abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 november 2006 @ 10:46:45 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43253834
quote:
Ferdi E. woont in luxe

door Jan Colijn en Martijn Koolhoven
RUURLO - Onder bewoners van het dorpje Ruurlo in de Achterhoek is grote beroering ontstaan nu enkele inwoners de moordenaar van Ahold-topman Gerrit Jan Heijn, Ferdi E., hebben herkend als de nieuwe bewoner van een riante woonboerderij aan de rand van het dorp.

Het pand is deels betaald met de 350.000 euro aan wao-uitkering die E. in 2001 kreeg toegewezen voor de periode dat hij in de gevangenis verbleef.

Andere naam
Ferdi E. (64) blijkt een andere voornaam te hebben aangenomen en hij heeft samen met zijn vrouw voor 425.000 euro een woning in het dorp gekocht. Uit de koopakte van het pand, opgemaakt door notaris mr. Haitse Kraayenhof in Borculo, blijkt dat Ferdi ook met zijn andere naam (Paul) in zijn paspoort staat. Hij heeft ook nog een hypotheek van 200.000 euro bij de Rabobank genomen.

De toen nog in Landsmeer woonachtige, langdurig werkloze E. ontvoerde in 1987 Ahold-topman Gerrit Jan Heijn. Hoewel Ferdi zijn slachtoffer reeds dertien uur later in een bosperceel in Renkum doodschoot, deed hij net of het slachtoffer nog leefde en hield hij de familie Heijn maandenlang aan het lijntje om losgeld te bemachtigen. Om aan te tonen dat Gerrit Jan nog springlevend was, stuurde Ferdi zelfs een pink naar de wanhopige familie. Voordat bekend werd wie hij was, ging hij mee met een busreisje voor 60-plussers van de plaatselijke buurtvereniging.

Bron: Telegraaf
Zou onze vriend Volkert ook 350.000 euro meekrijgen als hij over 7 jaar vrijkomt ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Redactie Frontpage zondag 5 november 2006 @ 10:47:41 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43253851
Hij heeft zn straf uitgegezeten, dus ik zie het probleem niet. Als we mensen geen tweede kans gunnen kunnen we ze net zo goed meteen afschieten.
  zondag 5 november 2006 @ 10:52:39 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43253937
quote:
Op zondag 5 november 2006 10:47 schreef SunChaser het volgende:
Hij heeft zn straf uitgegezeten, dus ik zie het probleem niet. Als we mensen geen tweede kans gunnen kunnen we ze net zo goed meteen afschieten.
Dat afschieten ben ik inderdaad ook voorstander van, maar dat is een andere discussie.

Ik vind het vreemd dat een langdurig werkloze die uit de gevangenis komt 350.000 euro krijgt. Er zijn genoeg mensen die zich de pleuris werken en dat niet krijgen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 5 november 2006 @ 10:57:31 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43254014
En maar bezuinigen op weet ik veel wat voor een sociale zekerheden. Maar een dikke vette crimineel krijgt zomaar bakken met geld
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43254064
quote:
Op zondag 5 november 2006 10:52 schreef SeLang het volgende:

Ik vind het vreemd dat een langdurig werkloze die uit de gevangenis komt 350.000 euro krijgt. Er zijn genoeg mensen die zich de pleuris werken en dat niet krijgen.
Inderdaad en verder weet ik niet beter dan dat je uitkering wordt stopgezet als je vast zit, daar je op dat moment op kosten van de staat leeft en dus niet in je eigen onderhoud hoeft te voorzien. Zou een werkgever ook door moeten betalen als je de cel in moet??
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  zondag 5 november 2006 @ 11:02:15 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43254088
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:00 schreef Diesz het volgende:

[..]

Inderdaad en verder weet ik niet beter dan dat je uitkering wordt stopgezet als je vast zit, daar je op dat moment op kosten van de staat leeft en dus niet in je eigen onderhoud hoeft te voorzien. Zou een werkgever ook door moeten betalen als je de cel in moet??
WAO uitkeringen stoppen niet, omdat je met een WAO-uitkering ook in de gevangenis niet kunt werken. Bovendien is een WAO uitkering een verzekering waarvoor je betaald hebt.

Bijstand stopt, WW bijvoorbeeld, gaat gewoon door, of wordt bevroren tot je eruit komt en gaat dan verder.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_43254099
quote:
Op zondag 5 november 2006 10:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zou onze vriend Volkert ook 350.000 euro meekrijgen als hij over 7 jaar vrijkomt ?
Nee, want inmiddels is het onmogelijk om WAO te ontvangen in de cel. En Volkert is in tegenstelling tot Ferdi E. helemaal geen WAO'er.
pi_43254124
hoe moet de crimineel na de gevangenisstraf weer leven.
krijg geen uitkering dan op straat wonen en weer misdaad begaan omdat ie niets te heb verliezen.
beter hem stukje geld en baan geven en zorgen dat hij/ zij niet weer in fout gaan.

anders kunnen we net goed gevangenis afschaffen en elke crimineel doodschieten.. ook van een dief ofzo
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 5 november 2006 @ 11:08:53 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43254183
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
hoe moet de crimineel na de gevangenisstraf weer leven.
krijg geen uitkering dan op straat wonen en weer misdaad begaan omdat ie niets te heb verliezen.
beter hem stukje geld en baan geven en zorgen dat hij/ zij niet weer in fout gaan.

anders kunnen we net goed gevangenis afschaffen en elke crimineel doodschieten.. ook van een dief ofzo
Dat laatste was in het geval van Paul E. misschien niet zo gek geweest..

Maar iemand 350000 toestoppen is natuurlijk wat anders dan iedere maand een bijstandsuitkering overmaken (Maar zoals al gezegd wordt de WAO beschouwd als verzekering en niet als uitkering; en is de regelgeving intussen aangepast)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 5 november 2006 @ 11:14:14 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43254253
quote:
Op zondag 5 november 2006 10:57 schreef -skippybal- het volgende:
En maar bezuinigen op weet ik veel wat voor een sociale zekerheden. Maar een dikke vette crimineel krijgt zomaar bakken met geld
Idd ze hadden hem gewoon kost en inwoning moeten laten betalen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 5 november 2006 @ 11:15:37 #11
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_43254269
die gast kreeg gewoon meer dan 4000 euro per maand....
dat verdien ik geneens
pi_43254274
quote:
Op zondag 5 november 2006 10:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat afschieten ben ik inderdaad ook voorstander van, maar dat is een andere discussie.

De utopie zou zijn dat ze dit geld onvrijwillig doneren aan de mensen die ze hebben benadeeld, of dat het gewoon naar een goed doel gaat. Ik vind ook dat je op een bepaald moment je recht op zo'n inkomen hebt verspeeld, en dat het dan aan de staat (of zelfs aan de slachtoffers) is waar dat bedrag heen gaat.

Afgeschoten wordt hij misschien toch nog wel, aangezien nu iedereen te weten kan komen waar hij woont.
some things you lose, and some things you just give away
  zondag 5 november 2006 @ 11:17:52 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_43254314
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:15 schreef Ms.Poes het volgende:

[..]

Afgeschoten wordt hij misschien toch nog wel, aangezien nu iedereen te weten kan komen waar hij woont.
Ja, laat het maar aan de Telegraaf over om mensen te verraden. Daar hebben ze een aardige geschiedenis in opgebouwd, met als triest dieptepunt de periode 40-45.
  zondag 5 november 2006 @ 11:18:57 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43254325
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, laat het maar aan de Telegraaf over om mensen te verraden. Daar hebben ze een aardige geschiedenis in opgebouwd, met als triest dieptepunt de periode 40-45.
-5 voorspelbaar

Ferdi E. is trouwens NSB nakomeling, maar dat terzijde...
pi_43254476
In de gevangenis wao opstrijken en daarna gewoon aan de slag als bouwvakker, lijkt me dat er onterecht is uitgekeerd...
pi_43254511
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

WAO uitkeringen stoppen niet, omdat je met een WAO-uitkering ook in de gevangenis niet kunt werken. Bovendien is een WAO uitkering een verzekering waarvoor je betaald hebt.

Bijstand stopt, WW bijvoorbeeld, gaat gewoon door, of wordt bevroren tot je eruit komt en gaat dan verder.
Tegenwoordig krijg je geen WAO meer of welke uitkering dan ook in de gevangenis.
In de tijd dat Ferdi achter de tralies ging was dat nog niet zo, vanuit de sociale gedachte dat die mensen anders geen inkomen meer hadden en na hun straf aan de grond zouden zitten.
Nu is dat afgeschaft en krijgen ze hooguit een paar kwartjes voor het monteren van wasknijpers.
  Redactie Frontpage zondag 5 november 2006 @ 11:29:48 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43254514
Er is een amerikaanse film gemaakt trouwens over de ontvoering, met Willem Dafoe als Ferdi E.
http://www.imdb.com/title/tt0331952/

pi_43254536
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:15 schreef Bill_E het volgende:
die gast kreeg gewoon meer dan 4000 euro per maand....
dat verdien ik geneens
Moet je ook ingenieur worden en overspannen raken.
pi_43254614
Voor de mensen die niet verder lezen dan de voorpagina van de Telegraaf: Het opbouwen en WAO is inmiddels niet meer mogelijk en justitie overweegt hetzelfde met AOW.
  zondag 5 november 2006 @ 11:41:23 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43254733
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:35 schreef Youssef het volgende:
Voor de mensen die niet verder lezen dan de voorpagina van de Telegraaf: Het opbouwen en WAO is inmiddels niet meer mogelijk en justitie overweegt hetzelfde met AOW.
Dat weten we nu wel.
Denk nog maar eens aan Ferdi E. als er weer zo'n SP propaganda actie is voor een even oude, wel brave, bejaarde die maar 1 keer per week een schone luier krijgt in Zon en Rust.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 05-11-2006 11:47:40 ]
pi_43254808
Jullie vergeten dat WAO geen uitkering is, maar in principe een verzekering, als je in de gevangenis zit, en je betaalt je premie netjes voor brandverzekering, krijg je ook gewoon uitbetaalt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 5 november 2006 @ 11:46:03 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_43254838
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:44 schreef raptorix het volgende:
Jullie vergeten dat WAO geen uitkering is, maar in principe een verzekering, als je in de gevangenis zit, en je betaalt je premie netjes voor brandverzekering, krijg je ook gewoon uitbetaalt.
Als je het topic had gelezen had je gezien dat dat al minimaal 2 keer gezegd is.
pi_43254859
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je het topic had gelezen had je gezien dat dat al minimaal 2 keer gezegd is.
Is nog vroeg
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 5 november 2006 @ 11:53:35 #24
144746 x302
Een happer in therapie
pi_43254994
anders gaan stemmen Nederland !
moordenaars horen in het gevang VOOR ALTIJD
htttp://word-list.com
  zondag 5 november 2006 @ 11:54:20 #25
66444 Lord_Vetinari
pi_43255010
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:53 schreef x302 het volgende:
anders gaan stemmen Nederland !
Waarom? Dit soort zaken kan al niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')