Alex staat al weken achter elkaar in de basis, wat wil hij nu nog meer?quote:Op zondag 12 november 2006 15:53 schreef methodmich het volgende:
Hmm, Sjoerd na 62 minuten ingevallen voor Alex. Hebben ze ook allebei de derby een keer meegemaakt. In ieder geval hoorde ik van mensen die geweest waren en die ze gesproken hadden, dat ze verre van tevreden zijn bij IJsselmeervogels. Sjoerd zinspeelde zelfs al een beetje op een terugkeer.
O.a. het reizen staat ze tegen.quote:Op zondag 12 november 2006 16:21 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Alex staat al weken achter elkaar in de basis, wat wil hij nu nog meer?
Vorig jaar waren ze vooral een counterploeg. Maar scheelt misschien per opponent.quote:Op zondag 12 november 2006 18:12 schreef HPayne het volgende:
Geinoord is een redelijk aanvallende ploeg met goede aanvallers o.a. Daniel Kops.
Geen idee nog waar het is maar ik denk dat ik er wel heen ga.quote:Op maandag 13 november 2006 19:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vorig jaar waren ze vooral een counterploeg. Maar scheelt misschien per opponent.
Ik hoop dat ik het nog kan terugvindenquote:Op maandag 13 november 2006 19:49 schreef methodmich het volgende:
Nou, ga dan vooral voor de reclameborden van MVM Betonstaal staan. Dat vinden ze daar niet leuk. Zie deel 1 voor het hele verhaal.
quote:KNVB blundert met programma amateurvoetbal
ZEIST - De KNVB heeft een blunder gemaakt in het amateurvoetbalprogramma.
Komende zaterdag is er voor zowel IJsselmeervogels als Spakenburg een uitwedstrijd gepland. Dat betekent automatisch dat de buurclubs in het tweede deel van de competitie een keer tegelijkertijd thuis spelen.
Spakenburg heeft de KNVB al in augustus gewezen op de fout. De voetbalbond wilde de fout echter niet rechtzetten.
Hoelang?quote:Op donderdag 16 november 2006 01:21 schreef F1Bas het volgende:
Kevin de Winter schijnt er voorlopig uit te liggen met trombose.
Je hebt gelijk, op een of andere manier zeg ik altijd 'de' erbij.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:47 schreef methodmich het volgende:
F1Bas, je moet dat "de" toch eens weg gaan laten hoor, die jongens zitten er nu al een paar maanden.
Heeft Dogan het weer? Is het weer op dezelfde plek als vorig jaar?quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:19 schreef F1Bas het volgende:
Helaas niet geweest maar 0-4 winnen met 10 man is top. Rode kaart van Tosch in de eerste helft. Toen stond het wel 0-2. Corneille weer een spierscheuringGoals van Jeffrey Winter(who else?), Dennis van der Steen en 2x Sjoerd de Waal.
quote:Geinoord -IJsselmeervogels 0-4 (0-2)
Zaterdag 18 november 2006
IJsselmeervogels boekte in Nieuwegein tegen Geinoord een makkelijke 4-0 overwinning . Ondanks het feit dat de koploper een uur lang met een man minder speelden, nadat Pierre Tosch tegen een rode kaart opliep toen hij een doorgebroken speler had neergehaald, kwam de voorsprong nauwelijks in gevaar.
Trainer Cees Lok kon door blessures niet beschikken over Kevin Winter (kuit), Alexander de Jong (lies), André Kemper (armblessure) en doelman Paul Verboom. Hun plaatsen werden ingenomen door Dogan Corneille, Dennis Knüppe ( die op zijn favoriete stek achter de spitsen begon) Sjoerd van de Waal en Erwin Schouten, die als linkeraanvaller startte. De vele omzettingen hadden weinig effect op het aanvallende spel dat IJsselmeervogels speelt.
Het contrast was enorm voor de IJsselmeervogels-spelers. Afgelopen zaterdag nog spelend voor ruim 8000 waanzinnig fanatieke supporters en vandaag je kunsten vertonen onder een grauwe koude novemberdeken aan een schare toeschouwers die gelukkig wel meest ‘rood' getint waren. Niettemin had het team de knop al snel deze week omgedraaid en de professionele blik op Geinoord gericht. Een Geinoord dat vast en zeker tot op het bot gemotiveerd zou zijn en juist tegen IJsselmeervogels haar beste kant wilde laten zien. Helaas voor de Nieuwegeiners kwam daar weinig van terecht. IJsselmeervogels startte voortvarend en legde Geinoord vanaf het begin haal wil op. De eerste mogelijkheid was niettemin voor de thuisclub. Een schot van 25 meter van aanvoerder Michiel van der Valk werd door doelman Mirco Bovo fraai uit de rechterbenedenhoek geplukt.
Na ruim een kwartier was het IJsselmeervogels dat op voorsprong kwam. Een vloeiende aanval met een prima combinatie tussen Sjoerd van der Waal en Erwin Schouten deed de bal bij Dennis van der Steen belanden. Zijn steekbal was precies op maat voor de inlopende Jeffrey Winter die met een bekeken schuiver doelman Jeffrey Vink kansloos liet. De spits, waarover deze week een bekende amateur-trainer in de media doodleuk vermelde dat hij weinig brengt, scoorde alweer zijn dertiende treffer. Twee minuten later had Erwin Schouten de score kunnen verdubbelen, maar miste op een haar na.
Geinoord bleef echter driegend via de lange bal en had daar in de 21 e minuut bijna succes mee. De behendige aanvaller Daniël Kops schoot vanuit het niets op de paal. IJsselmeervogels was gewaarschuwd. Toch was het de koploper die de score verdubbelde. Dogan Corneille bemoeide zich met een aanval en bracht de bal na een combinatie met Dennis van der Steen hoog voor in de ‘zestien'. De voorzet belande in de lucht precies voor de voeten van Sjoerd van der Waal die het leer snoeihard vanuit stand in de touwen joeg.
De thuisclub gaf zich echter nog niet gewonnen en was even later dicht bij de aansluitingstreffer. Een inzet van Dennis Groenendijk ging van dichtbij hoog over. Twee minuten later was Geinoord opnieuw gevaarlijk en moest Pierre Tosch een overtreding maken om Daniël Kops de doorgang tot doelman Bovo de beletten. De scheidsrechter zag in de struikelpartij van beide spelers rood voor Tosch en gaf Geinoord een vrije trap net buiten het strafschopgebied, die niets opleverde. De tien van IJsselmeervogels, waarin Dogan Corneille de opengevallen plek in het centrum van de verdediging had overgenomen, werden drie minuten later tekort gedaan toen Jeffrey Winter als doorgebroken speler doodleuk een vrije trap kreeg zonder ook maar een kaart voor zijn tegenstander. Ook trainer Cees Lok kende tegenslag toen bleek dat Dogan Corneille door een blessure niet meer verder kon. Luc Joordens was zijn vervanger in het centrum van de verdediging. De verdediger kon terugzien op een prima wedstrijd.
In de slotfase van de enerverende eerste helft mikte Sjoerd van der Waal een vrije trap bijna in het doel en kwam Nieuwegeiner Dennis Groenendijk met geel goed weg nadat hij Dennis van der Steen onderuit had geschoffeld.
In de tweede helft was het kijkspel een stuk minder aantrekkelijk. IJsselmeervogels wilde ten koste van alles de nul handhaven en Geinoord viel wel aan maar kwam niet echt tot uitgespeelde kansen. Schoten vanuit de tweede lijn waren lekkere vangballen voor doelman Mirco Bovo, die opnieuw een prima wedstrijd keepte. Op het middelveld werkte Dennis Knüppe keihard en was ook vocaal de leider. Voorin rende Sjoerd van der Waal zich het snot voor de neus en ook Dennis van der Steen was niet te beroerd een metertje meer of minder af te leggen. De driegende counter van IJsselmeervogels bleef daarmee altijd op de loer liggen.
Na ruim een uur spelen was het dan ook IJsselmeervogels dat scoorde. Een lichte overtreding op Sjoerd van der Waal werd bestraft met een penalty die door Dennis van der Steen werd benut. Trainer Gerrit Plomp van Geinoord bracht even later zijn derde en laatste wissel binnen de lijnen en zag ook dat zijn team vandaag een maatje te klein was voor een IJsselmeervogels in deze vorm. Ondanks de man minder situatie bleven de Spakenburgers moeiteloos op de been. Dat daar soms een dosis geluk bij nodig is bewees een schot van Dennis Groenendijk dat boven Mirco Bovo op de lat uiteen spatte.
In de slotfase werd de moegestreden Jeffrey Winter vervangen door Tommy Gesgarz en was het opnieuw IJsselmeervogels dat vanuit een dodelijke counter scoorden. De grootste verdienste was hierin voor Dennis Knüppe die al kappend en scharend de inlopende Sjoerd van der Waal op maat bediende en met een schuiver zag scoren. Even later floot scheidsrechter Heins voor het einde en kon IJsselmeervogels de vijfde overwinning oprij bijschrijven.
Scheidsrechter: D.E. Heins
Assistent-scheidsrechters: Ouwens en Offers
Toeschouwers: 1100
Scoreverloop:
17' 0-1 Jeffrey Winter
24' 0-2 Sjoerd van der Waal
63 0-3 Dennis van der Steen (Pen.)
90' 0-4 Sjoerd van der Waal
Opstelling IJsselmeervogels: Mirco Bovo, Jan Pieter Hartog , Pierre Tosch , Jeroen Rijsdijk , Henri de Graaf, Dogan Corneille (35. Luc Joordens), Dennis van der Steen , Erwin Schouten , Jeffrey Winter (83. Tommy Gesgarz ), Dennis Knüppe , Sjoerd van der Waal
Tuurlijk doen ze het niet goed. Toen wij op wedstrijddag 4 tegen ze speelden vond ik ze erg matig, zelfs slecht. Maar goed, ze kunnen het wel goed doen vanaf nu maar ik denk dat ze daar toch niet goed genoeg voor zijn.quote:Op zondag 19 november 2006 00:40 schreef HPayne het volgende:
Trouwens ook lekker van de Vogels, ff winnen met 4-0.
En Bas vlak Sparta Nijkerk niet uit, die doen ook goed mee, we moeten er binnenkort heen, verheug me er nu al op..
VoreG, ga je wel eens bij Huizen kijken? Helaas moet ik ook zeggen dat Huizen ook gewoon een matig elftal heeft. Aangezien er toch ex-Vogels spelen bij Huizen gun ik ze wel het beste.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:59 schreef VoreG het volgende:
Huizen heeft voor de beker tegen Odysseus'91 gespeeld.
Ze speelden erg matig en dat terwijl ze op volle oorlogssterkte waren!
3-0 gewonnen, dat dan weer wel.
Ik kijk wel uitquote:Op zaterdag 25 november 2006 17:20 schreef F1Bas het volgende:
[..]
VoreG, ga je wel eens bij Huizen kijken? Helaas moet ik ook zeggen dat Huizen ook gewoon een matig elftal heeft. Aangezien er toch ex-Vogels spelen bij Huizen gun ik ze wel het beste.
Huizen is zowiezo verdedigend zwak, opvalland dat jullie juist daar dik van hebben verloren.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:18 schreef HPayne het volgende:
Die Kaba is dat die neger? 3 van de 4 doelpunten waren zijn schuld tegen Nunspeet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |