quote:06-11-2006 - Nog altijd opgefokte ambiance in De Kuip
De terugkeer van de wreker leidde tot een explosieve sfeer in De Kuip, want zelfs drie overwinningen op rij met dezelfde cijfers (2-1) hebben Feyenoord niet in rustiger vaarwater gebracht. Een zuchtje tegenwind is al voldoende om het legioen tot razernij te brengen.
Uitgerekend Vitesse-spits Lazovic scoorde gisteren tegen zijn oude liefde, waar hij model stond voor het falende transferbeleid bij Feyenoord. Hij deed dat bovendien, terwijl Greene geblesseerd in de middencirkel lag. Zelfs Feyenoord-coach Erwin Koeman leek Lazovic een draai om zijn oren te willen geven.
Het was voor Feyenoord ook om gek van te worden. In Rotterdamse dienst scoorde Lazovic tussen 2003 en 2005 welgeteld negen keer in 41 duels en daar telde de directie een slordige acht ton per treffer voor neer.
Voor zeven miljoen euro kwam Lazovic van Partizan Belgrado naar De Kuip, voor iets meer dan twee miljoen mocht Vitesse hem dit seizoen overnemen.
Na zijn rode kaart tegen Excelsior leek Lazovic de confrontatie tegen zijn voormalige werkgever te moeten missen. Maar bij de tuchtcommissie boekte Vitesse een onverwachte zege, waardoor trainer Aad de Mos zijn topscorer toch kon opstellen.
Het ego van de trotse Serviër was soms ook al te groot voor de Gelredome, waar hij al eens nukkig reageerde op een wissel. Nadat hij Bahia soepel had omzeild en keeper Timmer in de korte hoek had gepasseerd, trok Lazovic een vlijmscherpe sprint, die pas eindigde in de armen van zijn coach.
Prompt reageerde de harde kern van de Feyenoord-fans zich af met beledigende spreekkoren. De liefde tussen Lazovic en zijn oude vrienden in Rotterdam was snel bekoeld, terwijl hem niets kon worden verweten.
Greene werd licht aangetikt en er was voor Vitesse geen enkele reden om het spel daarvoor vrijwillig te onderbreken. Die ongeschreven regel wordt echter zo vaak verschillend geïnterpreteerd dat de woede bij Feyenoord enigszins viel te begrijpen.
Trainer Koeman en zijn spelers verwezen daarbij naar het besluit van arbiter Braamhaar om de wedstrijd wel stil te leggen, toen Vitesse-invaller Benson geblesseerd raakte.
Met zijn opgefokte gedrag illustreerde Feyenoord-middenvelder Buijs, die Lazovic voor rust vol in het gezicht had geraakt, de wankele gemoedstoestand bij zijn ploeg. Evenals tegen Ajax dreigde Feyenoord mentaal te ontsporen, waarbij opnieuw opviel dat Buijs een kort lontje heeft.
In de broeierige ambiance na de gelijkmaker van Lazovic schoot de marchanderende Braamhaar Feyenoord te hulp door een sliding van Vitesse-verdediger Verhaegh in de 70ste minuut ten onrechte met een vrije trap te bestraffen.
Op aangeven van Kolkka werkte Lucius de bal met enig geluk langs Vitesse-keeper Wapenaar: 2-1. Met die treffer bracht de aanvoerder van Feyenoord tevens de morrende achterban tot bedaren. ‘Nu weet ik weer, waarom Nederland geen scheidsrechters naar het WK mocht afvaardigen’, luidde het schampere commentaar van Vitesse-trainer De Mos.
De gelouterde coach voegde er in een adem aan toe dat Verhaegh met een wilde tackle het onheil al eerder over zich had afgeroepen. Vervolgens gaf De Mos een boeiend gastcollege over wat hij als de grootste zwakte in het Nederlandse voetbal betitelde: de verdediging bij standaardsituaties.
Twee keer zag De Mos zijn ploeg immers falen bij een ‘dood spelmoment’. Bij een corner kon Lucius ongehinderd doorkoppen en tekende Feyenoord-verdediger Bahia met het hoofd voor de 1-0. Een vrije trap werd Vitesse fataal, waarna de Mos concludeerde dat ‘de Nederlandse voetballer niet kan verdedigen bij standaardsituaties, omdat het bij de jeugdopleiding niet wordt aangereikt’.
Kijk naar Ajax, doceerde De Mos. ‘Ze krijgen al hun doelpunten tegen uit corners en vrije trappen. PSV stuurt juist zeven man naar voren bij dode spelmomenten om de zwakte bij de tegenstander uit te buiten. Je kunt er goed op trainen, maar daar hebben de meeste spelers een hekel aan.’
De Mos troostte zich met de gedachte dat zijn ploeg Feyenoord tot een forse knieval had gedwongen in de tweede helft. ‘Het was vrouwen en kinderen eerst. Ik zag de paniek in de ogen bij Koeman en zijn assistent Metgod.’
De Hagenaar mag graag overdrijven, want Feyenoord verzuimde al in de openingsfase afstand te nemen van het zo bleekjes gestarte Vitesse. Grote animator was de na een schorsing teruggekeerde Van Hooijdonk, die de geblesseerde Charisteas verving.
‘Big Pete’ won aanvankelijk elk kopduel en toonde zich volgens De Mos een pure prof, toen het water Feyenoord aan de lippen stond. ‘Van Hooijdonk weet hoe je een wedstrijd uit moet spelen.’
Die kunst verstond hij echter als enige bij het labiele Feyenoord.
Bron: Volkskrant
geen telegraaf johquote:Op maandag 6 november 2006 13:41 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
![]()
Volgens het AD hebben we idd een optie op Slory
Hij zei na afloop bij een interview dat het een elleboogstoot wasquote:Op maandag 6 november 2006 16:31 schreef MarkNMGN het volgende:
Kan Helazovic dan nog zeggen dat Buijs niks deed?
iek denk wel...beetje elleboogquote:Op maandag 6 november 2006 17:43 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Hij zei na afloop bij een interview dat het een elleboogstoot was![]()
wat is dat dan weerquote:Koeman: ‘Ik zit hier niet voor mezelf’
Blessures, magere resultaten, onrust en weinig perspectief. De eerste maanden van het nieuwe seizoen waren loodzwaar voor Erwin Koeman. De Feyenoord-trainer geeft een kijkje in zijn belevingswereld.
"Ik schrijf het af en toe van me af. Zet ik alle problemen die ik sinds dag één bij Feyenoord heb meegemaakt voor mezelf op papier. Ha, ik heb nu een A4-tje vol ellende."
"Nick kan natuurlijk goed voetballen, maar die domme kaarten en dat energieverslindende gedrag moeten eruit. Voor Buijs geldt op dat laatste vlak hetzelfde", aldus Koeman.
Blijft inderdaad heel apart dat die actie van Huntelaar nog steeds door de tuchtcommissie van de knvb onopgemerkt is gebleven...quote:Op maandag 6 november 2006 18:42 schreef jorienvdherik het volgende:
knvb maffia
tegen ajax niks doen met die elleboog van stuntelaar![]()
Blijf het toch gek vinden, dat de man die vroeger bij elke voorzet eerst zn haar goed deed, nu een enorme kale plek heb!quote:Op maandag 6 november 2006 19:43 schreef Cart_man het volgende:
Taument was overigens ook bij DHZ gisteren.
Welke?quote:Op maandag 6 november 2006 18:42 schreef jorienvdherik het volgende:
knvb maffia
tegen ajax niks doen met die elleboog van stuntelaar![]()
Voor jou en mij misschien.quote:Op maandag 6 november 2006 22:29 schreef Erasmusch het volgende:
Logisch toch?
quote:Op maandag 6 november 2006 22:20 schreef Keltie het volgende:
Diego Biseswar (18), speelde in de jeugd bij Ajax, staat nu onder contract bij Feyenoord en is verhuurd aan Heracles.
Meteen na de wedstrijd stapt hij in de auto op weg naar Amsterdam, waar zijn ouders wonen. ‘Maar ik voel me meer Feyenoorder dan Ajacied. Ik heb geen contact met spelers van het eerste elftal. Ajax viel mij een beetje tegen, meestal is hun positiespel heel snel, maar dat was nu niet zo.’ Na de wedstrijd laat hij zich niet zien, hij heeft geen behoefte aan Ajacieden. Keert hij in zijn dromen terug naar Ajax? ‘Liever niet, ik wil naar Feyenoord.’
is die jongen nou echt zo domquote:Danko Lazovic heeft zich verontschuldigd tegenover het Feyenoord Legioen. In een interview op Tv Rijnmond zegt hij: "Het is normaal dat de supporters boos zijn na een doelpunt, dat zijn de Feyenoord supporters altijd als je tegen Feyenoord scoort. Het enige dat ik nog moet zeggen is sorry voor de supporters. Voor hen is het belangrijk dat Feyenoord gewonnen heeft."
Bij Vitesse speelt Danko Lazovic goed: "Het is belangrijk voor mij dat ik speel, ik ben proffesional en moet spelen, dat is voetbal. De trainer heeft vertrouwen in me", aldus Danko Lazovic op Tv Rijnmond.
Een niveau lager? Met alle respect hoor maar Feyenoord is ook maar een subtopper op het moment met het materiaal wat ze hebben lopen, en ze hadden Lazovic best een kans kunnen, die kostte niks en Giros ¤ 3 miljoen en een fors salaris.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:28 schreef Maikalo het volgende:
Ik vind het nog steeds zo kort door de bocht om te zeggen dat het stom was om lazovic of leonardo te laten gaan. Met alle respect, maar ze spelen nu echt een niveau lager dan dat ze bij feyenoord deden. Ik moet het nog maar zien als ze bijvoorbeeld nog eens een transfer naar het buitenland verdienen. Zou wel eens een soort Kezman-achtig gebeuren kunnen zijn.
Dat vind ik ook belachelijk. Ik heb het nu niet over het beleid, maar het feit dat deze spelers denk ik niet aan de bak komen als ze een niveau hoger of in het buitenland gaan spelen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:56 schreef Luni het volgende:
[..]
Een niveau lager? Met alle respect hoor maar Feyenoord is ook maar een subtopper op het moment met het materiaal wat ze hebben lopen, en ze hadden Lazovic best een kans kunnen, die kostte niks en Giros ¤ 3 miljoen en een fors salaris.
Dat is toch helemaal niet van toepassing?quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:02 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook belachelijk. Ik heb het nu niet over het beleid, maar het feit dat deze spelers denk ik niet aan de bak komen als ze een niveau hoger of in het buitenland gaan spelen.
nee, alleen als ze daar weggaan. Ik vind het nog altijd overschatte spelers.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:04 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet van toepassing?
Maar in de situatie waarin Feyenoord zich nu bevind zeer bruikbare spelers.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:07 schreef Maikalo het volgende:
[..]
nee, alleen als ze daar weggaan. Ik vind het nog altijd overschatte spelers.
Voor de breedte ja. In deze situatie is het ronduit stom dat ze Lazovic hebben verkocht. Het is ook niet al te slim geweest om Biseswar te verhuren. Misschien wel voor de ontwikkeling van die jongen, maar op het moment zou hij ook al voor genoeg dreging voorin kunnen zorgen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:10 schreef Luni het volgende:
[..]
Maar in de situatie waarin Feyenoord zich nu bevind zeer bruikbare spelers.
???????quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:28 schreef Maikalo het volgende:
I, maar ze spelen nu echt een niveau lager dan dat ze bij feyenoord deden.
Leonardo misschien voor de breedte, maar Lazovic zou nu gewoon basisspeler zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:13 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Voor de breedte ja. In deze situatie is het ronduit stom dat ze Lazovic hebben verkocht. Het is ook niet al te slim geweest om Biseswar te verhuren. Misschien wel voor de ontwikkeling van die jongen, maar op het moment zou hij ook al voor genoeg dreging voorin kunnen zorgen.
Ik ben nog niet zo overtuigd van z'n talent, maar hij is zeker niks minder dan Tiendalliquote:Op dinsdag 7 november 2006 09:27 schreef twi het volgende:
Hetgeen wat ik als Ajacied nog steeds het meest onbegrijpelijke vind is dat Zuiverloon is verkocht aan Heerenveen. Ik hou niet bij hoe hij op het moment speelt, maar hij is toch een van de grotere talenten in Nederland. Hoe kun je die jongen dan zo makkelijk laten gaan, als hij interview na interview zegt dat het zijn droom is zich te bewijzen in het eerste van Feyenoord?
Zuiverloon wilde bij ons niet op een bepaalde positie acteren (RB), maar op het middenveld.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:27 schreef twi het volgende:
Hetgeen wat ik als Ajacied nog steeds het meest onbegrijpelijke vind is dat Zuiverloon is verkocht aan Heerenveen. Ik hou niet bij hoe hij op het moment speelt, maar hij is toch een van de grotere talenten in Nederland. Hoe kun je die jongen dan zo makkelijk laten gaan, als hij interview na interview zegt dat het zijn droom is zich te bewijzen in het eerste van Feyenoord?
Heeft het in een interview aangegeven.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:37 schreef twi het volgende:
Het lijkt me echt sterk dat hij nu zonder mokken in Heerenveen RB speelt, en hij dat bij Feyenoord niet zou willen. Vind je dat ook niet vreemd, dat Verbeek dat blijkbaar wel van 'm gedaan krijgt en Koeman niet?
Maargoed, misschien heb je inderdaad gelijk en is 'ie net zo verstrooid als De Jong bij ons was. Die begon ook te mokken dat 'ie te weinig op z'n positie speelde, terwijl hij driekwart van de wedstrijd een basisplaats had op rechtshalf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |