Dat vind ik nogal een dogmatische voorstelling van hoe het zou moeten zijn. Bestaan er regels voor wat een partij wanneer zou moeten doen? Ik ken ze niet.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Als een partij profijt wil trekken uit een media-gebeurtenis, trekt ze de mediagebeurtenis in een breder kader, aansluitend bij de bredere boodschap van de partij.
PvdD regelt zijn eigen zaakjes en krijgt geen geld vd overheid anders dan wat andere partijen ook krijgen.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:32 schreef Maarrten87 het volgende:
De naam van de partij zegt al genoeg. Zonde van de belastingcenten.
Nee hoor, geen regels. Maar het ging over de opmerking van ethiraseth dat ik niet zou stemmen op een partij die een indident aangrijpt. Dat is onjuist: ik vind dat een incident aangrijpen zeer legitiem is, mits het indident gebruikt wordt om het bredere probleem aan te kaarten. Zoals ik ook al in de OP stelde. Dit is puur mijn mening over wat een serieuze beweging onderscheidt van een hijgerige incidentenclub. De wijze waarop de PvdD inspringt op die paardenellende vind ik niet voor ze pleiten, integendeel.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:51 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een dogmatische voorstelling van hoe het zou moeten zijn. Bestaan er regels voor wat een partij wanneer zou moeten doen? Ik ken ze niet.
De PvdD gebruikt dit voorval gewoon om meer bekendheid te krijgen. Bredere maatschappelijke problemen zoals de holocaust die dagelijks in de bioindustrie plaatsvindt worden sowieso wel aan de kaak gesteld.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, geen regels. Maar het ging over de opmerking van ethiraseth dat ik niet zou stemmen op een partij die een indident aangrijpt. Dat is onjuist: ik vind dat een incident aangrijpen zeer legitiem is, mits het indident gebruikt wordt om het bredere probleem aan te kaarten. Zoals ik ook al in de OP stelde. Dit is puur mijn mening over wat een serieuze beweging onderscheidt van een hijgerige incidentenclub. De wijze waarop de PvdD inspringt op die paardenellende vind ik niet voor ze pleiten, integendeel.
Is er even landelijke aandacht voor dierenwelzijn.. dan zou een partij als de PvdD de gelegenheid moeten grijpen om méér dieren méér in de aandacht te brengen. Dat is uitbouwen van een incident om aandacht te vragen voor een structureel probleem. Van een politieke partij verwacht ik dat ze een structureel probleem op de agenda willen zetten om structurele oplossingen erbij te zoeken. Vandaar dat ik aan de hand van dit voorbeeld vind dat de PvdD zich niet etaleert als serieuze politieke partij, maar als incidentenclubje.
Ja, wie kan zich niet het gedoe rond de tenenlikker herinneren?quote:Op woensdag 8 november 2006 10:07 schreef Shivo het volgende:
Incidentenpolitiek wordt overigens continu, gevoed door de media, door alle partijen bedreven.
politiek opportunisme uiteraard.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:10 schreef sigme het volgende:
Maar eh Shivo, waarom de halfverzopen paarden redden van de slacht? Wat maakt ze specialer dan andere paarden / huisdieren?
Ja. Maar wat is er nou belangrijker?quote:Op woensdag 8 november 2006 10:18 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar altijd nog een stuk sympathieker dan een Pvda die meent te kunnen marchanderen met een genocide.
paarden die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen???quote:Op woensdag 8 november 2006 11:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Maar wat is er nou belangrijker?
Gemarchandeer met genocides of paarden die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen?
Belangrijkste zijn de Harries van Verbaan zeker![]()
De Harries natuurlijkquote:Op woensdag 8 november 2006 11:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Maar wat is er nou belangrijker?
Gemarchandeer met genocides of paarden die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen?
Belangrijkste zijn de Harries van Verbaan zeker![]()
Nou ja, die beesten kunnen zwemmen tenslotte. Bovendien waren ze zelf naar de lage Dobbe gelopen, ze hadden gewoon op de hoge Dobbe moeten blijven, was er niks aan de hand geweest. Eigen schuld, dikke bult en het zal ze leren. Gna.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:18 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
paarden die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen???nou ja, paarden zijn notoir domme beesten.
Ik meende gehoord te hebben dat er een paar ezels in dezelfde penarie zaten.quote:Met ezels had je dit gedonder niet gehad, om maar 's wat te noemen.
Vergelijk het nou eens met de drie-en-een-halve zin die vroege vogels eraan wijdde: een fraaie sneer dat er geen aandacht was voor de andere beesten (die schapen en ezels dus, in mijn herinnering).quote:Al met al vind ik het nogal onschuldig, dat met die paarden en de act van de PvdD. Daarbij, dat wordt van ze verwacht, dit is nu juist zo'm item waar ze een mening over moeten hebben.
Wie weet. Het zal mijn tijd wel durenquote:En wie weet kijken mensen met afgrijzen terug op deze tijd waarin men nog dieren at, zoals wij nu met afgrijzen terugkijken naar de inquisitie en slavernij.
Vetmesten! Gewoon zoals ze dat bij ganzen ook doen: bekkie open en proppenquote:Verder is Georgina toch wel erg afgevallen, dat vind ik toch wel weer een minpuntje.![]()
Nog een geluk dan dat er geen mensen in de buurt waren op dat moment, anders hadden ongertwijfeld helikopters ingezet moeten worden.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, die beesten kunnen zwemmen tenslotte. Bovendien waren ze zelf naar de lage Dobbe gelopen, ze hadden gewoon op de hoge Dobbe moeten blijven, was er niks aan de hand geweest. Eigen schuld, dikke bult en het zal ze leren. Gna.
[..]
Ik meende gehoord te hebben dat er een paar ezels in dezelfde penarie zaten.
Vroege vogels, dan lig ik nog in m'n bedjequote:Vergelijk het nou eens met de drie-en-een-halve zin die vroege vogels eraan wijdde: een fraaie sneer dat er geen aandacht was voor de andere beesten (die schapen en ezels dus, in mijn herinnering).
In de toekomst zal men genadeloos over "jouw soort" oordelenquote:Wie weet. Het zal mijn tijd wel duren.
quote:Vetmesten! Gewoon zoals ze dat bij ganzen ook doen: bekkie open en proppen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |