abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:22:31 #201
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43336408
Nieuwe peiling Maurice de Hond (geheel gehouden na het RTL-debat):

CDA 44
PvdA 38
VVD 21
SP 21
PVV 6

CDA heeft nu zes zetels voorsprong op de PvdA. VVD verliest zowel zetels aan het CDA als aan de PVV.
Pugna Pro Patria
pi_43336618

CDA+VVD zakt en zakt.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:52:40 #203
139330 TNA
For the stars that shine
pi_43337584
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:27 schreef vw_caddy het volgende:
[afbeelding]

CDA+VVD zakt en zakt.
Als het nu nog geen CDA-PvdA wordt...

Dan wordt het een minderheidskabinet en stemmen we volgend jaar weer
pi_43337818
Mooi, in ieder geval geen rechtse coalitie meer

Zetels van PvdA naar GL en SP... hmmm...
  dinsdag 7 november 2006 @ 23:19:11 #205
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43344429
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Mooi, in ieder geval geen rechtse coalitie meer

Zetels van PvdA naar GL en SP... hmmm...
daar moet je je denk ik niet op blind staren, strategische stemmers draaien op 22 november massaal om, denk ik.
  dinsdag 7 november 2006 @ 23:38:04 #206
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43345184
Zes zetels begint wel een grote marge te worden. Toch verwacht ik eigenlijk nog wel een nek-aan-nek-race.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43345474
dr kan een hoop gebeuren in twee weken.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_43346014
Stel dat iedereen stemt op wat ze bij de stemwijzer voor advies kregen

Partij Verstrekte adviezen aantal zetels in de tweede kamer
SP --------- 344.283 ---------------------> 21 zetels
CDA ------- 337.827 ---------------------> 21 zetels
LPF -------- 272.747 ---------------------> 17 zetels
Wilders --- 253.855 ---------------------> 16 zetels
PvdA ------ 228.361 ---------------------> 14 zetels
GL --------- 179.107 ---------------------> 11 zetels
PvvD ------ 174.804 ---------------------> 11 zetels
D66 ------- 138.088 -----------------------> 8 zetels
EenNL ---- 127.244 -----------------------> 8 zetels
SGP ------ 123.444 ------------------------> 8 zetels
VVD ------- 91.279 ------------------------> 5 zetels
CU -------- 79.756 ------------------------> 5 zetels
PvN ------- 31.931 -------------------------> 2 zetels
LibDem --- 13.851 ------------------------> 1 zetel
ABC ------- 13.770 ------------------------> 1 zetel
NLT -------- 10.686 -----------------------> 1 zetel
VSP --------- 4.201 -----------------------> 0 zetels
CDDP --------- 994 ------------------------> 0 zetels
Totaal aantal stemadviezen geteld: 2.426.228
PvN -> Partij van Nederland
LibDem -> Liberaal Democraten
ABC -> ad bos collectief
NLT -> nederland transparant
VSP -> verenigde senioren partij
CDDP -> Continue Directe Democratie Partij
rest spreekt voor zich neem ik aan.

Zou gezellige coalitie worden
pi_43346885
quote:
Op woensdag 8 november 2006 00:04 schreef Artanis1 het volgende:
Stel dat iedereen stemt op wat ze bij de stemwijzer voor advies kregen

Zou gezellige coalitie worden
Nouja, tis toch te hopen dat mensen niet blind dat advies volgen

Is het bij verkiezingen overigens vaak anders uitgepakt dan de peilingen van kort daarvoor deden vermoeden?
pi_43347003
Niet dat ik weet, maar wat ik wel weet is dat politici het liefst zich zo min mogelijk van peilingen aantrekken. Zie het referendum over de grondwet
  woensdag 8 november 2006 @ 01:00:10 #211
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43347340
Nieuwe tussenpeiling van De Hond voor TT:
quote:
********************************** 1/2
Peiling:PvdA zakt verder terug

` Er is niet langer sprake van een
nek-aan-nekrace tussen PvdA en CDA.Die
conclusie trekt Maurice de Hond.In een
tussenpeiling die hij vandaag heeft
gehouden is de PvdA verder weggezakt.De
sociaal-democraten staan op 38 zetels,
twee minder dan afgelopen zaterdag.Het
CDA blijft staan op 44 zetels.

Nu PvdA en CDA niet langer gelijk
opgaan,zullen mensen minder geneigd
zijn om strategisch te stemmen,denkt De
Hond.Daarvan lijken vooral de SP en de
Partij voor de Vrijheid te profiteren.

In de peiling is de SP even groot als
de VVD;beide komen uit op 21 zetels.De
PvdV staat in de peiling op 6 zetels.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
********************************** 2/2 
    Peiling Maurice de Hond 7 november  

2003 
             07-11  04-11  29-10    TK  
             ---------------------------
 CDA           44     44     45     44  
 PvdA          38     40     42     42  
 VVD           21     23     24     28  

Fortuyn        -      -      -      8  
 GL             7      6      6      8  
 SP            21     20     18      9  
 D66            2      1      2      6  

Chr.Unie       5      5      5      3  
 SGP            2      2      2      2  
 PvdDieren      2      2      1      -  
 PvdVrijheid    6      5      3      -  
 Een.nl/ander   2      2      2      -  

Heel boeiend. De PvdA zal zich echt zorgen gaan maken, en ik kan me indenken dat veel SP-stemmers (en wrs ook veel PvdA-stemmers) overwegen om écht op de SP te stemmen. De SP heeft natuurlijk vaker heel hoog in de peilingen gestaan, en het is aan Marijnissen om de komende 2 weken 1 boodschap uit te dragen: Stem niet strategisch maar volg je linkse hart.
De VVD blijft ondertussen vreselijk kloten, en op deze manier lijkt een CDA-PvdA coalitie echt onvermijdelijk.
Wilders staat, zoals meestal bij De Hond, verrassend hoog, en ik snap ook niet dat die mensen Wilders stemmen en niet EenNL, wat me een fatsoenlijker alternatief lijkt.

Maar goed, er kan nog héél veel gebeuren in 2 weken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 8 november 2006 @ 08:54:28 #212
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43349960
De VVD verliest momenteel veel aan de PVV en niet aan het CDA. Als de VVD er in slaagt die kiezers terug te winnen door bv. Rita Verdonk een prominentere rol in de campagne te laten spelen, ga ik voorlopig uit van een CDA/VVD/CU coalitie.
Pugna Pro Patria
pi_43350362
Dan ben je optimistischer dan mij Jurgen, ik zie de VVD dit niet zomaar bijtrekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door vw_caddy op 08-11-2006 09:45:19 (typo) ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2006 @ 09:33:15 #214
862 Arcee
Look closer
pi_43350610
quote:
Op woensdag 8 november 2006 01:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wilders staat, zoals meestal bij De Hond, verrassend hoog, en ik snap ook niet dat die mensen Wilders stemmen en niet EenNL, wat me een fatsoenlijker alternatief lijkt.
Wilders heeft nou eenmaal meer naamsbekendheid dan Pastors.

Net zoals Verdonk dat heeft t.o.v. Rutte.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 8 november 2006 @ 09:35:26 #215
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43350653
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:19 schreef vw_caddy het volgende:
Dan ben je optimistischer dan bij Jurgen, ik zie de VVD dit niet zomaar bijtrekken.
En als het CDA makkelijk lijkt te winnen zullen VVD'ers waarschijnlijk toch weer terugkeren op het eigen nest. Nou doet Mark Rutte het wel dusdanig slecht dat kans niet heel groot is, maar het is mogelijk. Dan daalt het CDA weer, stijgt de VVD en wordt Bos met wat strategische SP-stemmers toch nog de grootste

Momenteel staan CDA/VVD/CU op 70 zetels. Er zijn dus nog zes zetels nog om te kunnen regeren. Ik acht het niet onmogelijk dat die zes zetels bij elkaar worden gesprokkeld de komende veertien dagen.
Pugna Pro Patria
pi_43350662
quote:
Op woensdag 8 november 2006 08:54 schreef Jurgen21 het volgende:
De VVD verliest momenteel veel aan de PVV en niet aan het CDA. Als de VVD er in slaagt die kiezers terug te winnen door bv. Rita Verdonk een prominentere rol in de campagne te laten spelen, ga ik voorlopig uit van een CDA/VVD/CU coalitie.
Eerlijk gezegd vrees ik het ergste voor de VVD .. En daarmee ook de CDA-VVD-CU coalitie.

Ik denk ook dat ze Rita een prominentere rol hadden moeten toebedelen, weet vrijwel zeker dat het zetels gescheeld had. Maar goed, we hebben nog twee weken, wie weet trekt het nog bij.
live life
  woensdag 8 november 2006 @ 09:40:12 #217
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43350741
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:35 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vrees ik het ergste voor de VVD .. En daarmee ook de CDA-VVD-CU coalitie.
Ja, de VVD heeft z'n eigen graf gegraven door de sociaal-liberaal Mark Rutte als lijsttrekker te kiezen. De gehele conservatieve achterban van de VVD trekt ofwel naar het CDA ofwel naar de PVV. Belangrijkste is dat het CDA de grootste wordt, zodat we in elk geval een conservatieve MP krijgen en een sterke gematigd rechtse regeringspartij. Zoals ik hierboven al schrijf acht ik het beslist niet onmogelijk dat CDA/VVD/CU op 22 november toch een meerderheid halen.
Pugna Pro Patria
  woensdag 8 november 2006 @ 09:40:13 #218
139330 TNA
For the stars that shine
pi_43350743
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:35 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

En als het CDA makkelijk lijkt te winnen zullen VVD'ers waarschijnlijk toch weer terugkeren op het eigen nest. Nou doet Mark Rutte het wel dusdanig slecht dat kans niet heel groot is, maar het is mogelijk. Dan daalt het CDA weer, stijgt de VVD en wordt Bos met wat strategische SP-stemmers toch nog de grootste
Zou goed kunnen, maar zo groot als het gat nu is verwacht ik eerder dat PvdA-kiezers overlopen naar de SP (of naar GroenLinks) en dat het gat alleen maar groter wordt. Vervolgens zal het CDA wel een aantal zetels verliezen, maar dat zal dan onvoldoende zijn voor de PvdA om nog te winnen.

Maar ja, voor hetzelfde geld glijdt Balkenende uit in een debat en verliest hij meer zetels. Het worden twee interessante weken
pi_43350814
Wat de fuk, wat is er in hemelsnaam aan de hand. Die peilingengekte is helemaal losgeslagen. Zo onderhand komen er iedere dag peilingen uit. Het is schrikbarend om te zien wat voor vergaande conclusies worden getrokken uit kleine enquetes onder internetpanels.

Ik voorspel dat de peilingen er dit keer verder naast zullen zitten dan ooit. Ze willen teveel opvallen in de media en komen daarom om de haverklap met spannende tussenuitslagen die de 'horse race' tussen JP & Bos en VVD & SP versterken. Je zult zien dat een ongelofelijk grote groep pas een paar dagen voor de verkiezingen gaat beslissen, dus deze peilingen hebben heel erg weinig zin.

Ik vind deze ontwikkeling niet zo positief voor de democratie.
pi_43351847
Hier effe een grafiekje van de optelsommen van partijen in een potentieel recht en een potentieel links kabinet. (de gele lijn representeert het minimaal aantal zetels nodig.)

pi_43351864
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:44 schreef Genverbrander het volgende:
Ik voorspel dat de peilingen er dit keer verder naast zullen zitten dan ooit. Z
We zullen zien.
pi_43351986
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:35 schreef FlyingFox het volgende:
Hier effe een grafiekje van de optelsommen van partijen in een potentieel recht en een potentieel links kabinet. (de gele lijn representeert het minimaal aantal zetels nodig.)

[afbeelding]
wat je helaas ziet is dat links niet zozeer sterker wordt maar rechts vooral verzwakt door de crisis binnen de VVD. Er vindt weinig overstap plaats van het rechtse naar het linkse blok en andersom. Wilders spint garen bij het verlies van de VVD, links niet.
pi_43352341
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:44 schreef Genverbrander het volgende:
Wat de fuk, wat is er in hemelsnaam aan de hand. Die peilingengekte is helemaal losgeslagen. Zo onderhand komen er iedere dag peilingen uit. Het is schrikbarend om te zien wat voor vergaande conclusies worden getrokken uit kleine enquetes onder internetpanels.
Vind ik vlak voor verkiezingen nog wel begrijpelijk, wekelijkse peilingen jaren voordat er verkiezingen plaats zullen vinden zijn wel een teken van gekte
quote:
Ik voorspel dat de peilingen er dit keer verder naast zullen zitten dan ooit. Ze willen teveel opvallen in de media en komen daarom om de haverklap met spannende tussenuitslagen die de 'horse race' tussen JP & Bos en VVD & SP versterken. Je zult zien dat een ongelofelijk grote groep pas een paar dagen voor de verkiezingen gaat beslissen, dus deze peilingen hebben heel erg weinig zin.
Was gisteren niet in het nieuws dat ongeveer 1/3 (?) van de kiezers nog zwevend is? Ook de grote verschillen tussen de verschillende peilingen maken mij wantrouwing. Wel grappig was de peiling van de Metro, SP als grootste en VVD groter dan het CDA
quote:
Ik vind deze ontwikkeling niet zo positief voor de democratie.
Peilingen zie ik niet zo als bedreiging voor de democratie, zelf heb ik meer problemen met media die deze verkiezingen brengen alsof we een 2 partijenstelsel hebben.
pi_43352355
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:57 schreef Chewie het volgende:

Was gisteren niet in het nieuws dat ongeveer 1/3 (?) van de kiezers nog zwevend is? Ook de grote verschillen tussen de verschillende peilingen maken mij wantrouwing. Wel grappig was de peiling van de Metro, SP als grootste en VVD groter dan het CDA
pi_43352379
Onbegrijpelijk dat het CDA mogelijk weer gaat winnen en diezelfde bloempot weer president wordt. Minst populaire MP sinds decennia, en toch weer allemaal CDA stemmen. Je zou haast denken dat het niet kan, en doorgestoken kaart is.

Als CDA en PvdA het weer niet met mekaar eens worden qua coalitie zoals afgelopen keer heeft JPB een groter probleem. Dat sterkt de PvdA in de onderhandelingen, ze hebben weinig alternatieven. Want CDA kan straks moeilijk met de VVD, CU en Wilders de 75 volmaken. Zou niet weten waarom 4 partijen in de regering theoretisch niet zou kunnen mits die redelijk op 1 lijn zitten, maar CU zit bepaald niet op de rechtse lijn van de andere 3, dus daarom kan dat niet. En Wilders komt tekort om alleen het gat op te vullen. CDA moet dus wel slikken wat de PvdA wil, of het wordt weer niks tussen die 2.

Bos is inmiddels een wanhoopsoffensief begonnen nu ie dalende is door het linkse Kabinet nu toch voor mogelijk te houden in de kranten, las ik. Dat zou misschien wel eens de laatste weken de oplossing kunnen zijn om hem alsnog de grootste partij te maken. Als hij expliciet uitspreekt dat ie met SP en GL wil regeren, en SP krijgt idd 25 zetels, en hij pakweg 42 dan kan GL het afmaken met 8. Speculatie natuurlijk, maar je moet wat.
pi_43352598
CDA stemmen is net zoiets als Sky Radio luisteren, postzegels sparen, meedoen aan een belspelletje.

Het is laagdrempelig, arbitraal, het is zo simpel.
pi_43352638
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:57 schreef Chewie het volgende:

Peilingen zie ik niet zo als bedreiging voor de democratie, zelf heb ik meer problemen met media die deze verkiezingen brengen alsof we een 2 partijenstelsel hebben.
Volgens mij is er nog nooit zo veel aandacht geweest voor kansloze splinters als dit jaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43352764
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:00 schreef LuukBes het volgende:
Onbegrijpelijk dat het CDA mogelijk weer gaat winnen en diezelfde bloempot weer president wordt. Minst populaire MP sinds decennia, en toch weer allemaal CDA stemmen. Je zou haast denken dat het niet kan, en doorgestoken kaart is.
Ze hebben het toch ook gewoon fantastisch gedaan? Veiligheid toegenomen, wachtlijsten in de zorg gedaald, werkloosheid is sterk aan het dalen, de economie groeit weer hard, asielproblematiek eindelijk weer op orde, het aantal gezinsherenigers sterk gedaald door strengere regels, eindelijk eens serieus werk gemaakt van inburgeren, enz.

Bovendien is Balkenende volgens mij niet de minst populaire MP. Anders zouden toch niet zoveel mensen een voorkeur voor JP hebben i.p.v. WB als volgende MP?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43352975
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog nooit zo veel aandacht geweest voor kansloze splinters als dit jaar.
Ja maar niet tijdens de campagne, aandacht gaat de laatste tijd vooral uit naar CDA/PvdA en maakt de media er een MP verkiezing van.
pi_43353011
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar niet tijdens de campagne, aandacht gaat de laatste tijd vooral uit naar CDA/PvdA en maakt de media er een MP verkiezing van.
Ach gister stukje RTL gezien en die kwamen er al weer op terug.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43353491
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:00 schreef LuukBes het volgende:
Het CDA profiteert weer eens van gebeurtenissen bij andere partijen.
VVDers die domme dingen zeggen, Bos die weer eens draait, enz.

Verder gaan de media vooral in op Bos vs. Balk en links vs. rechts.
Maar vragen wat het CDA de komende jaar 4 jaar eigenlijk wil zijn er nauwelijks.
Bv. vragen over het toelaten van hogeropgeleiden (zoals de VVD wil), of afschaffing van het minimumloon.

Ook geen enkele journalist die doorvraagt als Balk zegt 'onder mijn leiding zal het CDA niet aan de hypotheekrente-aftrek komen'.

Zo wordt een overwinning voor de partij van Balk, de Geus, Van der Hoeven, Verburg en Donner wel erg makkelijk.
pi_43354094
Zou kunnen, al heb ik ook het idee dat VVD-stemmers doorhebben dat ze bij een looserpartij zitten die straks buiten elke boot valt, en in de peilingen nu al strategisch naar het CDA lopen om Bos in ieder geval niet de overwinning te gunnen, omdat ze bang zijn voor een links kabinet. Stijging CDA gaat gepaard met daling VVD. Terwijl Bos waarschijnlijk verliest aan de SP. Daarom ben ik zo benieuwd wat er zou gebeuren als Bos zich komende weken expliciet uitspreekt voor een links Kabinet. Dat zou waarschijnlijk weer een hoop SP'ers teruglokken naar de PvdA maar het zou tevens een hoop zwevende kiezers over de streep kunnen trekken voor de PvdA die ie nu nog misloopt omdat de meesten een CDA/PvdA coalitie verwachten wat men niet wil.
  woensdag 8 november 2006 @ 12:09:22 #233
11923 I.R.Baboon
pi_43354187
Ik denk dat de VVD op een bepaald moment toch wel op een minimum zit (rond de 20-24 zetels). Er zijn meer dan genoeg rijke mensen voor wie de VVD de enige serieuze optie is. In allochtonen zijn ze niet geÏnteresseerd, en met het CDA hebben ze ook niks, dan kom je hoe dan ook toch bij de VVD uit.

Maar heel boeiend is het allemaal wel. .
pi_43396455
Effe nieuwe grafiekjes met de nieuwe door Bos als 'verfrissend' bestempelde progressieve coalitie PvdA/VVD/GL erbij:

Als het zo doorgaat met de neerwaartse beweging van PvdA en VVD zal 'nieuw Paars' niet echt een optie zijn, maar je weet nooit. Het lijkt mij wel tof.

Een kabinet met Bos aan het roer en zonder Balkenende.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:56:25 #235
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_43400033
Peil jezelf eens:
http://www.politix.nl/projects/nieuwekieswijzer/

en

Stemmentracker.nl,

zijn de beste stemwijzers voor zwevende kiezers (die mensen die normaal de politiek niet volgen en vaak in 1 liners trappen)

Waarom zijn deze 2 beter dan de rest van de kristallenbol kijkende sites?

Deze weten dat de politiek 'van gisteren' wel vaak een garantie is voor morgen
Deze wijzers die je zelf kan invullen per onderwerp en aantal vragen, vergelijken jouw keuze met die van hoe partijen reeds in de voorgaande perioden stemden in de kamers.

Vet cool gaaf, doorsturen naar al wie je kent is mijn motto !!!!

Verder staat de SP gepeild over alle peilingen zelf :-) gemiddeld op 19 zetels de laatste 5 weken
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_43433172
Vanavond weer een peiling van Interview/NSS, de enige peiling die nog een nek-aan-nek-race aangeeft tussen PvdA en CDA.
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:33:59 #237
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43433745
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:08 schreef Genverbrander het volgende:
Vanavond weer een peiling van Interview/NSS, de enige peiling die nog een nek-aan-nek-race aangeeft tussen PvdA en CDA.
Yep, de peiling vanavond kan de PvdA maken of breken. Als de SP nu ook in de Barometer wint ten koste van de PvdA, dan wordt het zo langzamerhand steeds moeilijker voor Bos. Ter rechterzijde is het het uur van de waarheid voor de VVD. Blijven de strategische stemmers hangen bij Balkenende of gaan ze weer wat terug?
Pugna Pro Patria
pi_43434332
Ik denk dat het echt afgelopen is voor de PvdA hoor, en dat zowel CDA als SP uitlopen ten koste van de PvdA.
  vrijdag 10 november 2006 @ 20:26:18 #239
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43437219
De Nieuwe Barometer

• CDA nu acht zetels voor op PvdA
  • PvdA daalt verder, VVD stabiel
  • SP grote winnaar
  • CDA/VVD/CU op 75 zetels

CDA 47
    PvdA 39
    VVD 23
    SP 20
    GL 7
    CU 5
    D66 2
    SGP 2
    PVV 2
    PvdD 2
    1NL 1

[ Bericht 3% gewijzigd door Jurgen21 op 10-11-2006 21:16:50 ]
  • Pugna Pro Patria
    pi_43437310
    Interview/NSS is toch pas om 22:30?
      vrijdag 10 november 2006 @ 20:29:03 #241
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_43437320
    Acht zetels is behoorlijk veel
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_43437324
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 20:26 schreef Jurgen21 het volgende:
    De Nieuwe Barometer
    Bron?
      vrijdag 10 november 2006 @ 20:30:59 #243
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_43437395
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 20:29 schreef Falco het volgende:
    Acht zetels is behoorlijk veel
    Bos gaat eraan

Een sterk CDA maakt de PvdA vleugellam. Go Balkie

Oja, bron: NOS Teletekst p. 377
    Pugna Pro Patria
    pi_43437430

pi_43438426
    Woeps! Dat begint op een gelopen race te lijken.

47 zetels voor het CDA, ongekend! En verschrikkelijk. Dat wordt nog 4 jaar tegen de saaie kop van Balkenende aankijken. Nederland kiest uiteindelijk toch altijd voor de middelmaat.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2006 @ 21:01:50 #246
    862 Arcee
    Look closer
    pi_43438489
    Waarom stemmen mensen in hemelsnaam op die communisten van Marijnissen?

Maakt ook niet uit, Balkenende heeft Jan helemaal niet nodig.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2006 @ 21:02:59 #247
    862 Arcee
    Look closer
    pi_43438522
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 20:26 schreef Jurgen21 het volgende:
    De Nieuwe Barometer

• PvdA en VVD dalen verder
  • Hoezo de VVD? Blijft 23 toch?
      vrijdag 10 november 2006 @ 21:06:48 #248
    11923 I.R.Baboon
    pi_43438630
    Het wordt wel heel ernstig voor Bos. Maar goed, ik zou de rechtse mensen toch waarschuwen om niet te vroeg te juichen. Er kunnen nog heel veel SP'ers terugkomen.
    pi_43438726
    De coalitiemogelijkheden volgens NOVA:

Wat een ramp. CDA/VVD/CU komt ineens nog maar één zetel tekort.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2006 @ 21:11:50 #250
    862 Arcee
    Look closer
    pi_43438772
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Het wordt wel heel ernstig voor Bos. Maar goed, ik zou de rechtse mensen toch waarschuwen om niet te vroeg te juichen. Er kunnen nog heel veel SP'ers terugkomen.
    Inderdaad, ik denk dat de SP 12 zetels gaat halen.

Maar of de rest allemaal naar Kabouter Bos gaat...
    pi_43438823
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, ik denk dat de SP 12 zetels gaat halen.

Maar of de rest allemaal naar Kabouter Bos gaat...
    12 zetels. Nee man, de SP en het CDA worden de grote winnaars van de verkiezingen.

Oooohh nee ik zie nu al op tegen die juichende kop van Balkenende op 22 november.

Maarja ieder (democratisch) land krijgt de leider die het verdient.
      vrijdag 10 november 2006 @ 21:16:02 #252
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_43438896
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoezo de VVD? Blijft 23 toch?
    Je hebt gelijk. Ik zal het even veranderen.
    Pugna Pro Patria
      vrijdag 10 november 2006 @ 21:16:52 #253
    11923 I.R.Baboon
    pi_43438916
    Ik vind genverbrander wel (nu al) een slechte verliezer.
      vrijdag 10 november 2006 @ 21:17:47 #254
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_43438947
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Straks wint Bos gewoon en dan heeft Gen zich voor niets druk gemaakt om de kop van Balkenende.
    Pugna Pro Patria
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2006 @ 21:17:49 #255
    862 Arcee
    Look closer
    pi_43438951
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:13 schreef Genverbrander het volgende:
    12 zetels. Nee man, de SP en het CDA worden de grote winnaars van de verkiezingen.

Oooohh nee ik zie nu al op tegen die juichende kop van Balkenende op 22 november.

Maarja ieder (democratisch) land krijgt de leider die het verdient.
    De SP komt sowieso in de oppositie.
    quote:
    SP-lijsttrekker Jan Marijnissen voelt niets voor een coalitie met CDA en PvdA. Hij heeft dat vrijdag laten weten in reactie op uitspraken van PvdA-lijsttrekker Wouter Bos. Bos vindt dat de SP bij de kabinetsformatie in beeld moet komen als PvdA en CDA bij de verkiezingen geen meerderheid halen. ,,Dan heb je een derde partij nodig en wat mij betreft is dat de SP.''

Maar Marijnissen voelt niets voor regeren met het CDA zolang daar Jan Peter Balkenende en Maxime Verhagen de dienst uitmaken, zegt een SP-woordvoerder. ,,Alleen als het CDA zich zou ontwikkelen tot een sociale partij, kan dat anders worden.''
    pi_43438995
    Gaat goed met de SP. Zeker na de gratis publiciteit vandaag in de Elsevier zie ik de SP alleen nog maar stijgen in de peilingen.
    pi_43439010
    Oooooooooooooooooohhh jee Marijnissen gaat nu alweer terugkrabbelen en opent de deur voor een coalitie PvdA/CDA/SP.

Sjongejonge wat is er toch gebeurd met de principes van de SP... Kansloze partij zeg.
      vrijdag 10 november 2006 @ 21:19:47 #258
    11923 I.R.Baboon
    pi_43439015
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:17 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Straks wint Bos gewoon en dan heeft Gen zich voor niets druk gemaakt om de kop van Balkenende.
    Misschien is het allemaal wel tactiek. Nederlanders zijn dol op underdogs, en door Bos nu in de geslagen positie te plaatsen krijgen mensen misschien wel weer sympathie voor hem. On the other hand... dat kan dan ook voor Rutte gelden, en ik weet niet of genverbrander daar zo blij mee is.
    pi_43439076
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Ik ben een hele slechte verliezer als Balkenende wint. Als ik ergens niet tegenkan is dat het wel. THE HORROR!

Ik slaap er regelmatig slecht van bij het idee dat hij weer premier wordt... Ik moet het allemaal misschien maar eens loslaten, alle bookmarks naar de nieuwssites verwijderen en op 22 november een avondje lekker in de sauna relaxen alsof er niks aan de hand is.
    pi_43439120
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:19 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Misschien is het allemaal wel tactiek. Nederlanders zijn dol op underdogs, en door Bos nu in de geslagen positie te plaatsen krijgen mensen misschien wel weer sympathie voor hem. On the other hand... dat kan dan ook voor Rutte gelden, en ik weet niet of genverbrander daar zo blij mee is.
    Rutte vind ik qua persoon een stuk minder irritant dan Balkenende. Maar zelfs als je een pistool tegen mn slaap houdt zou ik niet kunnen zeggen welke partij kutter is: VVD of CDA. Misschien toch het CDA, want de VVD heeft tenminste nog principes. Die komen er tenminste voor uit dat ze kut zijn.
      vrijdag 10 november 2006 @ 21:23:50 #261
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_43439160
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:19 schreef Genverbrander het volgende:
    Oooooooooooooooooohhh jee Marijnissen gaat nu alweer terugkrabbelen en opent de deur voor een coalitie PvdA/CDA/SP.

Sjongejonge wat is er toch gebeurd met de principes van de SP... Kansloze partij zeg.
    Ja, de SP draait al net zo erg als de PvdA. Links trekje zeker Maar laat Jan maar lekker verder dromen. Het CDA zal nooit, maar dan ook werkelijk nooit in een coalitie stappen met twee linkse partijen.
    Pugna Pro Patria
    pi_43439381
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:23 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, de SP draait al net zo erg als de PvdA. Links trekje zeker Maar laat Jan maar lekker verder dromen. Het CDA zal nooit, maar dan ook werkelijk nooit in een coalitie stappen met twee linkse partijen.
    Dat betwijfel ik, want als er één partij draait is het wel het CDA. Maar dan niet een klein draaitje, maar meteen een radicale draai van rechts naar links en vice versa.

Ik vind het wel puik, grote kans dat het CDA na de verkiezingen een ruk naar links maakt en dat al die VVD'ers dan een mooi centrumlinks kabinet in het zadel hebben geholpen.
    pi_43439393
    Terwijl Bos en Rutte steeds belangrijke onderwerpen aansnijden houdt het CDA zich zorgvuldig op de vlakte.

Balkenende komt alleen maar met flauwe onderwerpen als de inhoud van het kerstpakket of godsdienstvoorlichting op openbare scholen. Van die veilige flut 'standpunten' waar je niemand mee wegjaagt. Over de belangrijke onderwerpen houden ze hun mond.
    pi_43439478
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:31 schreef rebel6 het volgende:
    Terwijl Bos en Rutte steeds belangrijke onderwerpen aansnijden houdt het CDA zich zorgvuldig op de vlakte.

Balkenende komt alleen maar met flauwe onderwerpen als de inhoud van het kerstpakket of godsdienstvoorlichting op openbare scholen. Van die veilige flut 'standpunten' waar je niemand mee wegjaagt. Over de belangrijke onderwerpen houden ze hun mond.
    Sja dat is blijkbaar hoe het werkt.

Goeie tactiek om in Nederland de grootste te worden: naai het volk eerst 4 jaar lang, hou 3 maanden voor de verkiezingen ineens je kop en je wordt de grootste.

Ik vind het treurig hoor. Mensen keren zich massaal naar Balkenende en Marijnissen terwijl er zoveel kwaliteit rondloopt op de andere lijsten. Bizar.
    pi_43439953
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 18:55 schreef ItaloDancer het volgende:
    Ik denk dat het echt afgelopen is voor de PvdA hoor, en dat zowel CDA als SP uitlopen ten koste van de PvdA.
    ik zeg nooit meer iets.
      vrijdag 10 november 2006 @ 21:52:55 #266
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_43440012
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:19 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nederlanders zijn dol op underdogs, en door Bos nu in de geslagen positie te plaatsen krijgen mensen misschien wel weer sympathie voor hem.
    De underdog tactiek is nu juist voor Balkenende aan het werken.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_43440344
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:33 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Goeie tactiek om in Nederland de grootste te worden: naai het volk eerst 4 jaar lang, hou 3 maanden voor de verkiezingen ineens je kop en je wordt de grootste.
    Da's ook ongeveer de manier waarop Balkenende de vorige keren de verkiezingen ingegaan is.
    Echt onbegrijpelijk dat de mensen er nu weer intrappen.
    pi_43440546
    Ik kan het niet geloven dat we waarschijnlijk straks een Balkenende IV krijgen.
    Waar moet dat in NL heen?
      vrijdag 10 november 2006 @ 22:22:37 #269
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_43440852
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 22:12 schreef Sander10 het volgende:
    Ik kan het niet geloven dat we waarschijnlijk straks een Balkenende IV krijgen.
    Waar moet dat in NL heen?
    Balkenende IV, V en VI de komende 4 jaar. Eerst met CU, daarna met Wilders, Pastors, daarna maar weer vervroegde verkiezingen voordat de laagconjunctuur toeslaat.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_43440944
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 22:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Balkenende IV, V en VI de komende 4 jaar. Eerst met CU, daarna met Wilders, Pastors, daarna maar weer vervroegde verkiezingen voordat de laagconjunctuur toeslaat.
    pi_43441046
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 22:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

pi_43441178
    Clairy belooft specta peilingen - VVD onder de 20?
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2006 @ 22:38:45 #273
    862 Arcee
    Look closer
    pi_43441245
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 22:36 schreef SCH het volgende:
    Clairy belooft specta peilingen - VVD onder de 20?
    Kijk 'es een paar posts boven je?
    pi_43441286
    Oh, was het al zo vroeg bekend.

Gaat wel goed zo. De PvdA moet vanaf volgende week terug gaan komen. Goede timing.
      vrijdag 10 november 2006 @ 23:01:14 #275
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_43441833
    Dit gaat heel erg lekker.. dag Wouter
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
      vrijdag 10 november 2006 @ 23:02:44 #276
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_43441876
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:33 schreef Genverbrander het volgende:
    Ik vind het treurig hoor. Mensen keren zich massaal naar Balkenende en Marijnissen terwijl er zoveel kwaliteit rondloopt op de andere lijsten. Bizar.
    Nee hoor. Balkenende en Marijnissen zijn []iautentiek[/i], Bos, Rutte en Halsema zijn fake. Autenticiteit lijkt tot nu toe de doorslaggevende factor.
    pi_43441892
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:02 schreef PJORourke het volgende:
    Autenticiteit lijkt tot nu toe de doorslaggevende factor.

Je kan het niet eens schrijven man
      vrijdag 10 november 2006 @ 23:04:59 #278
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_43441927
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:03 schreef SCH het volgende:

Je kan het niet eens schrijven man
    Ik vergeet een h, maar daarmee niet minder waar.
    pi_43442433
    Authenticiteit, ga een eindje fietsen zeg. Balkenende is een Duplo-poppetje. Elke zin is een gemeenplaats.

Maar zoals ik al zei: elk volk krijgt de leider die het verdient.
    pi_43442538
    Stijfheid wordt blijkbaar gewaardeerd en gekoppeld aan betrouwbaarheid. Losjes zijn wordt blijkbaar niet gewaardeerd.

Op naar de 50.
    pi_43442620
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:28 schreef vw_caddy het volgende:
    Stijfheid wordt blijkbaar gewaardeerd en gekoppeld aan betrouwbaarheid. Losjes zijn wordt blijkbaar niet gewaardeerd.
    Nee het heeft meer te maken met hypocrisie. In de zin dat nog een jaar geleden heel Nederland op Balkenende zat te schijten, en nu diezelde Nederlanders hem de hemel in prijzen.

Wat een losers. En de lage en middeninkomens zijn de lul van deze idioot, as usual.
    pi_43442645
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:24 schreef Genverbrander het volgende:
    Authenticiteit, ga een eindje fietsen zeg. Balkenende is een Duplo-poppetje. Elke zin is een gemeenplaats.

Maar zoals ik al zei: elk volk krijgt de leider die het verdient.
    Niet , hij heeft meer weg van playmobil Op naar de 50 zetels
    Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
    pi_43442707
    Balkenende .

En dan dat gehuil van de Bos adepten. De Bos magie lijkt uitgewerkt voorzover je ooit van magie kon spreken. Al is Bos nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel.
    pi_43442831
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:10 schreef Genverbrander het volgende:
    De coalitiemogelijkheden volgens NOVA:

[afbeelding]

Wat een ramp. CDA/VVD/CU komt ineens nog maar één zetel tekort.
    Partij voor de Dieren of Eén NL erbij
    Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
    pi_43444705
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:39 schreef Ludger het volgende:

[..]

Partij voor de Dieren of Eén NL erbij
    Alsjeblieft niet zeg..
    Een 4 partijen coalitie..
    Denk niet dat het gaat werken..

Ik roep heel rechts Nederland op om alsjeblieft op de VVD te gaan stemmen en niet op het CDA om zodoende, zoals al eerder aan werd gegeven, een centrum links kabinet in het zadel te helpen.
    Dit geldt overigens ook voor de mensen die van plan zijn Wilders of Pastors te stemmen, die partijen blijven toch zo klein dat ze uberhaupt niets in de melk te brokkelen hebben.

Een stem voor Wilders of Pastors is een stem tegen een rechts kabinet..
    pi_43446867
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:19 schreef Genverbrander het volgende:

Marijnissen wil niet met CDA en PvdA regeren

pi_43448053
    Dag Wouter
    pi_43448937
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:39 schreef Ludger het volgende:

[..]

Partij voor de Dieren erbij
    De partij wil de bio-industrie verbieden, een sector met een totale omzet van 40 miljard euro, en verantwoordelijk voor 30% van ons handelsoverschot (meer export dan import) dus dan hebben we binnen een jaar de slechts lopende economie van Europa.
      zaterdag 11 november 2006 @ 12:51:22 #289
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_43450396
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 11:28 schreef more het volgende:
    De partij wil de bio-industrie verbieden, een sector met een totale omzet van 40 miljard euro, en verantwoordelijk voor 30% van ons handelsoverschot (meer export dan import) dus dan hebben we binnen een jaar de slechts lopende economie van Europa.
    Prima toch die partij? Splijt de GroenLinks-stem lekker.
      zaterdag 11 november 2006 @ 12:53:08 #290
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_43450424
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 00:49 schreef kevin85 het volgende:
    Ik roep heel rechts Nederland op om alsjeblieft op de VVD te gaan stemmen en niet op het CDA om zodoende, zoals al eerder aan werd gegeven, een centrum links kabinet in het zadel te helpen.
    Dit geldt overigens ook voor de mensen die van plan zijn Wilders of Pastors te stemmen, die partijen blijven toch zo klein dat ze uberhaupt niets in de melk te brokkelen hebben.

Een stem voor Wilders of Pastors is een stem tegen een rechts kabinet..
    Strategisch heb je helemaal gelijk, maar de VVD heeft zo afgedaan voor mij... ik kan dat gewoon niet meer. Dan nog liever een CDA-PvdA-kabinet onder JP.

Het wordt dus Wilders of Verhagen.
      zaterdag 11 november 2006 @ 12:58:33 #291
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_43450523
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 12:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Strategisch heb je helemaal gelijk, maar de VVD heeft zo afgedaan voor mij... ik kan dat gewoon niet meer. Dan nog liever een CDA-PvdA-kabinet onder JP.

Het wordt dus Wilders of Verhagen.
    Verhagen dan toch mag ik hopen. Met Wilders help je CDA/VVD namelijk niet in het zadel. En bovendien geef je het CDA een betere onderhandelingspositie mocht die partij met de PvdA moeten formeren.
    Pugna Pro Patria
      zaterdag 11 november 2006 @ 15:39:36 #292
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_43454152
    Nieuwe peiling Maurice de Hond:

• CDA heeft zeven zetels voorsprong op PvdA
  • SP wint ten koste van PvdA
  • VVD en CU winnen

CDA 43
    PvdA 36
    VVD 22
    SP 23
    CU 7
    GL 6
    PVV 6
    D66 2
    SGP 2
    1NL 2
    PvdD 1
  • Pugna Pro Patria
    pi_43454361
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 15:39 schreef Jurgen21 het volgende:
    Nieuwe peiling Maurice de Hond:

• CDA heeft zeven zetels voorsprong op PvdA
  • SP wint ten koste van PvdA
  • VVD en CU winnen

CDA 43
    PvdA 36
    VVD 22
    SP 23
    CU 7
    GL 6
    PVV 6
    D66 2
    SGP 2
    1NL 2
    PvdD 1
  • CDA-SP-CU komt in zicht, tijd voor een andere politiek
    pi_43454405
    Wint de VVD door Rita's one-liners zoals CGB te schaffen ?
      zaterdag 11 november 2006 @ 15:52:07 #295
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_43454412
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 12:58 schreef Jurgen21 het volgende:
    Verhagen dan toch mag ik hopen. Met Wilders help je CDA/VVD namelijk niet in het zadel. En bovendien geef je het CDA een betere onderhandelingspositie mocht die partij met de PvdA moeten formeren.
    Akkoord, maar ik geef met Wilders een sterker signaal af. CDA is niet zo van de belastingverlaging. Daar komt nog bij dat ik het Wilders met z'n dappere opstelling gewoon gun.
    pi_43454450
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 15:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Akkoord, maar ik geef met Wilders een sterker signaal af. CDA is niet zo van de belastingverlaging. Daar komt nog bij dat ik het Wilders met z'n dappere opstelling gewoon gun.
    Had liever Eén NL zien groeien, is gematigder dan WIlders
    pi_43454694
      zaterdag 11 november 2006 @ 16:06:18 #298
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_43454731
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 15:53 schreef Ludger het volgende:
    Had liever Eén NL zien groeien, is gematigder dan WIlders
    Nee, Fortuynisten moet ik niet zo.
      zaterdag 11 november 2006 @ 16:06:29 #299
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_43454733
    Opvallend dat de drie grote partijen op verlies staan tov de laatste TK-verkiezing.
    pi_43454978
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 16:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, Fortuynisten moet ik niet zo.
    Neuh, wilders is geen fortuyn wannabe
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')