fs180quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat probeer je daar in vredesnaam te doen eigenlijk
vind k wel ruig dat je dat kan zien op die gare fotoquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:50 schreef Basje_B het volgende:
[..]
fs180
haha ja wist ik wel natuurlijk. gewon mooi hoe geconcentreerd je bezig bent
die binding krijg je zo nieuwe voor. Is burton toch?
zie je toch.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:51 schreef Rnej het volgende:
[..]
vind k wel ruig dat je dat kan zien op die gare foto
en jah, krijg wel nieuw.. maar damn
je voelt je niet tof als je ineens een binding zonder board aan je voeten hebt zitten....![]()
jah, maar een frontside bocht met je voorste voet los is toch wat minder... tof.... ik ging gelukkig niet erg hard of vreemd op mn bek maar ik snapte er echt effe niets meer vanquote:
quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:14 schreef sander89 het volgende:
Ooh als iemand nog een goedkoop board zoekt met binding staat voor 149 euro bij de Lidl te koop![]()
nah man, dat boardje is ook gewoon vet goed!quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:29 schreef Basje_B het volgende:
[afbeelding]
Kantenslijpset
Professionele set voor ski’s of snowboard
Set bestaat uit een kantenslijper, 3 vijlen (verschillende korrelgroottes), wetsteentje en een bindinghouder
In handige opbergtas
19,99*
Deze is helemaal zo gek nog niet
Ik denk dat jij hem op de eerste rail zou brekenquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
nah man, dat boardje is ook gewoon vet goed!
(denk serieus dat het voor het geld misschien nog wel okay is, voor een eerste wintersport... . maar daarna... ? :S)
ik gok dat ik zeker de helft van de snowboards nu op de markt zo in 2en kan hakken door een boardslide te proberenquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:41 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hem op de eerste rail zou breken![]()
mijn binding brak ook spontaan af... en dat was 1100 euro aan spul....quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:42 schreef Komakie het volgende:
Board ligt na 3 afdalingen in stukken, of je binding breekt spontaan af ofzo.
Met die kantenslijpset verkloot je waarschijnlijk je hele kanten.
1 goede vijl kost al 20 euro. Laat staan dat je er een heel setje van kunt kopen...
Het kan zijn dat er iets vreemds met je binding gebeurd is ofzo. Daarnaast heb jij je binding gebroken op het meest zwakke onderdeel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:43 schreef Rnej het volgende:
[..]
mijn binding brak ook spontaan af... en dat was 1100 euro aan spul....
prijs zegt dus niet alles
Gevaarlijke discussie altijd, al laten we ons hier niet echt meer verleiden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:55 schreef SHE het volgende:
JA! newbie binding vraag
kan iemand mij de voor/nadelen vertellen tussen de flow/step-in/klik bindingen?
( wat is het fijnst voor beginners? )
Ze doen hetzelfde werk en ze doen dat even goed.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:21 schreef SHE het volgende:
ok, flow of straps dus. Wat zijn de voordelen ertussen?
Heeft dit met draaien ofzo te maken? en welke moet ik dan hebben om tof te doen?![]()
lees: heel tof te vallen.
Flow heeft al sinds ze er zijn daar 'gespen' die je kunt verstellen. Het idee echter is dat je dat elke dag goed instelt en de rest van de dag de achterinstap gebruikt. Die Flow NXT modellen hebben nu inderdaad een systeem dat nog meer op straps lijkt, maar die heb ik nog niet gereden. Ik denk dat voor elke afdaling je binding verstellen Straps beter blijven, maar ervaring zal dat uitwijzen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:17 schreef Basje_B het volgende:
Burton Cartels zijn de meest verkochte bindingen. Maar staar je niet blind op Burton. Er zijn veeeeel meer goede merken.
Bij soorten die forumgek noemde heb je standaard een capstrap systeem. Ik vind het ideaal. Doe je over de neus van je schoen en als eerste vast zodat je strakker in je binding gedrukt.
Ik zag trouwens laatst Flows met ratels XL. Combi van best of 2 worlds?
Die ratels waren meer om strak op je schoen af te stellen ipv die druk dingen (wat nu is geloof ik)quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:22 schreef XL het volgende:
[..]
Flow heeft al sinds ze er zijn daar 'gespen' die je kunt verstellen. Het idee echter is dat je dat elke dag goed instelt en de rest van de dag de achterinstap gebruikt. Die Flow NXT modellen hebben nu inderdaad een systeem dat nog meer op straps lijkt, maar die heb ik nog niet gereden. Ik denk dat voor elke afdaling je binding verstellen Straps beter blijven, maar ervaring zal dat uitwijzen.
Die gespen van mij ratelen op dezelfde manierquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:42 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Die ratels waren meer om strak op je schoen af te stellen ipv die druk dingen (wat nu is geloof ik)
oke legt beetje moeilijk uit.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:54 schreef XL het volgende:
[..]
Die gespen van mij ratelen op dezelfde manier![]()
Dat kan ook alleen het enige voordeel zijn want verder vind ik het een stom systeem (K2 heeft het geloof ik in een binding)quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:32 schreef ForumGek het volgende:
Trouwens, er zijn ook combinatie bindings, waarbij de highback naar achteren kan , en je dus wel de straps hebt, en de makkelijke aan/uit combinatie. Maar ik zie hier alleen niet het voordeel van ten opzichte van Flows, misschien dat ze iets lichter zullen zijn maar meer ook niet.
t was zeker weten een produktiefoutquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het kan zijn dat er iets vreemds met je binding gebeurd is ofzo. Daarnaast heb jij je binding gebroken op het meest zwakke onderdeel.
Zo'n setje vijlen gaat je kant gewoon meer stuk van dan dat hij er mooi van wordt, zeker weten.
Je baseplate is het sterkste, niet je disk....quote:Op woensdag 15 november 2006 00:39 schreef Rnej het volgende:
[..]
t was zeker weten een produktiefout
en de disc is het onderdeel dat t meeste kan hebben en die is doormidden ....
denk dat ik in kaprun wel wat voorwerk heb gedaan (lees: haarscheurtjes heb doen ontstaan)
Yep K2 heeft die inderdaad. Heb hem niet getest maar het lijkt me als je je instrapt en je gaat er via je highbak uit dat je nooit makkelijk er weer precies zelfde inkomt.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat kan ook alleen het enige voordeel zijn want verder vind ik het een stom systeem (K2 heeft het geloof ik in een binding)
Doordat de highback kan bewegen is hij minder stijf maar je hebt wel straps. Die je dus maar 1 keer hoeft goed te zetten want verder ga je in en uit je binding met het openklappen van de highback.
Tenzij het echt veel lichter (en goedkoper) is kun je dan net zo goed flows kopen.
het lineare traagheidsmoment over de doorsnede van je disc is echt veeele male groter dan die op het smalste stuk van je baseplate...quote:Op woensdag 15 november 2006 00:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je baseplate is het sterkste, niet je disk....
Die dingen zijn dus oprecht kut, alleen al door het gebrek aan hi-back zou je ze niet eens binding mogen noemen.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:50 schreef Gstyles het volgende:
Ik snowboard al jaren met klikbindingen (EMERY SIS) zie plaatje:
[afbeelding]
en ik moet zeggen SHE dat ze me geheel niet tegen vallen. daarbij komt wel dat de rest van de binding als het ware in je schoen verwerkt is.. Ok het is wel eens lastig als jeje klik niet inkomt omdat er ijs tussen zit, maar dat is meer een uitzondering.. Ik vind het ook wel lekker om bovenaan de berg die dingen in pakweg 3 seconden vast te klikken en daarbij gewoon te kunnen blijven staan. Ik ben al beneden als de rest eindelijk klaar is om te gaan starten.... het heeft dus zo z'n voordeel. Echter, die bindingen waarbij je die strap over de neus van je schoen doet zullen ook wel degelijk snel zijn en goed werken.. Maar om erbij te zweren dat klikbindingen ruk zijn lijkt mij niet reeel!
jij bedoeld de steun tegen je hielen en dergelijke? Zoals ik al zei die zitten in de schoen verwerkt, compleet dus!quote:Op woensdag 15 november 2006 10:52 schreef XL het volgende:
[..]
Die dingen zijn dus oprecht kut, alleen al door het gebrek aan hi-back zou je ze niet eens binding mogen noemen.
ik heb op die dingen gereden (Redelijk veel nog, zelfs)quote:Op woensdag 15 november 2006 10:54 schreef Gstyles het volgende:
[..]
jij bedoeld de steun tegen je hielen en dergelijke? Zoals ik al zei die zitten in de schoen verwerkt, compleet dus!
oke das jouw ervaring, maar waarom vindt je ze dan kut? ik heb er tot nog toe goede ervaring mee!quote:Op woensdag 15 november 2006 10:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik heb op die dingen gereden (Redelijk veel nog, zelfs)
en geloof mij maar als ik zeg dat ze goed kut zijn
Surprise, Surprise... Dat heeft niet eens half het effect van een echte hiback.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:54 schreef Gstyles het volgende:
[..]
jij bedoeld de steun tegen je hielen en dergelijke? Zoals ik al zei die zitten in de schoen verwerkt, compleet dus!
nee..quote:Op woensdag 15 november 2006 11:02 schreef XL het volgende:
[..]
Surprise, Surprise... Dat heeft niet eens half het effect van een echte hiback.
Om ze nog eens verder de grond in te praten; vaak zie je beginnersklasje met dat soort spul, die klungelen dan vrolijk van de berg af en plots trekt er eentje zijn voet los. Het klik-ding had niet zo nadrukkelijk klik gezegd, maar leek toch echt vast te zitten. Levensgevaarlijk speelgoed.
hmhm, en kleine koters krijgen die dingen niet zo goed vast...quote:Op woensdag 15 november 2006 11:02 schreef XL het volgende:
[..]
Surprise, Surprise... Dat heeft niet eens half het effect van een echte hiback.
Om ze nog eens verder de grond in te praten; vaak zie je beginnersklasje met dat soort spul, die klungelen dan vrolijk van de berg af en plots trekt er eentje zijn voet los. Het klik-ding had niet zo nadrukkelijk klik gezegd, maar leek toch echt vast te zitten. Levensgevaarlijk speelgoed.
Zo gaat het dus echt. Toen ik jong was waren die systemen hartstikke gebruikelijk. Heb dus regelmatig in dat soort beginnersklasjes gezeten en me met mijn eigen ogen kunnen verbazen. Het is ook niet voor niks dat je de systemen bijna niet meer ziet.quote:
nogmaals, ik board er nog een paar jaartjes op en ga me dan verdiepen in bindingen met hi-backsquote:Op woensdag 15 november 2006 11:11 schreef XL het volgende:
[..]
Zo gaat het dus echt. Toen ik jong was waren die systemen hartstikke gebruikelijk. Heb dus regelmatig in dat soort beginnersklasjes gezeten en me met mijn eigen ogen kunnen verbazen. Het is ook niet voor niks dat je de systemen bijna niet meer ziet.
als jij nog vooruitgang in je techniek boekt op zulke bagger vind ik t netjes...quote:Op woensdag 15 november 2006 11:13 schreef Gstyles het volgende:
[..]
nogmaals, ik board er nog een paar jaartjes op en ga me dan verdiepen in bindingen met hi-backs
Ben er inmiddels al 5 jaar zoet mee en geen problemen (serieus!).. mja er zal vast een verschil zijn in de bindingen dat geloof ik wel, maar ik heb dus zoals ik al zei nog steeds geen negatieve ervaring met klik..quote:Op woensdag 15 november 2006 11:19 schreef Rnej het volgende:
[..]
als jij nog vooruitgang in je techniek boekt op zulke bagger vind ik t netjes...
ik heb een halfjaar op beginnersbindingen gestaan en toen echt cartels gekocht... (ok, mijn gewicht speelt misschien wel een grote rol... maargoed... beginnersbindingen zijn over t algemeen voor 2 a 3 wintersporten goed.. en dan ga je toch echt naar beter spul..... )
ik vind t best hoor, maar ik zou zeggen, stap eens op een plank met straps (of met flow, zelfs dan merk je al verschilquote:Op woensdag 15 november 2006 11:23 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Ben er inmiddels al 5 jaar zoet mee en geen problemen (serieus!).. mja er zal vast een verschil zijn in de bindingen dat geloof ik wel, maar ik heb dus zoals ik al zei nog steeds geen negatieve ervaring met klik..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |