Maar jij mag dat, je bent geen allochtoon.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:34 schreef tonks het volgende:
IK geef ook niet graag iemand een hand. zijn altijd klef of slap
Dat werkgevers dit als voorwaarde mogen stellen.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:32 schreef moussie het volgende:
yes, laten we er een wet van maken dat je handjes moet schudden in nederland .. poeh poeh ..
Als mannelijke ouder zou ik haar aanklagen. Kijken wat ze dan doen?!quote:Op woensdag 8 november 2006 12:41 schreef damian5700 het volgende:
Ik zie er nog steeds iets paradoxaals in dat de docente naar de CGB is gestapt. Volgens mij is zij juist degene die onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen. Daarnaast vind ik cultureel-religieuze principes laten gelden op een openbare school beslist niet wenselijk.
dat heeft zij dan ook niet gedaan maar de schoolquote:Op woensdag 8 november 2006 12:41 schreef damian5700 het volgende:
Ik zie er nog steeds iets paradoxaals in dat de docente naar de CGB is gestapt. Volgens mij is zij juist degene die onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen. Daarnaast vind ik cultureel-religieuze principes laten gelden op een openbare school beslist niet wenselijk.
Een westerling is geen moslim. Dus dat zit denken mensen altijd wel goed.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:56 schreef moussie het volgende:
wat ik mij dan afvraag .. hoe zit dat met de westerse docente en de moslim/hindu/jood/japanner die weigert haar een hand te geven .. moet zij dan ook bestaan op handjes schudden want zo hoort dat nu eenmaal op die school ?
oh ja joh, is dat al eeuwen normaal hier ?quote:Op woensdag 8 november 2006 12:41 schreef Bloemkool het volgende:
Feit is gewoon dat het geloof botst met de cultuur die wij al eeuwen normaal vinden hier.
Als mensen zich daaraan niet kunnen aanpassen dan moet daar een wet voor komen die deze mensen terug stuurt naar het land van herkomst.
En als ze hier geboren zijn hebben ze zich te gedragen en mag ze zeker ontslagen worden.
En hierdoor ook geen uitkering meer krijgen, want het is gewoon eigen schuld dat ze geen werk krijgt op deze manier.
ik denk dat je me verkeerd begrijpt .. ik heb het nu over een westerse docente die de regels van de school tot de letter volgt en erop bestaat dat iedere vader ongeacht cultuur haar handje schudquote:Op woensdag 8 november 2006 13:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een westerling is geen moslim. Dus dat zit denken mensen altijd wel goed.
Diverse mensen en diverse begroetingen. Als we bij wet gaan regelen dat handen schudden moet. Is het hek van de dam. Wat raar blijft is dat de docente waarom het gaat van handen schudden geen punt maakte en nu wel. Maar ze zal wel radicaal geworden zijn denk ik zo.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat je me verkeerd begrijpt .. ik heb het nu over een westerse docente die de regels van de school tot de letter volgt en erop bestaat dat iedere vader ongeacht cultuur haar handje schud
Sterker nog, het komt voor dat moslims boos worden als een dokter een moslima de hand toesteekt. Men vind maar dat wij westerlingen moeten weten dat sommige volken niet van handjes schudden houden en dat wij daar hier rekening mee moeten houden.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:56 schreef moussie het volgende:
wat ik mij dan afvraag .. hoe zit dat met de westerse docente en de moslim/hindu/jood/japanner die weigert haar een hand te geven .. moet zij dan ook bestaan op handjes schudden want zo hoort dat nu eenmaal op die school ?
Ook goed, maar ik begrijp nog steeds niet wat er zo gelijk aan is om vrouwen wel en mannen geen hand te geven.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:58 schreef moussie het volgende:
[..]
dat heeft zij dan ook niet gedaan maar de school
en diegene die hier cultuurprincipes wil laten gelden zijn de nederlanders ..
Dan heb je het over 'in 't voorbijgaan'. Dat is iets anders als een begroeting voor een gesprek.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:08 schreef moussie het volgende:
[..]
oh ja joh, is dat al eeuwen normaal hier ?
toen ik opgroeide was het dat anders niet, niet bij een gewone begroeting iig, pas als je formeel werdt voorgesteld of om een koop/afspraak te bezegelen .. anders groeten mannen elkaar met het even afnemen van hun hoed en dames met een knikje van het hoofd .. en als je dames al een hand gaf dan bleef dat beperkt tot het aanraken van haar vingertoppen
Sowieso, je kunt toch doorgaans moeilijk zien of iemand (radicaal) islamitisch is.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Sterker nog, het komt voor dat moslims boos worden als een dokter een moslima de hand toesteekt. Men vind maar dat wij westerlingen moeten weten dat sommige volken niet van handjes schudden houden en dat wij daar hier rekening mee moeten houden.
Ik doelde dan ook op een wet die het voor werkgevers mogelijk maakt te eisen van haar werknemers dat ze alle klanten netjes begroeten met een hand. Indien werkgevers hier niet op staan, kunnen ze dat uit het contract weglaten. Ik denk zelfs dat het nu niet eens mogelijk is dit bij een sollicitatiegesprek als eis op tafel te leggen, laat staan in het contract op te nemen.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:16 schreef Megumi het volgende:
Als we bij wet gaan regelen dat handen schudden moet. Is het hek van de dam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |