Ik weet niet eens wat twarog isquote:Op maandag 6 november 2006 19:16 schreef Lienekien het volgende:
Die tekst heb je zelf geschreven. Ik zie je er zo voor aan.![]()
Twarog is een russische variant op kwark, iets korreliger. Het lijkt wel wat op hutenkase.quote:Op maandag 6 november 2006 19:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat twarog is(maar dat kan ook een zelf verzonnen woord zijn natuurlijk
)
Lijkt me heerlijkquote:Op maandag 6 november 2006 20:37 schreef n0a het volgende:
Ik maak de Ainsley Harriot gebakken Cheesecake.
Ik kan alleen het recept niet zo gauw vinden.
Edit: toch nog gevonden:
de bodem:
150 gr koekjes (ik gebruik bastonje)
50 gram boter
Vulling:
500gr mascarpone
200ml creme fraiche
2 eidooiers
100gr suiker
2el maizena
Koekjes fijnmaken en vermengen met gesmolten boter. In de bakvorm doen. Dan de rest samen mengen en op de bodem gieten. 40 min op 190 graden bakken. Laten afkoelen met de oven deur open. Daarna liefst een nacht laten koelen in de koelkast.
Ben je nou een kokert of niet.quote:Op dinsdag 7 november 2006 00:56 schreef allure112 het volgende:
N0a ik zal jouw receptje zeker proberen! tnx.
Maar ik heb nu dus eigenlijk geen antwoord, oftewel het kan kwark zijn en roomkaas zijn, ik heb gewoon een sterk vermoeden dat cream cheese echt een belangrijke succesfactor is, en ik weet niet of ik een hele cheesecake wil maken om het dan te zien mislukken.
argh
ok okquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:37 schreef Thorical het volgende:
[..]
Doe het gewoon en laat hier je resultaat horen.
Die zijn er nog, Lidl heeft ze ook dacht ik... Prima alternatief voor St. Moretquote:Op woensdag 8 november 2006 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze hebben toch bij de aldi die plastic bakjes met 200 gram roomkaas voor weinig? Of is dat alweer uit het assortiement?
vooral omdat het écht goedkoop is.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die zijn er nog, Lidl heeft ze ook dacht ik... Prima alternatief voor St. Moret![]()
Dat zou ik helemaal niet proberen. Creamcheese is, zoals de naam al zegt, romig. Terwijl Huttenkase juist heel weinig vet bevat.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:07 schreef greatgonzo het volgende:
AH verkoopt wel huttenkase van danone, misschien een alternatief?
ahhh mijn cheesecake is helemaal in elkaar gezakt, wat doe ik foutttquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:45 schreef n0a het volgende:
Trouwens was ik nog even vergeten. Ik doe ook bakpapier in de springvorm, helpt om de cheesecake eruit te halen en eventueel bij lekken. Er wil nog wel eens wat boter uit de vorm lekken.
En deze is onwijs lekker!quote:Op donderdag 9 november 2006 21:18 schreef seeya_40 het volgende:
Alhoewel ik wel dit recept vond op de site van Bagels&Beans:
Bagels & Beans Cheesecake
sap van ½ verse citroen
2 ½ zakje vanillesuiker
1 eetlepel bakpoeder
90 gram custard
300 gram witte basterdsuiker
1 kilo magere kwark
200 gram boter
1 ei
4 eidooiers
1 pak bastognekoeken
Vet een springvorm in, verkruimel de bastognekoeken en verdeel ze op de bodem van de bakvorm. Klop de boter tot het romig is en klop er de suiker, de eieren afzonderlijk en daarna alle overige ingrediënten geleidelijk doorheen.
Bak het geheel op 170 graden C gedurende 40 minuten in een voorverwarmde oven
Haal de cake uit de oven en laat het afkoelen. Verpak de cake in plastic folie en laat het geheel in ruim 2 uur in de koelkast koud worden.
Eet smakelijk!
Nope, de taart blijft een beetje vochtig. Wordt geen hoge taart dus, na het afkoelen zakt ie een beetje in...quote:Op zondag 12 november 2006 23:02 schreef allure112 het volgende:
Dat ziet er aardig uit, ik ga het morgen misschien proberen, ik hoop dat ik deze keer wel een 'hoge' cheesecake krijg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |