quote:Groningen klopt Willem II, Suárez tovert
FC Groningen heeft zich enigszins hersteld van de oorwassing die het kreeg vorige week in Enschede. In de eigen Euroborg won de ploeg van Ron Jans van Willem II (4-1). Erik Nevland was beslissend maar Luis Suárez kreeg het publiek op de banken.
De negentienjarige Uruguayaan zorgde voor het fraaie hoogtepunt van de wedstrijd. Suárez zette de bal in de 37ste minuut vanaf de achterlijn achter zijn standbeen voor. Nevland bekroonde het effectieve kunststukje door de bal voorbij Bjorn Sengier te koppen.
De Noorse spits zorgde elf minuten na rust ook voor de 2-0. Nevland scoorde opnieuw koppend, nu uit een hoekschop van Yuri Cornelisse. De nummer tien van Groningen staat nu op zeven doelpunten dit seizoen.
Willem II kwam even terug in de wedstrijd. Anouar Hadouir strafte een fout Bruno Silva af en maakte 2-1. In de slotfase nam het nerveuze Groningen alsnog verder afstand. Evgeniy Levchenko benutte zijn vierde strafschop van het seizoen nadat Thomas Bćlum hands had gemaakt. Glen Salmon maakte het feest compleet in de negentigste minuut.
Groningen liep op de ranglijst twee punten in op FC Twente en doet goed mee bovenaan de subtop van de Eredivisie. Willem II zag Sparta Rotterdam langszij komen en blijft in de gevarenzone bivakkeren.
Zeker niet als je uitgefloten wordt door de rest van het stadion. Mulder had ook groot gelijk, een keer een flink pak slaag na 2 jaar keurige prestaties is natuurlijk ook van de zotte.quote:Op zondag 19 november 2006 19:19 schreef Tommeke het volgende:
Niet echt indrukwekkend die 'actie'
Inderdaad, goed dat ze ook werden uitgefloten! Vind dat je als supporter altijd achter je cluppie moet staan, ookal heb je 2 keer verloren van je aartsrivalen!quote:Op zondag 19 november 2006 19:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Zeker niet als je uitgefloten wordt door de rest van het stadion. Mulder had ook groot gelijk, een keer een flink pak slaag na 2 jaar keurige prestaties is natuurlijk ook van de zotte.
kan die em niet gewoon met links voorwippen? zo'n actie is gebrek aan beter.quote:
Ik vraag me af welke. Inter en Ac Milan hadden hem toch eerst ook al gescout?quote:Op zondag 19 november 2006 19:34 schreef venomsnake het volgende:
Engelse en Italiaanse clubs zitten achter Suarez aan zeiden ze net op Talpa..
Ja, mensen die duizenden uren steken in doeken maken, elke uitwedstrijd meegaan staan niet achter hun cluppie...quote:Op zondag 19 november 2006 19:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inderdaad, goed dat ze ook werden uitgefloten! Vind dat je als supporter altijd achter je cluppie moet staan, ookal heb je 2 keer verloren van je aartsrivalen!
Suarez is echt een goede speler!
Ik neem aan dat Suarez zelf ook wel inziet dat hij nu nog niet weg moet gaan. Die zal dus echt nog wel even blijven hoor.quote:Op zondag 19 november 2006 19:34 schreef venomsnake het volgende:
Engelse en Italiaanse clubs zitten achter Suarez aan zeiden ze net op Talpa..
Zover ik het kan beoordelen ben jij een parodie op een voetbalsupporter, dus ik heb de neiging om je snel onsympathiek te vinden om dit soort uitlatingen. Dat terwijl ik zelf ook mijn bedenkingen bij de actie heb, al kan ik het natuurlijk wel begrijpen. Ik zie echter ook wel in dat de buitenwereld dit soort dingen niet snapt. De rivaliteit tussen Twente en Groningen is meer een zaak van 'insiders' in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Klassieker, NEC-Vitesse en ook wel Groningen-Heerenveen.quote:Op zondag 19 november 2006 19:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inderdaad, goed dat ze ook werden uitgefloten! Vind dat je als supporter altijd achter je cluppie moet staan, ookal heb je 2 keer verloren van je aartsrivalen!
Suarez is echt een goede speler!
Zoveel mensen deden niet mee aan de actie, in elk geval niet de 12000 die vanuit het Oosterpark zijn meegegaan.quote:Op zondag 19 november 2006 19:39 schreef Superheld het volgende:
Mensen die ze uitfluiten zijn trieste mongolen waarvan 9 v/d 10 er in het oosterpark niet bij waren toen ze nog in de toto speelde![]()
yupquote:Op zondag 19 november 2006 19:39 schreef Superheld het volgende:
[..]
Ja, mensen die duizenden uren steken in doeken maken, elke uitwedstrijd meegaan staan niet achter hun cluppie...
Alleen echte fanatieke schijnen het te snappen, ze verliezen met 7-1 van hun aartsrivaal!!!
Dat is pas in de steek laten, van de supporters..daarom mogen ze het best laten merken!!
Mensen die ze uitfluiten zijn trieste mongolen waarvan 9 v/d 10 er in het oosterpark niet bij waren toen ze nog in de toto speelde![]()
quote:Op zondag 19 november 2006 19:55 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Zover ik het kan beoordelen ben jij een parodie op een voetbalsupporter, dus ik heb de neiging om je snel onsympathiek te vinden om dit soort uitlatingen.
Zo ist en niet anders.quote:Op zondag 19 november 2006 19:55 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Zover ik het kan beoordelen ben jij een parodie op een voetbalsupporter, dus ik heb de neiging om je snel onsympathiek te vinden om dit soort uitlatingen. Dat terwijl ik zelf ook mijn bedenkingen bij de actie heb, al kan ik het natuurlijk wel begrijpen. Ik zie echter ook wel in dat de buitenwereld dit soort dingen niet snapt. De rivaliteit tussen Twente en Groningen is meer een zaak van 'insiders' in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Klassieker, NEC-Vitesse en ook wel Groningen-Heerenveen.
Toch laat dit gebeuren bij mij geen negatief gevoel achter. Ik ken FC Groningen als een club waar supporters zich altijd roeren, ook tegen elkaar. Een voetbalclub in de breedste zin van het begrip, is vaak een gemeenschap op zichzelf, waarin op verschillende manieren op gebeurtenissen wordt gereageerd, dat vind ik wel mooi. De harde kern laat niet over zijn kant gaan en uit zich op hun typische manier, terwijl de rest van het stadion dat ook niet doet en weer reageert op hun manier. Het maakt FC Groningen een kleurrijke club.
Misschien nog even ter verduidelijking voor menig bezoeker hier: Ik ben er vrij zeker van dat deze actie niet was organiseerd als er met 7-1 was verloren van een andere club dan Twente en Heerenveen. Bij de harde kern ligt een verlies tegen de Tukkers zelfs nog gevoeliger dan een nederlaag tegen de Friezen. Het ging dus niet om de nederlaag op zichzelf, maar met name tegen wie deze werd geleden. Die wetenschap zet het hele gebeuren toch in een wat ander daglicht. Maar ja, opzich logisch dat de Jan Mulders van deze wereld daar niet van op de hoogte zijn.
Maar nogmaals: als de FCG-aanhang enkel uit 20.000 Cruoninga's had bestaan, was er een andere reactie op die 7-1 gekomen: meer iets in de richting van "wederopstanding na een zware val" ofzo.
En ook al bleef die actie dan achterwege, de wederopstanding kwam er gelukkig welForza Grunn'n
Je kunt mooi schrijven.quote:Op zondag 19 november 2006 19:55 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Zover ik het kan beoordelen ben jij een parodie op een voetbalsupporter, dus ik heb de neiging om je snel onsympathiek te vinden om dit soort uitlatingen. Dat terwijl ik zelf ook mijn bedenkingen bij de actie heb, al kan ik het natuurlijk wel begrijpen. Ik zie echter ook wel in dat de buitenwereld dit soort dingen niet snapt. De rivaliteit tussen Twente en Groningen is meer een zaak van 'insiders' in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Klassieker, NEC-Vitesse en ook wel Groningen-Heerenveen.
Toch laat dit gebeuren bij mij geen negatief gevoel achter. Ik ken FC Groningen als een club waar supporters zich altijd roeren, ook tegen elkaar. Een voetbalclub in de breedste zin van het begrip, is vaak een gemeenschap op zichzelf, waarin op verschillende manieren op gebeurtenissen wordt gereageerd, dat vind ik wel mooi. De harde kern laat niet over zijn kant gaan en uit zich op hun typische manier, terwijl de rest van het stadion dat ook niet doet en weer reageert op hun manier. Het maakt FC Groningen een kleurrijke club.
Misschien nog even ter verduidelijking voor menig bezoeker hier: Ik ben er vrij zeker van dat deze actie niet was organiseerd als er met 7-1 was verloren van een andere club dan Twente en Heerenveen. Bij de harde kern ligt een verlies tegen de Tukkers zelfs nog gevoeliger dan een nederlaag tegen de Friezen. Het ging dus niet om de nederlaag op zichzelf, maar met name tegen wie deze werd geleden. Die wetenschap zet het hele gebeuren toch in een wat ander daglicht. Maar ja, opzich logisch dat de Jan Mulders van deze wereld daar niet van op de hoogte zijn.
Maar nogmaals: als de FCG-aanhang enkel uit 20.000 Cruoninga's had bestaan, was er een andere reactie op die 7-1 gekomen: meer iets in de richting van "wederopstanding na een zware val" ofzo.
En ook al bleef die actie dan achterwege, de wederopstanding kwam er gelukkig welForza Grunn'n
Oh ik begreep dat ik moest gaan zitten en mijn bek houwenquote:Op zondag 19 november 2006 22:03 schreef Noca het volgende:
De eerste 7 minuten wat lopen schreeuwen, vervolgens andere supporters uitfluiten en daarna 83 minuten op je reet blijven zitten...sja..
Dat wist ie zelf ook niet zo goed geloof ik. Beetje boosachtig blij zijn ofzo. Daarna ging ie samen met Lovre richting de curve.quote:Op maandag 20 november 2006 02:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat deed Lev na zijn treffer, niet gezien...
Zie eerdere posts over rivaliteit tussen Twente en Groningen.quote:Op zondag 19 november 2006 19:37 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Kansloze actie. Z-side heeft zichzelf nationaal belachelijk gemaakt.
Nou woon ik best een eindje uit de buurt hoor, maar die geschiedenis is mij best bekend. Ik geloof dat een beetje voetbalsupporter dat weet. Het bewijst maar weer dat de media veel te weinig af weet van zaken buiten het voetbalveld om. Het is niet zo dat als Mulder of Tan iets zeggen dat dat de gedachtegang van het Nederlandse volk is zeg, alsjeblieftquote:Op maandag 20 november 2006 14:08 schreef Thomas87 het volgende:
Dit puur om het feit dat de "neppe" supporters + de rest van Nederland de geschiedenis tussen Twente en Groningen niet kennen.
Zou jij uitgebreid staan juichen na de wanprestatie van de week ervoor, nota bene voor de vakken waar het grootste gedeelte van de mensen ook mee was naar Enschede?quote:Op maandag 20 november 2006 14:37 schreef Bullet-tooth het volgende:
Het is wel triest om te zien dat Lev na z'n goal meegesleept moest worden naar de curve door Lovre. Een beetje tekenend voor de gespannen sfeer gisteren na de actie van de Z-side.
frustiquote:Op maandag 20 november 2006 15:17 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Zou jij uitgebreid staan juichen na de wanprestatie van de week ervoor, nota bene voor de vakken waar het grootste gedeelte van de mensen ook mee was naar Enschede?![]()
De actie is verder goed verlopen. Het is geen actie die een meetbaar doel had. Het was een statement. Dus als je het nou eens of niet eens was met deze vreedzame actie, hij is sowieso prima verlopen. Het merendeel van de tegenstanders houdt zich verder alleen maar bezig met wat men er van vindt. Oei oei, we worden uitgelachen (op mijn vriendin na, heeft nog niemand mij uitgelachen vandaag, gister ook niet trouwens), oei oei oei, er is kritiek! We gaan eraan! Ons mooie cluppie wordt uitgekotst!!! De voorbeeldige supporters zijn toch niet zo voorbeeldig! Oei oei oei, de supporterscurve kan eigenlijk gewoon beter opgedoekt worden!!
Ja, het is gedaan met FC Groningen!!![]()
Wat anderen van De FC vinden zal mij idd ook aan mijn kont roesten.!quote:Op maandag 20 november 2006 15:17 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Oei oei, we worden uitgelachen (op mijn vriendin na, heeft nog niemand mij uitgelachen vandaag, gister ook niet trouwens), oei oei oei, er is kritiek! We gaan eraan! Ons mooie cluppie wordt uitgekotst!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |