er hing me iets van de snorkels bij iddquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:54 schreef Momitsu het volgende:
Niet als die leider Amerikaanse belangen in gevaar brengt. Dan is het ineens crimineel nr1. Ik neem aan dat je Ortega in Nicaragua bedoeld.
Welke belangen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:54 schreef Momitsu het volgende:
Niet als die leider Amerikaanse belangen in gevaar brengt. Dan is het ineens crimineel nr1. Ik neem aan dat je Ortega in Nicaragua bedoeld.
Dat is natuurlijk wat anders dan hulp staken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:43 schreef outcast_within het volgende:
Die president to be is toch gekozen door het volk. Heb je dan als democratie liefhebber de stem van het volk te respecteren ipv tegen te werken?
je kunt toch wel eerst met die man om de tafel zitten.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wat anders dan hulp staken.
Tenzij je dat punt voorbij bent omdat je al eerder besloten hebt dan het een mafkees is.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:01 schreef outcast_within het volgende:
[..]
je kunt toch wel eerst met die man om de tafel zitten.
je bezorgdheid uitspreken.
kijken of je eruit komt.
en dan beslissen wat je doet?
In de tachtige jaren met Reagan als president was er weer een opleving in de koude oorlog. Ortega had mid 70ér jaren een Dictatuur omvergeworpen met steun van het volk. Maar ja hij begon een marxistisch systeem op te zetten, ter vervangen van de dictatuur, en dat viel natuurlijk erg slecht in Washington. Ze waren bang dat het communisme zich zou gaan versprijden in die regio waar destijds veel Amerikaanse corporaties bedrijven hadden met name in fruit.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:55 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Welke belangen?
En op welke manier in gevaar kan brengen"?
Klinkt best logisch idd.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:06 schreef 4VAlien het volgende:
[..]
Tenzij je dat punt voorbij bent omdat je al eerder besloten hebt dan het een mafkees is.
ik raakte je kwijt vanaf iran contra.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:12 schreef Momitsu het volgende:
[..]
In de tachtige jaren met Reagan als president was er weer een opleving in de koude oorlog. Ortega had mid 70ér jaren een Dictatuur omvergeworpen met steun van het volk. Maar ja hij begon een marxistisch systeem op te zetten, ter vervangen van de dictatuur, en dat viel natuurlijk erg slecht in Washington. Ze waren bang dat het communisme zich zou gaan versprijden in die regio waar destijds veel Amerikaanse corporaties bedrijven hadden met name in fruit.
Iran contra ? Dat schandaal waar mensen uit de Reagan regering stiekum wapens verkochten aan hun grote vijand Iran. Het geld dat met die deal verdiend was was bedoeld om de contra's te financieren. De contra's pleegden terristische bomaanslagen in havens en op andere zachte targets. De cia hebben de contra's opgeleid hoe ze in het binnenland sadinistische dorpen moesten terroriseren met martelingen en willekeurige executies.
1 van de zoveel zwarte bladzijden uit de amerikaanse geschiedenis.
Pikant detail, grote groep mensen die destijds hiermee te maken hadden in de reagan regering zitten nu weer in de bush admin. Negroponto bv, die kwast was 2 jaar terug nog amerikaanse gazant bij VN. Hij was Amerikaanse ambasadeur in Niguaraqua destijds en was natuurlijk op de hoogte van de walgelijke dingen die daar destijds plaatsvonden.
Is dat zo? Kiezen tussen Chavez en Bush lijkt me overigens een vrij onmogelijke opgave.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:07 schreef du_ke het volgende:
Ortega kan het goed vinden met Chavez en dat mag niet van Bush.
Ortega was in die tijd wel zeker een marxist, hoe dat nu is geen idee. Wat ik begrepen heb doen er nu ook oude aartsvijanden mee met zijn partij.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:21 schreef Momitsu het volgende:
Niet communistisch, eerder gewoon links. Niks mis mee lijkt me, maar amerika wil de wereld kenbaar door 80' glazen zien en trekt direct alle support in. Best sneu eigenlijk.
De Sandinisten kunnen niet echt rekenen op steun uit de VS (of beter gezegd worden vrij erg gehaad) dan is een uitstapje naar Venezuela niet zo raar. Zeker als je een van de armste landen in Amerika bent en Chavez olie en dollars over heeft. En alles doet om Bush een hak te zetten.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is dat zo? Kiezen tussen Chavez en Bush lijkt me overigens een vrij onmogelijke opgave.
Hij is nu reborn christianquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ortega was in die tijd wel zeker een marxist, hoe dat nu is geen idee. Wat ik begrepen heb doen er nu ook oude aartsvijanden mee met zijn partij.
Bush is dat ook, ik zie wel mogelijkhedenquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij is nu reborn christian. Maar dat is vooral om de steun van de kerken te krijgen. Ze hebben bv een monsterverbond gesloten met een van de partijen die een strenge anti-abortus wet wou.
Haha ja maar er zijn nog wat te veel banden tussen rechts in N en de republikeinen. Zal wel niet lukkenquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bush is dat ook, ik zie wel mogelijkheden![]()
Dat zeg ik ook niet. Destijds was het een hele andere wereld. Toen was het inderdaad een marxist wat je ook in een post hier van me had kunnen lezen. Nu is ie links maar aanbidt God ipv Marx.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ortega was in die tijd wel zeker een marxist, hoe dat nu is geen idee. Wat ik begrepen heb doen er nu ook oude aartsvijanden mee met zijn partij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |