abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43227062
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 05:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als Balk en Bos beiden geloofwaardig willen blijven is een CDA-PvdA combinatie dus onmogelijk geworden
Als de huidige peilingen zo blijven dan krijgen we dus een minderheidscabinet CDA + VVD (+....)

Wel jammer dat juist de rechts-van-het-midden-partijen CDA en VVD een linkse, marktverstorende regeling als de HRA met hand en tand verdedigen, maar dat is weer een andere discussie.
Je onderschat de kwaliteiten van politici om kromme dingen recht te lullen.

Ze kunnen bijvoorbeeld afspreken om de hypotheekrenteaftrek in tact te laten voor de eerste vier jaar, en pas na afloop van het kabinet PvdA/CDA te veranderen. Zowel Bos als Balkenende hebben dan hun belofte gehouden.
pi_43227145
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:08 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Je onderschat de kwaliteiten van politici om kromme dingen recht te lullen.

Ze kunnen bijvoorbeeld afspreken om de hypotheekrenteaftrek in tact te laten voor de eerste vier jaar, en pas na afloop van het kabinet PvdA/CDA te veranderen. Zowel Bos als Balkenende hebben dan hun belofte gehouden.
Wat vind jij als PvdA stemmer eigenlijk van partijen als de SP en GL?
pi_43227275
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat vind jij als PvdA stemmer eigenlijk van partijen als de SP en GL?
Ik als PvdA-aanhanger ben zeer te spreken over GL en de SP. Ik heb ook besloten om dit keer GroenLinks te gaan stemmen, omdat ik milieu nu het belangrijkst vind (zie film Al Gore en rapport WWF) en GroenLinks daar het beste op inspringt.

SP is wat minder mijn partij omdat het wat minder progressief is. Met name met het buitenlandbeleid van de SP ben ik het niet eens. Maar Marijnissen is samen met Rouvoet nu de beste politicus in de kamer vind ik, er is niemand die de samenleving zo goed kent als hij en die weet wat gewone mensen willen.

Ik vind het linkse blok in Nederland momenteel dus erg sterk. Jij?
pi_43227345
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:26 schreef Genverbrander het volgende:

[..]
Ik vind het linkse blok in Nederland momenteel dus erg sterk. Jij?
Ik vind het ook.
Vooral het vooruitzicht dat we voor het eerst sinds 12 jaar geen VVD meer in een coalitie krijgen stemt mij voorzichtig hoopvol.
  zaterdag 4 november 2006 @ 11:15:37 #30
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43228014
quote:

[..]

Als Balk en Bos beiden geloofwaardig willen blijven is een CDA-PvdA combinatie dus onmogelijk geworden
Maar één van de twee hoeft niet meer geloofwaardig te blijven door te gaan samenwerken. En bij het vertrek van Balkenende kan iedereen geloofwaardig blijven.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 4 november 2006 @ 11:17:13 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43228043
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 08:35 schreef X. het volgende:
Net of Bos zich aan zijn standpunten gaat houden

Volgende week komt hij weer met wat anders hoor.
Idd dat risico is aanwezig
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43228048
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 11:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Maar één van de twee hoeft niet meer geloofwaardig te blijven door te gaan samenwerken. En bij het vertrek van Balkenende kan iedereen geloofwaardig blijven.
Op die mogelijkheid was ik nog niet gekomen eigenlijk.
pi_43228051
Balkenende kan in ieder geval niet langer zeggen dat hij naar het volk luistert.

http://www.21minuten.nl/2(...)nuten-03-11-2006.pdf
  zaterdag 4 november 2006 @ 12:19:58 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43229333
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 11:17 schreef SCH het volgende:
Balkenende kan in ieder geval niet langer zeggen dat hij naar het volk luistert.

Wat heeft dit te maken met het eventueel krijgen van een minderheidskabinet?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 4 november 2006 @ 12:27:20 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43229517
En wéér die hypotheekrenteaftrek. Godschristus, is er nou echt geen beter onderwerp dan dat?

Ik heb geen huis en ik huur particulier voor een heel redelijk bedrag. Kan het debat alsjeblieft over iets wezenlijks gaan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 4 november 2006 @ 12:28:21 #36
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43229537
quote:

[..]

Als de huidige peilingen zo blijven dan krijgen we dus een minderheidscabinet CDA + VVD (+....)

Wel jammer dat juist de rechts-van-het-midden-partijen CDA en VVD een linkse, marktverstorende regeling als de HRA met hand en tand verdedigen, maar dat is weer een andere discussie.
Of we krijgen een minderheidskabinet van PVDA+GL+SP die linkse ( ) marktverstorende regelingen aanpakken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:08:50 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43230547
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 08:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Voor dit land, ja. TS werkt in Taiwan op een school of zo. Wat is daar 'voor dit land' aan?
Een school nog wel Gelukkig niet zeg!
Overigens ben ik als expat vanuit de UK naar Taiwan gekomen dus ik zou eigenlijk stemrecht in de UK moeten hebben.

Maar serieus, ik BEN Nederlander en voel me Nederlander. Ik kijk na 6 jaar in het buitenland nog steeds bijna alle afleveringen van NOVA (via internet) . Ik weet wel zeker dat ik veel meer van de NL politiek afweet dan 95% van de Nederlanders.
Ik ben ook helemaal niet weggegaan omdat 'Nederland klote is' ofzo, maar gewoon omdat ik mijn horizon wilde verbreden en er interessanter werk te doen was in de UK, China en Taiwan. Als ik ooit terugkeer (wat zeker niet uitgesloten is) kan Nederland profiteren van de kennis die ik uit die landen meeneem. Al is een terugkeer naar NL momenteel bijna onmogelijk vanwege de HRA en de vermogensbelasting.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43230675
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 11:17 schreef SCH het volgende:

Hij luistert wel.

Alleen vinden mensen dat hij niet luistert. Maar jij vindt dat ook. Simpelweg omdat jij politiek van hem afstaat.

Jij zult waarschijnlijk weer vinden dat Femke harstikke naar je luistert. Subjectiviteit dus. Heel normaal.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:36:14 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43233825
Waarom ook niet? In Scandinavie werkt dat goed, en krijg je niet van die smakeloze afspiegelingscoalities van de grootste winnaars of zoiets. Coalities moeten ideologische samenhang hebben.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 11 november 2006 @ 06:28:43 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43447234
quote:
Marijnissen wil niet met CDA en PvdA regeren
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: zaterdag 11 november 2006 @ 03:13
SP-lijsttrekker Jan Marijnissen voelt niets voor een coalitie met CDA en PvdA. Hij heeft dat vrijdag laten weten in reactie op uitspraken van PvdA-lijsttrekker Wouter Bos.

Bos vindt dat de SP bij de kabinetsformatie in beeld moet komen als PvdA en CDA bij de verkiezingen geen meerderheid halen. ''Dan heb je een derde partij nodig en wat mij betreft is dat de SP.''

Maar Marijnissen voelt niets voor regeren met het CDA zolang daar Jan Peter Balkenende en Maxime Verhagen de dienst uitmaken, zegt een SP-woordvoerder. ''Alleen als het CDA zich zou ontwikkelen tot een sociale partij, kan dat anders worden.''
De SP wil dus ook niet meedoen!

Als iedereen zijn woord houdt ( ) kan alleen nog maar CDA+VVD
(47 + 23 = 70 zetels volgens de laatste peiling)

Alleen houden we dan dus die @#! HRA
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43447246
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 06:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

De SP wil dus ook niet meedoen!

Als iedereen zijn woord houdt ( ) kan alleen nog maar CDA+VVD
(47 + 23 = 70 zetels volgens de laatste peiling)

Alleen houden we dan dus die @#! HRA
Uiteindelijk is er dan toch altijd wel een partij die ergens bij aanschuift "omdat het land toch geregeerd moet worden" en daarbij al zijn principes verkwanselt (zoals D66 dat deed bij dit kabinet, waar ze in hebben gezeten en eigenlijk niets van hun standpunten hebben gerealiseerd).
pi_43448193
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 09:02 schreef DionysuZ het volgende:
Ik snap niet wat er zo liberaal aan de HRA is, en al helemaal niet waarom de HRA in hemelsnaam zoveel belangrijker is dan de zorg. We krijgen in de toekomst te maken met vergrijzing en dus meer en meer en meer druk op de zorg, dan ga je daar toch verdomme niet op bezuinigen? En al heel zeker niet 4 miljard. Dan kun je beter de HRA beperken.
HRA kost dit jaar 15 miljard in 2010 al 30 Miljard
  zaterdag 11 november 2006 @ 12:23:14 #43
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_43449892
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 12:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Of we krijgen een minderheidskabinet van PVDA+GL+SP die linkse ( ) marktverstorende regelingen aanpakken.
als de koniging moet kiezen tussen minderheids kabinet cda-vvd of pvda-sp-gl
raad is wat ze kiest :p
pi_43450214
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:23 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Zou nog kunnen gebeuren ook, dat zij mag kiezen. Fantastisch dat ze zoveel macht heeft.
  zaterdag 11 november 2006 @ 12:46:24 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43450312
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:23 schreef Boomstam het volgende:

[..]

1) Ga Staatsrecht volgen
2) Ga je Nederlands oppoetsen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 11 november 2006 @ 13:02:16 #46
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43450594
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:40 schreef Bagheera het volgende:
Zou nog kunnen gebeuren ook, dat zij mag kiezen. Fantastisch dat ze zoveel macht heeft.
De Koningin heeft meer macht dan menigeen denkt. Ze kan dan weliswaar niet kiezen welke coalitie er komt, ze kan daar weldegelijk in sturen. Zij is immers degene die de informateur en de formateur benoemt en deze functionaris een opdracht geeft.
pi_43450651
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 13:02 schreef NewOrder het volgende:

[..]

De Koningin heeft meer macht dan menigeen denkt. Ze kan dan weliswaar niet kiezen welke coalitie er komt, ze kan daar weldegelijk in sturen. Zij is immers degene die de informateur en de formateur benoemt en deze functionaris een opdracht geeft.
Ja, daar moeten we maar eens vanaf.
pi_43450708
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:36 schreef PJORourke het volgende:
Waarom ook niet? In Scandinavie werkt dat goed, en krijg je niet van die smakeloze afspiegelingscoalities van de grootste winnaars of zoiets. Coalities moeten ideologische samenhang hebben.
Eh een minderheidskabinet is vleugellam. Zo'n kabinet moet constant consessies doen aan de tweede kamer. Als deze peilingen zouden uitkomen dan krijg je dus een situatie waarbij je een tweede kamer krijgt met nagenoeg een linkse oppositie van tegen de 75 zetels, een rechts minderheidskabinet van tegen de 70 zetels en nog wat rechtse splinterzeteltjes van tegen de 5 zetels. Wordt echt lachen
pi_43450901
Maar eh zal ik een voorspelling doen? We krijgen een CDA-PVDA kabinet met JP het lulletje als MP. JP wil graag want die maakt het eigenlijk geen zak uit als hij maar in het torentje komt. En aangezien Nederland toch "af" is maakt het eigenlijk toch niet zoveel uit. Bos wil eigenlijk niet zo graag maar zal het voor het "landsbelang" wel weer doen ahum. Vervolgens komt er een kabinet met twee politieke leiders die eigenlijk allebei in het torentje willen zitten maar er is maar ruimte voor een en daarnaast kunnen ze elkaar eigenlijk ook niet uitstaan. Dat kabinet valt na een jaartje over een onbenullig zeik akkefietje. Bos stapt uit het kabinet, het CDA wijst met het vingertje naar de PVDA. Er komen nieuwe verkiezingen het volk gelooft erin en uiteindelijk komt er toch een CDA-VVD kabinet.

Goh hoe zou ik nou op deze gedachte zijn gekomen?
  zaterdag 11 november 2006 @ 13:20:41 #50
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43451041
quote:
"Wij offeren ons op, doen water bij de wijn, want het land moet bestuurd worden".
Gezien de peilingen zie ik geen alternatief. Een minderheidskabinet lijkt me interessant doch bizar.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')