abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43337714
Ik heb al een paar jaar maandlenzen van hans anders. En de laatste paar controles zijn mijn ogen niet achteruit gegaan. Maar nu heb ik sinds een paar weken behoorlijk last van mijn ogen. En nu lees ik wel meer verhalen dat hans anders nou niet echt de toplenzenverkoper is.

Nu las ik in de spits een advertentie van mylenses.nl en dat zag er wel goed uit, controles kun je bij eye wish doen. En goede prijzen. Maar nu kan je bij mylenses uit een heleboel verschillende merken kiezen, dit in tegenstelling tot de hans anders waar je maar 1 soort hebt. Nu is mijn vraag dus wat zijn goede lenzen die je kan kiezen bij mylenses.nl en heeft iemand ervaring met mylenses.nl?
pi_43338298
Ik heb altijd lenzen gehad van Pearle, daar betaalde ik ongeveer 180 euro per half jaar.
Toen was er de reclame van Hans Anders dat zij voor 60 euro maandlenzen (half jaar).
Ik heb 3 keer proeflenzen bij Hans Anders gehad.
3 keer extreem verschil in sterktes en 3 keer dat ik er niet goed mee kon zien.

Dus voor mij nooit meer Hans Anders.

Nu heb ik sinds een half jaar lenzen van MyLenses en dat zijn precies de zelfde lenzen als van de pearl, alleen nu thuis bezorgd en voor "maar" 120 euro.

Niks dan goeds dus van mijn kant over MyLenses.nl.

Ik heb Bausch & Lomb (type Softlens 66 Toric).

Het merk is een aanrader!

Boobobob
When life goes too fast, use emergency brake
Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie beherrscht das Chaos!
pi_43338394
Heb daar paar keer gratis lenzen van gehad, zijn gewoon goed hoor:D Ook een aanrader, de loka kruidvat, haal daar altijd 3 maand lenzen vandaan en die zijn gewoon perfect, nergens last van en een stuk goedkoper uit. De jaarlijkse controlle kan je ook bij de oogarts laten doen, even je verzekering nakijken en grote kans dat dat word vergoed.
pi_43338411
Zit al z'n 5 jaar bij hans anders.
Hebben ze je nooit verteld dat indien je last krijgt van je ogen je gewoon naar ze toe belt voor een afspraak.

ik weet niet wat voor lenzen je hebt(halfjaar of maandlenzen), maar kan het zijn dat je ergens op de helft(of verder) van je draagtijd zit met je halfjaars lenzen.
Bij mij was het geval dat m'n lenzen(halfjaar) snel "smerig" werden van de eiwitten.
ik heb gewoon voor het eind van het halfjaar een afspraak gemaakt imv irritatie van de ogen(brandend/jeukerig gevoel).
Ben toen op hun advies overgestapt naar maand lenzen met een waterstof peroxcide reiniger. Sinds dien geen klachten meer. En dat was al een jaar of 4 terug.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_43338657
Ik heb maandlenzen en die ik nu heb heb ik net ingedaan.
pi_43338807
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:11 schreef Niek. het volgende:
De jaarlijkse controlle kan je ook bij de oogarts laten doen, even je verzekering nakijken en grote kans dat dat word vergoed.
En daar zijn oogartsen dus eigenlijk niet voor... En je hebt vaak erg lange wachttijden. Dan kan je beter naar een optometrist gaan (die werken ook in optiekzaken, niet in alle), daar kan je vaak eerder terecht en ook zij kunnen prima lenzen controleren!

Aan Topicstarter: je kan aan 100 mensen vragen wat zij voor lenzen hebben, maar het ligt maar net aan de vorm van je oog en nog meer factoren welke lenzen goed zitten. Net als met kleding is het niet zo van "one size fits all".
Succes met mylenses (of waar je ze ook vandaan gaat halen) en vergeet niet minstens elk (half) jaar je ogen te laten controleren bij een optometrist.
Fake it till you make it...
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:21:28 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_43338853
Ik koop al een flinke tijd lenzen via mylenses. Goede adviezen en lage prijzen. Ook aftersales is prima. Had een paar keer problemen met lenzen, kreeg gewoon andere types om te proberen en daarna kosteloos omruilen.

Goede toko.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_43339084
Als je nou eens naar een gerenomeerde opticien gaat (EyeWish bijvoorbeeld) en daar lenzen aanschaft. Als die je bevallen kan je ze in het vervolg bij MyLenses aanschaffen. Ik zou niet zomaar lukraak een willekeurig setje lenzen bestellen.
Spoilers!
pi_43339171
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je nou eens naar een gerenomeerde opticien gaat (EyeWish bijvoorbeeld) en daar lenzen aanschaft. Als die je bevallen kan je ze in het vervolg bij MyLenses aanschaffen. Ik zou niet zomaar lukraak een willekeurig setje lenzen bestellen.
Dat is wel een goed idee ja.
pi_43339211
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:17 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb maandlenzen en die ik nu heb heb ik net ingedaan.
Andere factoren kunnen zijn:
* Droge lucht
* Teveel uren per dag dragen
* Verkeerde reiniger
* Smerige/vettige vingers tijdens het indoen

Heb je al een afspraak gemaakt om te laten kijken wat er mis kan zijn?... nee gewoon doen. ja niks gezegd.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_43339978
Ik ben de site helaas kwijt. Maar daar kon je voor de helft van het bedrag wat je aan Pearl betaalt voor maandlenzen, precies dezelfde kopen.
Iemand die het weet?
pi_43340552
Haal m'n lenzen altijd van mylenses.nl.
Eerste jaar gewoon bij de lokale opticien m'n lenzen gehaald, vervolgens precies dezelfde bij mylenses gekocht alleen 50 % goedkoper...prima spul daar
pi_43340606
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:20 schreef Nijna het volgende:

[..]

En daar zijn oogartsen dus eigenlijk niet voor... En je hebt vaak erg lange wachttijden. Dan kan je beter naar een optometrist gaan (die werken ook in optiekzaken, niet in alle), daar kan je vaak eerder terecht en ook zij kunnen prima lenzen controleren!

Aan Topicstarter: je kan aan 100 mensen vragen wat zij voor lenzen hebben, maar het ligt maar net aan de vorm van je oog en nog meer factoren welke lenzen goed zitten. Net als met kleding is het niet zo van "one size fits all".
Succes met mylenses (of waar je ze ook vandaan gaat halen) en vergeet niet minstens elk (half) jaar je ogen te laten controleren bij een optometrist.
Hou er ook rekening mee dat optometristen geld gaan rekenen voor het controleren van ogen als ze daarbij geen bril of lenzen verkopen (kortom als je dus geen klant bent). Daarbij zijn de lenzen van mylensen.nl ook nog eens oude types lenzen die verkocht worden bij zaken als HA, Pearle e.d.....het zijn goede lenzen, maar abosoluut niet het best voor je ogen dat er te krijgen....

Ik zou gewoon bij de lokale optometrist blijven. En die controles zijn heel belangrijk....ook omdat door het dragen van lenzen de kans op infecties aan het oog groter word. Zeker als je ziet hoe de gemiddelde Nederlander met zijn lenzen omgaat
pi_43343044
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:02 schreef optifree het volgende:
Ik zou gewoon bij de lokale optometrist blijven. En die controles zijn heel belangrijk....ook omdat door het dragen van lenzen de kans op infecties aan het oog groter word. Zeker als je ziet hoe de gemiddelde Nederlander met zijn lenzen omgaat
Helaas lijkt voor veel mensen geld belangrijker dan de gezondheid van de ogen...
Ik sluit me bij je aan, maar er zijn al vaker van dit soort discussies gevoerd . Ik ga in elk geval binnenkort weer lekker naar mn eigen optometrist voor mn halfjaarlijkse contactlenscontrole .
  woensdag 8 november 2006 @ 01:20:44 #15
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_43347707
Ik kreeg na een tijdje ook last van irritatie's en gevoelig voor sterk licht enzo. oplossing: gebruik opti-free no-rub lenzenvloeistof. Hebben ze wel bij de Hans. Nadeeltje is dat een fles 10.50 kost maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_43361066
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:52 schreef Nijna het volgende:

[..]

Helaas lijkt voor veel mensen geld belangrijker dan de gezondheid van de ogen...
Ik sluit me bij je aan, maar er zijn al vaker van dit soort discussies gevoerd . Ik ga in elk geval binnenkort weer lekker naar mn eigen optometrist voor mn halfjaarlijkse contactlenscontrole .
Je mag ervan uitgaan dat de lenzen die worden verkocht op mylenses, bij een kruidvat/trekpleister allemaal aan de eisen voldoen die gelden voor lenzen. Als een goedkope lens ook goed bevalt, waarom dan meer betalen voor een duurdere lens?
  woensdag 8 november 2006 @ 16:18:00 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_43362200
Ik heb weleens kleurlenzen gehad van MyLenses, qua sterkte en draagcomfort prima, maar de kleur was veel te zwak. Heb van mezelf blauwe ogen en de kleurlenzen waren bruin en er was nauwelijks verschil te zien. Maargoed, je wil waarschijnlijk gewone lenzen

En over die oogarts: dat wordt inderdaad waarschijnlijk vergoed ja, maar het gaat natuurlijjk wel van je No-Claim af (Lees: in 2 minuten is je HELE no-claim op.) en zoals eerder gezegd is die daar niet in het bijzonder voor. De opticien wel.
pi_43362302
Mylenses is top, ik draag Biomedics 55. Goede lenzen weinig problemen mee.
  woensdag 8 november 2006 @ 19:23:54 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_43368817
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:02 schreef optifree het volgende:
Daarbij zijn de lenzen van mylensen.nl ook nog eens oude types lenzen die verkocht worden bij zaken als HA, Pearle e.d.....het zijn goede lenzen, maar abosoluut niet het best voor je ogen dat er te krijgen....
Lijkt me onzin. De lenzen zijn hetzelfde als van de Pearle. allemaal topmerken op lens gebied. Pearle verpakt ze gewoon in hun eigen kleurtje en doosje.
quote:
Via Mylenses krijg je bijvoorbeeld ook korting op controles bij Eyewish
  woensdag 8 november 2006 @ 19:25:06 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_43368861
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:47 schreef Niek. het volgende:
Je mag ervan uitgaan dat de lenzen die worden verkocht op mylenses, bij een kruidvat/trekpleister allemaal aan de eisen voldoen die gelden voor lenzen. Als een goedkope lens ook goed bevalt, waarom dan meer betalen voor een duurdere lens?
Precies. Volgens mij gelden er vrij hoge eisen voor het verkopen van lenzen. En zeker een grote winkel als Mylenses zou het al snel uitkomen als ze rommel verkochten.
  woensdag 8 november 2006 @ 19:27:03 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43368945
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:47 schreef Niek. het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen "bevalt goed" en "goed voor je ogen". En wie zegt precies dat die "eisen" (heb je daar een bron voor?) ook daadwerkelijk het beste voor je ogen zijn?

Je kan een bril op de verkeerde sterkte krijgen, en je kan lenzen krijgen die niet op je ogen zijn afgesteld. In het geval van lenzen zijn er meer factoren dan alleen de sterkte.
pi_43369078
quote:
Op woensdag 8 november 2006 19:27 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen "bevalt goed" en "goed voor je ogen". En wie zegt precies dat die "eisen" (heb je daar een bron voor?) ook daadwerkelijk het beste voor je ogen zijn?

Je kan een bril op de verkeerde sterkte krijgen, en je kan lenzen krijgen die niet op je ogen zijn afgesteld. In het geval van lenzen zijn er meer factoren dan alleen de sterkte.
Je kan er vanuit gaan dat elke lens die in een winkel in nederland word verkocht op zn minst niet schadelijk is voor je ogen. Verschil kan zijn dat je bijv. een duurdere lens met gemak 20uur achtereen in kan en dat een goedkopere lens na 15uur moet worden schoongemaakt/weken.
pi_43374575
De lenzen zelf zullen vast best veilig zijn, helaas is de manier waarop sommige mensen ermee omgaan wel schadelijk voor hun ogen...
Als je eens wist hoe smerig sommige mensen met hun lenzen zijn en wat voor fratsen ze uithalen om maar geld te besparen... Als je het niet kan betalen, moet je ook geen lenzen dragen!
pi_43374852
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:38 schreef Nijna het volgende:
De lenzen zelf zullen vast best veilig zijn, helaas is de manier waarop sommige mensen ermee omgaan wel schadelijk voor hun ogen...
Als je eens wist hoe smerig sommige mensen met hun lenzen zijn en wat voor fratsen ze uithalen om maar geld te besparen... Als je het niet kan betalen, moet je ook geen lenzen dragen!
Het komt idd. door de mensen zelf, je kan nog zulke dure en geweldige lenzen hebben, als je ze smerig bewaard en er neit goed mee omgaat dan maakt het weinig uit.
pi_45999279
weet iemand hoe de controles van eyewish zijn? ML verkoopt hier nl. tegoedbonnen voor. ik wil graag weten of eyewish goede controles doet, en de tijd voor je neemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')