Ik denk dat het nog meer gewaardeerd wordt wanneer die dingen ook daadwerkelijk waar zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:20 schreef Corelli het volgende:
Stel dat ik dat op mijn CV kan zetten. Wordt dat dan wel gewaardeerd door multinationals.
Dit is dan ook precies wat TS bedoeld... Hij wil graag weten welke ervaring hij zou kunnen gaan opdoen, zodat een multinational hem aanneemt...quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:12 schreef knowall het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog meer gewaardeerd wordt wanneer die dingen ook daadwerkelijk waar zijn.
Dat dus.quote:
Ik accepteer niet dat ik daar niet binnen kan komen terwijl er mensen zijn (t.o.v. wie ik mij niet minder voel) die dat wel kunnen.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:34 schreef rupicola het volgende:
Wat maakt trouwens dat je zo gefixeerd bent op multinationals als ik vragen mag?
Wat is langer dan normaal? Het gros van de studenten doet langer over een studie dan normaal.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:20 schreef Corelli het volgende:
Ik wil er dus wat extra's bij doen. Wat vinden jullie van de volgende activiteiten
- Nog een extra master er aan vast plakken
- Danceplaten uitgebrengen, componeren voor films en TV documantaires
- buitenland ervaring opdoen
- middelgrote commissie doen
Ik mis in dit CV :quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:56 schreef Deetch het volgende:
stages en overige werkzaamheden vermelden en je sterke punten (geleerde zaken) daarbij vermelden. Dit is wel een goed voorbeeld:
http://www.intermediair.nl/static/cv/voorbeeldchronolog-cv.doc
Maar dat zou betekenen dat een persoon die wat actief is wel zo'n 30 noemenswaardige lezingen en seminars bij kan vermelden?quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:45 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ik mis in dit CV :
- de samenvatting (goal)
- publicaties/lezingen/colleges
- competentieoverzicht mag manifester
Uiteraard alleen publicaties/colleges van je eigen hand en van (inter)nationale importantie. Wetenschappelijke publicatie + lezing op grote internationale conferenties of internationale beleidsbijeenkomsten bv.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:52 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Maar dat zou betekenen dat een persoon die wat actief is wel zo'n 30 noemenswaardige lezingen en seminars bij kan vermelden?![]()
LOL. Get a life.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:38 schreef Corelli het volgende:
[..]
Ik accepteer niet dat ik daar niet binnen kan komen terwijl er mensen zijn (t.o.v. wie ik mij niet minder voel) die dat wel kunnen.
Misschien een beter salaris?quote:Op woensdag 8 november 2006 11:34 schreef rupicola het volgende:
Wat maakt trouwens dat je zo gefixeerd bent op multinationals als ik vragen mag?
Wat hij zegt, en ik kan het wetenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:57 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Bull, daarbij groei je harder in een kleiner bedrijf
Oh, relaxt dan.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:57 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Onzin, dat ligt helemaal aan jezelf. Bij een groot bedrijf moet je zelf echter beter je mannetje staan hiervoorquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:57 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Niet iedereen past overal. Ken ook genoeg mensen met een betere baan die op mij nogal suf, onzeker, onderontwikkeld, oppervlakkig en traag overkomen. Het zij zo.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:38 schreef Corelli het volgende:
[..]
Ik accepteer niet dat ik daar niet binnen kan komen terwijl er mensen zijn (t.o.v. wie ik mij niet minder voel) die dat wel kunnen.
Kansloos = checkquote:Op maandag 8 januari 2007 17:18 schreef ETA het volgende:
Bestuurservaring = check
Commissies = check
Buitenland stage = check
Buitenland studie = check
Bovengemiddelde eindcijfer master = check
Meerdere studies = check
Publicatie op internationale conferentie = check
Interesante studentassistentschap = check
Meerdere stages = check
Meerdere workshops buitenland = check
Geselecteerd worden voor prestigeuze internationale studieprogramma = check
5 of meerdere talen beheersen = check
Beste recruiter, is dit genoeg of moet ik nog wat mijn CV aanvullen?
jij bent gemeen......quote:
Best te doen in 8 jaarquote:Op maandag 8 januari 2007 17:18 schreef ETA het volgende:
Bestuurservaring = check
Commissies = check
Buitenland stage = check
Meerdere studies = check
Meerdere stages = check
Beste recruiter, is dit genoeg of moet ik nog wat mijn CV aanvullen?
Buitenland studie zegt ook niet alles; hangt er maar vanaf waar/wat/hoelang/resultaat je hebt gestudeerd. Het zelfde geldt voor conferentie publicaties; als het een Mickey Mouse conferentie is, heeft het waarschijnlijk niet echt veel toegevoegde waarde (niet meteen persoonlijk opvatten; dit zijn algemene opmerkingen)quote:Op maandag 8 januari 2007 17:18 schreef ETA het volgende:
Bestuurservaring = check
Commissies = check
Buitenland stage = check
Meerdere studies = check
Meerdere stages = check
Ik ben gestopt met mijn HBO-diploma, moet nog een hoop certificaten krijgen enzo, maar goed.. niet gehaald dus..quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:20 schreef Corelli het volgende:
Mijn CV tot nu toe:
- universitaire studie met lage cijfers & langer over gedaan dan normaal
- geen nevenactiviteiten.
- geen buitenland ervaring
Hopeloos gewoon
Recruiters lachen me vierkant uit.
Ik wil er dus wat extra's bij doen. Wat vinden jullie van de volgende activiteiten
Stel dat ik dat op mijn CV kan zetten. Wordt dat dan wel gewaardeerd door multinationals.
zet maar gewoon alvast op je cv vriend, niemand die er iets van merkt. in het buitenland voorzitter van een inmiddels opgeheven, mysterieuze commissie, alles is mogelijk na wat fantaquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:20 schreef Corelli het volgende:
Mijn CV tot nu toe:
- universitaire studie met lage cijfers & langer over gedaan dan normaal
- geen nevenactiviteiten.
- geen buitenland ervaring
Hopeloos gewoon
Recruiters lachen me vierkant uit.
voor mezelf natuurlijkquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:22 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
LOL. Get a life.
En ik accepteer niet dat de zon iedere dag onder gaat![]()
Ga naar een psychiater, you're fucked up.
Ben wel een beetje naar commissies gaan kijken. Bij 1 werd ik afgewezen, de andere spraken me niet zo aan.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:28 schreef Stupiditeit het volgende:
Nog gewerkt aan je CV Corelli? Update?![]()
quote:Op maandag 15 januari 2007 15:15 schreef Byte_Me het volgende:
nevenaktiviteiten verzin je er toch gewoon bij?
introbegeleider, secretaris van een vriendenclubje, begeleider studenten europese week, bijles gegeven, etc. allemaal redelijk onnatrekbaar.
Waarom word je niet actief voor een NGO?quote:Op zondag 28 januari 2007 17:33 schreef Corelli het volgende:
[..]
Ben wel een beetje naar commissies gaan kijken. Bij 1 werd ik afgewezen, de andere spraken me niet zo aan.
Heb wel een plan om mijn CV goed te krijgen. Ik hoop op een "eindsprint" aan het eind van mijn studentenperiode.
Het is toch belachelijk dat zo'n trutje van het corps wel in een talentclasje komt en ik niet. Ben hartstikke slim![]()
Hoelang duurt naar verwachting je studentenperiode nog? En ben je wel lid van een studentenvereniging en/of een sportvereniging en/of anderzins een vereniging (zonder direct actief te zijn in commissies).quote:Op zondag 28 januari 2007 17:33 schreef Corelli het volgende:
[..]
Ben wel een beetje naar commissies gaan kijken. Bij 1 werd ik afgewezen, de andere spraken me niet zo aan.
Heb wel een plan om mijn CV goed te krijgen. Ik hoop op een "eindsprint" aan het eind van mijn studentenperiode.
Het is toch belachelijk dat zo'n trutje van het corps wel in een talentclasje komt en ik niet. Ben hartstikke slim![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |