Het aftappunt zit wel goed (onder) dus dat zal het niet zijn. Misschien dat hij 90 graden gekanteld is, of dat hij verstopt zit.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:45 schreef Kriebbel het volgende:
Hangt dat ding niet toevallig op de kop dan?
Ik heb deze constructie op zich al vaker op deze manier gezien en die werden wel allemala goed heet... in theorie kan het dus wel... lijkt mijquote:Op woensdag 8 november 2006 15:51 schreef Cheiron het volgende:
mwoah, het water wordt natuurlijk door het systeem gepompt, en een deel van het ware water zou dus ook naar punt C gepompt worden. Alleen zal dat niet zoveel zijn omdat het water al eerder andere kanten op kan.
quote:Op woensdag 8 november 2006 15:45 schreef Kriebbel het volgende:
Hangt dat ding niet toevallig op de kop dan?
Tenzij dit het hoogste punt is, en met badkkamerradiatoren kan dat nog wel eens.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:03 schreef Gurb het volgende:
De meeste radiatoren hebben op alle 4 de hoeken eenzelfde aansluiting, en hier kan je op aansluiten wat je wilt (aanvoer, afvoer, ontluchting, aftappunt, maakt niet uit) ontluchten is bij deze radiator niet nodig, als er lucht inzit, gaat het vanzelf de leiding in....
Komt echt alleen door het ontbreken van een zinkbuis (stijgbuis zo je wilt)quote:Op woensdag 8 november 2006 16:24 schreef Gompy58 het volgende:
Zou dit overigens ook de reden kunnen zijn dat de laagste radiator in huis, bij de voordeur maar niet warm wordt ?
In principe werk je altijd schuin met aanvoer/afvoer op radiatoren.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:24 schreef Gompy58 het volgende:
Zou dit overigens ook de reden kunnen zijn dat de laagste radiator in huis, bij de voordeur maar niet warm wordt ?
Het zou kunnen zijn dat je ketel niet zwaar genoeg is om de radiator te verwarmen.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:24 schreef Gompy58 het volgende:
Als het eenzelfde soort radiator is als Gompy heeft, maar dan bv met midden onderaansluiting. Dan volstaat het om slechts een nieuw onderblok te kopen.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:04 schreef Brighteyes het volgende:
Altijd leuk, die dingen... Bij ons hebben ze de aan en afvoer buis precies verkeerd om aangesloten. Dus de aanvoer aan de uitgang en de afvoer bij de radiator knop.![]()
Stelletje klusjosties.
Het probleem hier is zoals sommige al aangeven de natuurkundige wet.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:36 schreef Gompy58 het volgende:
In m'n badkame rheb ik zo'n handdoek desgin radiator hangen. heel handig natuurlijk maar het ding heeft een vreemde gewoonte...
[afbeelding]
Hij wordt slechts warm op het rode gedeelte. Het blauwe dus niet... Typische is dat dat precies in het midden is die overgang. Onluchten is ook erg lastig, de een of andere bijgoogem heeft het ontluchtingskraantje aan ....
de onderkant geplaatst. Echter als er lucht in ZOU zitten dan zou dat toch aan de bovenkant zijn en zegt mijn verstand dat de onderkant ipv de bovenkant warm wordt.
Heeft iemand een mogelijk verklaring en of tip wat ik hier mee kan doen ?
Echt heet hoeft dat ding niet te worden, maar is wel fijn als het werkt als je zou verwachten.![]()
oh ja, helemaal vergeten maar ws wel al duidelijk.
A= warmwater aanvoer
B = afvoer
Heb echt tien minuten buikpijn gehad van die uitspraak...quote:
Niks geen leuk verhaal ,een design radiator kan je zo wel boven als onder aansluiten ,MAAR dan moet je wel een stromingsbuis gebruiken ( en dat heb ik ook gezegd ). Ik bedoel , maakt niet uit waar je de thermostaat kraan gebruikt boven of beneden maar moet wel in de aan voer gebruiken.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:54 schreef BTKlus het volgende:
Leuk verhaal Jeanm51 maar helaas klopt het niet. Een design radiator sluit je per definitie aan op de onderzijde zonder gebruik te maken van een stromingsbuis en als je aan de bovenzijde gaat aansluiten zoals de radiator in het plaatje dan heb je een stromingsbuis nodig waarbij die ervoor zorgt dat de radiator toch vanaf de onderzijde warm kan worden. Het maakt trouwens ook wel uit waar de kraan zit want bij een thermostatische kraan op de retourleiding kan deze heel vervelend gaan klapperen omdat de stroom richting niet klopt met de afsluitklep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |