Ik zal mijn verhaal hier ook even neerzetten
En hoe ging het verder sinds 15 december......? Nou het is allemaal helemaal anders gelopen dan gedacht. Maar ja dat gaat denk ik bij 90% van alle bevallingen
![]()
In ieder geval gingen we dus vrijdag op controle. Eerst zou ik aan de CTG gaan, de kamer was vol dus moesten even wachten. Op een gegeven moment was ik aan de beurt, maar dr. Janszen wilde eerst het consult doen. Dus weer terug. In de spreekkamer aangekomen, uiteraard het gesprekje "en hoe gaat het ermee". Nou ja ik ben die voor-weeen zat, ik ben morgen 41 weken en ik ben er klaar voor...
De dr. stelde voor om sowieso een toucher te doen om te kijken of de voor-weeen nog iets gedaan hadden en kijken of er gestript kon worden. Ik helemaal blij want ik had daar op gehoopt.
We gingen bloeddruk meten en de onderdruk was 106!!!! Ik schrok me helemaal dood, want dat had ik echt niet verwacht. Toen gingen we een echo maken. De baby maakte het goed, het vruchtwater was wat minder, nog een klein plonsje. Toen ging ze toucheren. Dat was ontzettend pijnlijk maar er was al 3cm ontsluiting! Ze ging strippen en ik mocht me aankleden. Op de achtergrond hoorde ik haar overleggen. Er was ook een student bij die "gezellig" meekeek.. Gelukkig had ik hem al een paar keer gezien, maar op de vraag of hij mocht mee toucheren, heb ik geantwoord dat ie maar een andere dummy moest uitzoeken
Inmiddels aangekleed liepen we naar het buro. Ik hoorde haar een heel ingewikkeld woord zeggen en zeggen "ik ga het die mevrouw uitleggen". Ze vertelde dat de onderdruk van 106 veel te hoog was, ik liep al op een dag na op 41 weken en vruchtwater was verminderd. Dus waar wachten we nog op? Ze wilde gaan inleiden de volgende dag. Meteen zei ze er achteraan dat ik direct opgenomen moest worden. Dus ik in dikke tranen, want het eerste wat er door mijn hoofd schoot was dat ik Benthe dan niet zou zien. Natuurlijk helemaal onzin, want zij zou gewoon 's avonds naar het ziekenhuis komen.
Er moest ook nog geprikt worden en urine ingeleverd worden.
Toen ik inmiddels op zaal was gekomen, kwam ik aardig tot rust wetende dat ik binnen 24 uur voor de tweede keer moeder zou worden. Opa en oma waren gebeld voor Benthe. Benthe zou die nacht en dag bij hun verblijven. Gelukkig was oma vrij, dus kwam helemaal perfect uit. Ondertussen hoopte ik heel erg dat het strippen zijn werk zou doen en ik die nacht nog zou bevallen. Ik was toch wel bang geworden voor de weeen opwekkers. Ik weet nog van de bevalling van Benthe dat dit zo moeilijk op te vangen is, ondanks dat ik er goed op kun terugkijken. 's Avonds kwam W. met de ziekenhuistas met spullen en met Benthe. Op zaal lag ik met 3 andere vrouwen. Ieder met hun eigen verhaal. Ik was de enige die wist dat ik zeer snel zou bevallen. Rond 21 uur die avond begon ik weer aardig pijn in buik te krijgen. Om 22 uur meldde ik dit bij de verpleging. Ze vroeg of ik nog een uur aan wou kijken en dat ze me dan aan de CTG in een aparte kamer zou rijden. Ik was heel erg opgelucht want ik had al vernomen van de dames dat 1 van de dames het hele ziekenhuis wakker snurkt. Ik zag daar al tegenop, want als ik niet zou beginnen die avond/nacht zou ik slecht slapen en dan nog een inleiding ingaan de andere dag....
Om kwart voor 11 werd het toch wel sterker en hebben ze mij naar de andere kamer gereden. Heb enorm getwijfeld of ik W. moest bellen ja of nee. Maar ik wilde wachten tot het allerlaatste moment. Rond een uur of 12 kwam de zuster vertellen dat de arts vermoedde dat mijn baarmoeder geprikkeld was door het strippen en nog geen echte weeen waren. Ik mocht in de kamer blijven slapen, hopende dat ik een goeie nachtrust zou hebben.....
16 december Jenna's dag!Vannochtend werd ik om half 7 wakker zonder baby. Maarrrr... over anderhalf uur zou ik ingeleid worden! Even later de zuster opgepiept en die zei dat ze me maar had laten slapen, want ik zou het nog wel nodig hebben.
Ze kwam ook met de mededeling dat ik wat later ingeleid zou worden, want alle verloskamers (7 stuks!) waren vol. Ik ging William maar bellen dat ie rustig aan kon doen en hoopte dat hij nog even lekker heeft kunnen slapen. Om 8 uur kwam mijn ontbijtje en ook de mededeling dat ik om half 9 werd verwacht in de verloskamer. W. was al onderweg naar het ziekenhuis.
Rond half 9/kwart voor 9 werd ik de verloskamer ingereden. Heel toevallig was het dezelfde kamer als bij Benthe, dus was heel vertrouwd
![]()
Ik werd weer aan de CTG verbonden en de verloskundkige kwam zich voorstellen. Ze gingen eerst de toucheren en de vliezen breken. Ik zou dan een uur de tijd krijgen om zelf "op gang" te komen, daarnou zou ik aan de draadjes komen en er een infuus komen. Ik had al aangegeven dat mijn wens was, dat ik het zelf wilde doen zonder dat ik aan allerlei aparatuur zou komen te hangen. Dit had ze begrepen, maar kon niks beloven. Door de toucher en vliezen breken was ik op 4 cm ontsluiting gekomen. Ik ben daarna ruim een uur onder de douche gaan staan en voelde me relaxed. Onder de douche vandaan gekomen, het was toen 11 uur ongeveer, moest ik weer aan de CTG om te kijken of het weeen opleverde. Ik moest goede weeen krijgen om niet aan het infuus te hoeven. Ik heb vrij lang aan de CTG gezeten en voor mijn gevoel kreeg ik weeen. De lunch overgeslagen, want bij iedere wee moest ik de zenuwen in W. zijn hand dichtknijpen. (En nog klagen ook he!)
Rond een uur of half 1 kwam de verloskundige, Annet, kijken hoe het er mee voorstond. Ik had de zusters al laten weten dat ik dan graag weer wilde douchen en erg nodig moest plassen. Een volle blaas houdt overigens weeen tegen!
Er werd 5cm geconstateerd rond kwart voor 1 en ze liet me nog half uur douchen. Ze had mij trouwens al verteld dat ze me niet al te veel kon laten douchen, want een bevalling wat gepaart gaat met hoge bloeddruk moet in de gaten gehouden blijven door CTG. Ik was haar heel dankbaar dat ik mocht douchen en na het toilet bezoek en in de douche barstte het los. Ik wist niet meer waar ik het had, ik zat werkelijk in een weeenstorm en besloot maar onder de douche vadaan te komen. Ik vroeg W het bed helemaal omhoog te doen, zodat ik er overheen kon leunen. W. stond aan de ene kant en ik aan de andere kant. Ik voelde de baby gewoon zakken. Ik hield het echt niet meer en wilde pijnstilling. Ergens weet je gewoon dat dit het moment is dat je er bijna bent. De zuster zou Annet gaan halen, maar voor mijn gevoel duurde het zo lang, dus nog een keer gebeld. Annet kwam en ging kijken, 8 cm!! Dit was dus om half 2! In 3 kwartier van 5 naar 8 cm. Pijnstilling kon niet meer. Ik ging op bed liggen en er werd weer een CTG omgedaan. Annet zei dat het niet lang ging duren en mocht een beetje meeduwen als er weer een wee kwam. Ik had nog niet echt persdrang, dus wegzuchten en meeduwen. In ene keer kreeg ik wel persdrang en ik kreeg groen licht om te duwen. De zuster was weg naar een andere kamer en we waren met zijn 3-en. Annet zei dat ik moest beloven dat ik heel erg goed naar haar luisterde en dat ik moest blazen als zij dat zei. "Blazen", zeg ik. Ik wist mijn god niet wat ze bedoelde. "Ja blazen, pffftt, pffftt". "Oh zuchten", zeg ik.
Binnen 4 minuten was ze er! Jenna, een prachtig mooi mollig meisje met blonde haartjes en zo lekker warm. Het was 14.01 uur en ik zei: "ik hoef noooit meer".*
* quote van Belana, en ik zei hetzelfde
[ Bericht 0% gewijzigd door Stiekemurd op 19-12-2006 16:19:52 ]