Maar tegelijkertijd ook zo ontzettend slecht voor je rugquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:01 schreef renzell het volgende:
Maar grote babytjes zijn wel ontzettend lief M@x!
Wat mij helpt is om dat soort buien niet te serieus te nemen en als het ware 'uit te zoomen' en de situatie vanuit een helikopterview te bekijken. Ik weet het; makkelijker gezegd dan gedaan. Maar los van het feit dat Saar een volstrekt uniek individuutje is, is ze ook 'gewoon' een kindje, die in deze fase van haar leventje nu eenmaal haar grenzen begint te verkennen. Hoort bij de ontwikkeling. Heeft niets met jou te maken, of met hoe jij het doet als moeder. Blijf inderdaad consequent, leid haar af en besteed er niet te veel aandacht aan (maar dat doe je volgens mij al). Wij proberen (met de nadruk op proberen, want uiteraard lukt dat ook hier niet altijd) vooral altijd gewoon door te gaan met leven, natuurlijk zeggen we eerst duidelijk en streng dat het niet mag wat ie aan het doen is, maar vervolgens gaan we gewoon door waar we mee bezig waren. Vaak is het dan toch binnen een minuut over. Zo niet, dan soms een poosje op de gang, al passen we die regel zelden toe. En als je er echt gek van wordt; overdragen!quote:Op zondag 5 november 2006 08:53 schreef Fuente het volgende:
Hmz.. Sara zit momenteel echt in een uitprobeerfase. Ze slaat, gilt, gooit met dingen enzHet woord 'nee' kan ze niet horen, gilt ze alles bij elkaar. Als ze driftig is moet alles eraan geloven, alles over de vloer gooien enz.
Wat kunnen we hiermee doen? Ze is 14 maand nu, ze snapt heel veel dingen gewoon niet. Afleiden proberen we zoveel mogelijk (dus weghalen uit de situatie wat ze niet mag, en ergens anders gaan zitten) maar ook dit heeft weinig effect. Vooral wanneer ze slaat heb ik gewoon heel veel moeite met d'r..![]()
Ik ook!quote:Op maandag 6 november 2006 18:49 schreef Githa het volgende:
-knipje-
En ik ben zo zo zoooooo ongeloofelijk trots op hem![]()
(van het infuus gok ik aan het drukverband te zien)quote:Op maandag 6 november 2006 20:53 schreef E.T. het volgende:
(waarom zit er om z'n andere hand ook 'iets' eigenlijk?)
ja, tuurlijk.. niet aan gedachtquote:Op maandag 6 november 2006 20:55 schreef Lois het volgende:
[..]
(van het infuus gok ik aan het drukverband te zien)
quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:30 schreef sanger het volgende:
Wat een grote vent is Jordy Spook en Githa! Nu al thuis!
Hoe is de nacht gegaan?
tnx voor de link Spook!
Wat een dapper ventje dan zeg! Bikkel!quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:03 schreef Githa het volgende:
[..]sanger
Het is hier gewoon harstikke goed gegaan!
Jordy schijnt er niet erg veel last van te hebben, hij krijgt om de paar uur dyclofinac met daarbij paracetamol en dat doet goed zijn werk![]()
Hij is wel hyperactief, gisteravond al en nu nog steeds wel. Ik denk dat het zijn manier van verwerken is, heel druk en ongeconcentreerd, maar het valt ons helemaal niet tegen tot dusver.
Mijn held![]()
Nee, niet van de medicatie, hij was al hyper voor hij de eerste dosis kreeg en ik denk dat je van morfine nou niet echt hyper hoort te wordenquote:Op dinsdag 7 november 2006 09:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat een dapper ventje dan zeg! Bikkel!
Dat hyperactieve is dat een bijwerking van de dyclofinac of komt dat uit het niets?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:07 schreef Githa het volgende:
Bijkomende voordeel, hij kan nu zijn slaapzak niet openmaken om uit bed te klimmen![]()
* Githa had ff spooky's hulp nodig om het kwartje te laten vallenquote:
hepquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:41 schreef Githa het volgende:
[..]
* Githa had ff spooky's hulp nodig om het kwartje te laten vallen
'ieder nadeel heeft zijn voordeel'![]()
spank him!quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:46 schreef Githa het volgende:
[..]
Ik zalSpooky wel eens op zijn donder geven, dat hij dát niet wist zeg...tsssk!![]()
Oh die is nog veel beter. Probeer het inderdaad zo min mogelijk een strijd te laten zijn, dan accepteert ze sneller dat het elke dag even moet denk ik. Als zingen niet werkt zou je dr misschien even naar iets op de tv kunnen laten kijken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:45 schreef Vicky het volgende:
reese, kreeg van een vriendin al de tip om op de grond te gaan zitten, Amber voor me te zetten met haar rug tegen mijn borst en dan liedjes te zingen.. althans, zo doet zij het op het kdv...
ga het vanavond maar eens even proberen.. of eventueel met mijn zusje vanmiddag..
quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:53 schreef Githa het volgende:
Dan zou ik er niet bij gaan spugen Vickymoet je het weer wassen en dus ook wéér strijken
![]()
Ja dat wel al is ze als ik hara uit bed haal nog duffig, maar vroeg me dat gewoon even af ivm dat ze zo weinig binnekrijgt etc.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:49 schreef Ladybos het volgende:
Evenstar, is ze als ze wakker is vrolijk en alert ? Dan zou ik er maar van genieten, het kan zo over zijn en omslaan in te weinig slapen
Ja, kan ik me ook wel voorstellen hoor. Hier exact de omgekeerde situatie, Myrthe eet bijna niets (wat een ander kindje in een dag eet doet zij een week over) (ook koemelkallergie trouwens) maar die slaapt dus heel erg weinig. wel altijd druk en actief. Dus ik neem dat nu maar als criterium, zolang ik het gevoel heb dat ze goed in d'r vel zit, actief en vrolijk is maak ik me maar geen zorgen (althans, dat probeer ik..).quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:56 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja dat wel al is ze als ik hara uit bed haal nog duffig, maar vroeg me dat gewoon even af ivm dat ze zo weinig binnekrijgt etc.
nouja, schijnbaar is het gewoon erg moeilijk met die kinderhandjes en een beweegelijk kindje dat loopt te zwieren en te zwaaien met dat blok.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:07 schreef sanger het volgende:
Wow, is dat schrikken! Hoe kan dat gebeuren Githa? Hebben ze daar al iets over verteld?
Gelukkig hebben jullie een bikkel!
ja moeten 'm een week gebruiken en dan kijken wat het resultaat is. Ik vind het zo zielig om te moeten worstelen, maar het is gewoon ff nodig...quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:35 schreef bixister het volgende:
arme amber, hopelijk wordt 't snel iets makkelijker om te doen. en nog hopelijker is 't gewoon al heel snel niet meer nodig. maar je moest 'm eerst een week proberen geloof ik he? we hebben 't met piet ook eens nodig gehad, maar hier was 't ook een enorme worsteling. hij was toen nog wel een stuk kleiner volgens mij. succes ermee en beterschap voor amber!
Schouder, romp, een halve mummie ofzo...quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:30 schreef bixister het volgende:
dan zou 't zo ongeveer over z'n schouder gegipst moeten zijn melonovy?
ahhh, wat zit ze daar lief. Ik zie Yoram nog niet zo snel zo even de tijd er voor nemen. Die jongen heeft echt weinig rust in zijn kont.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:30 schreef bixister het volgende:
en dat plassen van anna: ja, een tijdje terug heeft ze er zelfs regelmatig op gepoept, maar dat is nu al weer een hele tijd niet gelukt. ik zet haar er ook niet al te vaak op, maar als dr luier droog is als ze wakker wordt en we hebben tijd, dan probeer ik 't vaak wel even. ze heeft meestal wel wat afleiding nodig om er een tijdje op te blijven zitten. ik wil 't verder ook niet teveel opdringen, heb 't idee dat we dat met piet toen wel gedaan hebben.
zou je denken?quote:Op woensdag 8 november 2006 10:41 schreef Githa het volgende:Toch maar achter het behang plakken? ...dan blijft hij iig rustig![]()
Ik dacht dat ze hier ongeveer 2 jaar aanhielden, maar Noah was als enige van de kindjes vandaag dus nog geen 2. Dus misschien kijken ze ook wel naar het kind zelf, en of er überhaupt nog plek is. Ik weet het eigenlijk niet preciesquote:Op woensdag 8 november 2006 10:47 schreef bixister het volgende:
tex, leuk, en gefeliciteerd met je echt peutertje!wat voor traktaties waren 't? ze gaan bij jullie kdv echt wel veel minder snel over naar de peutergroep dan bij ons zeg. hier is 1,5 jr dus het standaard moment, mits ze denken dat het kind het aan kan. ik vind 't wel erg vroeg hoor. maar het gaat wel omdat er wel meer kinderen van die leeftijd in de groep zitten.
de slijm komt lost dus meer kriebel dus meer hoesten.. bij ventolin normale reactiequote:Op donderdag 9 november 2006 10:37 schreef Vicky het volgende:
Githa, ja dat is wel mogelijk... maar hou het in de gaten..
Goed nieuws!quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:55 schreef Githa het volgende:
Het eerste deel achter de rug en ik heb hem zwaar onderschat, mijn hled huilde niet eens. Hij had zijn tut in de mond en zijn knuffel onder de arm als steun en liet het allemaal gewoon gebeuren. Toen hij zijn eigen handje eindelijk zag met wond, zei hij; "iiieeeeuhw! poep'![]()
Vanmiddag de spalk, ik hoop dat het weer net zo goed gaat![]()
Er was een vervangend chirurg die naar zijn handje keek en die wilde dat we spalk daar in het ziekenhuis even lieten aanpassen zodat hij hem gelijk aankon. uh uhonze ergotherapeut heeft er heel wat uurtjes ingestoken en die zal niet blij zijn als ik iemand anders aan die spalk laat klungelen, mooi dat hij vanmiddag gewoon gaat. Dus nouja vooruit, er mocht tijdelijk een verband om.
wow dat is snelquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:37 schreef Githa het volgende:
Lady-wrb, Jordy zegt dank je wel voor de mooie kaart![]()
Noa noemde mij vaak 'Suus' (komt er meer uit als 'Sjuus') en dat vind ik eigenlijk alleen maar schattig. Ik reageer dan meestal niet, negeer het een beetje en als ze het blijft volhouden zeg ik: zeg maar 'mama', niet Suus! maar gewoon op een lieve toon. Ze zegt het nu bijna niet meer, is vanzelf overgegaan.quote:Op zondag 12 november 2006 12:40 schreef texelonia het volgende:
Hoe willen jullie dat jullie kindje(s) jullie noemen? Gewoon papa en mama of bij jullie voornaam? Vind je het erg als kindlief ineens een andere benaming voor jullie bedenkt? Of maakt het jullie echt helemaal niks uit?
Heeft hij nu nog pijn aan z'n handje ook? Lijkt me zo moeilijk als je dat zou merken...quote:Op zondag 12 november 2006 11:12 schreef Githa het volgende:
Jordy heeft helemaal rondom zijn elleboog kleine wondjes van het gips, nou loopt hij heel de dag met zijn mouw omhoog "auw" dat daar beneden een arm helemaal in een spalk met verband zittjah.....
dat kun je tenslotte niet zien.
Wat een ding he![]()
Dat komt omdat het deze keer zo geweldig goed gaat vergeleken bij de vorige keer.quote:Op zondag 12 november 2006 19:52 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Heeft hij nu nog pijn aan z'n handje ook? Lijkt me zo moeilijk als je dat zou merken...
Ik vind dat je zo dapper overkomt Githa, echt waar. Lijkt me zo moeilijk, deze tijd voor jou, en je slaat je er dapper doorheen. Je blijft ook positief en klaagt absoluut niet. Dat zou ik echt een stuk minder goed doen, dat weet ik zeker!!voor jou
![]()
Edit: zie nu pas dat ik drie posts onder elkaar heb geplaatst... sorry!!!
Vreselijk he, ik heb het als kind heel vaak gehad, en er een gehoorbeschadiging aan over gehouden. Ik weet nog zo goed hoeveel pijn het deed. Ze is iig een stuk beter te pas, geen koorts meer en iets huileriger nog dan normaal, maar goed, da's ook niet zo gek na een week weinig slapen en veel pijn.quote:Op maandag 13 november 2006 08:46 schreef Suzanna het volgende:
Githa, wat fijn zeg. Schattig ook, zijn uitspraken en vrolijkheid. Ik vind t echt een dapper kereltje hoor, weet niet of Noa zo dapper zou zijn... (Emma wel, dat is een bikkeltje... die huilt alleen als ze héél hard valt)
Fuente, fijn dat Sara is opgeknapt. Hopelijk is de ontsteking dan toch op z'n beloop, het is zó zielig vind ik altijd... (ik weet hoe erge pijn het kan doen, een oorontsteking.. )
Streep dat maar doorquote:Op zondag 12 november 2006 19:52 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ik vind dat je zo dapper overkomt Githa, echt waar. Lijkt me zo moeilijk, deze tijd voor jou, en je slaat je er dapper doorheen. Je blijft ook positief en klaagt absoluut niet.
Je weet wat ze zeggen toch! Geen zorgen voor morgen.quote:Op maandag 13 november 2006 13:08 schreef Githa het volgende:
Mijn baas vast wel, maar mijn programma niet![]()
Ik geef woonbegeleiding en niet alle clienten zijn makkelijk uit hun structuur te halen.
Daarbij zit de oppas een half uur rijden weg van mijn werk dus dat gaat vast niet werken.....
Ik wacht eerst morgen maar even af, wat de chirurg zegt dan kan ik me altijd nog zorgen gaan maken stiekem al lang doet![]()
beetje aandikken wel doen.quote:Op maandag 13 november 2006 13:18 schreef Githa het volgende:
Ja, maar hij gaat nooit goedgekeurd worden als crisis![]()
Maar ik kan het natuurlijk altijd proberen.
Ik ga het vanavond is met mijn vriend overleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |