Gooi er eens een bronnetje tegen aan. Dit soort verdachtmakingen verdienen wel wat betere onderbouwing.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:40 schreef SCH het volgende:
Hoezo? Een aartsconservatief, hij heeft met tegenzin met de VVD meegestemd voor het homohuwelijk maar heb hem herhaaldelijk horen zeggen dat het allemaal niet deugt.

Is het niet raar dat in landen waar jarenlang moslims de dienst uitmaakten er in feite niets aan de hand was tot de opkomst van het door Saudi Arabie gesponsorde Wahabisme? Ik noem maar eens wat, Indonesie of Joegoslavie. Moslims die het heel aardig met de rest van de wereld konden vinden. Maar nu hoeft er maar een Playboy verkocht te worden en ze gaan de straat op.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:11 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Hij heeft de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Dat is de gezegde. Sure deze dingen gebeuren. Maar ligt dat aan de islam? Nee, het ligt aan de aard van de mens. Er zijn miljoenen dingen fout in deze wereld.
Als jij zo simpel van geest bent, dat jij niet kan zien dat niet de islam maar de mensheid daar de schuldige van is, het zij zo

Is de islam dan veranderd? De islam is toch nogsteeds hetzelfde boek met dezelfde boodschap....quote:Op woensdag 8 november 2006 22:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is het niet raar dat in landen waar jarenlang moslims de dienst uitmaakten er in feite niets aan de hand was tot de opkomst van het door Saudi Arabie gesponsorde Wahabisme? Ik noem maar eens wat, Indonesie of Joegoslavie. Moslims die het heel aardig met de rest van de wereld konden vinden. Maar nu hoeft er maar een Playboy verkocht te worden en ze gaan de straat op.
Hoe verklaar je dat met jouw "aard van de mens"? Want die aard is niet veranderd. Het zijn dezelfde mensen. Het geloof dat deze moslims door de strot wordt geduwd, is juist wel veranderd.

Ik ben bij de VVD weg gegaan omdat ik de huidige koers juist minder liberaal vind, daarom ben ik naar dat ventje uit Rotterdam overgestapt. (want ja, nuances zijn er altijdquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:58 schreef knowall het volgende:
[..]
Omdat steeds meer VVD-fascistjes Rutte te liberaal ofzo vinden en dus maar overstappen naar een partij die meer bij hen past. Dan kom je automatisch bij Wilders uit aangezien Nawijn media-aandacht-technisch dood is, de LPF letterlijk dood is, en dat ventje uit Rotterdam nog enige nuance kent (VVD-fascistjes knappen af op nuance).
Zodoende.

Het heeft niks met racisme te maken. Jij bent wellicht erger in het generaliseren dan Wilders-aanhangers moslims generaliseren. Waar ik overigens totaal niet toe behoor. Logisch die toenemende polarisatie in dit land, als mensen elkaar voor alles en nog wat uitmaken in plaats van normale discussies te voeren.quote:

Dit was het eerste wat ik vond over dit onderwerp:quote:Op woensdag 8 november 2006 20:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo? Een aartsconservatief, hij heeft met tegenzin met de VVD meegestemd voor het homohuwelijk maar heb hem herhaaldelijk horen zeggen dat het allemaal niet deugt.
bron: hierquote:Wilders bezoekt geestverwanten in VS
Uitgegeven op vrijdag 31 december 2004 om 07:37:26
Geert Wilders gaat op stage in het buitenland. Het onafhankelijke Kamerlid zal naar de VS en Israël reizen om daar met conservatieve geestverwanten te spreken. Hij wil zo inspiratie opdoen voor zijn nieuwe politieke beweging. Dat zei Wilders in een gesprek met het Radio 1 Journaal.
Wilders zegt 'ook een beetje de partij van de belastingverlaging te willen worden'. "Niet zo zeer omdat dat aantrekkelijk klinkt voor de mensen maar omdat ik vind dat de overheid te groot is", zegt Wilders. "Een overheid die minder belasting int heeft minder te besteden en moet dus inkrimpen." Hij noemde als mogelijkheid het opheffen van enkele ministeries. De regering zal daardoor slagvaardiger worden, denkt de ex-VVD'er.
Hij herhaalde dat hij hard op wil treden tegen islamitisch extremisme. Het Kamerlid benadrukt overigens niets op te hebben met het religieus conservatisme zoals dat in de VS vaak gepraktiseerd wordt. Hij is absoluut tegen een verbod op zaken als abortus en het homohuwelijk, zo zegt hij. "Ik blijk natuurlijk een liberaal in hart en nieren."

De Islam is wel degelijk veranderd. Net zoals dat je nu Christenen hebt die alleen met de Kerst naar de kerk gaan, terwijl hun ouders iedere dag naar de kerk gingen, zijn de Wahabisten veel strenger dan de Sufi's en andere vormen van gematigde Islam. Die gematigde Islam legt het op dit moment af tegen de strengste leer.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:13 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Is de islam dan veranderd? De islam is toch nogsteeds hetzelfde boek met dezelfde boodschap....

Oftewel de islam is niet veranderd. Mensen zijn veranderd....quote:Op woensdag 8 november 2006 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Islam is wel degelijk veranderd. Net zoals dat je nu Christenen hebt die alleen met de Kerst naar de kerk gaan, terwijl hun ouders iedere dag naar de kerk gingen, zijn de Wahabisten veel strenger dan de Sufi's en andere vormen van gematigde Islam. Die gematigde Islam legt het op dit moment af tegen de strengste leer.

Goddomme, je hebt wel een erg harde kop. Of ben gewoon dom?quote:Op donderdag 9 november 2006 01:01 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Oftewel de islam is niet veranderd. Mensen zijn veranderd....

Sterkquote:Op donderdag 9 november 2006 01:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goddomme, je hebt wel een erg harde kop. Of ben gewoon dom?

Ja, nogal wiedes dat die mensen anders worden als ze een andere Godsdienst gaan volgen. Alsof je Mac OS X op een Windows machine gaat draaien. Maar het is wel de Godsdienst die het eerste veranderde. Een kip-ei probleem.quote:Oftewel de islam is niet veranderd. Mensen zijn veranderd....
Nee, die boodschap is wel degelijk veranderd.quote:Is de islam dan veranderd? De islam is toch nogsteeds hetzelfde boek met dezelfde boodschap....

En U bent moderator?quote:Op donderdag 9 november 2006 09:30 schreef pfaf het volgende:
Wat een analogieën weer.
Maargoed, de Islam is natuurlijk niet veranderd, enkel de menselijke interpetatie.

Bij een select groepje mafkezen, de eigenlijke boodschap anders en de grote groep er is niets aan veranderd.quote:Op donderdag 9 november 2006 02:12 schreef Lyrebird het volgende:
Nee, die boodschap is wel degelijk veranderd.

quote:Op woensdag 8 november 2006 19:32 schreef SCH het volgende:
De partij van Wilders is gestoeld op racistische, xenofobe en anti-islam sentimenten. Zeg ik nou iets geks?![]()
quote:Op woensdag 8 november 2006 19:38 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik zou het eerder politiek incorrecte, islam-kritische redenaties noemen.
Nee, dat is een zeer realistisch beeld wat je schetst maar dat geld eigenlijk voor heel linksquote:Op woensdag 8 november 2006 19:47 schreef PJORourke het volgende:
De PvdA is gestoeld op zelfhaat, opportunisme, islamofilie en anti-hollandse sentimenten. Zeg ik nou iets geks?

Ik vind het wel leuk dat mensen het niet met mij eens zijn, maar ik zou graag gefundeerde bewijzen zien, in plaats van "Bij een select groepje mafkezen, de eigenlijke boodschap anders en de grote groep er is niets aan veranderd." of "Maargoed, de Islam is natuurlijk niet veranderd, enkel de menselijke interpetatie."quote:Op donderdag 9 november 2006 17:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bij een select groepje mafkezen, de eigenlijke boodschap anders en de grote groep er is niets aan veranderd.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben 100% tegen elke vorm van religie, maar dat de boodschap anders is is gewoon onzin.

Net als bij Vlaams Belang je kan je nog zo beschaaft voor doen.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik zou de linkse oogkleppen eens afzetten en je ook een keer verdiepen in wat rechtsere partijen dan zou je niet in zo'n slappe generaliserende one liner reageren
En de definitie van Evil_Jur klopt veel beter![]()
[..]
[..]
Nee, dat is een zeer realistisch beeld wat je schetst maar dat geld eigenlijk voor heel links

NBet als Vlaams Belang.quote:Op donderdag 9 november 2006 20:10 schreef yeremy het volgende:
Net als bij Vlaams Belang je kan je nog zo beschaaft voor doen.
En roept Wilders dat? Ik heb het hem nog niet horen zeggen maar jij hebt daar natuurlijk een bron vanquote:Op donderdag 9 november 2006 20:10 schreef yeremy het volgende:
Maar als je roept ik wil een blank Vvlaanderen en een Vvlaams Eeuropa dan weet ik genoeg.
Lekker generaliserend en erg goed onderbouwdquote:Op donderdag 9 november 2006 20:10 schreef yeremy het volgende:
En dat al die extreem rechtse malloten met het zelfde gedachtengoed niet met elkaar kunnen werken zegt genoeg.
MachtsGeile Mannetjes.

Ik zou die rechtse oogkleppen eens afzetten en je ook een keer verdiepen in wat linksere partijen dan zou je niet in zo'n slappe generaliserende one liner reagerenquote:Op donderdag 9 november 2006 19:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[quote ]
Op woensdag 8 november 2006 19:47 schreef PJORourke het volgende:
De PvdA is gestoeld op zelfhaat, opportunisme, islamofilie en anti-hollandse sentimenten. Zeg ik nou iets geks?[/ quote]
Nee, dat is een zeer realistisch beeld wat je schetst maar dat geld eigenlijk voor heel links

Ja.quote:
Weet ik.quote:Interpretatie schrijf je trouwens met twee erren.
Voor zover ik weet is de Koran niet gewijzigd de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk dat mensen het niet met mij eens zijn, maar ik zou graag gefundeerde bewijzen zien, in plaats van "Bij een select groepje mafkezen, de eigenlijke boodschap anders en de grote groep er is niets aan veranderd." of "Maargoed, de Islam is natuurlijk niet veranderd, enkel de menselijke interpetatie."

Haha die is wel heel mooi gemaaktquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:31 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
http://www.vpro.nl/progra(...)6841/media/31211709/
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |