Ik zit nu op het 3rde jaar van de HBO en ik doe een volledig Engelse studie. Ik doe het qua cijfers en motivatie erg goed, en ben ook het type dat iets maar 1x hoef te lezen om het te snappen. Of helemaal niet hoeft te lezen.. Dit is eigenlijk waar mijn topic over gaat - want het lukt mij totaal niet om langer dan bijv een half uur een schoolboek te lezen. Ik heb aardig wat grote literatuur werken achter mijn kiezen (ontdekking van de Hemel, LoTR, etc..) maar schoolboeken lukt mij echt niet. Ze zijn echt allemaal zo erg makkelijk. Als ik iets probeer te lezen zit ik de heletijd van... "Ja duh - natuurlijk is dit zo..", "dit wist ik al lang.." Het is alsof ik een herhaling zit te volgen.
De laatste anderhalf jaar heb ik makkelijk doorgebracht met naar de les gaan, daar goed meedoen en goede vragen stellen, en dan voor de rest geen teksten lezen. Dus qua opleiding vormt het geen probleem voor mij, maar ik heb het gevoel dat ik zo veel meer zou kunnen omdat ik nu dus helemaal niet veel doe. Ik had laatst wat hoger niveau boeken gekocht zodat ik niet de heletijd "duh" momenten heb, maar ik kan hier weer niet in beginnen omdat ik dan bij mezelf denk - "waarom zou ik het lezen?"
Heeft er iemand tips hoe ik mezelf zover zou kunnen krijgen, of is er iemand die hetzelfde voelt?