Dream onquote:Op dinsdag 7 november 2006 17:42 schreef Zwansen het volgende:
Geweldig dit, dit gaat ze weer stemmen kosten, en nu maar hopen dat de media hier bovenop springt.
De Elsevier publiceert een artikel dat misleidend is en waarvan de impliciete boodschap onjuist is. Hoe kan je je dan "ergeren" aan gefundeerde kritiek daarop?quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik dacht dat sommige rechtse lui erg waren met 'de media is 80% links en blabla', maar hier begin me ook langzamerhand aan te ergeren
Onafhankelijke moslims dan, ofzo?.....quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:01 schreef trancethrust het volgende:
http://www.pvda.nl/render(...)10/instanceId/37907/
Standpunt van de PvdA lijkt me duidelijk en compleet redelijk. Dat Bos innavolging hiervan waarschijnlijk idd pas van een genocide wilt spreken wanneer een 'onafhankelijk onderzoek' dat aantoont is een al dan niet onnodige poging tot juristieke correctheid. Nergens staat dat Bos of de PvdA hetgeen wat er gebeurd is minder erg vindt dan andere genocides, integendeel zelfs.
Val niet te snel over al die nieuwsberichten heen mensen. Netzoals dat gezeik over Balkenende; hij bracht het in werkelijkheid heel wat genuanceerder dan in de pers hier en daar naar voren kwam (alhoewel hij naar mijn mening nog steeds te ver ging).
Er is al zo veel onderzoek geweest, en volstrekt onafhankelijk. Zelfs de Turkse bondgenoten destijds hebben de genocide beschreven. Het is juist een oude Turkse smoes om te schreeuwen dat er onafhankelijk onderzoek moet komen. Nee, de onderzoeksfase is al jaren afgesloten.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:01 schreef trancethrust het volgende:
http://www.pvda.nl/render(...)10/instanceId/37907/
Standpunt van de PvdA lijkt me duidelijk en compleet redelijk. Dat Bos innavolging hiervan waarschijnlijk idd pas van een genocide wilt spreken wanneer een 'onafhankelijk onderzoek' dat aantoont is een al dan niet onnodige poging tot juristieke correctheid.
Wat een gelul.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:48 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat Bos volkomen gelijk heeft. Het woord genocide wordt ook te gemakkelijk in de mond genomen en dat heeft tot nu bij voortduring de discussie en het onderzoek geblokkeerd.
Er is geen enkel onderzoek nodig. Onafhankelijke onderzoekers bevestigen de genocide. Armeense onderzoekers bevestigen de genocide en zelfs Turkse onderzoekers bevestigen de genocide. ( de laatste vliegen wel de bak in! )quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:48 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat Bos volkomen gelijk heeft. Het woord genocide wordt ook te gemakkelijk in de mond genomen en dat heeft tot nu bij voortduring de discussie en het onderzoek geblokkeerd.
Da;s niet helemaal waar natuurlijk. De VN heeft het nooit erkend en er zijn wel degelijk redenen om dit neit meteen een genocide te noemen, wat overigens niet uitmaakt voor de ernst van het gebeurde.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:07 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Er is geen enkel onderzoek nodig. Onafhankelijke onderzoekers bevestigen de genocide. Armeense onderzoekers bevestigen de genocide en zelfs Turkse onderzoekers bevestigen de genocide. ( de laatste vliegen wel de bak in! )
Natuurlijk, gooi het op Racisme. Typische Boslim retoriek. Het staat los van Turkije. Het is een genocide begaan door het niet meer bestaande Ottomaanse Rijk.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:08 schreef SCH het volgende:
Voor veel mensen is het natuurlijk ook erg prettig om hun anti Turkije sentimetne weer even kwijt te kunnen.
Niemand ontkent dat toch ook?quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:07 schreef _The_General_ het volgende:
Daarnaast zijn de bronnen overweldigend, Foto's, dagboeken, verklaringen van ooggetuigen, gevonden lijken, telegrammen waarin opdrachten worden gegeven etc etc etc
Nogmaals, zoals in die bron staat, PvdA trekt niet in twijfel wat daar is gebeurd volgens die onderzoeken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er is al zo veel onderzoek geweest, en volstrekt onafhankelijk. Zelfs de Turkse bondgenoten destijds hebben de genocide beschreven. Het is juist een oude Turkse smoes om te schreeuwen dat er onafhankelijk onderzoek moet komen. Nee, de onderzoeksfase is al jaren afgesloten.
Geen redelijk standpunt, maar wel zo geformuleerd dat naievelingen er in trappen.
http://dezwijger.blogspot.com/quote:Grijs wolfje Wouter (2). Leerproces in Holocaust-ontkenning.
Wat is erger? De dag waarop, in een vlaag van verstandsverbijstering, veertig jaar vrijheid van meningsuiting bij het grof vuil werd gezet, of de dag waarop welbewust de nabestaanden van de genocide op een miljoen vergeten mensen om electorale redenen van hun verdriet worden beroofd? De schaarse Nederlandse overlevenden, die op de kiezersmarkt niet veel in de melk te brokkelen hebben, vinden er dit van:
"De Armeense gemeenschap is erg teleurgesteld in Wouter Bos dat hij zich zo gemakkelijk laat verleiden tot een woordenspel daar waar het om zo een historisch drama gaat. Dit zeker tegen de achtergrond van de zeer te laken ontkenningspolitiek van de Turkse regering.
Bos kent deze ontkenningspolitiek en zijn fractie heeft zich met genoemde motie Rouvoet daar tegen gekeerd. Daarom is deze plotseling een genante onderwerping aan de Turkse gemeenschap een manipulatie van geschiedkundige feiten. Heel goedkoop en heel vernederend voor de Armeense gemeenschap en een belediging voor de Nederlandse kiezers. Dit hadden wij niet verwacht van een Nederlandse premier kandidaat."
Onderwerping, inderdaad. Submission (video): "Oh, Allah, as I lie here wounded, my spirit broken..."
Bos sprak van een 'leerproces'. Mijn leerproces is dat de Partij van de Arbeid, als het er echt op aan komt, vrijheid en waarheid opoffert ten gunste van opportuniteit. Time and again.
Wat komt hierna nog? Waren het er wel echt zes miljoen?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:10 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Natuurlijk, gooi het op Racisme.
Voor die opdracht tot volkerenmoord zijn toch echt niet zoveel bronnen als jij beweert, dat is nou juist het punt. Laat dat nou voor eens en voor altijd onderzocht worden door de VN.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:12 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Opdracht tot volkerenmoord vanuit de regering = genocide.
Dat ontkent men dus!
Ze zijn hun morele oordeel aan het afzwakken om Turkse kiezers te trekken. Ik zeg niet dat ze moord ontkennen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:12 schreef trancethrust het volgende:
Nogmaals, zoals in die bron staat, PvdA trekt niet in twijfel wat daar is gebeurd volgens die onderzoeken.
De VN durft zelfs het Nazisme of Communisme geen immoreel systeem te noemen. Nee, het oordeel van de VN is veel waard.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:08 schreef SCH het volgende:
Da;s niet helemaal waar natuurlijk. De VN heeft het nooit erkend en er zijn wel degelijk redenen om dit neit meteen een genocide te noemen, wat overigens niet uitmaakt voor de ernst van het gebeurde.
Geen bewijs... Tientalle telegrammen van Regeringsleiders, Ambassadeurs, Gouveneurs en Militaire leiders die spreken over het oplossen van het probleem. Er zijn hele fotoreportages gemaakt door Turken die trots waren op hun werk.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor die opdracht tot volkerenmoord zijn toch echt niet zoveel bronnen als jij beweert, dat is nou juist het punt. Laat dat nou voor eens en voor altijd onderzocht worden door de VN.
Dat zijn er niet zoveelquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:04 schreef Sander10 het volgende:
Maar wat zullen de Armeense kiezers ervan vinden?
Nee dus.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:16 schreef _The_General_ het volgende:
De VN hoeft niets uit te zoeken, we vragen de VN toch ook niet om de Holocaust opnieuw te beoordelen. Het is allang bewezen.
Het gaat wel erg snel nu. Nu is SCH al zover doorgeschoten door de reactiie van zijn grote vriend Bos dat ie ook de Holocaust al gaat ontkennen? Nog even en de PvdA en de nazikaalkopjes gaan een verbond vormen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De Holocaust is niet bewezen?
De georganiseerde moord op 100.000deze mannen, vrouwen en kinderen ontkennen is idd minder erg dan het goedkeuren van de doodstraf van een veroordeeld moordenaar en despoot.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:21 schreef SCH het volgende:
Nou ja, in ieder geval minder erg dan het goedpraten van de doodstraf.
De opdracht tot wordt zelden of nooit gevonden. Of dacht jij dat Adolf Hitler een mooi document met Adler-stempel rond heeft gestuurd ofzo?quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor die opdracht tot volkerenmoord zijn toch echt niet zoveel bronnen als jij beweert, dat is nou juist het punt. Laat dat nou voor eens en voor altijd onderzocht worden door de VN.
Dit is de geschiedkundige definitie. De juridische definitie is al eens op de Armeense genocide getoetst door het International Center for Transitional Justice. Conclusie is hier te vinden.quote:Genocide betekent een van de volgende daden, gepleegd met de intentie een nationale, etnische, raciale of religieuze groep gedeeltelijk of totaal te vernietigen. Hieronder vallen:
a) Vermoorden van leden van de groep.
b) Veroorzaken van ernstige geestelijke of lichamelijke schade aan leden van de groep.
c) Het opzettelijk implementeren van leefomstandigheden die gericht zijn op gedeeltelijke of totale fysieke vernietiging van de groep.
d) Maatregelen die erop gericht zijn geboorten binnen een groep te verhinderen.
e) Het onder dwang transformeren van kinderen van de ene groep naar een andere groep.
Kijk, dit geeft nou precies je hypocrisie aan. Balkenende mag wel onzin spuien over de doodstraf en als premier dat soort uitglijders maken maar als Bos wat nuances doet, is de wereld te klein. Je laat je zo kennen wederom.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:22 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De georganiseerde moord op 100.000deze mannen, vrouwen en kinderen ontkennen is idd minder erg dan het goedkeuren van de doodstraf van een veroordeeld moordenaar en despoot.
Goedzo SCH. Je hebt miljoenen levens met een uitspraak onbelangrijk verklaard!
Klusje voor Maxime.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou rechtse politici, hier is uw kans dan. Gooi Wouter de Boskabouter te grabbel door zijn dubieuze opportunistische draaikonterij, net zoals slinks dat deed met de VOC-uitspraak van Balkenende.
De Holocaust was de schuld van Verdonkquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het gaat wel erg snel nu. Nu is SCH al zover doorgeschoten door de reactiie van zijn grote vriend Bos dat ie ook de Holocaust al gaat ontkennen? Nog even en de PvdA en de nazikaalkopjes gaan een verbond vormen.
Wat een onzin, de doodstraf goedpraten voor iemand die duizenden mensen gruwelijk heeft laten ombrengen vind ik wel wat minder erg dan dit gedoe met Bos.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:21 schreef SCH het volgende:
Nou ja, in ieder geval minder erg dan het goedpraten van de doodstraf.
Typisch hypocriet rechts gedraai.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een onzin, de doodstraf goedpraten voor iemand die duizenden mensen gruwelijk heeft laten ombrengen vind ik wel wat minder erg dan dit gedoe met Bos.
JP was tenminste eerlijk, Bos verandert alleen zijn mening omdat ze daar bang zijn Turkse kiezers weg te jagen.
Het gaat erom wat je "nuanceert". Genocide weg"nuanceren" is behoorlijk schandalig. Ik durf zelfs te zeggen: er is nog nooit een kandidaat-premier in NL zo laag gezonken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:24 schreef SCH het volgende:
Kijk, dit geeft nou precies je hypocrisie aan. Balkenende mag wel onzin spuien over de doodstraf en als premier dat soort uitglijders maken maar als Bos wat nuances doet, is de wereld te klein. Je laat je zo kennen wederom.
En jou al helemaal niet.quote:Het is je helemaal niet te doen om de inhoud
Je leest niet manquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:25 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb hier nergens mijn mening gegeven over de doodstraf van Saddam.
Jij daarintegen geeft aan dat je het geen genocide vind. Waarmee je 100.000de doden te kort doet. Daarna zeg je dat het ombrengen ( als straf ) van één dictator die ook 100.000 heeft vermoord erger is. Daarmee doe je nog eens 100.000de doden te kort.
Besef je hoeveel mensenlevens je daarmee onbelangrijk hebt verklaard?
Blijf aub on-topic.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:25 schreef SCH het volgende:
Onze premier die de doodstraf goed gaat praten is nou echt iets om je over dood te schamen. Het lachertje van Europa voor de zoveelste keer
Dat doet ie helemaal niet.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het gaat erom wat je "nuanceert". Genocide weg"nuanceren" is behoorlijk schandalig. Ik durf zelfs te zeggen: er is nog nooit een kandidaat-premier in NL zo laag gezonken.
Nou dan. Over dat morele oordeel:quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze zijn hun morele oordeel aan het afzwakken om Turkse kiezers te trekken. Ik zeg niet dat ze moord ontkennen.
Duidelijk. Dat Turkse kiezers hier steun inzien voor een eventuele ontkenning van genocide vind ik best. Wat willen ze dan zeggen? "Oh we hebben iets gedaan wat net zo erg is als genocide, maar volgens die en die jurist en dat groepje historici was het technisch gezien niet echt genocide". Whatever. Ik ga weer nuttige dingen doen.quote:'Het is terecht dat wij spreken over genocide, want de slachtpartijen uit die periode doen in gruwelijkheid en omvang niet onder voor wat er zich in Darfur en in Rwanda, Burundi en Bosnië afspeelde. Of het ook precies aan de volkenrechtelijke definitie van genocide voldoet, laten wij graag over aan juristen en historici.'
quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Je leest niet man
Ik zeg helemaal niet dat ik het geen genocide vind. Lees dan eens een keer
quote:
Het heeft geen zin om dit te posten. Sommigen willen gewoon niet lezen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:27 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nou dan. Over dat morele oordeel:
[..]
Duidelijk. Dat Turkse kiezers hier steun inzien voor een eventuele ontkenning van genocide vind ik best. Wat willen ze dan zeggen? "Oh we hebben iets gedaan wat net zo erg is als genocide, maar volgens die en die jurist en dat groepje historici was het technisch gezien niet echt genocide". Whatever. Ik ga weer nuttige dingen doen.
Dat doet hij wel. Voor een paar zetels. Werkelijk zum kotzen, moreel uiterst verwerpelijk.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:27 schreef SCH het volgende:
Dat doet ie helemaal niet.
Ja, probeer je er maar onderuit te glibberen.quote:Huilen over dat VOC gedoe maar het nu 500 x zo zwaar terug doen. Stoer hoor
Soms denk ik echt dat jij gewoon een relkloon bent van yvonne ofzo!quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat doet ie helemaal niet.
Huilen over dat VOC gedoe maar het nu 500 x zo zwaar terug doen. Stoer hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |