Dan blijven "niet zeuren" en "auto wegdoen" over...quote:Op maandag 6 november 2006 17:31 schreef lycnix het volgende:
rubbers kan ik zelf wel waarschijnlijk, maar ik heb de tijd er niet voor en ik heb de auto volgende week weer nodig
rubber kan je zelf, das al mooi. En die 4 nieuwe banden doe je bij euromaster, doe je er lekkere goedkope euromaster huismerkbandjes op, klaar!quote:Op maandag 6 november 2006 17:31 schreef lycnix het volgende:
rubbers kan ik zelf wel waarschijnlijk, maar ik heb de tijd er niet voor en ik heb de auto volgende week weer nodig
quote:Op maandag 6 november 2006 17:39 schreef gateway het volgende:
[..]
lekkere goedkope euromaster huismerkbandjes op, klaar!
Beter investeren in goede banden. Ik wil dat die 4 pakjes sigaretten (per band raakt maar een oppervlakte ter grootte van een pakje sigaretten) van de beste kwaliteit zijn die er te koop is.quote:Op maandag 6 november 2006 17:39 schreef gateway het volgende:
[..]
rubber kan je zelf, das al mooi. En die 4 nieuwe banden doe je bij euromaster, doe je er lekkere goedkope euromaster huismerkbandjes op, klaar!
Tweedehands banden kopenquote:Op maandag 6 november 2006 17:47 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
tweedehands banden van de sloop = tientjeswerk
homokineetrubbers kopen en zelf monteren = tientjeswerk
Voor 100 Euro en een avond niet voor de buis of achter internet hangen ben je klaar.
Puristenquote:Op maandag 6 november 2006 18:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Tweedehands banden kopen![]()
Als je tegen een boom wil klappen ja.
gaat best goed hoor, zolang je de banden maar van normale handelaren/bedrijven hebt..... niet dat ze je banden verkopen waarmee heeeeeeel flink geremd is op 1 punt of waarmee ze flink een stoeprand geraakt hebbenquote:Op maandag 6 november 2006 18:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Er worden net zoveel (waarschijnlijk 80% meer) auto's in puin gereden met Michelin Pilot Sport als met Hangshiwangpang banden hoor.quote:Op maandag 6 november 2006 18:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Juist... En dit pluk je zomaar uit de lucht?quote:Op maandag 6 november 2006 20:18 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Er worden net zoveel (waarschijnlijk 80% meer) auto's in puin gereden met Michelin Pilot Sport als met Hangshiwangpang banden hoor.
Niet dat jij dat weet...jij kijkt trouw alle auto programma's op tv en daar zeggen ze dat alleen nieuwe banden van 300 Euro per stuk de beste zijn....
Surequote:Op maandag 6 november 2006 18:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
als ze niet tevel geremd hebben, of rare klappen hebben opgevangen, dan zijn dat idd goede bandenquote:Op maandag 6 november 2006 22:56 schreef yup het volgende:
[..]
Sure![]()
Heb vaak zat 2dehands banden gehaald voor spotprijzen, die nog vrijwel perfect waren. Meestal komen ze van auto's af die gecrashed zijn...
Leaseauto's hequote:Op maandag 6 november 2006 23:03 schreef longinus het volgende:
Bij de sloop kan je prima banden kopen, gewoon zelf goed nakijken of er niks aan mankeert.
Ik heb me verbaast over hoeveen nieuwe auto's er in de prak worden gereden, vaak hebben ze niet eens geremd.
Maar zoiets bestaat eigenlijk sowieso helemaal nietquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:08 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ok nog 1 keer, als je Banden bij een bandenhandelaar of sloper haalt, weet je nooit wat je koopt. Ze kunnen de banden dan wel zogenaamd testen, maar dit is nooit een garantie voor de veiligheid.
Alles is relatiefquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar zoiets bestaat eigenlijk sowieso helemaal niet
Er zijn meer dan genoeg mensen die vol op stoepen knallen etc, en daarna de volgende moment de snelweg invoegen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:08 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ok nog 1 keer, als je Banden bij een bandenhandelaar of sloper haalt, weet je nooit wat je koopt. Ze kunnen de banden dan wel zogenaamd testen, maar dit is nooit een garantie voor de veiligheid. Banden van een auto die bijvoorbeeld keihard op een stoep is geknalt valt niks aan af te zien aan de buitenkant én binnenkant, het zit binnenin, in het gevlochten ijzerwerk!
Ik ben ook verschillende bandenhandelaars afgeweest, en ben er achter gekomen wat hun zogenaamde 'veiligheidstesten' inhouden. Nou een enkel blaast de band op tot 4bar, als ie het houdt is ie zogenaamd goed voor de verkoop.
Ik ken zelf iemand die van de weg is geslingerd, nadat hij banden bij de sloop had gehaald, na 10 km al
Tweedehands banden kopen van iemand die je kent en niet van een schadeauto komen, dat kan ik me dan weer wel voorstellen![]()
Dus bij elke 2e handse auto die jij koopt, leg je er meteen 4 nieuwe banden op.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:08 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ok nog 1 keer, als je Banden bij een bandenhandelaar of sloper haalt, weet je nooit wat je koopt. Ze kunnen de banden dan wel zogenaamd testen, maar dit is nooit een garantie voor de veiligheid. Banden van een auto die bijvoorbeeld keihard op een stoep is geknalt valt niks aan af te zien aan de buitenkant én binnenkant, het zit binnenin, in het gevlochten ijzerwerk!
Ik ben ook verschillende bandenhandelaars afgeweest, en ben er achter gekomen wat hun zogenaamde 'veiligheidstesten' inhouden. Nou een enkel blaast de band op tot 4bar, als ie het houdt is ie zogenaamd goed voor de verkoop.
Ik ken zelf iemand die van de weg is geslingerd, nadat hij banden bij de sloop had gehaald, na 10 km al
Tweedehands banden kopen van iemand die je kent en niet van een schadeauto komen, dat kan ik me dan weer wel voorstellen![]()
Jij DENKT dat je geen schade auto's koopt.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:16 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ik koop dan ook geen schade auto's![]()
Ik weet het. Als er iets is wat zeker is.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:53 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Jij DENKT dat je geen schade auto's koopt.
Maar dan weet je nog vaak niet wat er precies met je banden gebeurt is, of je moet vanaf nieuw elke meter in die auto gewoond hebben!quote:Op woensdag 8 november 2006 00:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Ik weet het. Als er iets is wat zeker is.![]()
Kul.quote:Op maandag 6 november 2006 18:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
*eens is.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:12 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Kul.
Als je normaal (dus geconcentreerd, anticiperend en defensief) rijdt is er niks aan de hand.
Ga je grenzen opzoeken dan wordt het een ander verhaal.
Dan heb ik een trage garage met 3 werkdagen en na 6 maanden nog geen rekeningquote:Op woensdag 8 november 2006 16:21 schreef ConQuestador het volgende:
Als ik al een keer iets niet zelf doe dan breng ik de auto bij de garage, haal 'm 's middags weer op, en de rekening krijg ik enkele weken later wel thuis gestuurd.
In dit geval heb je dus nog ruim een maand de tijd om het geld alsnog bij elkaar te krijgen
Als het werkelijk zo belangrijk was had de overheid wel bepaald dat je geen keuze hebt om zelf te bepalen wat er om je velgen komt.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:08 schreef MikeyMan het volgende:
Ja, das allemaal leuk en aardig, maar het is nogal naïef om te denken dat het "als je zelf oplet" allemaal wel goed komt...
Soms heb je het nou eenmaal niet voor het uitzoeken waar je in terecht komt. En iedereen is weleens een moment afgeleid...
Dan is het in mijn ogen idioot om voor banden te gaan waarmee het risico bestaat dat je 5 meter later stilstaat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |