quote:'Ouders zoveel mogelijk dwingen tot zwarte school'
AMSTERDAM (ANP) - Rita Verdonk, de nummer twee op de VVD-lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november, wil ouders ,,zoveel mogelijk dwingen'' om hun kinderen naar zwarte scholen te sturen. Dit zei ze maandag in het tv-programma Pauw & Witteman.
Verdonk, minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, profileert zich steeds meer op onderwijsgebied. Ze heeft wel eens geopperd dat ze ook beschikbaar is voor een ander departement waar veel te doen is, zoals Onderwijs.
In de talkshow werd Verdonk doorgezaagd over de groei van het aantal zwarte scholen. Volgens haar wil die niet zeggen dat haar integratiebeleid heeft gefaald. Ze zei dat de VVD een einde wil maken aan deze ontwikkeling en wil werken aan gemengde scholen, bijvoorbeeld via het werken met verschillende wachtlijsten. ,,Maar dat hoeft geen einde te zijn voor de vrije schoolkeuze. We moeten zoveel mogelijk ouders dwingen kinderen ook naar zwarte scholen te sturen.''
Dat moet samengaan, haastte Verdonk zich eraan toe te voegen, met goed taalonderwijs op zwarte scholen. Ze noemde het voorstel van VVD-lijsttrekker Mark Rutte voor een (verplichte) taaltoets voor peuters.
D'r is echt helemaal niets liberaals aan.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:02 schreef SCH het volgende:
Ik vind het wel een goed plan maar of het nou zo liberaal is?
twee weken voor de verkiezingen pas!?? De VVD doet dat al jaren, dus waarom kijkt iedereen zo raar op dat ze het nu nog verder door drukken?quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:07 schreef Jurgen21 het volgende:
Twee weken voor de verkiezingen gaan ze doodleuk de vrijheid van onderwijs ondermijnen![]()
tieners ??quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:15 schreef JoopK het volgende:
zolang ze docenten maar niet dwingen op zo'n school les te geven, de gemiddelde autochtone tiener is al tuig, ik heb wel eens beelden gezien van een zwarte school, daar kun je gewoon echt geen lesgeven, is meer een soort survival voor de gemiddelde autochtone (en ws. ook allochtone) docent.
de zwarte school waar mijn zoon naartoe is geweest was een protestants christelijke school.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:18 schreef mr.vulcano het volgende:
Dit lijkt me niet de enige oplossing. Dwang lijkt me in ieder geval geen goede oplossing. Misschien wordt het tijd om alleen openbaar onderwijs toe te staan. Dan zijn we in ieder geval af van blanke christen scholen en zwarte moslim scholen. Ik ben het wel met Verdonk eens, dat het probleem alleen op te lossen is door 'vervelende' maatregelen te nemen.
"in de klas zitten" is iets anders dan totaal overheerst worden, lesprogramma's aangepast worden, omgangvormen zelfs omgevormd.....quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:19 schreef Reya het volgende:
Ik vind het opzich niet slecht dat kinderen - zeker op de basisschool - bij kinderen van andere afkomst c.q. sociale klasse in de klas zitten, maar ik denk niet dat dwang daarvoor het juiste middel is. Daarmee zorg je alleen maar voor frictie tussen ouders en de school, of tussen groepen ouders onderling; bovendien zal binnen de school de roep om differentiatie toenemen, waarmee je uiteindelijk intern weer ongeveer eenzelfde segregratie kan krijgen.
Waarom heb je hem er nog niet afgehaald. Ik kan me voorstellen dat het voor jou zoon ook niet een al te leuke school is was. -Lezen is ook een vak-quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:22 schreef Mirage het volgende:
[..]
"in de klas zitten" is iets anders dan totaal overheerst worden, lesprogramma's aangepast worden, omgangvormen zelfs omgevormd.....
blank was al in de minderheid en in no time vertrok iedere blanke die het geprobeerd had op deze school... en zat mijn zoontje als enige autochtoon in de klas.
en ondertussen werd het mijn man "verboden" met een programma mee te doen voor ouders en hun kind " omdat het een man" is.
allang gedaan joh !quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:27 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Waarom heb je hem er nog niet afgehaald. Ik kan me voorstellen dat het voor jou zoon ook niet een al te leuke school is.
Er zijn eigenlijk maar twee mogelijke manieren om er dwang tegen aan te gooien die ik kan verzinnen:quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:19 schreef Reya het volgende:
Ik vind het opzich niet slecht dat kinderen - zeker op de basisschool - bij kinderen van andere afkomst c.q. sociale klasse in de klas zitten, maar ik denk niet dat dwang daarvoor het juiste middel is. Daarmee zorg je alleen maar voor frictie tussen ouders en de school, of tussen groepen ouders onderling; bovendien zal binnen de school de roep om differentiatie toenemen, waarmee je uiteindelijk intern weer ongeveer eenzelfde segregratie kan krijgen.
Ik ben er voor dat kinderen door elkaar heen opgroeien en niet al te segregaal, dus plannen die daar op aansturen vind ik wel iets hebben - of dit nou de juiste manier is, weet ik niet meteen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:11 schreef sigme het volgende:
Waarom / wat ervan vind je wel een goed plan?
Zit je zoontje nog steeds op die school?quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:22 schreef Mirage het volgende:
[..]
"in de klas zitten" is iets anders dan totaal overheerst worden, lesprogramma's aangepast worden, omgangvormen zelfs omgevormd.....
blank was al in de minderheid en in no time vertrok iedere blanke die het geprobeerd had op deze school... en zat mijn zoontje als enige autochtoon in de klas.
en ondertussen werd het mijn man "verboden" met een programma mee te doen voor ouders en hun kind " omdat het een man" is.
Ze gaan je vast antwoorden dat het niet zo bedoeld is en dat ze geen dwang willen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:27 schreef more het volgende:
Ik heb de VVD al een mail gestuurd: als dit VVD beleid is zijn ze mijn stem kwijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |