abonnement Unibet Coolblue
pi_43274685
Relgelmatig duiken er topics op zoals "Help ik heb een soa" of "Hoe gaat een soa test in z'n werk".
Om wat duidelijkheid te scheppen kun je er hier alles over vinden en je vragen stellen.

Wat is een SOA: SOA staat voor Seksueel Overdraagbare Aandoening, ofwel geslachtsziekten. Iedereen die onveilig vrijt, kan een SOA oplopen. Het kan weken, maanden en soms jaren duren voordat er verschijnselen optreden, maar in de tussentijd tast de ziekte je lichaam wel aan en geef je het eventueel weer door aan anderen. Sommige SOA's zijn alleen maar vervelend. Er zijn er echter ook een paar met ernstige gevolgen als ze niet bijtijds behandeld worden.

Wat zijn de meest voorkomende SOA's?
1. chlamydia (60.000)
2. Genitale wratten (25.000)
3. Herpes genitalis (12.000)
4. Gonorroe (6.000)
5. Hepatitis B (2.000)
6. Syfilis (750)
7. Hiv-infectie (700)
Overige soa's waar geen exacte cijfers van zijn;
- Bacteriële vaginose
- Candida-infectie
- Schurft
- Schaamluis
- Trichomonas


Waar kan ik een test laten doen?
Kaartje met SOA centra in NL KLIK

Hoe gaat een soa test?
quote:
Bij een soa-test kun je op verschillende manieren worden onderzocht. Hieronder worden de drie belangrijkste onderdelen uitgelicht: bloed-, lichamelijk- en urine-onderzoek. Hoe je wordt onderzocht is afhankelijk van de eventuele klachten en de manier waarop je hebt gevreeën. Om je goed te kunnen onderzoeken, heeft de arts voorafgaand aan het onderzoek een gesprek met je.

Bloedonderzoek
Er wordt bloed afgenomen. Tijdens een routine onderzoek bij een soa-polikliniek wordt het bloed standaard onderzocht op aanwezigheid van syfilis en soms op hepatitis B. De hiv-test kan met hetzelfde bloed worden gedaan. Je moet daarvoor vooraf (schriftelijk) toestemming geven.

Lichamelijk onderzoek: uitstrijkjes
Een uitstrijkje wordt gemaakt uit de penis, de vagina, de anus (bij anale seks) of de keel (bij orale seks). Bij vrouwen wordt vocht van het slijmvlies van de baarmoedermond afgenomen. (Dit is een ander uitstrijkje dan het uitstrijkje op baarmoederhalskanker). Dat gebeurt met een metalen instrument: de eendenbek. De arts of verpleegkundige kan hiermee het slijmvlies van de baarmoedermond bereiken en de vagina bekijken. Het uitstrijkje doet geen pijn.
Bij mannen neemt de arts of verpleegkundige met een smal stokje vocht af uit het buitenste stukje van de plasbuis. Deze ingreep kan gevoelig zijn.
Een uitstrijkje uit de anus gebeurt met een instrument dat een klein stukje in de anus wordt aangebracht (de proctoscoop). Met het instrument wordt een afstrijkje afgenomen uit de anus en wordt de anus van binnen bekeken.
Herpes genitalis en genitale wratten zijn duidelijk aantoonbaar als de ziekte actief is, dus als er blaasjes/erosies of wratten op of rond de geslachtsdelen zitten. De arts kan de diagnose stellen door de wratten of blaasjes/erosies goed te bekijken. Als er sprake is van blaasjes of erosies op of rond de geslachtsdelen, kan de arts daaruit materiaal afnemen, om na te gaan of je herpes hebt.
Als er geen klachten of symptomen zijn die op herpes wijzen geeft een routine soa-onderzoek dus geen uitsluitsel op de vraag of je 'drager' bent van het herpes virus.

Urine-onderzoek
Met nieuwe laboratoriumtechnieken, kan steeds meer onderzoek op soa worden gedaan aan de hand van urine. De arts bekijkt het liefst je eerste (ochtend)urine. Onderzoek op chlamydia aan de hand van urine, is op dit moment voor mannen net zo betrouwbaar als een uitstrijkje. Bij vrouwen is het urineonderzoek iets minder betrouwbaar.
Denk je een soa te hebben? Raadpleeg altijd een arts een soa gaat nl. nooit vanzelf weg.

Barst los

mis je iets in de OP, kun je het altijd even aangeven in dit topic of via een TR
ijs_beer fan!
pi_43822107
Loopt nog niet echt storm he, dit topic. Om dan maar even 'mijn' topic te vervolgen (wat vanwege dit topic werd gesloten ):

Vanochtend voor het eerst een soa-test gehad. Eerst een kort algemeen gesprekje of ik klachten had, wat voor contact ik heb gehad en de reden van mijn testverzoek. Vervolgens een uitstrijkje uit de plasbuis (en gdvr, dat voelde ik ja ). Tot slot een kort gesprekje langs een verpleegkundige, waar ik snel weer weg kon omdat ik verder geen vragen had.

Daarna bloedafname, niks bijzonders. Alleen hoef je voor Hiv-test tegenwoordig blijkbaar geen schriftelijke toestemming meer te geven, ik ben gewoon op syfilis en hiv getest. De uitslag krijg ik trouwens over 2 weken (en nee, ik ga er geen topic voor openen zoals een andere fokker deed ).

Al met al valt het dus wel mee, hoewel dat uitstrijkje niet bepaald lollig was. Kon meteen een uurtje niet pissen, deed nogal zeer.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_43976549
Het is deze week trouwens Take Care week:
http://schorer.nl/doelgroepen_content.asp?ID=79

Helaas zie je er niet veel van in de media, het aantal gemeldde besmettingen met HIV weer aan het stijgen is. Er zijn afgelopen jaar 950 personen besmet geraakt met HIV! En op het moment zijn er ongeveer 12.000 besmettingen met HIV bekend in Nederland. Veel te veel! Dus: VRIJ IN GODSNAAM VEILIG! (en dat geld ook voor hetero's!)
pi_43976655
Daar mag je wel een nieuw topic aanwijden hoor.
Hoe meer informatie hoe beter .
ijs_beer fan!
pi_43976987
done
pi_44035001
Vanochtend heb ik me ook voor het eerst gewaagd aan een soa-test bij de ggd soa polikliniek in amsterdam. Hier kun je je anoniem laten testen, en je hoeft je verder niet eens te legitimeren of verzekeringspapieren te laten zien. Naam en geboortedatum is voldoende. Ik kreeg een uistrijkje uit mijn baarmoeder, urinebuis, anus, keel en er werd bloed van me afgenomen voor te testen op syfilis en hiv. De hiv uitslag kreeg ik al na ongeveer een uurtje, en die was gelukkig negatief. De rest krijg ik volgende week te horen. Het viel allemaal best mee, alleen de eendenbek was best pijnlijk toen hij werd opengezet. Bij mijn anus werd gebruik gemaakt van een wattenstaafje, dus dat was pijnloos. Het dunne plastic spateltje dat mijn pisbuis inging voelde ik niet eens. De verpleegkundige zei: 'En dan ga ik nu een uitstrijkje uit je urinebuis maken'. Ik: 'WAAAAAT', zij: 'Oh, is allang gedaan hoor'. Ik voelde er vrijwel niets van terwijl ik dacht dat dat juist pijnlijk was. Maar goed, stelt geen fuck voor dus en het is gewoon beter om je gelijk te laten testen op soa's in plaats van op internet symptomen op gaan zoeken. Dat heb ik ook weleens gedaan en ik was er eventjes van overtuigd dat ik HIV had. Één van de hiv symptomen was namelijk: 's nachts zwetend wakker worden'....dat had ik toen wel eens, maar later ben ik erachter gekomen dat dat kwam omdat ik de verwarming op zijn hoogste stand had gezet.
pi_44056289
Ik heb deze zomer eenmalig onbeschermde seks gehad op reis. Na enkele weken begon ik een brandend gevoel te hebben na het plassen en zag m'n voorhuid ook rood en jeukte het soms. Ik was dus bang dat ik een soa ( trichomonas of chlamydia ofzo) opgelopen had. Naar de dokter geweest , bloed laten prikken en urineonderzoek gedaan, niks gevonden. Ook nog eens bij uroloog geweest, ook die vond niks. Nu na vier maand nog es voor de zekerheid (hiv enzo) bloed laten prikken en nog eens urineonderzoek. Uitslagen zijn allemaal in orde. Zou dit dan een schimmelinfectie kunnen zijn ? Ik had al eens antibiotica gehad tegen algemene infecties en toen was het een tijdje wel beter. Ambetantste is de onzekerheid dat je niet weet wat je hebt.
pi_44064784
en de huisarts kan je niet verder helpen?
vreemd dat ze niet verder kijken dan soa's... blaasontsteking kan ook vreselijk branden, maar weet niet of je daar ook een rode uitslag van krijgt..
pi_44131197
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:19 schreef Nirak het volgende:
en de huisarts kan je niet verder helpen?
vreemd dat ze niet verder kijken dan soa's... blaasontsteking kan ook vreselijk branden, maar weet niet of je daar ook een rode uitslag van krijgt..
Tja, een blaasontsteking is niet zo ernstig en gaat vaak vanzelf weer over met veel water drinken. Een soa is iets anders. En doktoren moeten nou eenmaal gericht zoeken, een soa-onderzoek is tenslotte alleen maar gericht op het vaststellen of je wel of geen soa hebt. Om nou het hele lichaam binnenstebuiten te keren gaat dan wel erg ver.

Ik had ook een paar weken geleden zoiets, branderig gevoel bij het plassen, rommel uit m'n lul wat daar bij mijn weten niet uit hoorde te komen. Paniek dus, ik dacht al meteen aan een soa, ik had nl. ook een keer onbeschermd sex gehad, op een one night stand nog wel...
Afspraak gemaakt, 2 weken geleden, en toen was de pijn bij het plassen alweer veel minder. Maar goed, testje toch even gedaan. De weken daarna nergens meer last van gehad, en ik maakte me dus ook eigenlijk niet meer zoveel zorgen. Vanochtend uitslag opgehaald, en uiteraard niks aan de hand.
Dat was dus misschien toch een blaasontsteking of plasbuisontsteking o.i.d.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_44148107
Denk dat het van mij missch wel een schimmelinfectie (of plasbuisontsteking ?) ofzo is/was. Heb pillen gekregen tegen schimmels en ook een zalf, en de jeuk is zo goed als weg. Ook brandend gevoel is al veel beter . Hopelijk blijft het zo.
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:13:43 #11
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_44256701
Gisteren zoals gemeld de uitslag binnen gehad, en uiteraard was die negatief. Maar m'n vriendin hoeft zich dus geen zorgen te maken (en ik kan gerust aan de wip )
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  donderdag 28 december 2006 @ 01:04:28 #12
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_44783531
Gaat het vooral om grootste kans op soa met vrijen zonder condoom, of is de kans met beffen/pijpen ook groot?
  donderdag 28 december 2006 @ 07:14:25 #13
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_44786029
Volgens mij is de kans met beffen en pijpen net zo groot, dus als je dat met iemand hebt gedaan die een soa heeft kan je maar beter een test aanvragen ja.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_44796930
"volgens mij" antwoorden zijn hier niet goed genoeg.. het gaat om gezondheid. Via de website van de ggd of andere instanties die voorlichten op het gebied van veilig vrijen is voldoende info te vinden om deze vraag zeker goed te beantwoorden

van de website van de ggd:
quote:
Kun je van pijpen en likken zonder condoom een SOA oplopen?
Ja, je kunt chlamydia, gonorroe en herpes via orale seks oplopen. Chlamydia en gonorroe kunnen mensen namelijk in de keel hebben en deze via likken of pijpen overbrengen naar de geslachtsdelen. Mensen met een koortslip kunnen het herpesvirus dat hierin zit, door likken en pijpen overbrengen naar de geslachtsorganen.
Op ww.soatest.nl kun je door wat vragen te beantwoorden erachter komen of het verstandig is om een soa test te laten doen. Een soa onderzoek is kosteloos en anoniem.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:26:29 #15
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_44797032
dus de kans is met pijpen en beffen ook groot, maar het komt minder vaak voor dan vrijen?
pi_44801561
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:26 schreef Drumpie het volgende:
dus de kans is met pijpen en beffen ook groot, maar het komt minder vaak voor dan vrijen?
De kans op hiv (aids) is groter met daadwerkelijke geslachtsgemeenschap. De kans dat je dat oploopt door te beffen of pijpen is relatief klein, maar niet uit te sluiten. Er lopen nog tal van onderzoeken om dit preciezer aan te kunnen tonen hoeveel risico je loopt bij beffen en/of pijpen.

Maar bovenstaande soa's daar loop je zowieso bij beffen en/of pijpen risico op. Een beflapje of condoom biedt dan uitkomt, maar dat vind niet iedereen prettig. Die keuze zul je dus zelf moeten maken
pi_44811884
Hiv kun je oplopen van sperma, vrij grote kans.
In vaginaal vocht zit het virus wel maar zo weinig dat je geen risico loopt. Tenzij je een liter opdrinkt maar dat gaat niet lukken denk ik
Trotse mamma :)
pi_44812055
quote:
Op donderdag 28 december 2006 07:14 schreef Blind_Guardian het volgende:
Volgens mij is de kans met beffen en pijpen net zo groot, dus als je dat met iemand hebt gedaan die een soa heeft kan je maar beter een test aanvragen ja.
Nee.

Pijpen: Chlamydia, Herpes, Genitale wratten, Syfilis, HIV en Gonorree.

Beffen: Herpes en Syfilis
Trotse mamma :)
pi_44812095
Overigens kun je wratten ook oplopen zonder sex maar door je bvb met dezelfde handdoek af te drogen. Dus hij zijn pielemuis en jij daarna je fiep/pielemuis.
Trotse mamma :)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:40:54 #20
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_45183399
hoi ik heb het laatst onveilig gedaan met mn vriendin.. en dat is mis 2 dagen geleden.. maar ik heb nu nogal jeuk aan me piemelus.. verder niet echt iets te zien ofzo..

wat denken jullie ?
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:03:34 #21
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_45184196
Dat je eens in bad moet gaan
Trotse mamma :)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:04:35 #22
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_45184225
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:03 schreef Faithz het volgende:
Dat je eens in bad moet gaan
ik heb toevallig gister in bad gezeten..
maar het is denken jullie geen soa ?
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:21:53 #23
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_45926146
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:04 schreef spenky het volgende:

[..]

ik heb toevallig gister in bad gezeten..
maar het is denken jullie geen soa ?
Is ie al afgestorven?
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_45927251
Candida en Bacteriële vaginose zijn GEEN soa's. Staat zelfs meteen in de eerste zin als je die woorden aanklikt. Het is zelfs niet eens 100% zeker of je elkaar ermee kan besmetten of niet.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45986024
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:04 schreef spenky het volgende:

[..]

ik heb toevallig gister in bad gezeten..
maar het is denken jullie geen soa ?
tja, als je alleen jeuk hebt kan het vanalles zijn... Geen andere verschijnselen naast de jeuk? rode huid, vlekjes, afscheiding?
pi_46489778
Na hoeveel tijd worden bepaalde soa's zichtbaar? HIV kan pas door de dr worden waargenomen tussen de 4 en 24 weken na de besmetting.
pi_46491545
Dat is geen vraag waar ik zo het antwoord van op kan lepelen.. als je het van een specifieke soa wilt weten kunnen we het natuurlijk opzoeken
Maar je hebt zichtbaar en traceerbaar. Ik denk dat je het laatste bedoeld?
Je kunt nml herpes hebben zonder dat het zichbaar is..
pi_46520538
Ik heb vandaag urinemonsters ingeleverd die gaan checken op chonorroe en syfilis, over +/- 2 weken de uitslag, is dat wat ik gesteld heb van die 4 tot 24 weken correct betreffende HIV?
pi_46545577
normaal gezien kan je na drie maand wel al zekerheid hebben over de test
pi_46560338
Beste Henk, (Gefingeerd)

Je bent bang dat je hiv hebt opgelopen. Je bent bij de dokter geweest en hebt daar urine ingeleverd om te laten testen op syfilis en gonorroe.

Je vraagt of het klopt dat je pas in een later stadium (vier weken tot drie maanden) een hiv-test kunt laten doen. Je wilt ook weten of je na drie dagen al ziek kunt zijn van een hiv-infectie.

Het klopt dat je de hiv-test in een later stadium kunt laten doen, namelijk vanaf drie maanden na je laatste onveilige contact. Dan heb je een betrouwbare uitslag.

De hiv-infectie is een infectieziekte met een lange incubatietijd. Dit betekent dat de tijd die ligt tussen het moment van infectie en het onstaan van de eerste klachten lang is, bij hiv gemiddeld tien jaar.

Wanneer jij drie dagen na een seksueel contact "ziek" wordt, heeft dat waarschijnlijk een andere oorzaak.

Over het soa-onderzoek door middel van urine:
Syfilis wordt niet getest met een urineonderzoek, maar met een bloedonderzoek. Ook hierbij geldt dat dit pas gedaan kan worden drie maanden na het laatste seksuele contact.

Gonorroe wordt, netzoals de soa chlamydia, wel met een urineonderzoek getest. Deze testen kunnen één à twee weken na het laatste seksuele contact gedaan worden.

Met vriendelijke groet,
Aids Soa Infolijn
pi_47932738
Dit topic krijgt naar mijn mening veel te weinig aandacht... zeker gezien het aantal neuktopics op fok. Net alsof iedereen altijd netjes een condoom omdoet...
A little bit hateful
pi_48007379
Ik heb even een vraag voor jullie aangezien ik me toch wel een beetje zorgen aan het maken ben.

Mijn vriend heeft sinds een week of 3 blaasjes net onder zijn navel, in zijn schaamhaar. Het zijn er wel een stuk of 40 en ze zitten in kolonies. Uiteraard heb ik even gegoogled en herpes zou het meeste in de richting komen.

Nu beweert hij bij hoog en laag dat het absoluut geen soa kan zijn omdat hij niet is vreemdgegaan. Ikzelf heb in december nog een test gedaan die negatief was en sindsdien heb ik alleen maar met hem sex gehad. Het kan dus zeker niet via mij komen.

Hij gaat binnenkort naar de dokter maar tot die tijd zit ik toch aardig in de stress.

Liegt hij tegen me of kan het echt zijn dat je zulke bultjes krijgt zonder sex te hebben gehad met een ander?
pi_48072190
Soa's heten soa omdat ze onder andere seksueel overdraagbaar zijn. Maar ze kunnen ook via een andere manier opgepikt worden. We kunnen hier dus geen antwoord geven of je vriend wel of niet liegt
Maar laat hem vooral naar de dokter gaan en hou jezelf ook even in de gaten. Blijkt na het doktersbezoek dat hij een soa heeft, dan zou ik zelf als ik jou was ook even een dokter bezoeken.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:02:19 #34
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48072370
tvp
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_48563197
GLOEIENDE TEERRRING>>> 1jaar geen "echte" seks gehad... komt die tut aankloppen van.. ik heb Chlamydia.... :| en nu :|
nu dat het al zo lang geleden is (en ik moet het dus wel hebben ... terring besmettelijk die chlamydia) ben ik bang dat ik dus interne infectie heb in de prostaat of bijbal... althans dat kan. Maar ik heb zelf helemaal geen symptonen van chlamydia (klote soa...) dus... morgen maar testje doen?
pi_49188333
Volgens mij heb ik chlamydia, (afgelopen weekend opgelopen, dom dom, maarja hitte van de strijd zeg maar...) en ik lees overal dat je er 'tijdig' bij moet zijn om niet onvruchtbaar te worden.

Hoe snel is 'tijdig'?

Want ik ben pas aan het einde van de maand weer in Nederland voor een soatest.
Daar zijn we weer!!
pi_49602188
volgensmij hoef je daar niet bang voor te zijn, (hoop ik)
want ik hoor net dat ik ook wel grote kans heb dat ik t heb, en dan is dat dus ook al cker 4 maanden sinds laatse keer onveilig....
kk ik wil me niet laten testen :S:S:S
iemand ervaring als man zijnde met je laten testen....
  maandag 21 mei 2007 @ 12:51:28 #38
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_49603237
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:56 schreef Nirak het volgende:

[..]

tja, als je alleen jeuk hebt kan het vanalles zijn... Geen andere verschijnselen naast de jeuk? rode huid, vlekjes, afscheiding?
nee heb nu helemaal nergens meer last van
denk dat het een schimmel infectie was. had me vriendin ook
we hebben nu nergens meer last van?

zegt dat iets ?
of kan het wel zo ozijn dat we een soa hebben ?
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
pi_49603389
laat je testen voor zekerheid, ben ik iig niet de enige die dat moet laten doen
  maandag 21 mei 2007 @ 13:04:42 #40
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_49603753
maar dat wil ik niet
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
pi_49603880
lijkt me echt een hel...
iemand als man zijnde ervaringen?????????
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:10:36 #42
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_51148302
Kun je nu HIV krijgen als je een jongen hebt gepijpt, maar hij komt niet klaar in je mond? Alleen er komt wel voorvocht toch? Maar op de website www.soaaids.nl staat dat het niet kan als hij niet in je mond klaarkomt...
Opvallend was dat ik een week later ineens een koortslip kreeg

Ik wil me toch wel laten testen op HIV denk ik, is dat gratis bij de GGD?
pi_51149067
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:10 schreef Mirri het volgende:
Kun je nu HIV krijgen als je een jongen hebt gepijpt, maar hij komt niet klaar in je mond? Alleen er komt wel voorvocht toch? Maar op de website www.soaaids.nl staat dat het niet kan als hij niet in je mond klaarkomt...
Opvallend was dat ik een week later ineens een koortslip kreeg

Ik wil me toch wel laten testen op HIV denk ik, is dat gratis bij de GGD?
Je kunt je inderdaad gratis op hiv laten testen.
HIV en Herpes (koortslip) zijn anders over te dragen. Het kan dus zijn dat je van pijpen wel herpes hebt gekregen. Als je echt alleen wat voorvocht binnen hebt gekregen tijdens het pijpen is de kans verwaarloosbaar klein dat je HIV hebt opgelopen. De info op de website van soaaids.nl klopt dus.
Maar voor je eigen gemoedsrust is het natuurlijk nooit verkeerd om je op hiv te laten testen. Je moet er wel rekening mee houden dat het hiv virus een incubatietijd van een paar weken/maanden heeft. Dus als je vorige week hiv zou hebben opgelopen (wat ik dus absoluut niet denk) dan heeft nu testen nog geen enkele zin om die ene keer uit te sluiten.

Succes! Maar maak je niet te druk, is niet nodig
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:16:29 #44
130803 Gripper
Get a grip
pi_51157119
quote:
Op maandag 21 mei 2007 13:08 schreef sombogywogy het volgende:
lijkt me echt een hel...
iemand als man zijnde ervaringen?????????
Nou, t is inderdaad vervelend. Je voelt je vooral ongemakkelijk en opgelaten als je daar in het ziekenhuis zit. Aan de andere kant: blijven doorbatsen en misschien wel iemand anders ziek maken voelt nog heel wat ongemakkelijker als het uiteindelijk uitkomt....

Gewoon ff doen, je bent echt niet de enige.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_51650608
Je kunt je GRATIS laten testen bij een soa poli als je niet naar de dokter durft. Kijk voor adressen bij soa.nl
In Amsterdam zijn er geen pisbuis onderzoek of een eendebek die je in krijgt.
Mannen moet plassen in een buisje.
Bij vrouwen weet ik krijg je een hele lange wattenstaaf. Je gaat naar het toilet en brengt met de lange wattenstaaf dit naar binnen dan roer je een paar keer zodat je wat vaginale slijm op het wattenstaaf hebt, dan doe je het in een buisje die gevuld is met vloeistof. Je doet het wattenstaafje in het buisje. Je knikt de wattenstaaf door de midden en doet het dopje op buisje waar je GGD nummer opstaat. Controleer dit nog een keertje of dit klopt. Als dit klopt doe je het in een bakje. Waar het wordt onderzocht. Meestal kun je na een week al de uitslag krijgen.
Voor vrouwen bij de dokter krijg je zo'n eendebek ingebracht en ook daarna een iets die wat slijm er af schraapt. Bij de dokter vind ik het vervelender dan bij de ggd.
Oja je bloed wordt ook afgenomen.
pi_52262447
dus als je een meisje laat pijpen die best wel wat jongens heeft gehad.. heb je een grote kans om een ziekte op te lopen??.. ik heb er nooooit aan gedacht ,ik wist het gineens.... das wel heel makkelyk.. zijn die ziektes levensbedreigend?
pi_52376835
Ik heb nu geloof ik herpes, er zit 1 klein bultje/zweertje op mijn geslachtsdeel...]
Verder heb ik gewoon een heel grieperig gevoel, schijnt bij de eerste keer te horen als je zoiets hebt.
Wie heeft er nog meer ervaring mee?
Mailen mag ook trouwens hoor maar ik wil toch wat meer info van mensen die ervaring ermee hebben.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 19:21:19 #48
128159 smurfzilla
-------------------
pi_52629379
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:45 schreef aapje22 het volgende:
Ik heb nu geloof ik herpes, er zit 1 klein bultje/zweertje op mijn geslachtsdeel...]
Verder heb ik gewoon een heel grieperig gevoel, schijnt bij de eerste keer te horen als je zoiets hebt.
Wie heeft er nog meer ervaring mee?
Mailen mag ook trouwens hoor maar ik wil toch wat meer info van mensen die ervaring ermee hebben.
In plaats van een mietje te wezen en via andere mensen/fok proberen uit te vogelen wat het is kun je beter een paar ballen groeien en gewoon naar de dokter/ggd/whatever gaan die je direct en duidelijk uitsluitsel kan geven. Alsof je broek laten zakken voor een professionele arts nou zoveel moeilijker is dan bij die ene keer onveilige sex die je gehad hebt.

Anyway, wou even mijn ervaring delen met een soa test met mensen die nog zitten te dubben of ze er wel of niet eentje nemen of niet weten hoe het in zijn gang gaat. Vandaag voor het eerst 1 gehad aangezien ik het hele gekloot met condooms dus echt een ramp vind en mijn vriendin en ik het nu dus zonder willen doen. Dus een test ondergaan alhoewel ik het altijd veilig doe, maar ik vind het gewoon een stuk verantwoordelijkheid van jezelf om 100% zeker te zijn en niet iemand anders met een ziekte opzadelen. Ik heb dit trouwens in engeland gedaan (woon daar) maar de procedure is hetzelfde overal in europa neem ik aan.

Bij aankomst bij de receptie een formulier invullen met gegevens over jezelf. Je kan zelf bepalen hoeveel je invult maar wat ze minimaal nodig hadden was in ieder geval je geboortedatum, de reden voor je bezoek (gewoon voor een test of omdat je symptomen hebt), of je wilt worden onderzocht door een mannelijke of vrouwelijke dokter of dat het je niet uitmaakt en hoe je wilt worden genoemd als je aan de beurt bent (bij voornaam, achternaam of een anoniem nummer dat je bij de receptie krijgt). Dan wacht je in de wachtruimte (was gelukkig niet druk) tot je opgehaald wordt door een dokter (just my luck dat ik een lekker ding als dokter kreeg ) en ga je naar een aparte kamer.

Dan krijg je een gesprek met je dokter die je een paar algemene vragen stelt (reden voor bezoek, hoe is je algemene gezondheid, relatie of single etc.). Hierna krijg je een aantal vragen over je sex leven (laatste keer sex gehad, met man of vrouw, onveilig of niet, de standaard stuff). Allemaal heel professioneel en het voelde totaal niet vreemd aan, dit is voor hun om de risico factor te bepalen. Toen mocht ik mijn broek laten zakken ( ) en plaats nemen op een bed, waarna de dokter mij onderzocht en met zo'n wattenstaaf geval uit mijn urinebuis een monster nam. En nee, dat deed niet zeer, ik voelde zelfs niks. Daarna nog in een potje plassen (mocht blijkbaar 2 uur voordat het onderzoek plaats vond niet plassen dus ik stond op knappen na een paar koppen thee) en werd er bloed afgenomen (lekker zo'n naald in je ader ). Binnen een uurtje stond ik al weer buiten en over een week mag ik ze opbellen voor de uitslag.

Nogmaals, het is allemaal erg professioneel, die doktoren verstaan hun job en je hoeft je echt niet te schamen om in je blote lul te staan want zij hebben waarschijnlijk al honderden gezien inclusief elke denkbare soa die er zijn. Ik zie het in ieder geval als gewoon naar het ziekenhuis gaan als je je arm oid breekt, je zorgt gewoon voor je persoonlijke gezondheid.

Ik ben er dus gewoon voor een routine onderzoek naar toe geweest dus er kan verschil zitten met mensen die symptomen hebben. Kan niet wachten om die fucking condooms weg te pleuren
>>>Fast forward>>>
pi_52635693
Toch vreemd, in Belgie kan je gewoon een soa-onderzoek bij je eigen huisdokter laten doen. Ook zonder wattestaafjes, gewoon in een bekertje plassen en bloed laten trekken en klaar is kees.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 04:22:54 #50
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_52669542
ik lees dit topic met verbazing, hoeveel lui nemen wel niet het risico en durven zich niet te laten testen?

hoe groot is de kans eigenlijk dat je een soa oploopt? als je 1 onveilig contact hebt gehad?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 04:25:28 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52669545
Gadver.

Ik ken een meisje dat herpes heeft opgelopen van een overspelige klootzak.

Daar kom je nooit meer vanaf. En als je pech hebt is 't nog vaak te zien ook.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52736209
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 04:25 schreef popolon het volgende:
Gadver.

Ik ken een meisje dat herpes heeft opgelopen van een overspelige klootzak.

Daar kom je nooit meer vanaf. En als je pech hebt is 't nog vaak te zien ook.
als je in je jeugd waterpokken hebt gehad draag je het herpesvirus ook al bij je hoor Dus het wil helemaal niet zeggen dat dat meisje herpes heeft omdat hij overspelig is of is geweest.
pi_52736393
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:21 schreef smurfzilla het volgende:
Binnen een uurtje stond ik al weer buiten en over een week mag ik ze opbellen voor de uitslag.
Hier in NL zeggen ze telefonisch niets over de uitslag, of het nu in orde is of niet, je moet de uitslag persoonlijk op komen halen.

Maar ik hoop voor je dat ze niets vinden Aangezien je zegt dat je het altijd safe doet zal het ook wel in orde zijn
pi_52736686
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 04:22 schreef Wupppie het volgende:

hoe groot is de kans eigenlijk dat je een soa oploopt? als je 1 onveilig contact hebt gehad?
bij een éénmalige onveilig, vaginaal contact is de kans op hiv bvb héél erg klein. Chlamydia loop je al sneller op natuurlijk.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:26:28 #55
128159 smurfzilla
-------------------
pi_52813861
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:21 schreef smurfzilla het volgende:
het lange verhaal hierboven
En het resultaat waar ik vandaag voor opgebeld heb is dat ik dus negatief getest ben op al die soa's in die top 7 die helemaal bovenaan gepost is, ik heb dus helemaal niks Maar dat had ik ook wel verwacht.

Dus geen gekloot meer met condooms voorlopig voor mij, ik vind die dingen echt een drama

Maar goed, heb je iets vreemds laat je dan ook testen ipv zelf de dokter te wezen en internet te gaan raadplegen. Waarom zou je je eigen gezondheid willen verkloten omdat je te bang bent om zo'n test te ondergaan.

Anyway ik hoop dat dit andere mensen een beetje helpt met info over dit. Wordt een leuke nacht vannacht
>>>Fast forward>>>
pi_52814238
zijn de tests van je vriendin ook negatief?

Have fun trouwens vanaaf
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:19:08 #57
128159 smurfzilla
-------------------
pi_52815378
Zij heeft zoiets niet nodig aangezien ik de eerste jongen ben waar ze sex mee heeft gehad
>>>Fast forward>>>
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:13:38 #58
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_53030876
Ben dinsdag ook maar eens langs geweest bij de GGD in Amsterdam, kostte me 5 uur!!!
Heb wel antibiotica gekregen en moet as vrijdag bellen voor de uitslag...
FCT
pi_53039044
Na onveilige seks met mijn ex blijkt nu dat ze daarvóór van een andere kerel chlamidia heeft opgelopen. (Ja, stom, enz., dat weet ik allemaal.) Ik ben zelf niet goed in kansberekening, maar ze heeft me voorgerekend dat de kans dat ik het ook heb - gezien het aantal keer dat we het gedaan hebben - 99,96% is. Lijkt me wat veel, maar hoe dan ook: de kans dat ik het heb is groot.

Nu moet ik me natuurlijk laten testen, maar het vervelende is, is dat je je als je het hebt TWEE keer moet laten testen: één keer "gewoon" en na behandeling nog een keer om te kijken of het weg is. Op twee keer een wattenstaaf in m'n pisbuis zit ik niet te wachten, dus dacht ik het eerst zelf te behandelen met een antibioticum zoals bijv. Zithromax (https://secure.dokteronline.com/apotheek/Zithromax/107/2/1/ - er staat bij dat het ook voor chlamidia is), dat je op internet kunt kopen, en me alleen daarná laat testen om te kijken of het echt weg is. Dat scheelt me hoogstwaarschijnlijk 1x een uiterst pijnlijke soa-test...

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans dat het na zo'n behandeling echt weg is? Zijn er risico's?
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_53039091
laat gewoon een test doen , watje
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53039098
HA! HA!

Wel de lust maar niet de last..... zwak.
pi_53039149
Niks zwak. Waarom zou je jezelf onnodig tweemaal aan zoiets blootstellen? Bovendien had ik al gezegd dat ik weet dat het stom is enz. Dat hoef ik niet nog eens bevestigd te krijgen.

En ja, ik heb me wel eens laten testen. Dat is juist waarom ik er nu zo tegenop zie...
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_53039176
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:14 schreef Kaensterle het volgende:
Niks zwak. Waarom zou je jezelf onnodig tweemaal aan zoiets blootstellen? Bovendien had ik al gezegd dat ik weet dat het stom is enz. Dat hoef ik niet nog eens bevestigd te krijgen.

En ja, ik heb me wel eens laten testen. Dat is juist waarom ik er nu zo tegenop zie...
Het is maar hoe graag je wil weten of je het wel of niet hebt, en hoe graag je wil weten of je ervanaf bent ofniet.
pi_53039206
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:14 schreef Kaensterle het volgende:
Niks zwak. Waarom zou je jezelf onnodig tweemaal aan zoiets blootstellen? Bovendien had ik al gezegd dat ik weet dat het stom is enz. Dat hoef ik niet nog eens bevestigd te krijgen.

En ja, ik heb me wel eens laten testen. Dat is juist waarom ik er nu zo tegenop zie...
je krijgt je eerste stommiteit niet bevestigd, maar de tweede, zelf gaan lopen klungelen.

ga gewoon naar de dokter en laat je testen, slapjanus
een uiterst pijnlijke test, ach jeetje toch
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53039213
haha. de lullllllll
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
  zaterdag 8 september 2007 @ 22:17:38 #66
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_53039214
HAHAHA AIDS IN YA FACE!11 _
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 8 september 2007 @ 22:18:19 #67
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_53039277
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:18 schreef Snakey het volgende:
Wat milagro zegt. Je wil zoiets toch zeker weten lijkt me.
Eén keer laat ik me sowieso testen, juist om het zeker te weten. Het idee van het zelf behandelen was dat ik me dan niet twee keer hoef te laten testen. Uiteindelijk is de zekerheid even groot, want een arts doet de laatste test.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_53039354
uhm. mens denk aan je gezondheid. waarom moeilijk doen? het word vergoed door de verzekering dus het kostenplaatje is er gewoon niet

of mis je een paar uur op je werk

kanslozer
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
pi_53039526
Moet het dan persé met zo'n wattenstaafjestest? Ik dacht dat ze het ook in je urine (of bloed ) konden zien...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_53039542
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:31 schreef geppie het volgende:
Moet het dan persé met zo'n wattenstaafjestest? Ik dacht dat ze het ook in je urine (of bloed ) konden zien...
Dat is koffiedik kijken... daarmee voorspellen ze de toekomst en geen soa's
  zaterdag 8 september 2007 @ 22:34:55 #72
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_53039607
nah ik heb geen idee maar ik wens je wel succes kerel.

echt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Asics op 08-09-2007 22:43:01 ]
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_53039637
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:31 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Dat is koffiedik kijken... daarmee voorspellen ze de toekomst en geen soa's
Als ze mij even voorspellen of die eventuele soa over drie weken weg is vind ik het prima hoor
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_53040036
Een waarschuwing is hier op z'n plaats...
Gebruik NOOIT antibiotica die niet door een arts zijn voorgeschreven!!
Ze kunnen ook bijwerkingen hebben.
Ga gewoon naar je huisarts en vertel je verhaal.

Durf te beweren dat ie het bijna dagelijks meemaakt....
Waar vuur is, rookt het
pi_53043690
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:10 schreef Kaensterle het volgende:
Na onveilige seks met mijn ex blijkt nu dat ze daarvóór van een andere kerel chlamidia heeft opgelopen. (Ja, stom, enz., dat weet ik allemaal.) Ik ben zelf niet goed in kansberekening, maar ze heeft me voorgerekend dat de kans dat ik het ook heb - gezien het aantal keer dat we het gedaan hebben - 99,96% is. Lijkt me wat veel, maar hoe dan ook: de kans dat ik het heb is groot.

Nu moet ik me natuurlijk laten testen, maar het vervelende is, is dat je je als je het hebt TWEE keer moet laten testen: één keer "gewoon" en na behandeling nog een keer om te kijken of het weg is. Op twee keer een wattenstaaf in m'n pisbuis zit ik niet te wachten, dus dacht ik het eerst zelf te behandelen met een antibioticum zoals bijv. Zithromax (https://secure.dokteronline.com/apotheek/Zithromax/107/2/1/ - er staat bij dat het ook voor chlamidia is), dat je op internet kunt kopen, en me alleen daarná laat testen om te kijken of het echt weg is. Dat scheelt me hoogstwaarschijnlijk 1x een uiterst pijnlijke soa-test...

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans dat het na zo'n behandeling echt weg is? Zijn er risico's?
zoals ik al gezegd heb hier, dat snap ik niet ; in Belgie test men op chlamydia helemaal niet via een wattenstaaf. Je moet gewoon plassen in een potje en daarvan neemt men een uittreksel.
  zondag 9 september 2007 @ 09:50:59 #76
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_53044873
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:31 schreef geppie het volgende:
Moet het dan persé met zo'n wattenstaafjestest? Ik dacht dat ze het ook in je urine (of bloed ) konden zien...
Bij de GGD Amsterdam kreeg ik 'm iig wel, valt reuze mee hoor.
FCT
pi_53061208
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:19 schreef smurfzilla het volgende:
Zij heeft zoiets niet nodig aangezien ik de eerste jongen ben waar ze sex mee heeft gehad
O ja, die ken ik.....
Waar vuur is, rookt het
  maandag 10 september 2007 @ 09:41:01 #78
128159 smurfzilla
-------------------
pi_53067316
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:46 schreef Bins het volgende:

[..]

O ja, die ken ik.....
Ze heeft er toch 1 laten doen uit eigen wil. Topmeid. Ook niks.

Nu jij weer stoere bikkel.

[ Bericht 4% gewijzigd door smurfzilla op 10-09-2007 09:46:18 ]
>>>Fast forward>>>
pi_53068157
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:41 schreef smurfzilla het volgende:

[..]

Ze heeft er toch 1 laten doen uit eigen wil. Topmeid. Ook niks.

Nu jij weer stoere bikkel.
Is alleen maar goed...
Bedankt voor je compliment.

Heb er ervaringen mee gehad, vandaar.
Waar vuur is, rookt het
  woensdag 12 september 2007 @ 20:53:19 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_53131260
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:14 schreef Kaensterle het volgende:
Niks zwak. Waarom zou je jezelf onnodig tweemaal aan zoiets blootstellen? Bovendien had ik al gezegd dat ik weet dat het stom is enz. Dat hoef ik niet nog eens bevestigd te krijgen.

En ja, ik heb me wel eens laten testen. Dat is juist waarom ik er nu zo tegenop zie...
Als je naar de huisarts of GGD gaat met de mededeling dat je gesekst hebt met een Chlamydia-positief iemand, zou het zomaar kunnen zijn dat je meteen een recept meekrijgt. Ik zou ze even bellen.
pi_53198782
Na een pijpbeurt is mijn voorhuid helemaal dik en gezwollen. Kan ze nog amper achteruit trekken eigenlijk doordat het zo dik staat en helemaal rond de eikel hangt. Ik heb wel niks van pijn ofzo. Een soa kan ook niet, want de pijpbeurt was met condoom (i know, waarom is dat nu nodig maarja ) . Iemand een idee ?
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:03:10 #82
177619 Duvel86
Schuim op mn bek maar niet gek
pi_53267123
[quote]Op zaterdag 15 september 2007 16:34 schreef BramKVO het volgende:
Na een pijpbeurt is mijn voorhuid helemaal dik en gezwollen. Kan ze nog amper achteruit trekken eigenlijk doordat het zo dik staat en helemaal rond de eikel hangt. Ik heb wel niks van pijn ofzo. Een soa kan ook niet, want de pijpbeurt was met condoom (i know, waarom is dat nu nodig maarja ) . Iemand een idee ?

ja, wegblijven uit dit topic.
pi_53314280
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:03 schreef Duvel86 het volgende:
[quote]Op zaterdag 15 september 2007 16:34 schreef BramKVO het volgende:
Na een pijpbeurt is mijn voorhuid helemaal dik en gezwollen. Kan ze nog amper achteruit trekken eigenlijk doordat het zo dik staat en helemaal rond de eikel hangt. Ik heb wel niks van pijn ofzo. Een soa kan ook niet, want de pijpbeurt was met condoom (i know, waarom is dat nu nodig maarja ) . Iemand een idee ?

ja, wegblijven uit dit topic.
ik wist niet waar het anders te posten dus
pi_53315987
En...is de handel weer in normale proportie?
Waar vuur is, rookt het
  donderdag 27 september 2007 @ 22:42:29 #85
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_53530448
Heb enkele bultjes (beetje geirriteerd) op m'n eikel
2mnden geleden gehad en nu weer...
Ben nu toch bang voor herpes
Raar: vriendin 7 mnden geleden voor het eerst onveilig sex
vriendin 1 ex, hijzelf was maagd
ik zelf was ook maagd...

Bultjes doen nauwelijks pijn, geen bijwerkingen,
alleen beetje schraal (geneukt)
iemand idee?

Ga deze week naar GGD
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_53981773
Hoi,
Voorgeschiedenis: 8 jaar getrouwd..scheiden en in die periode van voor het scheiden is me toenmalige vrouw ,vreemd gegaan met een vriend van mij.(wat ik tot op gisteren niet wist)
Na een jaar weer bij elkaar gekomen en tot op eergisteren alles prima.(2 jaar)

Een week geleden kreeg ik rode vlekken op me lies oksel en handpalmen en na zoeken en de kennis die ik zelf bezit (ben nachtbroeder) tot de conclusie alergie of syfilis)
Gisteren bloed af genomen en ook mijn vriendin die me toen het verhaal vertelde van die vriend..

tussen twee haakjes ik wist dat ze stiekem wel eens kletsten met elkaar en heb hem ook verteld dat als ik erachter kwam dat hij mijn vrouw neukte hij dood zou gaan..dus dat gaat hij ook...ooit..

Nou wil ik dus zeker weten dat het daarvan komt..ze zou dus geinfecteerd moeten zijn 2 jaar geleden en nu komt bij pas de 2de face om de hoek kijken? Ik ben erg terug houdend met het geloven van haar en denk dat ze pas geleden vreemd is gegaan maar zou dit theoretisch wel kunnen?

Meer info nodig dan hoor ik dat.

Een erg in de zenuwe zittende Broeder..

[ Bericht 0% gewijzigd door NachtZusterNIX op 17-10-2007 05:38:37 ]
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:56:53 #87
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_53992473
is het al zeker dat het een soa is?
pi_53994509
nee, nog niet de uitslag gekregen maar ik hou me het slechtse senario voor..
pi_54811597
Na het lezen van de informatie heb ik toch nog een vraagje.. Moet er ook perse bloed afgenomen worden? Overal wordt die test genoemd, maar beetje creepy als je ECHT bang bent voor naalden.
Het is niet zo dat ik klachten heb (of rare dingen uitgehaald heb), maar ik denk erover na om het toch eens te laten testen. Beetje casusje: 'zeker weten dat ik nooit iets heb opgelopen'.
"I am not retreating, I am advancing in a different direction."
  woensdag 28 november 2007 @ 11:39:55 #90
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_54888215
Vraagje,

Mijn vriendin en ik hebben beide Herpes genitalis. Ik heb het eenmaal gehad, en heb er toen ook een kuur voor genomen. We vrijen trouwens ten alle tijden met condoom. Want als wij dat niet doen, en mijn vocht komt met haar vocht in aanraking, dan krijgt zij als enige een herpes aanval.

Ik vraag mij dus af of het verstandig is dat ik een keer een volledige SOA test laat afnemen
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_54897878
Het is wel handig te weten dat bij een standaard test bij de GGD NIET getest word op Herpes.. ik ga me morgen ook laten testen omdat mijn nieuwe vriend symptomen heeft, maar mijn ex, met wie ik drie jaar samen was, die (en ik ook) heeft nog nooit ergens last van gehad... AAAAAAGGGHHHhhhh Maar goed.. morgen als eerste activiteit van de dag dus. gezellig.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_55022533
Een herpes is NIET aan te tonen met een test.
Je bent trouwens alleen besmettelijk als 1 van beide last heeft van een aanval en blaasjes heeft.
er is een hoop informatie te vinden op www.hiso.nl
Testen op andere soa's kan nooit geen kwaad toch?
pi_57551565
Afgelopen avond zet ik een heerlijk net geopend biertje tegen mijn mond bij een vriend thuis. Na twee slokken vond ik het toch raar proeven, het smaakte naar bloed. Het etiket was ook wat rood. Volgens die vriend had hij het bier al zeker 2 weken thuis staan. Eerst buiten en nu in de koelkast.

Nu is mijn vraag hoelang overleeft HIV in, waarschijnljk opgedroogd, en in vloeibaar bloed? Als het bier al twee weken geleden gekocht is, lijkt het me niet meer dan logisch dat het bloed al opgedroogd was.
Is het ook mogelijk om op deze manier besmet te raken?
Learn the rules and break them.
  zondag 23 maart 2008 @ 10:28:10 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_57553485
Wat een raar verhaal zeg. Ten eerste lijkt het me onwaarchijnlijk dat het bloed was. Ik dnek eerder aan bv. roestdeeltjes, dat zal ook de (ws. ijzerachtige) smaak verklaren.
En zelfs als het bloed was, wat zeer onwaarschijnlijk is, dat ook nog een hiv-besmet zou zijn (nog onwaarschijnlijker), dan denk ik niet dat je er besmet van kunt raken. Ik heb er verder weinig verstand van, maar googelen levert op dat het virus niet in zure omgevingen zoals de maag overleeft. Sowieso niet lang (enkele uren) in vloeistoffen anders dan lichaamseigen.
pi_57556198
quote:
Op zondag 23 maart 2008 10:28 schreef Aventura het volgende:
Wat een raar verhaal zeg. Ten eerste lijkt het me onwaarchijnlijk dat het bloed was. Ik dnek eerder aan bv. roestdeeltjes, dat zal ook de (ws. ijzerachtige) smaak verklaren.
En zelfs als het bloed was, wat zeer onwaarschijnlijk is, dat ook nog een hiv-besmet zou zijn (nog onwaarschijnlijker), dan denk ik niet dat je er besmet van kunt raken. Ik heb er verder weinig verstand van, maar googelen levert op dat het virus niet in zure omgevingen zoals de maag overleeft. Sowieso niet lang (enkele uren) in vloeistoffen anders dan lichaamseigen.
Het is ook een raar verhaal ja. Het zou inderdaad roest geweest kunnen zijn. Alleen het rood op de etiket is dan wel toevallig. Ik heb ook gelezen dat het virus niet lang buiten het lichaam blijft leven. Ik wil het alleen even zeker weten. Want om door zo'n manier aan je einde te komen is nogal lullig.
Learn the rules and break them.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:21:19 #96
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_58730633
iemand die zich heeft laten testen op soa`s en hiv, en geen van beiden heeft. daarna wel nog veilige sex heeft gehad met iemand en paar weken later met jou onveilige sex heeft, kan je dan een soa of hiv oplopen? (jij zelf hebt al 2,5 jaar het niet meer gedaan met een meisje en je was elkaar 1ste)
Ado is the pride of Holland!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 00:19:27 #97
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_59002790
wat denk jezelf?

Die ander heeft het niet, doet het veilig (dus zeer klein besmettingsrisico) en vervolgens met jou.
Ze had het niet, en heeft het bijna niet kunnen oplopen...

you do the math....
  zaterdag 31 mei 2008 @ 23:39:24 #98
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_59040500
ik zei het verkeerd, ik bedoelde na de test nog een keer onveilig voordat ze met jou (iemand) naar bed ging.
Ado is the pride of Holland!
pi_60278823
is de kans aanwezig dat je hiv hebt als je onveilig hebt geneukt, maar niet bent klaargekomen (als jongen) met meisje?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:49:05 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_60279660
Of je wel of niet bent klaargekomen lijkt me als man zijnde niet relevant. Verder is de kans dat een gewoon Nederlands heteroseksueel meisje hiv-besmet is nihil. En als ze dat al is, dan is de kans dat ze jou heeft besmet na 1 keer seks ook al minimaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')