Ik misschien ook bij the kooksquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:25 schreef soul114 het volgende:
Ik ben erbij (en ook bij muse & the killers)!
Loopt er een prijsvraag voor the kooks dan? Ken nog iemand die kaartje wilquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:04 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik misschien ook bij the kooks
(als ik een prijsvraag win)
Zeg ik niet, want dan heb ik minder kansquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:48 schreef soul114 het volgende:
[..]
Loopt er een prijsvraag voor the kooks dan? Ken nog iemand die kaartje wil
Never mind ik was in de war met the killers..quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:04 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zeg ik niet, want dan heb ik minder kans![]()
je bent niet de enigequote:
Had ik al eens in Placebo Topic gepostquote:Op donderdag 9 november 2006 17:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben er wel bij !
Howling Bells schijnt het voorprogramma te zijn.
Wie kent deze band?
bron: mojo
quote:[2006-11-21] Halle Tony Garnier, Lyon
Intro + Infrared
Meds
Because I want U
Drag
Space monkey
Special needs
I know
Song to say goodbye
Follow the cops back home
Soulmates
Every U, every me
One of Kind
Without U I'm nothing
Blind
Bionic
Special K
The bitter end
....................
Running up that hill
....................
Taste in men
20 years
Gelukkig is dat jouw mening en geen vast staand feit.quote:Op donderdag 30 november 2006 19:38 schreef Leonos het volgende:
Oude nummers zijn dus kut van placebo
(Ook nog maar 1x geluisterd maar tog)
Was tijdens Pinkpop ook. Even een korte break, en toen Running up that Hill.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:17 schreef twentemeisje het volgende:
Gisteravond naar Oberhausen geweest... Wat een heerlijke bak herrie! GE-WEL-DIG. Veel nummers van Meds, afgewisseld met een hoop 'klassiekers'... En goed nieuws gekkehoedenmaker... (althans als ze het vanavond weer doen) het eerste nummer na de break was 'Running up that Hill' (kippenvel all over!). Special Needs is ook langsgekomen, net als SWG...
[afbeelding]
(fotootje is niet van mij, vond ik op Flickr)
Op marktplaats stonden er gister 2 voor 50 euro, vind ik anders best weinigquote:Op donderdag 30 november 2006 19:48 schreef Leonos het volgende:
Staanplaatsen voor weinig gaat je denk ik niet lukken
quote:Placebo - die halten, was ihr Name gar nicht verspricht. Denn im Gegensatz zu ihrem pharmazeutischen Namensgeber entfalteten Placebo eine außerordentliche Wirkung, beinahe hypnotisch. Von der Sekunde an, als Sänger Brian Molko die Bühne in der Arena Oberhausen betrat und mit "Infra Red" loslegte, zog er die Fans in seinen Bann. Wirkungsdauer der Medikation: über 90 Minuten.
Auf einer der neun großen Videoleinwände war Molkos Kopf permanent in schwarz-weiß zu sehen, für die Anderen durften Video- und Animationskünstler ihrer Kreativität freien Lauf lassen. Als der charismatische Placebo-Frontmann nach gut 40 Minuten am Ende von "Song To Say Goodbye" mit einem "Auf Wiedersehen" eine seiner wenigen Äußerungen außerhalb der Musik von sich gab, schreckten einige Besucher auf. Ein zweites Mal rissen Placebo ihre Fans dann aus ihrem atmosphärischen Schwebezustand, als sie bei "Special K" die Leute euphorisch das markante Riff der Strophe mitsingen und die Gitarren ordentlich braten ließen.
Nach gut anderthalb Stunden zelebrierten Placebo "Twenty Years" dann exzessiv. Sowohl Brian Molko als auch Stefan Olsdal sanken auf die Knie, schrammelten auf ihren Gitarren und entlockten ihnen die letztmöglichen Sounds. Dann standen sie im grellweißen Licht auf, die gesamte Band verneigte sich Hände haltend und verschwand. Flashbacks? Wahrscheinlich!
me too! Althans... het mag ietsje langer dan het nu is! Zoals hier:quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:34 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
(Ik mis Brians lange lokken.)
Daar is ie geilllquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:46 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
me too! Althans... het mag ietsje langer dan het nu is! Zoals hier:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:38 schreef Burger_Queen het volgende:
Oooh ik was donderdag ook in Oberhausen, en gisteren dus in Ahoy. Het concert in Oberhausen vond ik wel beter qua vrolijkheid van de heren. Het publiek was ook leuker.
Ik vind dat dat kleine stukje dat ze in het begin van Ion speelden ook wel meetelt (zo ongeveer het intro van Infra Red geworden)quote:Op zaterdag 2 december 2006 02:12 schreef soul114 het volgende:
Begin wat saai.. vind meds wel ok, maar oudere stuff vind ik gewoon veel beter/leuker.
Daarna prima vermaakt
Ik zag iemand met een conflakes pak (Special K), toevallig van hier? Op de andere kant stond geloof ik
did you 4get someting (neem aan dat het dezelfde persoon was).
Ook nog iemand met een bloem op gezien, maar of dat met Lady Of The Flowers te maken had weet ik niet
Setlist:
01. Infra-Red
02. Meds
03. Because I Want You
04. Drag
05. Space Monkey
06. Soulmates
07. I Know
08. Song To Say Goodbye
09. Follow The Cops Back Home
10. Every You Every Me
11. Special Needs
12. One Of A Kind
13. Without You I Am Nothing
14. Bionic
15. Blind
16. Special K
17. The Bitter End
18. Running Up That Hill
19. Taste In Man
20. 20 Years
Goh, misschien stond je bij mij in de buurt, die beschrijving die je geeft zou de persoon naast mij geweest kunnen zijnquote:Op zaterdag 2 december 2006 16:22 schreef Nepthys het volgende:
Vooral die laatste vijf nummers waren echt geweldig!Ik had verder ook niet echt het idee dat het publiek helemaal losging, wel een beetje jammer. Ik stond zelf min of meer ingeklemd naast een kettingrookster die de hele tijd haar sigaretten mijn kant op stond te zwaaien, dat was ook wel minder.
![]()
Maar het gaat natuurlijk om de muziek, en die was wel erg goed. Howling Bells ook trouwens.![]()
Afgaande op alle rookwolkjes boven het publiek zullen er vast wel meer mensen aan die beschrijving voldoen. Ik stond in ieder geval iets links van het midden.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:28 schreef geertje89 het volgende:
[..]
Goh, misschien stond je bij mij in de buurt, die beschrijving die je geeft zou de persoon naast mij geweest kunnen zijn
Vind je? Ik vind het zeker niet verkeerd, en de muziek is wat mij betreft wel geweldig, absoluut.quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:12 schreef kreuk050 het volgende:
De 'usual performance' zoals jij het noemt is toch geweldig??
Ah, vond het al als Placebo klinken, maar tijd geleden dat ik dat nummer gehoord hebquote:Op zaterdag 2 december 2006 21:27 schreef geertje89 het volgende:
[..]
Ik vind dat dat kleine stukje dat ze in het begin van Ion speelden ook wel meetelt (zo ongeveer het intro van Infra Red geworden)
Vorige pagina?quote:Op zondag 3 december 2006 19:51 schreef Echoes het volgende:
setlist?
=O ;_; haha typisch om er op 3 december achter te komen dat ze in nederland warenquote:
Deze: http://www.megaupload.com/?d=9SUKFKV4quote:Op zondag 3 december 2006 16:05 schreef DirkDirk het volgende:
Over welk stukje hebben jullie het?Vond trouwens Every me every you ook erg goed klinken, met de
intro en outro.
Ahh okay ja het komt weer naar boven. Bedankt voor de file, nu ik dit zo hoor wil ik terug hehe. Gaan er nogquote:Op zondag 3 december 2006 23:06 schreef soul114 het volgende:
[..]
Deze: http://www.megaupload.com/?d=9SUKFKV4
Het publiek was inderdaad wel erg sufquote:Op zaterdag 2 december 2006 22:53 schreef Lamon het volgende:
'k vond het niet veel bijzonders. De performance was niet veel beter of slechter dan gewoonlijk, dus het zal wel met het flauwe publiek te maken gehad hebben ofzo.
Nog nooit zo'n kut-publiek gezienquote:Op maandag 4 december 2006 13:25 schreef geertje89 het volgende:
[..]
Het publiek was inderdaad wel erg suf
ook veel gezinnetjes gezien :S
Een sigaret laten branden?quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nog nooit zo'n kut-publiek gezien![]()
Mensen die een sigaret laten branden en de rook wapperen in je gezicht, mensen die stoned en dronken te gelijk zijn en het hele concert tegen je aanrijden.![]()
Vond het concert wel goed, maar op pukkelpop (belgisch festival) waren ze beter.
Jammer dat ze Blackeyed niet gespeeld hebben.
Een trek ervan nemen, bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:24 schreef Leonos het volgende:
[..]
Een sigaret laten branden?
Wat moet je er anders mee![]()
Ben het hier niet helemaal mee eens. Als fan vond ik eigenlijk alle nummers zeer de moeite waard. Misschien hadden er inderdaad wat meer 'hits' gespeeld kunnen worden. Nancy Boy, Pure Morning en Slave to the Wage had ik zelf nog wel graag willen horen.quote:Placebo stelt teleur
Uitgegeven: 4 december 2006 10:59
In Nederland zijn ze nog lang niet zo populair als in bijvoorbeeld Frankrijk, toch weet Placebo met gemak de Rotterdamse Ahoy' te vullen. Het is daarom des te triester dat de band een dodelijk saai optreden geeft.
Het eerste minpunt was al meteen de keuze van de setlist. Waar veel bands opkomen met een publieksfavoriet en daarna er voor zorgen dat de show spannend blijft, koos Placebo ervoor om voornamelijk nummers van hun laatste album 'Meds' te spelen. Elke band die een stadion of sporthal aandoet hoort te weten dat als het publiek in grote getale komt, dat men dan voornamelijk de hits wil horen.
Uiteindelijk kwamen er wel een handvol hits voorbij, maar veel te laat in de set. Al had het enthousiasme onthaal van die nummers de band aan het denken moeten zetten, want voor de rest van het optreden gingen alleen op de eerste paar rijen de handen constant de lucht in. De rest van de zaal wachtte tevergeefs op een hoogtepunt in de show.
Werk
Helaas voor Placebo valt er nog veel meer aan te merken aan het optreden van afgelopen vrijdag. Zo was het trio op het podium uitgebreid tot een vijftal, waarbij het opviel dat de twee extra bandleden wel heel erg veel werk voor hun rekening namen.
Alleen drummer Steve Hewitt scoort een voldoende. Zijn drumwerk zorgt voor nog enige houvast in de muzikale brij die regelmatig ontstaat als er drie gitaren tegelijk aan het horen zijn. Op deze manier verliest elk nummer zijn identiteit en lijkt het opeens alsof elk nummer hetzelfde klinkt. NU.nl
Je moet niet teveel waarde hechten aan de mening van andere over muziek.quote:Op woensdag 6 december 2006 18:37 schreef DirkDirk het volgende:
[..]
Ben het hier niet helemaal mee eens. Als fan vond ik eigenlijk alle nummers zeer de moeite waard. Misschien hadden er inderdaad wat meer 'hits' gespeeld kunnen worden. Nancy Boy, Pure Morning en Slave to the Wage had ik zelf nog wel graag willen horen.
Als ik gestaan had waar jij stond, kon ik echt niets zien.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:18 schreef Polvere het volgende:
Ah, mooi. Ik moet een stukje schrijven voor Podiuminfo.nl, ik had een perskaart hiervoor. Maar ik weet alleen nog dat ik Taste in Men geweldig vond, dus die setlist is handig.
Mijn telefoonfoto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Taste In Men was inderdaad erg tofquote:Op woensdag 6 december 2006 21:18 schreef Polvere het volgende:
Ah, mooi. Ik moet een stukje schrijven voor Podiuminfo.nl, ik had een perskaart hiervoor. Maar ik weet alleen nog dat ik Taste in Men geweldig vond, dus die setlist is handig.
"Daarvoor moeten we maar liefst vijf jaar terug in de tijd, toen de band in de Heineken Music Hall stond."quote:Op donderdag 7 december 2006 19:12 schreef Polvere het volgende:
Mijn review op Podiuminfo.. Hij is helaas hier en daar wat geredigeerd, wat mijn schrijfstijl niet echt naar voren brengt, maar goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |