abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43327456
Het laatste nieuwsbericht en posts:

Een beetje shownieuws:
quote:
Sandra Bullock haalt hond zonder achterpoten in huis
Nadat ze al een hond met drie poten in huis haalden, zijn actrice Sandra Bullock en haar man Jesse James nu de trotse baasjes van een hond zonder voorpoten. Het arme beest, nu een jaar oud, is geboren zonder voorpoten.

Bullock vertelde in de talkshow van Ellen DeGeneres dat het beest op een kleine dinosaurus lijkt, een velociraptor. "Het beest kan de trap oplopen, maar we hebben haar nog niet geleerd hoe naar beneden te komen. Nee, dat is niet om mee te lachen".
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:56 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ah, het beestje heeft helemaal geen poten
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:57 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Scherp .
pi_43327987
Rotszwaluw gespot op IJburg

AMSTERDAM - De rotszwaluw is zondag voor het eerst gesignaleerd in Nederland. De vogel, die normaal in bergen in Zuid-Europa leeft, vertoefde bij IJburg.

Maandagochtend rukten tientallen vogelaars uit om een glimp van de vogel op te vangen.

De melding kwam kwart over zes gisteravond op de website dutchbirding.nl te staan. Volgens vogelaar Hans ter Haar, vanochtend aanwezig op IJburg, was de beschrijving van de twee vogels zeer adequaat, maar moet 'een commissie van wijze mannen' beslissen of de claim goed genoeg is om in de boeken bijgeschreven te worden.

Vanochtend vroeg stonden zo'n twintig vogelaars op de fietsbrug tussen het Steigereiland en de Diemerzeedijk. Later in de ochtend verspreidde de groep zich om de kans de rotszwaluwen te vinden te vergroten.

© Het Parool, 06-11-2006
pi_43328084
Dode hond wordt opgeroepen voor legerdienst

Helga Koehlke uit Rostock wist niet wat ze zag toen ze een oproepingsbrief van het leger in haar bus vond. Het Duitse leger riep haar overleden hondje, Tommy Jakob, op om zijn burgerplicht te gaan vervullen.

Helga's pekinees stierf al in 2002, maar volgens de officiële brief moet de hond zich aanmelden voor de militaire, medische controle. En... hij mag zeker zijn zwembroek en zijn identiteitskaart niet vergeten. ,,Ik dacht dat het een grap was, tot ik de officiële stempel zag'', vertelde een verbaasde Helga. ,,Het moet een vergissing zijn, want mijn kleine Tommy Jakob zou zelfs niet eens een goeie soldaat geweest zijn. Hij was bijna volledig blind.''

woensdag 22 november 2006 @ 14:31:55 #4
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43781642
Sorry ijsmeis, niet gezien

Honden doden Française

PARIJS - Vier rottweilers hebben woensdag in Frankrijk een circa 30-jarige vrouw aangevallen en gedood. De politie vond haar lichaam en de vier dieren in een woning in Beauvais, ten noorden van Parijs. Agenten moesten de honden doodschieten. De vrouw was voor zover bekend de eigenaresse van de honden. (ANP/DPA)

Dat zouden dan haar eigen honden zijn!! Vraag ik me af wat ze ermee heeft gedaan, dat ze de hand bijten die ze voedt...
power to the people
pi_43781698
Geeft niks .

Mja.. en dan vooral jammer dat de honden de schuld krijgen dan, terwijl het meestal toch echt aan de bazinnetjes/bazen ligt.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:07:27 #6
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43782815
EC wil verbod honden- en kattenbont

De Europese Commissie wil een verbod op honden- en kattenbont in de gehele Europese Unie. Europees Commissaris Kyprianou heeft daartoe een voorstel ingediend. Nu mag het bont nog in tien landen worden ingevoerd en verkocht.

Het meeste bont van honden en katten is afkomstig uit China. Vaak zit het bont verwerkt in speelgoed. Kyprianou vindt het "weerzinwekkend" dat kinderen met het vel van huisdieren spelen. Hij zegt tienduizenden klachten van burgers te hebben gekregen die een verbod willen.

Nederland kent geen verbod op de invoer en verkoop van het bont. Minister Veerman wil liever een Europees verbod.

nos.nl

Weten mensen überaupt dat die schattige zachte bontjes aan hun kleren, schoenen, speelgoed (zowel voor kinderen als dieren) en decoraties niet alleen van konijnen, maar vooral ook van honden en katten afkomstig zijn?!

Ik denk dat veel minder mensen zulke twijfelachtige dingen zouden kopen als ze dit wisten.

Een verbod is natuurlijk beter. Zeker in een land als Nederland (met zo'n grote haven) kun je niet achter de Europese feiten aanhobbelen; ik wil niet weten hoeveel bont er nu wordt doorgesluisd via ons landje...

Dit moet toch gewoon ophouden...

power to the people
  woensdag 22 november 2006 @ 15:10:59 #7
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43782963
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef ijsmeis het volgende:
Geeft niks .

Mja.. en dan vooral jammer dat de honden de schuld krijgen dan, terwijl het meestal toch echt aan de bazinnetjes/bazen ligt.
Dieren hebben van nature geen slechts in zich...

Mensen daarentegen, en nu wil ik niet meteen beweren dat die vrouw ze mishandelde, maar om rottweilers te kunnen houden moet je echt wel stevig in je schoenen staan. Als je ze niet aan kan hebben ze dat ook in de gaten, ook zo als je bang bent...
power to the people
pi_43893216
Vogels blijven langer in Nederland door warm najaar

BEEK - De weersomstandigheden van dit najaar zorgen ervoor dat verschillende vogelsoorten langer in Nederland blijven dan anders. Veel vogels vertrekken normaliter bij de eerste vorst naar het zuiden van Europa. Nu die vorst uitblijft zien de kieviten, ganzen en zanglijsters de noodzaak van vertrek nog niet in.

Dat heeft Ruud Foppen van de stichting vogelonderzoek SOVON zaterdag gezegd. Het goede weer heeft er ook voor gezorgd dat de vogels goed gevoed de winter ingaan. Er zijn volop beukennootjes, eikels en kastanjes die als voedsel kunnen dienen. Het zachte herfstweer zorgt er tevens voor dat vogels hun energie niet hoeven te verspillen aan warm blijven.

Vorst

Ook vogels die insecten eten kunnen langer gebruik maken van de voedselvoorraad. "Die zijn veel beter voorbereid dan anders", zegt Foppen. De conditie van de vogels kan snel achteruit gaan als plotseling strenge vorst zijn intrede doet. "Dan is het in twee weken tijd gedaan met die goede conditie."

Een zachte winter is goed voor onder meer ijsvogels en kerkuilen. "Die zie je echt overal dan", voorspelt Foppen. Voor andere dieren is een zachte winter heel vervelend. Vooral dieren die een winterslaap houden zijn niet gebaat bij een natte en 'warme' winter. Die ontwaken dan uit hun slaap, terwijl er op dat moment nog geen voedsel beschikbaar is.

Groningse bok geeft melk

GRONINGEN - Op een geitenmelkbedrijf in het Groningse Broek is een hermafrodiete bok ontdekt. Bok Eenhorn heeft zowel uiers als testikels tussen zijn achterpoten en is dus niet alleen een van de betere dekbokken maar geeft ook nog eens melk.

Dat maakten de eigenaren woensdag bekend. Harrie van Duin en Annick Braspenning van geitenmelkbedrijf Duinhoeve zijn een beetje overrompeld door het verschijnsel.

"Eenhorn blijkt behoorlijk bijzonder. We hebben er dus een heuse trekpleister bij." De bok heeft al veel nageslacht voortgebracht maar daar is er niet een bij die de afwijking heeft geërfd. "Eenhorn blijft dus een vreemde eend in de bijt", aldus de eigenaren.

Volgens Egbert Kanis van de Wageningen Universiteit gaat het om een speling van de natuur. "Er schijnen beschrijvingen te zijn van eerdere identieke gevallen, maar ik ben het zelf nog nooit tegengekomen."

Bron

En voor nog meer dierennieuws : KLIK
  zondag 26 november 2006 @ 03:06:40 #9
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43896647
tvp
  donderdag 30 november 2006 @ 12:43:57 #10
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44020431
IJsland torpedeert VN-moratorium op diepzee bodemvisserij
23 november 2006

New York, International Onderhandelingen tijdens de VN-vergadering over een moratorium op diepzee bodemvisserij zijn vandaag door IJsland en een handjevol volgers getorpedeerd. IJsland stelt de belangen van zijn eigen visserijvloot boven die van andere landen en negeert botweg de dringende adviezen van wetenschappers. Het lot van 64% van de wereldzeeen lijkt door een dwarsligger beslecht.
‘De uiteindelijke overeenkomst heeft meer gaten dan de trui van een visser’ zegt Karen Sack, beleidsadviseur Oceanen bij Greenpeace International. ‘Er verandert niets wezenlijks aan het huidige mismanagement van onze oceanen.’

Achterste benen
De internationale gemeenschap zou op zijn achterste benen moeten staan over het feit dat IJsland vrijwel zelfstandig de bescherming van de diepzee en de voedselvoorziening van toekomstige generaties van tafel veegt. Zelfs Canada en Spanje, die toch behoorlijk dwars hebben gelegen en dreigden een moratorium tegen te houden, hebben uiteindelijk hun gezonde verstand gebruikt.
Iedereen had zijn hoop gevestigd op de zo broodnodige veranderingen in het internationale oceanenbeleid. 'Ze zouden zich moeten schamen dat niet alle landen als een blok zijn opgestaan om voor de toekomst van de oceanen te vechten', meent Sack.
IJsland heeft weinig op met moratoria en bescherming: afgelopen oktober verraste de IJslandse overheid ons al door de commerciele walvisjacht weer toe te staan.

Bescherming
Landen als Australie, Nieuw Zeeland, de eilanden in de Pacific, de VS, Brazilie, India, Zuid-Afrika, Chili en Duitsland hebben zich hard gemaakt voor bescherming van de diepzee. En dankzij onze Ocean Defenders, wetenschappers, journalisten en alle South Parc fans wereldwijd hebben zelfs Canada en Spanje zich tijdens de VN-vergadering sterk gemaakt voor een strengere regelgeving. (Alleen al in de laatste twee weken hebben Spanje en Canada 71.266 e-mails van Ocean Defenders ontvangen!)

‘Alle inspanningen ten spijt zitten we nu met een zwakke uitkomst waarmee de diepzee niet wordt gered’, aldus Sack. ‘Dit is extra slecht nieuws nu nieuw wetenschappelijk onderzoek aantoont dat tegen 2048 de meeste populaties van commerciele vissoorten zullen zijn ingestort.’

Waagschaal
Het handjevol landen dat zich samen met IJsland tegen een moratorium keerde moet zich realiseren dat ze hun eigen toekomst in de waagschaal leggen door met deze verwoesting door te gaan. De oceanen zijn geen bodemloze put die je maar eindeloos kunt leeggraaien. Ook zal de meerderheid van de wereldgemeenschap niet rustig willen toekijken hoe de zeeen worden leeggeplunderd door ongereguleerde vissersvloten.
Bovendien zal de diepzee bodemvisserijvloot zonder de subsidies die het nu krijgt niet meer levensvatbaar zijn.

Radicale verandering
Radicale verandering is nodig om de oceanen te beschermen. De landen die voor een moratorium zijn moeten nu doorzetten en concrete maatregelen treffen om onze oceanen veilig te stellen. Deze landen kunnen zich hard maken voor een wereldwijd netwerk van zeereservaten en ervoor zorgen dat zich niet met diepzee bodemvisserij inlaten.
De UN Fisheries Resolution zal naar verwachting op 7 december worden aangenomen.

Sleepnetten verwoesten alles wat ze op hun pad tegenkomen. De schade kun je vergelijken als je op land met dezelfde methode, hele velden, steden en wouden kapot walst op zoek naar een paar koeien.
power to the people
pi_44020495
.
Ik heb hem ook hier even neergezet:
IJsland en de walvissen
  donderdag 30 november 2006 @ 13:14:17 #12
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44021333
Tijd voor de oude SeaShepherd manier.. rammen die schepen!!
pi_44023595
quote:
Man aangehouden voor ernstige verwaarlozing dieren

KERKRADE - Een 48-jarige man uit Heerlen is aangehouden wegens zware dierenmishandeling. Landelijke inspecteurs van de Dierenbescherming troffen op het boerenbedrijf van de man in Kerkrade onder meer verwaarloosde honden, puppies, geiten en lammeren aan. De eigenaar hangt een celstraf boven het hoofd.

De inspecteurs constateerden dat de neus van een teef ontstoken was. Daarnaast waren de pootjes van een pup aangevreten door een hongerige soortgenoot. Rondom de dieren lag beschimmeld brood, soms nog in flarden plastic. Drinkwater ontbrak. De man heeft inmiddels bekend.

De Heerlenaar zou de honden gevoerd hebben met zo'n vijftig door hem geslachte schapen en een ezel. De knoken gooide hij in de containers van het slachthuis of begroef hij, bekende hij. Hij beheerde tot juni een kudde schapen in een natuurgebied. De slechte dieren daarvan voerde hij aan de honden.

Graafwerk

Bij graafwerkzaamheden in en om de stal werden botten en kadavers van verschillende dieren aangetroffen.

De man werd in augustus al eens geverbaliseerd voor verwaarlozing van schapen in een weiland.
Bron Nu.nl

Waarom dan niet in augustus die dieren meteen weghalen
  donderdag 30 november 2006 @ 16:53:10 #14
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44027848
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:41 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Bron Nu.nl

Waarom dan niet in augustus die dieren meteen weghalen
Een boete is toch altijd al voldoende gebleken om zulk gedrag te veranderen?!

Zo zie je maar hoe erg het gesteld moet zijn wil de dierenbescherming écht in kunnen grijpen.
power to the people
  donderdag 30 november 2006 @ 17:32:35 #15
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44029045
Uit de Metro van vandaag:
quote:
De archeologische dienst van de gemeente Dordrecht vermoedt het eerste slachtoffer van de St. Elisabethvloed van 1421 te hebben ontdekt. Het gaat niet om een mens, maar om een kalf. Dat is bijzonder, want gewoonlijk worden kalveren geconsumeerd en blijven slechts enkele losse botjes over.
quote:
Prehistorische vis had krachtigste kaken.
Een vis die 400.000.000 jaar geleden de wereldzeeën onveilig maakte, had de grootste bijtkracht van alle tot dusver bekende dieren. Hij was in staat geweest een haai met één beet te verscheuren. Dat hebben Britse wetenschappers ontdekt, zo berichtte The Times gisteren.
Het prehistorische zeemonster, met de Latijnse naam Dunkleosteus Terrelli, kon zijn kaken dichtklappen met een kracht van bijna 5000 kilo. Dat is vier keer zo krachtig als de beet van een Tyrannosaurus Rex. De uitgestorven vis kon circa 10 meter lang worden en 4 ton zwaar.
De onderzoekers hebben de kaken en spieren van het enorme zeebeest aan de hand van een gefossiliseerde schedel gereconstrueerd.
die wil je niet tegen komen tijdens het diepzeeduiken
quote:
Het aantal dierproeven is in 2005 gedaald!
In totaal werden 20.346 minder testen geregistreerd dan in 2004. Dat is een daling van 3 procent. Dit blijkt uit het jaaroverzicht 'Zo doende 2005' over dierproeven van de Voedsel- en Warenautoriteit.
Dan blijven er nog wel zo'n 678.200 over. .
quote:
Bio-industrie.
Een actie van Milieudefensie om een einde te maken aan de bioindustrie slaat aan. Volgens de organisatie hebben ruim 75.000 mensen al hun steun betuigd, meer dan genoeg om het onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te krijgen.
power to the people
pi_44196593
quote:
Doodgeslagen honden in Rotterdam gedumpt
Gepost door Moniek (moniek2006) - Bron: AD
Gepubliceerd: woensdag 6 december 2006 @ 12:30

De Dierenambulance heeft gisteren in de Rotterdamse binnenstad weer het karkas van een staffordhond met een ingeslagen kop moeten opruimen. Het dier lag verpakt in een vuilniszak in een boodschappentas bij het Kalverpad.

Volgens de Dierenambulance is dit nu al de zoveelste zaak waarin ze een pitbullachtige hond met ingeslagen kop van de straat halen. Iedere maand halen ze twee van zulke hondenlijken op in Rotterdam. De Dierenambulance vermoedt dat mensen de dieren tegen over elkaar laten vechten. De honden die zijn aangetroffen zijn vermoedelijk met een bijl of ander zwaar voorwerp de hersens ingeslagen.

De politie spreekt van geruchten. Ze zouden regelmatig onderzoek hebben gedaan naar pitbullgevechten, maar niets hebben kunnen vinden. De Dierenambulance denkt dat de afgemaakte honden gewond waren of niets meer waard voor de eigenaren waren.
Doodgeslagen honden in Rotterdam gedumpt

. Het kan gewoon eigenlijk niet tot me door dringen dat dit soort dingen echt gebeuren.
pi_44242997
quote:
Ebola-virus doodde 5000 gorilla's
Datum: 07 december 2006

Het gevreesde Ebola-virus heeft in relatief korte tijd in een natuurgebied in het Afrikaanse Congo de dood van 5000 gorilla's veroorzaakt. Dat stellen onderzoekers uit Duitsland, Spanje en Zweden na analyse van nieuwe gegevens.

Tot nu toe was onduidelijk of Ebola tot massasterfte onder de bedreigde diersoort leidde. Na uitbraken van de dodelijke ziekte onder mensen in Afrika waren wel regelmatig sterfgevallen onder gorilla's en chimpansees in aangrenzende wouden geconstateerd.

Volgens de wetenschappers kunnen de verwoestende gevolgen van Ebola voor de dieren grotendeels worden voorkomen door een doelgerichte inentingscampagne, meldde het Duitse wetenschappelijk instituut Max-Planck-Gesellschaft donderdag.
5000?!? .
pi_44243674

Dat is wel heel veel
pi_44320515
Het waren er zelfs 5500..

Maarja . Wat 'leuker' nieuws dan (want worden ontvoerd is niet leuk, maar de hond heeft wel een goede daad verricht )
quote:
Hond voorkomt ontvoering

ENSCHEDE - De hond van een 23-jarige Enschedese vrouw heeft er voor gezorgd dat zijn baasje niet ontvoerd werd. De Mechelse herder greep in op het moment dat twee personen de vrouw in een auto probeerden te trekken.
Zaterdag rond 20.15 uur liep de vrouw over de Oosterburgweg in Enschede waar ze van achteren wordt benaderd door een langzaam rijdende auto met daarin 2 personen. Wanneer de personen haar in de auto proberen te trekken grijpt de de Mechelse herder in. De hond bijt zich vast in de arm van de bestuurder en beide mannen laten los en rijden weg. De vrouw is niet gewond geraakt, maar heeft in alle consternatie het kenteken van de auto niet opgenomen.
  maandag 11 december 2006 @ 11:34:51 #20
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44323454
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:25 schreef ijsmeis het volgende:
Het waren er zelfs 5500..

Maarja . Wat 'leuker' nieuws dan (want worden ontvoerd is niet leuk, maar de hond heeft wel een goede daad verricht )
[..]
dit las ik ook van het weekend, geweldig
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_44327953
quote:
Hond achter auto door Rijswijk gesleept

AMSTERDAM - De politie is op zoek naar een automobilist die zondag een hond door de straten van Rijswijk achter zijn auto heeft aangesleept.

Een 44-jarige Hagenaar zag dat het dier rond 19.45 uur op de Prinses Beatrixlaan uit de rijdende auto werd gegooid. De hond bleef echter met zijn lijn aan het voertuig hangen. De automobilist reed via de Sir Winston Churchilllaan naar de Schaapweg, waar het dier losraakte van de auto.

Medewerkers van de dierenambulance vonden het dier en stelden vast dat de hond niet meer te redden was. Zij hebben het beestje laten inslapen. Volgens de ooggetuige reed de dader in een auto met een Frans nummerbord.
Nu.nl

Ik hoop echt dat ze die vent vinden!
pi_44327987
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:03 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nu.nl

Ik hoop echt dat ze die vent vinden!
Walgelijk inderdaad .

Hond achter auto door Den Haag gesleept
pi_44328089
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:03 schreef ijsmeis het volgende:

Walgelijk inderdaad .

Hond achter auto door Den Haag gesleept
Oh, ik kijk nooit in NWS
En ik ben ook niet voor de doodstraf of hem zelf achter een auto aanslepen.

Maar flink lang vast zetten en een lange taakstraf in asiels etc.
pi_44328128
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oh, ik kijk nooit in NWS
Ik ook niet . Ik zag hem toevallig in de AT voorbij komen. Dus ik dacht, plempen we hem er hier ook bij.
pi_44328145
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]
En ik ben ook niet voor de doodstraf of hem zelf achter een auto aanslepen.

Maar flink lang vast zetten en een lange taakstraf in asiels etc.
Ik zet zo iemand liever niet in een asiel eigenlijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')