Duh, dat blijkt toch duidelijk uit de OPquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:04 schreef k3vil het volgende:
Waar kan ik het kantoor en/of woordvoerder van de Islam vinden?
Het is er voor een groot deel mee verbonden, in die religie is de ongelijkheid verankerd. Daar beroepen ze zich constant op. Als je religie gebaseerd is op andere dingen dan zie je dat weer terug in de regelgeving. Noem mij eens een paar christelijke landen waar de vrouw zo achtergesteld is ?. Noem me een paar boedistische landen waar hetzelfde geld.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Welke ze willen wat zo graag![]()
[..]
Nee, niet alle rechten zijn daar zo prima geregeld. Eens. Geldt voor een hoop meer landen, die niet islamitisch zijn. Er zijn ook islamitische landen waar de rechten een stuk beter geregeld zijn. Kortom: wel of niet goede regels is niet afhankelijk van het islamitisch zijn.
Eh.. eigenlijk alle christelijke landen tot voor honderd jaar terug.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:15 schreef niet_links het volgende:
[..]
Het is er voor een groot deel mee verbonden, in die religie is de ongelijkheid verankerd. Daar beroepen ze zich constant op. Als je religie gebaseerd is op andere dingen dan zie je dat weer terug in de regelgeving. Noem mij eens een paar christelijke landen waar de vrouw zo achtergesteld is ?.
Kijk eens naar de rechten van vrouwen in de grootste landen op aarde (qua inwonertal): India en China. En dan naar de heersende religies daar. En kom dan niet weer aan met dat speciaal de moslims het zo op vrouwen voorzien hebben. Het lijkt wel iets van mannen in het algemeen..quote:Noem me een paar boedistische landen waar hetzelfde geld.
Hoe de islam over het westen denkt? De islam bestaat niet, het is niet zoiets als 'de roomskatholieke kerk' of zo. Er leven pak 'm beet 1 miljoen Nederlandse moslims in Nederland, die zie ik nou niet pleiten voor een islamitische staat hier. Een poging een partij met zo'n streven op te richten faalde wegens een oorverdovend gebrek aan belangstelling. Van moslims, welteverstaan. De pers had een hoop aandacht ervoor.quote:k zie alleen hoe de islam over het westen denkt,
Als 'hun' de macht hadden, hadden hun de macht ja. Dan was ook alles anders.quote:ik denk dat als de rollen omgekeerd waren(hun de macht) we hier onder het juk van de islam geleefd hadden.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh.. eigenlijk alle christelijke landen tot voor honderd jaar terug.
Die veelgeroemde verlichting hielp daar niet echt tegen of zo.
Ik ben helemaal met je eens dat ongelijkheid voor een groot deel wordt vastgelegd in de grote religies, maar zeker ook in het christendom (om over het jodendom maar te zwijgen).
[..]
(ben zelf atheist en daar ook een groot voorstander van)
Kijk eens naar de rechten van vrouwen in de grootste landen op aarde (qua inwonertal): India en China. En dan naar de heersende religies daar. En kom dan niet weer aan met dat speciaal de moslims het zo op vrouwen voorzien hebben. Het lijkt wel iets van mannen in het algemeen..
[..]
China geloof niet dat er veel geloof is daar en het zou boedistisch kunnen zijn. India daar hebben ze een vrouwelijke president gehad. Dat valt allemaal dus nog wel mee
Hoe de islam over het westen denkt? De islam bestaat niet, het is niet zoiets als 'de roomskatholieke kerk' of zo. Er leven pak 'm beet 1 miljoen Nederlandse moslims in Nederland, die zie ik nou niet pleiten voor een islamitische staat hier. Een poging een partij met zo'n streven op te richten faalde wegens een oorverdovend gebrek aan belangstelling. Van moslims, welteverstaan. De pers had een hoop aandacht ervoor.
[..]
Vergeet niet dat islamieten mogen liegen to ze in een sterkere positie zijn. Dat mag volgens hun geloof. Het wordt zelfs in hun boeken geschreven. Nu was die macht er nog niet zou misschien heel veel verzet met zich mee brengen.
Als 'hun' de macht hadden, hadden hun de macht ja. Dan was ook alles anders.
Ja dan zou het er heel anders uitzien. Dat is waar ik bang voor ben.
Misschien moet je toch *iets* meer verdiepen in de rechten van vrouwen en de gruwelen die hun worden aangedaan, dan een vrouwelijke president.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:47 schreef niet_links het volgende:
[..]
China geloof niet dat er veel geloof is daar en het zou boedistisch kunnen zijn. India daar hebben ze een vrouwelijke president gehad. Dat valt allemaal dus nog wel mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |