitkomst.
Er zijn heel veel goniometrische identiteiten, dus ik zie niet direct in of hij goed of fout is, maar je moet gebruik maken van een kettingregel. Nemen we bijvoorbeeld de tan'(x) = tan^2(x) + 1, dan volgt dat d/dx tan(tan(x)) = (tan^2(tan(x)) + 1) * (tan^2(x)+1). Maar ik heb geen idee of dit gelijk is aan wat je noemtquote:Op donderdag 9 november 2006 15:53 schreef Zwansen het volgende:
Volgens mij lijkt ie moeilijker dan het is, maar wat is de afgeleide van tan(tan x)?
ik zelf kom nu uit op: cos2(tan x)/cos2(x) - sin2(tan x)/cos2(x)
Uhm, ik heb tan(tanx) als sin(tan x)/cos(tan x) geschreven. En dan de quotientregel.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Er zijn heel veel goniometrische identiteiten, dus ik zie niet direct in of hij goed of fout is, maar je moet gebruik maken van een kettingregel. Nemen we bijvoorbeeld de tan'(x) = tan^2(x) + 1, dan volgt dat d/dx tan(tan(x)) = (tan^2(tan(x)) + 1) * (tan^2(x)+1). Maar ik heb geen idee of dit gelijk is aan wat je noemt![]()
quote:Op donderdag 9 november 2006 16:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Uhm, ik heb tan(tanx) als sin(tan x)/cos(tan x) geschreven. En dan de quotientregel.
Als ikquote:Op donderdag 9 november 2006 16:09 schreef Zwansen het volgende:
Oh, volgens de Integrator op http://integrals.wolfram.com/index.jsp klopt het.
invul, dan krijg ik nog geen tan(tan(x)) terug. Waar blijft die tan(x) in de noemer bij jou?quote:Cos[Tan[ x]]^2/Cos[x]^2 - Sin[Tan[ x]]^2/Cos[x]^2
En in de teller komt vanwege de kettingregel nog een afgeleide van tan(x). Is er trouwens een specifieke reden voor dat je eerst omschrijft naar een quotient, want direct toepassen van de kettingregel is hier veel eenvoudiger.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:26 schreef Zwansen het volgende:
de noemer wordt idd cos^2(tan(x)).
Dat was mijn eerste voorstelquote:Is het niet handiger om tan'(x) = 1 + (tan x)2 te gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |