staat ie niet al twee weken lang op ioquote:Op vrijdag 3 november 2006 00:02 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Waar waren FJD en IJsmuts vanavond?
Chiel en Stefan waren al online toen kwam ik nog even kijken en hebben we nog net een paar potjes kunnen spelen met 6 man en toen was het weer voorbij
Uiteindelijk wel leuk kunnen knallen met Chiel en Stefan, later ook nog met Baus er bij.
Goed morgen nog even werken, dan een etentje bij mij thuis, dan de stad in, dan zaterdag naar Zwolle en daar een etentje en de stad in. Om Zondag naar +20 graden te gaan in Barcelona
Misschien ben ik voor die tijd nog even online, maar ik denk het niet.
@Admins:
Vergeet maandag niet de server naar IO te zetten.
Slaap zacht
Nee, hij staat niet op IO!quote:Op vrijdag 3 november 2006 08:40 schreef staticdata het volgende:
[..]
staat ie niet al twee weken lang op io
waarom post jij trouwens als enige altijd je gehele agenda van de week hier![]()
BF2 kamer?!!quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:59 schreef -chiel- het volgende:
[..]
Morgen niet te vroeg op om een paar gipsplaten te gaan halen voor mijn nieuwe bf2 kamer om die vervolgens erop te schroeven! dan weer lekker eten (weer thuis) om misschien morgenavond ook nog even battlefield op te starten.
Oja, ik moet vast nog wel ergens schijten ook tussendoor![]()
En jij Puni???
Er zitten geen panters in bf2 (of mis ik iets?)quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:07 schreef IJsmuts het volgende:
BF2 kamer?!!panterplaten aan de muur!!
![]()
]quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:12 schreef -chiel- het volgende:
[..]
Er zitten geen panters in bf2 (of mis ik iets?)
Ik ben naast mijn huis een kantoor voor mijn vriendin aan het bouwen en ik noem het mijn bf2 kamer!![]()
HOMO!!!!quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:24 schreef staticdata het volgende:
..... waarna we daarna naar George Michael zijn geweest
Tja, weet ik eigenlijk ook nietquote:Op vrijdag 3 november 2006 08:40 schreef staticdata het volgende:
[..]
staat ie niet al twee weken lang op io
waarom post jij trouwens als enige altijd je gehele agenda van de week hier![]()
je speelt anders nu scarfacequote:Op vrijdag 3 november 2006 12:31 schreef RudyCarell het volgende:
mijn planning, nu eerst goed wakker worden... 2142, dan ff naar den haag... en dan zie ik wel weer
Dan waren zelfs IJsmuts zijn msn-logs spannenderquote:Op vrijdag 3 november 2006 12:59 schreef JMPoSTMaN het volgende:
* veeeeeel te lang lulverhaal
quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:05 schreef -chiel- het volgende:
[..]
Dan waren zelfs IJsmuts zijn msn-logs spannender![]()
quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:47 schreef Mr_Baus het volgende:
Straks om half 3 busje ophalen, volgas naar Corus. Dan ga ik een uurtje stinken in mijn veel te grote kantoor, ff de planning voor vanavond doornemen en wat patience spelen ofzo.
Dan ga ik her en der wat mensen ophalen en naar hun werkplekken brengen, ondertussen een stuk of 8 telefoontjes afhandelen.
Dan naar McDonalds om vervolgens een paar mensen om te zetten naar een andere werkplek. Dan ga ik eens kijken of mijn broertje aan het werk is, en zo ja dan ga ik die ff lastig vallen. Dan weer wat mensen ophalen en wegbrengen. Aanvragen voor volgende week doornemen en de planning voor maandag ochtend grotendeels maken.
Rukken.
Laatste mensen ophalen en wegbrengen en dan ben ik rond 2230 uur weer thuis.
Eten, weer ff rukken, douchen. Onderhoud plegen aan m4a1, ff interneten en dan slapen!
Morgenochtend ff wat kleding shoppen of een nieuwe muis kopen, beetje opruimen en dan BF2 spelen!!!
Heb jij geen rukpauze?quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:23 schreef JMPoSTMaN het volgende:
![]()
Ik heb dan ook erg veel zin in het weekend.
Wij mogen tegenwoordig niet meer binnen rukken, eerder hadden we nog aparte rukkamers, maar tegenwoordig hebben we buiten in doorzichtige rukhokjes (soort bushokjes) rukken. Het doorzichtige moet confronterend werken ofzo.quote:
Dus niet meer achter gesloten deurenquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:35 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Wij mogen tegenwoordig niet meer binnen rukken, eerder hadden we nog aparte rukkamers, maar tegenwoordig hebben we buiten in doorzichtige rukhokjes (soort bushokjes) rukken. Het doorzichtige moet confronterend werken ofzo.
nou lekker dan... zelfs onder werktijd mag je al niet meer rukken. ach je hebt altijd de shitter nogquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:35 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Wij mogen tegenwoordig niet meer binnen rukken, eerder hadden we nog aparte rukkamers, maar tegenwoordig hebben we buiten in doorzichtige rukhokjes (soort bushokjes) rukken. Het doorzichtige moet confronterend werken ofzo.
Nee helaas, daar hebben ze rukmelders geinstalleerd.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:08 schreef egg-bird het volgende:
[..]
nou lekker dan... zelfs onder werktijd mag je al niet meer rukken. ach je hebt altijd de shitter nog
Gooeeeddee morgen allemaal...quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:35 schreef dekkered het volgende:
waar blijf ursel trouwens?
Hercules.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:07 schreef staticdata het volgende:
waar in zwijndrecht?aangezien ik daar woon
Ziet er goed uit. Morgen eens instellenquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:28 schreef Timminater het volgende:
http://binaries4all.nl/sabnzbd/index.php
dat is handigTimminater gaat effe testen
quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:19 schreef FJD het volgende:
Wat ik ga doen?
Nou uhm, bier drinken en dan denk ik ja, bier drinken, misschien dat ik als afsluiter nog een biertje drink en dan blijf ik nog tot de echt allerlaatste ronde en dan drink ik misschien, tja ik denk een biertje.
Dan word ik morgen wakker en dan begin ik met een.....boterham
Ja, dus. Als ik ook elk biertje in mijn post ga vermelden, was ik nu nog bezig geweest.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:19 schreef FJD het volgende:
Wat ik ga doen?
Nou uhm, bier drinken en dan denk ik ja, bier drinken, misschien dat ik als afsluiter nog een biertje drink en dan blijf ik nog tot de echt allerlaatste ronde en dan drink ik misschien, tja ik denk een biertje.
Dan word ik morgen wakker en dan begin ik met een.....boterham
Valt toch wel mee:quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:09 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ja, dus. Als ik ook elk biertje in mijn post ga vermelden, was ik nu nog bezig geweest.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:09 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Zuipen tot het krat leeg is.
Hopeloos zoeken naar nieuw krat
slapen
's ochtends de restjes van alle flesjes bij elkaar gooien en nog van 2 slokken gister-avond genieten
Man wat ben jij een doetje zegquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:12 schreef FJD het volgende:
Ik begin al wel vroeg, mn vriendin gaat naar een reunie maar s avonds word ik natuurlijk weer achter de PC vandaan geslagen
leuk progjequote:Op vrijdag 3 november 2006 16:28 schreef Timminater het volgende:
http://binaries4all.nl/sabnzbd/index.php
dat is handigTimminater gaat effe testen
quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:29 schreef Viro het volgende:
Man wat ben jij een doetje zegSmack haar maar eens
dan zal ze je nooit meer achter de pc wegmeppen
vandaar dat jij ergens over je ex-vriendin sprakquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:29 schreef Viro het volgende:
[..]
Man wat ben jij een doetje zegSmack haar maar eens
dan zal ze je nooit meer achter de pc wegmeppen
was wel ff leukquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:25 schreef FJD het volgende:
Kom op jongensNog een paar nodig en dan draait de server de hele avond door
leuk hoeveel watt ie idle wegtrektquote:Op zondag 5 november 2006 10:48 schreef Mr_Baus het volgende:
goodmeurning!
http://tweakers.net/nieuw(...)-GTX-verschenen.html
![]()
![]()
![]()
He kijk een Ferrari!quote:
quote:Op zondag 5 november 2006 14:30 schreef FJD het volgende:
[..]
He kijk een Ferrari!
Leuk maar kijk hoeveel benzine ie verbruikt
![]()
HEEJ EEN NIEUW IEMANDquote:Op zondag 5 november 2006 15:10 schreef BugWorks het volgende:
Is er iets mis met de server? Dat ie steeds een andere naam heeft en plots mappen draait van EF?
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 14:30 schreef FJD het volgende:
[..]
He kijk een Ferrari!
Leuk maar kijk hoeveel benzine ie verbruikt
![]()
De onderste is van ons ja maar Road is gewoon een BF2 map en geen EF voor zover ik weetquote:Op zondag 5 november 2006 15:10 schreef BugWorks het volgende:
Is er iets mis met de server? Dat ie steeds een andere naam heeft en plots mappen draait van EF?
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Maar die bovenste niet, maar heeft wel hetzelfde ip adres als de bof server. Ik zie het bij x-fire steeds veranderen om de x aantal minutenquote:Op zondag 5 november 2006 16:13 schreef FJD het volgende:
[..]
De onderste is van ons ja maar Road is gewoon een BF2 map en geen EF voor zover ik weet
Die waardes die in het artikel op GoT staan zijn waardes voor het volledige systeem...quote:Op zondag 5 november 2006 16:05 schreef Sickert het volgende:
[..]
dow
een ferari verbruikt stationair niet zoveel in verhouding als die video kaart stroom verbruikt
ik vind 229 wat IDLE voor een video kaart gewoon veel
mn 7800 verbruikt trouwens ook enorm veel
ik nietquote:Op zondag 5 november 2006 16:52 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
Die waardes die in het artikel op GoT staan zijn waardes voor het volledige systeem...
Die 8800GTX doet full loaded om en nabij de 184 watt heb ik ergens anders gelezen.
Het valt allemaal wel mee, enige nadeel wat ik kan vinden is dat ie idioot groot is.
Hoe dan ook, ik ga hem mijzelf cadeau doen voor de kerst![]()
zorgen dat je pc werkt..quote:Op zondag 5 november 2006 17:02 schreef jpjedi het volgende:
Nou mijn pc gaat helemaal los in de verkoop. Weinig animo voor een compleet systeem zoals verwacht.
Ik zal eerst hier alle specs even lanceren met de prijzen en na een paar dagen ga ik er mee de boer op. (lees GoT)
Voor mij geen game-PC meer.. Geen tijd om te gamen. Ik knal de HD`s wel bij Lies in haar PC.
Moet nu alleen nog uitvogelen hoe ik dat ga doen met Regroup want daar heb ik wel ontzettend veel zin in.![]()
't is dat ik geen geld had, anders had ik allang een bod gedaanquote:Op zondag 5 november 2006 17:02 schreef jpjedi het volgende:
Nou mijn pc gaat helemaal los in de verkoop. Weinig animo voor een compleet systeem zoals verwacht.
Ik zal eerst hier alle specs even lanceren met de prijzen en na een paar dagen ga ik er mee de boer op. (lees GoT)
Voor mij geen game-PC meer.. Geen tijd om te gamen. Ik knal de HD`s wel bij Lies in haar PC.
Moet nu alleen nog uitvogelen hoe ik dat ga doen met Regroup want daar heb ik wel ontzettend veel zin in.![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 17:07 schreef Sickert het volgende:
[..]
zorgen dat je pc werkt..
dat moederboard wat je hebt er ff in knallen en dan werkt ie mischien
desnoods laat je tim er ff naar kijken
Ow kut ik zit op t draadje, vandaar dat t nog dicht zitquote:Op zondag 5 november 2006 18:31 schreef Incolumis het volgende:
hey modder-eter, gooi dit forum es open man![]()
idd jaquote:
ex-vriendinquote:Op zaterdag 4 november 2006 18:03 schreef staticdata het volgende:
[..]
vandaar dat jij ergens over je ex-vriendin sprak
Koop een Xbox 360 of PS3quote:Op zondag 5 november 2006 17:02 schreef jpjedi het volgende:
Zit daar ook SSX op ? Kan JP weer wat oefenenquote:
PS3 : ¤499 voor uitgeklede pack en ¤599 voor volledige packquote:
ik zie een BoF meet op de reptielen/spinnen beurs!!!quote:Op zondag 5 november 2006 21:10 schreef ursel het volgende:
19 oktober Den Bosch
3 December Breda
Grote kans dat wij daar ook weer staan of komen kijken.
Maar jezelf niet verzekeren hoorquote:Op zondag 5 november 2006 20:05 schreef Viro het volgende:
[..]
PS3 : ¤499 voor uitgeklede pack en ¤599 voor volledige packGelukkig komt ie pas in 2007 in EU dan heb ik allang al genoeg gespaard (hoop ik)
![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 21:12 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
ik zie een BoF meet op de reptielen/spinnen beurs!!!![]()
Nu heb ik geen geld, maar tegen december begin januari ben ik weer verzekerd. Dan ga ik beginnen te sparen voor een PS3quote:
Dan is het goed, je moet prioriteiten stellen.quote:Op zondag 5 november 2006 21:17 schreef Viro het volgende:
maar tegen december begin januari ben ik weer verzekerd. Dan ga ik beginnen te sparen voor een PS3
pappa chielquote:Op zondag 5 november 2006 21:25 schreef -chiel- het volgende:
[..]
Dan is het goed, je moet prioriteiten stellen.
Dus je komt..quote:Op zondag 5 november 2006 21:12 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
ik zie een BoF meet op de reptielen/spinnen beurs!!!![]()
Papa chielquote:Op zondag 5 november 2006 21:29 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
pappa chiel![]()
nou, ik ga lekker sparen voor een 8800 GTX SLI met driebubbele core2quattro![]()
550,-quote:Op zondag 5 november 2006 21:54 schreef Viro het volgende:
En die 8800GTX kan ik niet zeggen, maar verkoop je auto alvast als je wilt beginnen met sparen![]()
Pff ¤550 voor een stroomslurperquote:Op zondag 5 november 2006 21:58 schreef FJD het volgende:
[..]
550,-
Zo'n gare bak heeft IJsmuts niet hoor
Van tweakers.netquote:In 'idle'-toestand ligt dit verbruik op 229 Watt voor de 8800 GTX tegen 184 Watt voor de Radeon.
quote:Op zondag 5 november 2006 22:04 schreef IJsmuts het volgende:
goh, ik denk ik maak ff een flutopmerking met mn zelfbedachte core 2 quattro, blijkt dat ding echt te bestaan![]()
en 550 is natuurlijk wel onwijs veel geld voor een kaart, maar eerlijk gezegd vind ik het nog wel meevallen, dacht dat ze wel 650 700 zouden gaan kosten![]()
ff checken, zijn er boffers in om bier te zuipen op een reptielenbeurs??
quote:Op zondag 5 november 2006 22:04 schreef IJsmuts het volgende:
ff checken, zijn er boffers in om bier te zuipen op een reptielenbeurs??
En wat krijg ik van jou na die mislukte weddenschap van de Macarena..quote:Op zondag 5 november 2006 22:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik krijg nog een krat van je! en van Viro ook!
Er stond toch geen tegenprestatie tegenoverquote:Op zondag 5 november 2006 23:14 schreef ursel het volgende:
En wat krijg ik van jou na die mislukte weddenschap van de Macarena..
Oh dat was ik helemaal vergetenquote:Op zondag 5 november 2006 22:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Ow ja nu al vergetenquote:Op zondag 5 november 2006 23:18 schreef Viro het volgende:
Oh dat was ik helemaal vergeten. Wodka ook goed?
Ja k heb last van geheugenverliesquote:Op zondag 5 november 2006 23:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Ow ja nu al vergeten
Toen je toegang wilde krijgen op dit subforum
Geef maar aan Jorrit mee, die heeft er een goed plaatsje voor denk ikquote:Op zondag 5 november 2006 23:27 schreef Viro het volgende:
Bent gij ook op regroup? Anders weet ik niet hoe ik je je prijsje moet overhandigen![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 23:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Geef maar aan Jorrit mee, die heeft er een goed plaatsje voor denk ik
en nee Jorrit, dan bedoel ik niet in je maag
jaja jij krijgt nog een krat juup van mequote:Op zondag 5 november 2006 22:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Kies maar ik zie t vanzelfquote:Op zondag 5 november 2006 23:34 schreef Viro het volgende:
Euh welke wodka vind je eigenlijk lekker ?
K ben ook een student dus hou daar ook rekening mee![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 08:06 schreef ursel het volgende:
Goedemorgen.... Tis weer een werkdag.. IJs heeft weer tijd om te spammen..
oohja.. fuck..quote:Op zondag 5 november 2006 23:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Er stond toch geen tegenprestatie tegenoverDan krijg je een sixpack van de kratten hoor
Dan krijg je 5 januari bier van me bij Jorrit
quote:Op maandag 6 november 2006 08:56 schreef Timminater het volgende:
ferdi, krijg nu je mailtje pas binnen![]()
vandaar dat ik er niet bijwas.
geneukt dit weekend?quote:Op maandag 6 november 2006 09:34 schreef dekkered het volgende:
hoi hoi
ben ik niet horquote:Op maandag 6 november 2006 09:40 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
geneukt dit weekend?![]()
je klinkt zo vrolijk
inge??quote:Op maandag 6 november 2006 09:47 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
ow, waarom niet dan? nog steeds niet over inge heen?
figuurlijk dan....
weet ik veel hoe je ex heet, op je msn naam staat toch steeds iets van "inge kom op"quote:
ja nou maar dan is die men ex toch nog niequote:Op maandag 6 november 2006 09:50 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
weet ik veel hoe je ex heet, op je msn naam staat toch steeds iets van "inge kom op"![]()
ik bedoel dus je ex joh
owke, boeie, ik dacht ik doe ff aardigquote:Op maandag 6 november 2006 10:01 schreef dekkered het volgende:
[..]
ja nou maar dan is die men ex toch nog nie
leg het alleen maar uit horquote:Op maandag 6 november 2006 10:05 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
owke, boeie, ik dacht ik doe ff aardig![]()
nou prima, probeer ik het nog een keer:quote:
quote:Op maandag 6 november 2006 10:23 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
nou prima, probeer ik het nog een keer:
morguh lief dekkeredje, waarom ben je niet vrolijk? nog steeds niet over je ex heen?
figuurlijk dan...
![]()
ja daarom jaquote:Op maandag 6 november 2006 10:23 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
nou prima, probeer ik het nog een keer:
morguh lief dekkeredje, waarom ben je niet vrolijk? nog steeds niet over je ex heen?
figuurlijk dan...
![]()
??quote:Op maandag 6 november 2006 11:15 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
dan moet je je ondertitel even aanpassen in LUCTOR ET BLIJF ONDER![]()
je ondertitel geeft aan dat ondanks de zware tijd van je verbroken relatie (worsteling) je toch boven komt/overwint.quote:
mooi werk dat latijns... jammer dat ze t niet hadden op de MAVOquote:Op maandag 6 november 2006 11:15 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
hoezoquote:Op maandag 6 november 2006 11:50 schreef BattleLies het volgende:
I'm back .. en zo te zien ben ik niet echt gemist ...![]()
@ allquote:Op maandag 6 november 2006 12:04 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
hoezowe zijn heel blij dat je weer terug bent hoor
![]()
@ calimero,![]()
Ooh gewoonquote:Op maandag 6 november 2006 12:04 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
hoezowe zijn heel blij dat je weer terug bent hoor
![]()
@ calimero,![]()
Ik berichtjes vanuit Davos posten om toch aan de eis SPAMMEN te voldoen .. 0,0 reactie ...quote:
Davos? Als in http://www.davos.ch/live-bilder-001-010500-de.htm anders moet je ff langs die cam lopenquote:Op maandag 6 november 2006 12:43 schreef BattleLies het volgende:
[..]
Ik berichtjes vanuit Davos posten om toch aan de eis SPAMMEN te voldoen .. 0,0 reactie ...![]()
Ja die Davos ja! maar ben nu weer thuis hoor!!quote:Op maandag 6 november 2006 12:45 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Davos? Als in http://www.davos.ch/live-bilder-001-010500-de.htm anders moet je ff langs die cam lopen
Dacht eerst aan een een of andere Griek ofzo... Maar denk niet dat JP dat leuk had gevonden...quote:Op maandag 6 november 2006 12:52 schreef BattleLies het volgende:
[..]
Ja die Davos ja! maar ben nu weer thuis hoor!!![]()
owjo, ik dacht dat je gewoon in prinsenbeek zat, half hallucinerend fictieve sneeuwballen te gooien...quote:Op maandag 6 november 2006 12:43 schreef BattleLies het volgende:
[..]
Ik berichtjes vanuit Davos posten om toch aan de eis SPAMMEN te voldoen .. 0,0 reactie ...![]()
Dat ze als eerste dat online gotcha had opgestart zeker..quote:Op maandag 6 november 2006 13:09 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
owjo, ik dacht dat je gewoon in prinsenbeek zat, half hallucinerend fictieve sneeuwballen te gooien...
omdat je zo ziek was ofzo
en dan maar 350w en geen fansquote:Op maandag 6 november 2006 14:01 schreef IJsmuts het volgende:
had hier laatst de mozart case gepost, die was vet.....
maar deze zalman is toch wel iets vetter nog![]()
[afbeelding]
dik 600 eurootjes![]()
http://tweakers.net/price(...)-Zwart)-prijzen.html
Vaag verhaal.. Ik weet iig 100% zeker dat het niet om alle GTX'en gaat. Ken iemand die al een hele dikke 3dmark06 benchmark heeft gescored met die 8800GTXquote:Op maandag 6 november 2006 13:40 schreef IJsmuts het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)roductieblunder.html
en ze zijn er nog niet?quote:Op maandag 6 november 2006 15:15 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
Vaag verhaal.. Ik weet iig 100% zeker dat het niet om alle GTX'en gaat. Ken iemand die al een hele dikke 3dmark06 benchmark heeft gescored met die 8800GTX
quote:De release op 8 november van nVidia's nieuwe topmodel, de GeForce 8800 GTX, wordt bedreigd door een administratief foutje.
quote:
quote:Op maandag 6 november 2006 15:31 schreef Mr_Baus het volgende:
1 van de jongens van xtremesystems probeert ze trouwens al in SLI te draaien :S
[afbeelding]
Wil nog niet echt lukken
Met een enkele 8800GTX (overclocked) zit ie nu op een 3dmark06 score van 14092!!! Super ziek! 2x zo hoog als een x1950xtx
nou zo jammer is dat niet hoor, die specs van de R600 liegen er ook niet om...quote:Op maandag 6 november 2006 15:34 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Jammer voor deze ATI-man... Me volgende wordt toch weer ATI/AMD...
Hoezo fictief:quote:Op maandag 6 november 2006 13:09 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
owjo, ik dacht dat je gewoon in prinsenbeek zat, half hallucinerend fictieve sneeuwballen te gooien...
omdat je zo ziek was ofzo
Echt niet!!quote:Op maandag 6 november 2006 15:57 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat is gewoon een foto van vorig jaar..![]()
![]()
Afschuwelijk!quote:Op maandag 6 november 2006 14:01 schreef IJsmuts het volgende:
had hier laatst de mozart case gepost, die was vet.....
maar deze zalman is toch wel iets vetter nog![]()
[afbeelding]
dik 600 eurootjes![]()
http://tweakers.net/price(...)-Zwart)-prijzen.html
wel een laatequote:Op maandag 6 november 2006 16:40 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
is frank ook weer met zn subtiele tvp![]()
ej ik kom wel boven maar donder meestal weer naar benedenquote:Op maandag 6 november 2006 11:15 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
Niks subtiel, ik meen hetquote:Op maandag 6 november 2006 16:40 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
is frank ook weer met zn subtiele tvp![]()
ej het heeft je toch niet een hele schooldag gekost om tot dit antwoord te komen hequote:Op maandag 6 november 2006 16:56 schreef dekkered het volgende:
[..]
ej ik kom wel boven maar donder meestal weer naar beneden![]()
Klopt aardigquote:De achterban van de SP blowt vaker dan de kiezers die de voorkeur geven aan een andere partij. CDA'ers zijn niet erg uitgesproken, VVD-aanhangers verdienen in meerderheid bovenmodaal en PvdA'ers hebben materiële zaken nodig om gelukkig te worden. Deze vooroordelen worden bevestigd door een onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen onder ruim tweeduizend mensen.
mmm jammer, wilde net:quote:Op maandag 6 november 2006 16:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Niks subtiel, ik meen hetVind em echt oerlelijk en heel erg duur.
quote:Op maandag 6 november 2006 16:39 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
owke anneAnna-elisabeth, het is goed ik geloof je
quote:Op maandag 6 november 2006 17:05 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
owja, jij wordt alleen maar blij van een nieuwe ati![]()
Ook op Winx-merchandising?quote:Op maandag 6 november 2006 16:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Niks subtiel, ik meen hetVind em echt oerlelijk en heel erg duur.
Trouwens voor de mensen die interesse hebben....morgenavond tussen 17:00 en 21:00 uur bij alle Bart Smit vestigingen 15% korting op het gehele assortiment!!
lol nee was druk bezig dusquote:Op maandag 6 november 2006 17:00 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
ej het heeft je toch niet een hele schooldag gekost om tot dit antwoord te komen he![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 16:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Trouwens voor de mensen die interesse hebben....morgenavond tussen 17:00 en 21:00 uur bij alle Bart Smit vestigingen 15% korting op het gehele assortiment!!
quote:Op maandag 6 november 2006 17:21 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
kan je eindelijk je barbie collectie aanvullen!!![]()
SPquote:
Toen ik t zag dacht ik al "oh oh dat is niet zo slim Anna-elisabeth"quote:Op maandag 6 november 2006 16:39 schreef IJsmuts het volgende:
owke anne-elisabeth, het is goed ik geloof je
quote:Op maandag 6 november 2006 17:21 schreef IJsmuts het volgende:
kan je eindelijk je barbie collectie aanvullen!!![]()
Me 2quote:Op maandag 6 november 2006 15:30 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
als de nieuwe ATI's getest moeten worden, dan stel ik me wel beschikbaar
![]()
Daar neem ik jou dan voor! goed ideequote:Op maandag 6 november 2006 19:39 schreef IJsmuts het volgende:
bla,bla,bla..........................
iedereen mag en een exotische huisneger houden.
bla,bla,bla..................
quote:Op maandag 6 november 2006 19:50 schreef -chiel- het volgende:
[..]
Daar neem ik jou dan voor! goed idee![]()
kan je een beetje zuigen?
Bij een socialistische staat komt overhead niet voorquote:Op maandag 6 november 2006 19:39 schreef IJsmuts het volgende:
In de huidige samenleving blijven er miljarden hangen die beter besteed hadden kunnen worden. Of je het met de essentie van mijn verhaal eens bent of niet, dit is simpelweg een feit.
Marktwerking: Neem risico en het verhoogt je return. Werk en je krijgt return. Natuurlijk kent het systeem z'n inperfecties maar waarom zou ik meer en harder willen werken, waarom zou ik willen investeren in kennis als m'n return (mn salaris) net zo hoog is als dat ik op m'n 16e als vuilnisman begin? Je investeert en daarvoor krijg je return, investeer je niet dan krijg je geen return.quote:Ook een feit is dat er aan de ene kant mensen zich puissant verrijken en dat er aan de andere kant gezinnen amper rondkomen van de bijstand.
Dus waar we op dit moment 150 kamerleden voor nodig hebben gaat straks naar 1 persoon toe? (en straks 2 personen). Er is een reden voor het ontstaan van de trias politica en dat is om te voorkomen dat een van de drie partijen te machtig kan worden en zo het hele land kan controleren. Alhoewel ook de Trias Politica in Nederland niet helemaal 100% is uitgevoerd blijft het altijd beter dan dat 1 partij zowel wetgevend, uitvoerend als rechterlijke macht wordt. Dan krijg je namelijk uiteindelijk de schitterende praktijken die we kennen uit het communisme; het spontaan verdwijnen van mensen met een afwijkende mening.quote:Om nu een prachtige communitsche samenleving te verkrijgen stel ik voor de volledige macht terug te geven aan het koningshuis.
Staatsbedrijven zijn inefficient. Dat is overal bewezen en dat blijkt keer op keer. Zo zijn staatsbedrijven bv. niet klantgericht. Het is niet voor niets dat je als je naar de outputcijfers van voormalig Oostblok landen kijkt dat er een enorme dip in de output komt op het moment dat het communistische regime enkele jaren weg is, dat is namelijk de dip waarin de grootste inefficienties van de staatsbedrijven weggewerkt worden. Daarnaast blijft ook hier weer dezelfde vraag, waarom zou een Jeroen v/d Veer nog z'n kennis, kunde en tijd steken in werk dat net zoveel verdient als iemand die schroefjes aandraait op een boorplatform? Dan gaat Jeroen v/d Veer ook om klokslag 5 uur naar huis en kan het hem geen zak meer schelen wat er met het bedrijf gebeurt.quote:Vervolgens moet de hele privatisering van grote bedrijven terug gedraaid worden. Multinationals zoals bijvoorbeeld Shell worden staatsbedrijven en de volledige opbrengsten van deze bedijven gaat de staatskas in.
De verliezen die kleine ondernemers maken liggen ook bij de staat of blijven die bij ondernemers liggen? In het eerste geval wederom de grote vraag waarom iemand zoiets zou willen opzetten als hij/zij net zoveel geld verdient bij z'n huidige werkgever. In het laatste geval, waarom zou iemand het risico van het ondernemerschap willen nemen als de return net zo hoog ligt als bij een veilige baan?quote:Kleine ondernemers en MKB bedrijven blijven zelfstandig opereren, maar leveren het resultaat ook bij de staat in.
Als je denkt dat het kapitalisme een grote verspilling kent dan moet je eens rond lopen bij wat staatsbedrijven. Er zijn genoeg taken te bedenken waar marktwerking onacceptabel is (defensie, dijken etc.) maar voor 99% v/d markten is de overheid op geen enkele manier een efficiente ondernemer, dat moet dus gewoon aan de markt worden overgelaten.quote:De staat wordt dus een grrot commercieel bedrijf dat ook buiten haar eigen grenzen opereerdt en maximaal winstbelang heeft, om haar eigen volk meer welvaart te brengen.
Waarom zou ik leren voor arts als ik netzoveel verdien als ik vuilnisman zou worden? Sterker nog, omdat ik op mn 18e al vuilnisman kan worden en arts pas als ik 30 ben verdien ik per saldo zelfs meer omdat ik meer jaren werk. Dan kun je studenten natuurlijk dezelfde vergoeding gaan geven maar dan gaat iedereen studeren om het studeren, voor weinig studie tijd krijg je namelijk een volwaardige vergoeding.quote:Opleidingen worden geprofessionaliseerd, banen worden toegedeeld naar persoonlijk vermogen, maar allemaal voor dezelfde vergoeding.
Lijkt me een goed planquote:Vervolgens bouwen we een supergroot leger en veroveren we de wereld. We pikken alle rijkdom in en iedereen mag in een door de staat gefinancieerde Rolls rijden en een exotische huisneger houden. We stichtten daadwerkelijk een Derde Rijk en regeren over de wereld tot deze vergaat.
quote:Bij een socialistische staat komt overhead niet voor
Je wilt ROI van de uurtjes dat je in de schoolbanken hebt gezeten? Ja Ferdi, je praat nu als een rechtse rakken en daar kan ik weinig tegen doen. Jammer dat je niet ziet dat door de individuele verrijking de kloof tussen arm en rijk alleen maar groter wordt wat maatschappelijke splitsing brengt wat gewoon niet juist is. Hierdoor krijg je problemen waar we momenteel mee kampen. Door de educatie aan te passen zullen jongetjes zoals jij op school bewust worden dat het niet om de individu gaat, maar om de staat. Samen sta je sterk en een vuilnisman heeft evenveel waarde in een samenleving als een professor. Denk je eens in als die vuilnisman er niet zo zijn. Dat zou dezelfde ramp zijn als dat die professor er niet was. Het communistsiche systeem staat of valt met het geloof in de staat en de onbaatzuchtigheid van haar inwoners.quote:Marktwerking: Neem risico en het verhoogt je return. Werk en je krijgt return. Natuurlijk kent het systeem z'n inperfecties maar waarom zou ik meer en harder willen werken, waarom zou ik willen investeren in kennis als m'n return (mn salaris) net zo hoog is als dat ik op m'n 16e als vuilnisman begin? Je investeert en daarvoor krijg je return, investeer je niet dan krijg je geen return.
De Trias Politicas is idd een instrument van de democratie en is dus helemaal niet aan de orde. In de communistische staat worden de regels gemaakt door de leider en de straffen op het niet naleven van de regels uitgedeeld door de leider. Dit kun je simpelweg vergelijken met de opvoeding van een kind. De ouders zijn thuis de baas en als kind volg je de regels op. Dit is logisch en heel aanvaardbaar. Dat jij de het onder 1 dak samenbrengen van de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht direct gelijk maakt aan dictatuur is heel jammer, maar wel begrijpelijk. Helaas kent onze geschiedenis hier nare voorbeelden van.quote:Dus waar we op dit moment 150 kamerleden voor nodig hebben gaat straks naar 1 persoon toe? (en straks 2 personen). Er is een reden voor het ontstaan van de trias politica en dat is om te voorkomen dat een van de drie partijen te machtig kan worden en zo het hele land kan controleren. Alhoewel ook de Trias Politica in Nederland niet helemaal 100% is uitgevoerd blijft het altijd beter dan dat 1 partij zowel wetgevend, uitvoerend als rechterlijke macht wordt. Dan krijg je namelijk uiteindelijk de schitterende praktijken die we kennen uit het communisme; het spontaan verdwijnen van mensen met een afwijkende mening.
quote:Op maandag 6 november 2006 21:01 schreef jpjedi het volgende:
Ijsmuts, Ijsmuts,, is dit frustratie repliek ofwat?
Markx had een prachtig verhaal in theorie maar op dezelfde basis als jij het socialisme omschrijft is het communisme niet levensvatbaar gebleken.
Socialisme is een mooie overgangspolitiek naar een welvarende maatschappij maar is zeker niet geschikt als solide basis voor de maatschappij waarin wij leven. Klassenverschil is een resultaat van menselijk instinkt zoals Ferdi het omschrijft en niet zozeer van de politiek die we bedrijven.
Jafarx kan hier waarschijnlijk een fantastisch betoog aan wijden.![]()
Een NL band die van Nederlandse popliedjes rockversies maaktquote:
Graag. Ik dacht al dat je weg was gerendquote:Op maandag 6 november 2006 20:43 schreef IJsmuts het volgende:
Verdorie Ferdi, ik wil een hapje eten maar je dwingt me gewoon om je kapitalistische gebral te bestrijden.
Waarom zou zoiets dergelijks gebeuren? Omdat dat in het gemeenschappelijk belang zou zijn? Als dat niet gebeurt doordat er lamballen bij zitten die niet in het gemeenschappelijk belang handelen, wie gaat dat dan corrigeren? Het koningshuis? en dan vervolgens net als in de Sovjet zo ver komen dat de gerapporteerde productiecijfers veel hoger lagen dan de werkelijke productiecijfers?quote:Heb ik dat gezegd dan? Tuurlijk hebben we overhead kosten. Zoals ik al zei zal de staat als een internationaal bedrijf gaan opereren. Er zal alleen wel een bijzonder strakke kostenbeheersing moeten plaatsvinden.
Als economie het hoogste goed is (je zegt immers "de weg is economisch goed dus leggen we die aan"), waarom wil je dan uberhaupt richting het socialisme of het communisme? De geschiedenis biedt overtuigend bewijs dat het kapitalisme op het gebied van economisch groei superieur is aan het socialisme of communisme. Rusland en China beginnen nu pas weer fatsoenlijk te groeien (China eerder dan Rusland) nu men zich richting de marktwerking ging bewegen.quote:Maar ik doelde meer op het huidige beleid/staatsvorm. Democratie en de daarbij horende bureaucratie is een kostenslurper. "Ja we praten al 30 jaar over het verlengen van de A4, nu zijn we eruit, de 6 kilometer tunnel gaat nu maar (hoeveel was het ook al weer) 6 miljard kosten, omdat we anders de natuur schade aan doen" DIt is natuurlijk de grootste onzin. Die weg is economiscg goed, die leggen we er in een week neer. Zulk soort grappen moeten dus onmiddelijk verdwijnen.
Je gaat er van uit dat iedereen zich volledig voor de volle 100% inzet en daarom ook gelijk beloont dient te worden. Helaas gaat dat tegen de menselijke natuur. De grote vraag, en tevens het grote manco van je hele systeem, blijft: Waarom zou ik me inzetten voor iets waar ik zelf de vruchten niet van pluk. Waarom zou iedereen dat doen. Het hele systeem is gebaseerd op de gedachte dat iedereen zich voor de volle 100% in gaat zetten, zodra 1% dat echter niet doet zal deze groep oneigenlijk profiteren van het systeem en zal er de neiging gaan ontstaan om deze mensen buiten te sluiten en de 99% dus meer te belonen voor hun gedrag, zie daar de introductie v/d marktwerking.quote:Je wilt ROI van de uurtjes dat je in de schoolbanken hebt gezeten? Ja Ferdi, je praat nu als een rechtse rakken en daar kan ik weinig tegen doen. Jammer dat je niet ziet dat door de individuele verrijking de kloof tussen arm en rijk alleen maar groter wordt wat maatschappelijke splitsing brengt wat gewoon niet juist is.
Dan nogmaals de vraag, waarom zou ik een tiental extra jaren in m'n opleiding steken als ik als vuilnisman hetzelfde kan verdienen op een jongere leeftijd? Ja om het systeem te helpen maar helaas gaat dat nog steeds in tegen de menselijke natuur: survival of the fittest. Het vergroot mijn overlevingskansen op geen enkele manier als ik doorstudeer, sterker nog, ik reduceer mn overlevingskansen omdat ik tien jaar van mn leven aan het studeren ben om vervolgens net zoveel te verdienen als ik dat niet zo doen.quote:Hierdoor krijg je problemen waar we momenteel mee kampen. Door de educatie aan te passen zullen jongetjes zoals jij op school bewust worden dat het niet om de individu gaat, maar om de staat. Samen sta je sterk en een vuilnisman heeft evenveel waarde in een samenleving als een professor. Denk je eens in als die vuilnisman er niet zo zijn. Dat zou dezelfde ramp zijn als dat die professor er niet was. Het communistsiche systeem staat of valt met het geloof in de staat en de onbaatzuchtigheid van haar inwoners.
Trias Policita gaat uit van de scheiding der machten (bedacht door dhr. Montesquieu) en is dus wel degelijk relevant in dit stuk. Wat jij namelijk voorstelt is om de gescheiden machten van de democratie samen te brengen onder de macht van 1 leider. Dat betekent dat die ene leider de volmacht heeft om alles te doen wat hij wil. Mag ik je dan bv. wijzen op de Grote Zuivering van dhr. Stalin? Ook een man die alle macht in handen had. Vervolgens vermoordde hij alles wat los en vast zat; de halve legertop, opposistieleiders, partijleiders en ga zo maar door om vervolgens gelovigen te vervolgen. Uiteraard bijgestaan door een uitstekend functionerende NKVD.quote:De Trias Politicas is idd een instrument van de democratie en is dus helemaal niet aan de orde. In de communistische staat worden de regels gemaakt door de leider en de straffen op het niet naleven van de regels uitgedeeld door de leider. Dit kun je simpelweg vergelijken met de opvoeding van een kind. De ouders zijn thuis de baas en als kind volg je de regels op. Dit is logisch en heel aanvaardbaar. Dat jij de het onder 1 dak samenbrengen van de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht direct gelijk maakt aan dictatuur is heel jammer, maar wel begrijpelijk. Helaas kent onze geschiedenis hier nare voorbeelden van.
Mja, uit diverse testen is gebleken dat ik meer iemand ben van het anarchisme..quote:Op maandag 6 november 2006 21:36 schreef jpjedi het volgende:
Ursel!!!![]()
![]()
![]()
Ouwe gek..man prachtig toch zo`n links-rechts steekspel zonder winnaars?
![]()
*wacht op Jafar zijn post..![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 22:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik stem VVD of CDA.....waarschijnlijk SP
ambtenaars antwoordquote:Op maandag 6 november 2006 22:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik stem VVD of CDA.....waarschijnlijk VVD
Join the real side, the right.quote:Op maandag 6 november 2006 22:04 schreef Sickert het volgende:
[..]
ambtenaars antwoord
PVDA
CDA
VVD
heb nog geen idee wat ik stem
maar zeker niet 1 van die drie..
waarschijnlijk een kleine partij..
ben het nergens mee eens :S
en neig naar stemmen uit sympathie :S
Zoek eerst zelf een goede baanquote:Op maandag 6 november 2006 22:04 schreef Sickert het volgende:
[..]
ambtenaars antwoord
PVDA
CDA
VVD
heb nog geen idee wat ik stem
maar zeker niet 1 van die drie..
waarschijnlijk een kleine partij..
ben het nergens mee eens :S
en neig naar stemmen uit sympathie :S
FemFemquote:Op maandag 6 november 2006 22:09 schreef Sickert het volgende:
geen fem fem(@ Ferdi Linksaf linksaf!!)
niet helemaal mee eensquote:Op maandag 6 november 2006 22:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Pauper reactie.
Alles beter dan GroenLinks, SP, ChristenUnie & SGP.
Beter dan die linkse partijen vind ik...quote:Op maandag 6 november 2006 22:12 schreef Sickert het volgende:
[..]
niet helemaal mee eens
VVD is zeker niet beter
capitalisten aan de top is ook niet alles
daarom ben je ook ambtenaar jongenquote:Op maandag 6 november 2006 22:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Beter dan die linkse partijen vind ik...
ah.. de oppositiequote:Op maandag 6 november 2006 22:19 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
Ferdi mag nog lang niet voor president![]()
frank tochquote:
hij wil niet onder het bureau vandaan komenquote:Op maandag 6 november 2006 22:33 schreef BattleLies het volgende:
[..]
ik mis je!
Kom nou eens thuis!!!![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 22:35 schreef Sickert het volgende:
[..]
hij wil niet onder het bureau vandaan komen
heb al 2 keer gezegd dat hij weg mag maar hij vind het te leuk![]()
Het verantwoordelijkheids gevoel en de sociale controle in een kibutz komen ook ergens vandaam JPquote:Op maandag 6 november 2006 22:40 schreef jpjedi het volgende:
@ijsmuts: Kibutz heeft wel sociale controle met verantwoordelijkheids verplichtingen die een socialistische maatschappij met individuen niet kent.
En die zelfverijkende bedrijven betalen wel dik belasting als de aandelen al niet gedeeltelijk in handen van de staat zijn.
Grappig dat je de Kibutz aanhaalt. Een samenlevingsvorm die immers ook steeds meer en meer afneemt en dus blijkbaar ook niet "de" oplossing is. Deze samenlevingsvorm is ontstaan in een tijd waarin individueel landbouwen niet rendabel was en samenwerken op dat vlak pure noodzaak was. Voor geruime tijd ging dit weliswaar goed maar tegenwoordig zijn de Kibutz nauwelijks meer anders dan kapitalistische ondernemingen en normale dorpsgemeenschappen waarvan het de tegenbeweging zou zijn. Sterker nog, in de jaren 50 al huurden mensen in de Kibutz mensen in om hun land te bewerken en de infrastructuur aan te leggen. Daarnaast bewoog de Kibutz zich in die periode al meer richting het Westen. Het leverde weliswaar een ideologische strijd op met leden van de Kibutz die zich lieten inspireren door de ideologie Marx maar toen duidelijk werd wat voor schade Stalin had aangebracht en toen duidelijk werd dat de Soviet Unie ook anti semtisch bleek te zijn. Kortom, al sinds begin/halverwege vorige eeuw heeft de Kibutz zich meer richting het Westen bewogen dan richting het socialistische/communistische model. Wat dat betreft zijn de Kibutz dus niet echt een juist voorbeeld. Daarnaast werd het basisprincipe ook erg lastig toen deze personen herstelbetalingen kregen vanwege de oorlogsmisdaden in WO2. Het socialistische principe zegt dat de herstelbetalingen ook gedeeld moeten worden, immers dat is in het belang van de meeste mensen. Echter, kun je dat zo maar zeggen als slechts enkele personen dat hebben meegemaakt? maar goed dat is een kleine zijweg.quote:Op maandag 6 november 2006 22:15 schreef IJsmuts het volgende:
Misschien is de gedachte van mijn communistische staat wel naief, ik snap natuurlijk zelf ook drommels goed dat dit een utopie is. Ik basseer mijn gedachten op de fundamenten van Israel, de Kibutz. Nu wil ik Israel als gesprek even overslaan, het gaat me alleen om de kibutz.
Voor diegene die niet weten wat een Kibutz is zal ik dit even kort toelichten. Bij de opbouw van Israel zijn de pioniers samen gaan wonen in een leefgemeenschap. Er was een taak, namelijk het bewoonbaar maken van de woestijn. Een Kibutz is een leefgemeenschap die je kunt vergelijken met wat ik eerder omschreven heb. Een groep mensen die samenwonen en geen bezittingen hebben. Alles wordt in gemeenschap gedaan en gedeeldt. Soms zijn er fabrieken te vinden waarin iedereen meewerkt en waarvan het resultaat volledig voor rekening voor de gemeenschap is. Dus ook een negatief resultaat... Samen proberen deze mensen de gemeenschap te laten bloeien en onafhankelijk succesvol te laten bestaan.
Idealisme en haalbaarheid liggen blijkbaar mijlenver uit elkaar. Het enige wat ik zeg is dat het socialisme/communisme niet gaat werken simpelwel omdat het tegen de menselijke natuur in gaat. Dat is ook een van de redenen waarom een socialistische/communistische staat het nooit heeft gered en het nooit zal redden. Op het moment dat het enige wat je daar tegen in kunt brengen "kortzichtig rechts gelul" is dan wordt je gebrek aan (tegen)argumenten op dit punt erg duidelijk.quote:Om alles af te schuiven op dat het socialisme/communisme geen draagvlakheeft, is gedoemd te mislukken etc. is kortzichtig rechts gelul. Zolang ik geqoute wordt, maar de zaken waar wel een (idealistische) kern van waarheid genegeerd worden zal ik mij alleen maar harder maken voor mijn staat.
Voegt naar mijn mening weinig toe behalve wat makkelijke one-liners, generalisaties en drogredenaties maar goedquote:Want zoals julllie hebben gelezen...doorgedrukt worden.
Wederom, makkelijke one-liners & generalisaties.quote:Het bedrijfsleven doet aan puissante zelfverrijking, miljoenen worden er verspild aan nutteloze onderwerpen en activiteiten. Mensen die afhankelijk zijn worden steeds meer geknepen in hun inkomsten en vrijheden. Zo kan je natuurlijk wel doorgaan met opsommen.
Zoals ik al aangaf zit hier dus het grote manco van het systeem. Het gaat er vanuit dat iedereen z'n steentje bij wil en zal dragen. De vraag blijft wederom, wat gebeurt er met mensen die dat niet doen? Die helemaal niets bijdragen?quote:Een socialistische samenleving waarin iedereen zijn of haar steentje bijdraagt naar een beter leven is helemaal zo gek niet.
Het zijn de meeste recente en de meest belangrijke voorbeelden van waartoe een het streven naar een socialistische staat (want dat is het communisme eigenlijk) kan leiden en dus is het niet mogelijk om je ogen te sluiten voor deze voorbeelden en de wanprestaties van deze voorbeelden.quote:Het is jammer dat er, als dit gezegd wordt, direct een pijl getrokken wordt naar Noord Korea of het oude Rusland.
Als we dan gewoon marktwerking nemen he. Dus Shell is een marktbedrijf behaald winst. Vervolgens, heel gek idee, maar vervolgens betalen ze vennootschapbelasting etc. etc.. Dan gaat dat geld naar de overheid en die kan het investeren in de samenlevingquote:Ik praat over een centraal aangestuurde organisatie, met het doel om commercieel goed te presteren zodat het geld terug geinvesteerd kan worden naar de samenleving.
Als je het puur over het idealisme achter de beweging hebt dan komt het liberalisme/kapitalisme beter tegemoet aan de natuur van de mens dan het socialisme/communisme. Op het moment dat je namelijk meer investeert in je leven dan krijg je daarvoor meer terug waardoor er een natuurlijke drive is om beter te presteren en meer te investeren. De achterliggende natuur daarvoor is survival of the fittest; investeer ik meer, dan presteer ik meer en dus gaat mn kans op overleven omhoog. Daarentegen, bij het socialisme/communisme wordt eigen initiatief en ontwikkeling ontmoedigd omdat het toch niets oplevert en je er dus geen energie in zult steken.quote:Het is simpelweg managen van geld. Dit moet op de juiste plekken komen om de samenleving beter te laten worden. Door een democratie en kapitalisme wordt een deel van de samenleving een stuk beter, maar een groot deel van de samenleving raakt achter.
De assumptie dat staatsbedrijven net zo efficient zijn als marktbedrijven is fout.quote:Op maandag 6 november 2006 23:07 schreef IJsmuts het volgende:
En winstgevende bedrijven betalen idd belasting. Of dit een hoop is hangt natuurlijk van het resultaat af. Ik wil alleen zeggen dat die 20 miljard euro netto winst van Shell ook goed besteed had kunnen worden aan de samenleving.
Tot zover mijn vlammend betoogquote:blablabla, moet er weer vandoor. Ik zal de stukjes eens in een word filetje opslaan, er nog eens over nadenken en tzt maar weer eens een vlammend betoog houden.
Vanavond op communisten jagen mensen met rode naamtagquote:
He ferdi, vergeet niet dat ik je alleen maar een leuke tijd probeer te bezorgen hequote:Op het moment dat het enige wat je daar tegen in kunt brengen "kortzichtig rechts gelul" is dan wordt je gebrek aan (tegen)argumenten op dit punt erg duidelijk.
Ooh.. dat wist ik dan weer niet dat ze dat gedaan hebben. Ben zelf ook wel voor het koningshuis hoor. Maar soms vindt ik het wel een grappig poppenspel.. that's all..quote:Op maandag 6 november 2006 22:40 schreef jpjedi het volgende:
@Ursel: Ik ben voor een koningshuis aangezien zij een stabiliteit bieden en een noodfonds bij rampen. (Beatrix heeft het noodfonds voor de overstromingen van de maas en Rijn van een paar jaar geleden uit eigen zak gevuld als voorbeeld)
ja soms wel, laatst met jensen was die gozer van rtl boulevard er, die legde nog in globale lijnen uit dat t koningshuis veel meer doet dan de meeste mensen denken dus ze zijn wel goed bezig voor t volkquote:Op dinsdag 7 november 2006 08:13 schreef ursel het volgende:
[..]
Ooh.. dat wist ik dan weer niet dat ze dat gedaan hebben. Ben zelf ook wel voor het koningshuis hoor. Maar soms vindt ik het wel een grappig poppenspel.. that's all..
quote:Op maandag 6 november 2006 23:21 schreef FJD het volgende:
Veeeeel te lang, recht uit het schoolboekje geplukt verhaal.........................
Is dit jou idee van de leden binden/boeien??quote:Op Nov 5 2006 in een donker hoekje van een ander forum schreef FJD het volgende
Hoe gaan we huidige leden binden, hoe gaan we nieuwe leden krijgen, hoe krijgen we oude leden terug en hoe blijven we leden boeien en komt de fun terug?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:41 schreef -chiel- het volgende:
[..]
[..]
Is dit jou idee van de leden binden/boeien??
Als ik nog nooit van mijn leven belasting had betaald dan had ik ook veeeeel meer aan goede doelen kunnen geven!quote:Op maandag 6 november 2006 22:40 schreef jpjedi het volgende:
Ik ben voor een koningshuis aangezien zij een stabiliteit bieden en een noodfonds bij rampen. (Beatrix heeft het noodfonds voor de overstromingen van de maas en Rijn van een paar jaar geleden uit eigen zak gevuld als voorbeeld)
quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:50 schreef -chiel- het volgende:
[..]
Als ik nog nooit van mijn leven belasting had betaald dan had ik ook veeeeel meer aan goede doelen kunnen geven!
quote:BEDANKT BALKENENDE! MAAR WORDT HET NIET WAT TE DOL?
De huidige regering is goed voor ons geweest, en we zijn de meerderheid van onze politici
zeer dankbaar. U hebt de hypotheekaftrek in stand gehouden, evenals onze koopkracht. U
heeft zelfverrijkende topmanagers in de gezondheidszorg of volkshuisvesting geen
strobreed in de weg gelegd. Wij behoren, wat inkomens betreft, tot de gelukkigste 10
procent van de Nederlanders. Met welke problemen we ook rondlopen, geldzorgen hebben we
niet. En u hebt ons nog extra geholpen! Door u bijvoorbeeld kranig te weren tegen zelfs
de kleinste aantasting van de geldpotten die na onze pensionering op ons staan te
wachten. Door bijvoorbeeld ons recht op kinderbijslag in stand te houden, ook al hebben
we dat geld niet echt nodig. Wordt het niet wat te dol?
Tijdens deze kabinetsperiode zijn de verschillen tussen de hoogste en de laagste inkomens
toegenomen. Het aantal huishoudens met een inkomen op of rond het minimum is sinds 2002
gestegen van 9 naar 11 procent. In 2005 groeiden 430 duizend kinderen op in armoede. Dat
is 12,5 procent van alle kinderen tot 18 jaar. Ook het aantal werkende armen groeit:
mensen mét een baan die toch niet meer verdienen dan een inkomen op
bijstandsniveau. Dat zijn er nu 200.000 in Nederland. Onderwijzers en leraren worden
onderbetaald, en dat geldt ook voor degenen die in de zorg en de verpleging werken. In de
ziekenhuizen wordt steeds meer werk opgeknapt door stagiaires leve de kostenbesparing!
Voor jongeren is de woningmarkt bijna nog slechter dan in de jaren vijftig, maar het
woord woningnood is verbannen uit het politieke debat. Het Nederlandse openbare vervoer
heeft zijn faam van betrouwbaarheid verloren leve het rendement! De publieke omroep
verloedert in hoog tempo tot een hopeloos gevecht om de kijkcijfers er moet immers,
uniek in Europa, ook nog een centje mee worden verdiend. En de sociale zekerheid? Die is
de afgelopen jaren in hoog tempo afgebroken in plaats van gemoderniseerd. Zelfs een goede
regeling voor zorgverlof, zo noodzakelijk voor jonge gezinnen, is er niet gekomen.
Wij zijn en blijven bovenal burgers van dit land. En als burgers maken we ons grote
zorgen. Over het onderwijs. Over de zorg voor zieken en bejaarden. Over de uitsluiting en
vernedering die armoede op de lange duur met zich meebrengt. Over de toenemende kloof
tussen arm en rijk, jong en oud. We weten dat veel mensen met een goed inkomen deze
zorgen delen. Er wordt nog altijd teveel overheidsgeld in allerlei onzin gestoken, dat is
zeker. Maar dit gaat om iets anders: om rechtvaardigheid, om het behoud van een zeker
evenwicht. We hoeven niet rijker te worden, zeker niet ten koste van medeburgers die het
een stuk minder hebben. Het is wel mooi geweest. Wij willen best wat afstaan als u het
eerlijk verdeelt.
Wij doen u vijf voorstellen:
1. Als u investeert in de kwaliteit van goede en gratis kinderopvang voor ieder kind, dan
staan wij daar graag onze kinderbijslag voor af. Als u de kinderbijslag
inkomensafhankelijk maakt levert dat jaarlijks een miljard euro op waar armere ouders en
kinderen van profiteren.
2. Als u investeert in de kansen van starters op de woningmarkt, dan hebben wij er geen
bezwaar tegen dat u onze hypotheekrenteaftrek beperkt. Als de hypotheekrenteaftrek zich
richt op de lage en de middeninkomens besparen we met elkaar twee miljard. Dat geld kunt
u gebruiken om het voor starters eenvoudiger te maken een huis te kopen.
3. Als u er voor zorgt dat chronisch zieken, gehandicapten en mensen op het minimum
fatsoenlijke en ruim voldoende zorg krijgen, dan willen wij graag een hogere zorgpremie
betalen. Als u de no-claim afschaft en de zorgpremie inkomensafhankelijk maakt dan hoeven
chronisch zieken, gehandicapten en mensen rond het minimum veel minder te betalen.
4. Als u bereid bent om de AOW met tien procent te verhogen, voor de mensen die geen
aanvullend pensioen hebben, dan willen wij na ons pensioen graag blijven meebetalen aan
de AOW.
5. Als u er bovendien voor zorgt dat de jongeren van nu als zij oud zijn zekerheid hebben,
dan willen wij onze subsidie voor pensioensparen graag inleveren. Als u de subsidie
beperkt tot anderhalf keer modaal komt er een miljard euro vrij dat kan worden
geïnvesteerd in vermindering van de staatsschuld, zodat ook de jongeren van nu
straks AOW krijgen en gebruik kunnen maken van goede en betaalbare zorg.
Voor een goed land willen wij goed betalen.
Aziz, mode-ontwerper
Khalid Boulahrouz, voetballer
Femke Halsema, lijsttrekker GroenLinks
Cees Korvinus, strafrechtadvocaat
Geert Mak, auteur
Jan Mulder, gepensioneerde side-kick
Youri Mulder, voetbalanalist
Jan Oosterwijk, ondernemer
Odette Oostindiën, directeur Shakies
Michiel Rexwinkel, directeur Greenchoice
Marjan Sax, oprichtster Mama Cash, directeur Sax Consultancy
Pauline Terreehorst, directeur Centraal Museum Utrecht
Bas Vos, directeur Taxicentrale Amsterdam
Harry de Winter, media-ondernemer
Eckart Wintzen, ondernemer
Rupert van Woerkom, bladenmaker
ja ik dacht ik post ook ff wat... schaamteloos gejat van een site, maar omdat iedereen hier schijnbaar de behoefte heeft zijn politieke standpunt door te drukken, en andere neer te halen... kijk als we allemaal hetzelfde willen had het makkelijk geweest en waren er geen 80 rechtse parijen geweest... fokking egos allemaal daar... willen allemaal de baas zijn...quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:19 schreef staticdata het volgende:
blablablabla
En dat is bij de linkse partijen niet het gevalquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:22 schreef RudyCarell het volgende:
kijk als we allemaal hetzelfde willen had het makkelijk geweest en waren er geen 80 rechtse parijen geweest... fokking egos allemaal daar... willen allemaal de baas zijn...![]()
nee... ik bedoel die rechtse 1 manspartijen, ja lekker nuttig, lijst 5 fortuin, tuurlijk....quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:25 schreef -chiel- het volgende:
[..]
En dat is bij de linkse partijen niet het geval![]()
en de rechtse partijen zagen aan de stoelpoten van de lagere klasse..., das pas ergquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:39 schreef staticdata het volgende:
Hoe ik het nu ervaar is dat de meeste linkse partijen teveel willen zagen aan de poten van de midden en hogere inkomens.
Dat ze socialistisch willen zijn met lagere inkomens kan ik snappen maar, ik wil niet dat het belastingpercentage weer omhoog wordt gegooid.
Nou niet echt de middeninkomens, wel op de hogere... En de middeninkomens zijn afgelopen jaren al minder geworden, dus ik hoop niet dat ze daar teveel aan doen... En de hogere inkomens hebben idd genoeg geld voor hun hypotheek kinderbijslag etc...quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:39 schreef staticdata het volgende:
Hoe ik het nu ervaar is dat de meeste linkse partijen teveel willen zagen aan de poten van de midden en hogere inkomens.
Dat ze socialistisch willen zijn met lagere inkomens kan ik snappen maar, ik wil niet dat het belastingpercentage weer omhoog wordt gegooid.
quote:
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:47 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
PS. Niet alles draait om geld...
[..]
![]()
Daar ben ik niet op tegen btw...quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:49 schreef staticdata het volgende:
En plaats een nieuwe kerncentrale!
Ok, nee maar die reactie ging enkel over inkomens. En ik bedoelde dat de politieke keuzes niet alleen op geld worden gebaseerd. Heb het een beetje verkeerd geformuleerd, maar dat ben je wel gewend van me toch...quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:50 schreef staticdata het volgende:
[..]
nou hiermee lijkt het alsof je suggereert dat het bij me alleen om geld draait
en frieten...quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:53 schreef ursel het volgende:
[..]
Daar maken ze zich niet druk om geld. Taal, dat is bij hun het belangrijkst..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |