En daar zijn oogartsen dus eigenlijk niet voor... En je hebt vaak erg lange wachttijden. Dan kan je beter naar een optometrist gaan (die werken ook in optiekzaken, niet in alle), daar kan je vaak eerder terecht en ook zij kunnen prima lenzen controleren!quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:11 schreef Niek. het volgende:
De jaarlijkse controlle kan je ook bij de oogarts laten doen, even je verzekering nakijken en grote kans dat dat word vergoed.
Dat is wel een goed idee ja.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je nou eens naar een gerenomeerde opticien gaat (EyeWish bijvoorbeeld) en daar lenzen aanschaft. Als die je bevallen kan je ze in het vervolg bij MyLenses aanschaffen. Ik zou niet zomaar lukraak een willekeurig setje lenzen bestellen.
Andere factoren kunnen zijn:quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:17 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb maandlenzen en die ik nu heb heb ik net ingedaan.
Hou er ook rekening mee dat optometristen geld gaan rekenen voor het controleren van ogen als ze daarbij geen bril of lenzen verkopen (kortom als je dus geen klant bent). Daarbij zijn de lenzen van mylensen.nl ook nog eens oude types lenzen die verkocht worden bij zaken als HA, Pearle e.d.....het zijn goede lenzen, maar abosoluut niet het best voor je ogen dat er te krijgen....quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:20 schreef Nijna het volgende:
[..]
En daar zijn oogartsen dus eigenlijk niet voor... En je hebt vaak erg lange wachttijden. Dan kan je beter naar een optometrist gaan (die werken ook in optiekzaken, niet in alle), daar kan je vaak eerder terecht en ook zij kunnen prima lenzen controleren!
Aan Topicstarter: je kan aan 100 mensen vragen wat zij voor lenzen hebben, maar het ligt maar net aan de vorm van je oog en nog meer factoren welke lenzen goed zitten. Net als met kleding is het niet zo van "one size fits all".
Succes met mylenses (of waar je ze ook vandaan gaat halen) en vergeet niet minstens elk (half) jaar je ogen te laten controleren bij een optometrist.
Helaas lijkt voor veel mensen geld belangrijker dan de gezondheid van de ogen...quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:02 schreef optifree het volgende:
Ik zou gewoon bij de lokale optometrist blijven. En die controles zijn heel belangrijk....ook omdat door het dragen van lenzen de kans op infecties aan het oog groter word. Zeker als je ziet hoe de gemiddelde Nederlander met zijn lenzen omgaat![]()
Je mag ervan uitgaan dat de lenzen die worden verkocht op mylenses, bij een kruidvat/trekpleister allemaal aan de eisen voldoen die gelden voor lenzen. Als een goedkope lens ook goed bevalt, waarom dan meer betalen voor een duurdere lens?quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:52 schreef Nijna het volgende:
[..]
Helaas lijkt voor veel mensen geld belangrijker dan de gezondheid van de ogen...
Ik sluit me bij je aan, maar er zijn al vaker van dit soort discussies gevoerd. Ik ga in elk geval binnenkort weer lekker naar mn eigen optometrist voor mn halfjaarlijkse contactlenscontrole
.
Lijkt me onzin. De lenzen zijn hetzelfde als van de Pearle. allemaal topmerken op lens gebied. Pearle verpakt ze gewoon in hun eigen kleurtje en doosje.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:02 schreef optifree het volgende:
Daarbij zijn de lenzen van mylensen.nl ook nog eens oude types lenzen die verkocht worden bij zaken als HA, Pearle e.d.....het zijn goede lenzen, maar abosoluut niet het best voor je ogen dat er te krijgen....
Via Mylenses krijg je bijvoorbeeld ook korting op controles bij Eyewishquote:Ik zou gewoon bij de lokale optometrist blijven. En die controles zijn heel belangrijk....ook omdat door het dragen van lenzen de kans op infecties aan het oog groter word. Zeker als je ziet hoe de gemiddelde Nederlander met zijn lenzen omgaat![]()
Precies. Volgens mij gelden er vrij hoge eisen voor het verkopen van lenzen. En zeker een grote winkel als Mylenses zou het al snel uitkomen als ze rommel verkochten.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:47 schreef Niek. het volgende:
Je mag ervan uitgaan dat de lenzen die worden verkocht op mylenses, bij een kruidvat/trekpleister allemaal aan de eisen voldoen die gelden voor lenzen. Als een goedkope lens ook goed bevalt, waarom dan meer betalen voor een duurdere lens?
Er is nogal een verschil tussen "bevalt goed" en "goed voor je ogen". En wie zegt precies dat die "eisen" (heb je daar een bron voor?) ook daadwerkelijk het beste voor je ogen zijn?quote:Op woensdag 8 november 2006 15:47 schreef Niek. het volgende:
[..]
Je mag ervan uitgaan dat de lenzen die worden verkocht op mylenses, bij een kruidvat/trekpleister allemaal aan de eisen voldoen die gelden voor lenzen. Als een goedkope lens ook goed bevalt, waarom dan meer betalen voor een duurdere lens?
Je kan er vanuit gaan dat elke lens die in een winkel in nederland word verkocht op zn minst niet schadelijk is voor je ogen. Verschil kan zijn dat je bijv. een duurdere lens met gemak 20uur achtereen in kan en dat een goedkopere lens na 15uur moet worden schoongemaakt/weken.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:27 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen "bevalt goed" en "goed voor je ogen". En wie zegt precies dat die "eisen" (heb je daar een bron voor?) ook daadwerkelijk het beste voor je ogen zijn?
Je kan een bril op de verkeerde sterkte krijgen, en je kan lenzen krijgen die niet op je ogen zijn afgesteld. In het geval van lenzen zijn er meer factoren dan alleen de sterkte.
Het komt idd. door de mensen zelf, je kan nog zulke dure en geweldige lenzen hebben, als je ze smerig bewaard en er neit goed mee omgaat dan maakt het weinig uit.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:38 schreef Nijna het volgende:
De lenzen zelf zullen vast best veilig zijn, helaas is de manier waarop sommige mensen ermee omgaan wel schadelijk voor hun ogen...
Als je eens wist hoe smerig sommige mensen met hun lenzen zijn en wat voor fratsen ze uithalen om maar geld te besparen... Als je het niet kan betalen, moet je ook geen lenzen dragen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |