abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43335262
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:47 schreef rudeonline het volgende:
Hier begrijp je me verkeerd denk ik. t.o.v. jezelf is alles wat je ziet eigenlijk iets eerder gebeurd. We nemen alles waar met een vertraging van ongeveer 1sec/300.000km.

Gelijktijdigheid t.o.v. jezelf is dus eigelijk steeds 1sec/300.000km voor jou gebeurd. Ik bedoel dat een gelijktijdigheid met jou en een gebeurtenis op de maan 1sec later wordt waargenomen dan dat jij het ziet.

Absolute gelijktijdigheid is een gebeurtenis die letterlijk in jouw "nu" gebeurd. Er mag dan geen afstand zijn tussen jou en de gebeurtenis.

Gelijktijdigheid is als de reactietijd van jou en de gebeurtenis 0 is.
Dat begrijp ik wel, maar dat heeft niets met relativiteit te maken. Dat komt enkel door dat de lichtsnelheid eindig is.

Met relatieve gelijktijdigheid (die, toegegeven, deels veroorzaakt wordt door een eindige lichtsnelheid) bedoelt men hetgene wat ik hierboven zei.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  dinsdag 7 november 2006 @ 19:53:40 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43335264
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:47 schreef rudeonline het volgende:
Hier begrijp je me verkeerd denk ik. t.o.v. jezelf is alles wat je ziet eigenlijk iets eerder gebeurd. We nemen alles waar met een vertraging van ongeveer 1sec/300.000km.

Gelijktijdigheid t.o.v. jezelf is dus eigelijk steeds 1sec/300.000km voor jou gebeurd. Ik bedoel dat een gelijktijdigheid met jou en een gebeurtenis op de maan 1sec later wordt waargenomen dan dat jij het ziet.

Absolute gelijktijdigheid is een gebeurtenis die letterlijk in jouw "nu" gebeurd. Er mag dan geen afstand zijn tussen jou en de gebeurtenis.

Gelijktijdigheid is als de reactietijd van jou en de gebeurtenis 0 is.
Mjah. en?
pi_43335403
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:53 schreef Maethor het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, maar dat heeft niets met relativiteit te maken. Dat komt enkel door dat de lichtsnelheid eindig is.

Met relatieve gelijktijdigheid (die, toegegeven, deels veroorzaakt wordt door een eindige lichtsnelheid) bedoelt men hetgene wat ik hierboven zei.
Het ging mij er alleen maar om om duidelijk te maken wat ik als gelijktijdigheid zie, en ik denk dat we het daar met elkaar over eens kunnen zijn. Ik zou dus graag verder willen discuseren over mijn ruimte/tijd diagram want daar begon het allemaal om.
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:00:05 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43335503
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:57 schreef rudeonline het volgende:

Ik zou dus graag verder willen discuseren over mijn ruimte/tijd diagram want daar begon het allemaal om.
Nee.
pi_43335665
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mjah. en?
Je hebt het antwoord al..
pi_43335770
quote:

[..]

Het ging mij er alleen maar om om duidelijk te maken wat ik als gelijktijdigheid zie, en ik denk dat we het daar met elkaar over eens kunnen zijn. Ik zou dus graag verder willen discuseren over mijn ruimte/tijd diagram want daar begon het allemaal om.
Jaha, maar we zitten hier wel in WFL. Dat jij een andere definitie van gelijktijdigheid hanteert is mooi, maar dat doe je maar in TRU. (Ik ben het er voor de duidelijkheid dus niet mee eens, zoals je ten onrechte stelt.)
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  woensdag 8 november 2006 @ 02:21:36 #57
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43348518
quote:

[..]

Dat hou je maar in TRU waar het hoort.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_43350127
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:37 schreef rudeonline het volgende:
Tenzij je dus op exact dezelfde plaats bent.
als er 2 dingen gebeuren, op de dezelfde plaats, en gelijktijdig.. zijn er dan wel 2 dingen gebeurt?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_43356303
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:06 schreef Bensel het volgende:

[..]

als er 2 dingen gebeuren, op de dezelfde plaats, en gelijktijdig.. zijn er dan wel 2 dingen gebeurt?
Daarom bestaat absolute gelijktijdigheid ook niet echt. 2 gebeurtenissen kunnen namelijk nooit op exact dezelfde plaats gebeuren. Tenzij de gebeurtenis de samensmelting is van 2 gebeurtenissen.

Als 2 mensen elkaar de hand reiken, dan zijn dat 2 ( ik reik jou mijn hand en jij doet hetzelfde ) dan is het handen schudden 1 gebeurtenis van gelijktijdigheid.
  woensdag 8 november 2006 @ 15:08:13 #60
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43359788
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:19 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Daarom bestaat absolute gelijktijdigheid ook niet echt. 2 gebeurtenissen kunnen namelijk nooit op exact dezelfde plaats gebeuren. Tenzij de gebeurtenis de samensmelting is van 2 gebeurtenissen.

Als 2 mensen elkaar de hand reiken, dan zijn dat 2 ( ik reik jou mijn hand en jij doet hetzelfde ) dan is het handen schudden 1 gebeurtenis van gelijktijdigheid.
Nogmaals, gelijktijdig waarmee? Daar heb je nog een andere gebeurtenis voor nodig.
Onikaan ni ov dovah
pi_43363284
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nogmaals, gelijktijdig waarmee? Daar heb je nog een andere gebeurtenis voor nodig.
Als 2 mensen elkaar de hand reiken, dan zijn dat 2 gebeurenissen ( ik reik jou mijn hand en jij doet hetzelfde ), dan is het handen schudden 1 gebeurtenis van gelijktijdigheid.
  woensdag 8 november 2006 @ 17:22:09 #62
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43364324
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:50 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Als 2 mensen elkaar de hand reiken, dan zijn dat 2 gebeurenissen ( ik reik jou mijn hand en jij doet hetzelfde ), dan is het handen schudden 1 gebeurtenis van gelijktijdigheid.
Nee dat is het niet
Zo duidelijker?
Het handen schudden is 1 gebeurtenis.
Onikaan ni ov dovah
pi_43364365
En is een gebeurtenis niet een gelijktijdigheid op zichzelf?
  woensdag 8 november 2006 @ 17:31:13 #64
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43364632
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:23 schreef rudeonline het volgende:
En is een gebeurtenis niet een gelijktijdigheid op zichzelf?
Nope
Onikaan ni ov dovah
pi_43371428
quote:
Het handen schudden is 1 gebeurtenis.
Wat is een gebeurtenis dan volgens jou?
  woensdag 8 november 2006 @ 20:51:31 #66
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43372417
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:30 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Wat is een gebeurtenis dan volgens jou?
Handen schudden bijv.
Onikaan ni ov dovah
pi_43372540
En kunnen we elkaars handen gelijktijdig schudden?
  woensdag 8 november 2006 @ 20:55:43 #68
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43372625
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:54 schreef rudeonline het volgende:
En kunnen we elkaars handen gelijktijdig schudden?
Gelijktijdig met wat?
Onikaan ni ov dovah
pi_43372734
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Gelijktijdig met wat?
Met datgene wat we zelf als het "nu" ervaren.
  woensdag 8 november 2006 @ 20:59:03 #70
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43372796
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:57 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Met datgene wat we zelf als het "nu" ervaren.
Dat is geen gebeurtenis...
Onikaan ni ov dovah
pi_43373027
Was jij dan echt de meest domme student die alles maar aannam omdat hij anders een onvoldoende kreeg?

Wat is een gebeurtenis volgens jou, en wanneer gebeuren 2 gebeurtenissen tegekertijd?
  woensdag 8 november 2006 @ 21:11:05 #72
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43373338
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:04 schreef rudeonline het volgende:
Was jij dan echt de meest domme student die alles maar aannam omdat hij anders een onvoldoende kreeg?

Wat is een gebeurtenis volgens jou, en wanneer gebeuren 2 gebeurtenissen tegekertijd?
Alsof jij wat weet van student zijn
Wat een gebeurtenis is zoek je maar op in het woordenboek. Of 2 gelijktijdig zijn hangt af van de waarnemer.
Onikaan ni ov dovah
pi_43374169
Op welk moment neem jij een gebeurtenis dan waar?
  woensdag 8 november 2006 @ 21:33:34 #74
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43374353
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:29 schreef rudeonline het volgende:
Op welk moment neem jij een gebeurtenis dan waar?
Het moment dat informatie ervan mijn zintuigen activeerd en dit verwerkt is door mijn hersenen.
Onikaan ni ov dovah
pi_43375582
Juist, en dat is wat je je eigen "nu" noemt. En dat is voor iedereen op een andere plaats en tijd.
  woensdag 8 november 2006 @ 22:00:52 #76
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43375727
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:57 schreef rudeonline het volgende:
Juist, en dat is wat je je eigen "nu" noemt. En dat is voor iedereen op een andere plaats en tijd.
Dat je er zo over denkt, prima. Dat je met dergelijke on-wetenschappelijke dingen tegen RT ingaat is niet prima. Al helemaal niet in WFL.
Onikaan ni ov dovah
pi_43375933
Wat is er onwetenschappelijk aan om het absolute "nu" te defineren?

Dat lijkt me toch wel belangrijk als je over begrippen als gelijktijdigheid wilt spreken.
  woensdag 8 november 2006 @ 22:06:42 #78
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43376081
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:04 schreef rudeonline het volgende:

Dat lijkt me toch wel belangrijk als je over begrippen als gelijktijdigheid wilt spreken.
Omdat er geen absoluut frame is? Wat dacht je daarvan?
Onikaan ni ov dovah
pi_43377535
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:04 schreef rudeonline het volgende:

Woorden als 'absoluut' zijn nogal zinloos als je het over de relativiteitstheorie hebt (althans, probeert te hebben).
pi_43385844
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:04 schreef rudeonline het volgende:

Ik wil cijfers zien....formules die we kunnen controleren....je gaat never ever de relativiteits theorie uitleggen met taal.

Laten we beginnen met een afstand zeg 3 km, je doet er 50 seconden over, hoe snel ga je dan in m/s + berekeing per stap a.u.b.?
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_43403575
-alicey : Eh, ja. We hadden het over de relativiteitstheorie, niet over de rude-theorie.

[ Bericht 82% gewijzigd door Alicey op 09-11-2006 18:42:44 ]
pi_43423282
Hey Rude is het nou niet vreselijk frustrerend dat je niemand kan overtuigen van je hypothese?
pi_43426618
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Omdat er geen absoluut frame is? Wat dacht je daarvan?
Je eigen frame is toch redelijk absoluut.
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:36:06 #84
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43426929
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:26 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Je eigen frame is toch redelijk absoluut.
Vind je dat niet nogal arrogant om te denken?
Onikaan ni ov dovah
pi_43427137
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat was zeker een retorische vraag.
pi_43427430
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoezo, zeg ik dan dat ik de enige ben die absoluut op zichzelf staat. Troost je, jij bent zelf ook absoluut. Weliswaar op joiw eigen plek en tijdstip, maar als je niet absoluut zou zijn, dan ben je door mij verzonnen en ben ik psychotisch. Dus als je jezelf ontkent, dan ben ik psychotisch. Ik hoop dan maar dat je echt bestaat en geen fantasie bent. Ik zou dan inderdaad aan de haldol moeten. Ik dacht niet dat ik dit ooit moest vragen,

Maare... besta jij eigenlijk wel?
pi_43427480
Absoluut wordt hier bedoeld als niet relatief. En we hebben het over de relativiteitstheorie. Capiche?
pi_43427565
Ik tracht jullie duidelijk te maken wat absoluut is en niet relatief. En als wij zelf absoluut zijn, dan is de relativiteitstheorie dus fout. Het wordt tijd voor de realiteitstheorie..
pi_43427795
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:58 schreef rudeonline het volgende:
Ik tracht jullie duidelijk te maken wat absoluut is en niet relatief. En als wij zelf absoluut zijn, dan is de relativiteitstheorie dus fout. Het wordt tijd voor de realiteitstheorie..

Wij trachten jou duidelijk te maken dat een absoluut referentiekader niet bestaat, dat er geen enkele reden is om er eentje boven een andere te verkiezen. Hieruit volgt dat je geen eenduidige uitspraak kunt doen over bijvoorbeeld de snelheid van een lichaam. Dus snelheid (o.a.) is relatief.

Wij komen met argumenten, jij met drogredenen. Wij kunnen zien dat jouw redenering kant noch wal raakt. Jij laat duidelijk zien dat je niks begrijpt van de theorie die je verwerpt en dus geen enkel recht van spreken hebt wanneer je zegt 'dus is de RT fout'.
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:08:59 #90
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43427885
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:53 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Hoezo, zeg ik dan dat ik de enige ben die absoluut op zichzelf staat. Troost je, jij bent zelf ook absoluut. Weliswaar op joiw eigen plek en tijdstip, maar als je niet absoluut zou zijn, dan ben je door mij verzonnen en ben ik psychotisch. Dus als je jezelf ontkent, dan ben ik psychotisch. Ik hoop dan maar dat je echt bestaat en geen fantasie bent. Ik zou dan inderdaad aan de haldol moeten. Ik dacht niet dat ik dit ooit moest vragen,

Maare... besta jij eigenlijk wel?
Nee ik ben niet absoluut. Mijn frame is ook relatief ten opzichte van anderen. Dus jij bent volgens je eigen redeneren psychotisch

Maar nogmaals, vind je dat niet arrogant om te denken?
Onikaan ni ov dovah
pi_43428970
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:06 schreef Maethor het volgende:

[..]

Wij trachten jou duidelijk te maken dat een absoluut referentiekader niet bestaat, dat er geen enkele reden is om er eentje boven een andere te verkiezen. Hieruit volgt dat je geen eenduidige uitspraak kunt doen over bijvoorbeeld de snelheid van een lichaam. Dus snelheid (o.a.) is relatief.

Wij komen met argumenten, jij met drogredenen. Wij kunnen zien dat jouw redenering kant noch wal raakt. Jij laat duidelijk zien dat je niks begrijpt van de theorie die je verwerpt en dus geen enkel recht van spreken hebt wanneer je zegt 'dus is de RT fout'.
Als een absolute gebeurtenis niet bestaat, dan bestaat er helemaal niets. Ik heb het nu niet over het waarnemen van een gebeurtenis, een gebeurtenis op zichzelf is absoluut. Dat wil zeggen dat het gebeurt op het tijdstip "nu". Dus niet gisteren of morgen. Als ik nu iets doe, dan is dat een absolute gebeurtenis voor mijzelf. Het moment waarop jij die gebeurtenis waarnmeemt, die is niet absoluut. Of geloof jij ook niet dat je absoluut bestaat in je eigen kader?
pi_43429090
Daar gaat het me helemaal niet om. Jij gebruikt weer woorden uit bestaande theorieën en geeft er een eigen draai aan, wat het wederzijds begrip niet echt ten goede komt.
pi_43429642
Ik ben zo naïef om jou uit te willen leggen waarom jouw ideeën niet kloppen en hoe mooi de relativiteitstheorie is. Nu heb ik deze hoop al vrijwel opgegeven, maar ik kan het nog steeds niet laten.

Komt ook een beetje omdat het steeds zo enorm makkelijk is om je stellingen onderuit te halen. Da's vast iets wat je zelf niet zo ziet, maar het is wel zo.
pi_43430006
Vertel mij dan even wat wel absoluut is in de ruimte en tijd?
pi_43430093
Niets.
pi_43430131
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:14 schreef rudeonline het volgende:
Vertel mij dan even wat wel absoluut is in de ruimte en tijd?
Waarom zou iemand jou 'iets' willen uitleggen als je toch niets aanneemt. Bv 1+2= 0,5.....Je hebt wel een basis wiskunde nodig om dit soort theorieen onderuit te halen en dat is een aardige "understatement".

Verder kan je hier [http://forum.fok.nl/topic/931201] het misschien aan Einstein zelf vragen?
pi_43430430
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:17 schreef Maethor het volgende:
Niets.
Dus wat je ook waarneemt, het heeft nooit werkelijk plaatsgevonden?
pi_43430479
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:29 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Actie = reactie
pi_43430517
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:29 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. Nu leg je jouw definitie van het woord 'absoluut' aan mij op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')