abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43600656
Bij mij heeft dat ook lang geduurd Moonah, die pijn bij het aanhappen. Ik wachtte dan tot Anna haar mondje helemaal open deed, en niet half. Dat scheelde. Nu kan ze het veel beter gelukkig.
Die gevoeligheid was bij mij uiteindelijk wel spruw, net als de steken. Ik hoop niet dat het bij jouw ook zo is. Het was niet zo leuk. Gelukkig is het nu bijna weg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43600689
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dit klinkt wel erg dom zo...
Valt reuze mee hoor. Ik vind Finn al zo'n mensje met eigen karaktertje dat ik ook helemaal vergeet dat ie een baby is soms. Denk dat veel ouders dat met hun eigen ukkie hebben.

Sjak, ik ben ook erg blij dat we niet hoeven te rommelen met flesjes enzo. Finn drink de bv uit de fles gelukkig op kamertemperatuur, dus als we ergens heengaan is het hop fles in de tas en als ie honger heeft kunnen we die fles meteen geven.

Hier ook een eczeem/bronchitis typje (en hubbie ook al), dus bv was iets dat ik zeker wilde proberen.
Ik dacht trouwens ook er erg nuchter en blanco ingestapt te zijn en wel te zien waar het schip strandde, maar toen het de eerste week niet super wilde lukken en we moesten bijvoeden vond ik dat toch vreselijk. Het was/is toch iets belangrijker voor me dan ik dacht.
Gisteren lag ik in bed na te denken dat Finn echt alweer bijna een half jaar is en toen was ik toch wel trots op mezelf (en dat ben ik niet zo vaak). En ja ik weet dat bv geven heel gewoon is, maar het is niet altijd makkelijk en dus ben ik ff trots
pi_43600739
Maar bij spruw moeten er toch witte stipjes in het mondje zichtbaar zijn? Want die heeft Thies niet. Of is dat slechts één van de symptomen? Want steken heb ik ook wel eens...
*toch maar eens goed inlezen gaat...
En ik wachtte eerst ook altijd tot Thies zijn mondje helemaal open had, soms liet ik hem dan gewoon maar even huilen. Maar ik vres dat ik daar wat slordig in ben geworden, waardoor hij nu wellicht wat gemakzuchtig is in het aanhappen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43600820
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:23 schreef Tamea het volgende:

Sjak, ik ben ook erg blij dat we niet hoeven te rommelen met flesjes enzo. Finn drink de bv uit de fles gelukkig op kamertemperatuur, dus als we ergens heengaan is het hop fles in de tas en als ie honger heeft kunnen we die fles meteen geven.
Of je nou bv in een flesje moet doen of wat poeder met water maakt niet veel verschil vind ik.
En ik zet het flesje meestal even in een bakje heet water. Dan is het zo op temperatuur
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43600988
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:25 schreef Moonah het volgende:
Maar bij spruw moeten er toch witte stipjes in het mondje zichtbaar zijn? Want die heeft Thies niet. Of is dat slechts één van de symptomen? Want steken heb ik ook wel eens...
*toch maar eens goed inlezen gaat...
Djeez, hoe naïef kan ik zijn??
We hebben zo'n beetje alle symptomen behalve die stipjes in zijn mondje...
Plus ik las dat gebruik van antibiotica spruw kan veroorzaken. Nou, tijdens mijn bevalling hebben we al een stoot gehad, daarna tegen blaasontsteking een kuur, en toen nog eentje tegen nierbekkenontsteking er bovenop...
*dokter bellen gaat.
Tnx voor het attenderen erop Yppy.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43601069
@ Kleintje, daar vergis ik mij dan idd in. Weet je wat het is, in mijn beleving is het belangrijker dat Emma drinkt dan dat iemand dat zou zien.Daar ben ik op dat moment eigenlijk nauwelijks mee bezig. Wat ik nu wel merk is dat ze sneller afgeleid is, na twee of drie keer happen en loslaten is het dan ook gedaan met de pret,dan wacht ze maar tot we thuis zijn ofzo dat werkt nu ze minder afhankelijk is van de bv

@moonah, voeden heeft bij mij (als ik het mij goed herinner) zeker tot een week of 5 zeer gedaan,alzullen de kloven daar wel aan mee geholpen hebben. Bij spruw hoef je niet perse vlekjes te zien, dus toch even na laten kijken!
Wat bij mij destijds een groot verschil maakte is om idd weer bewust bezig te zijn met aanhappen,
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43601485
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:28 schreef snoopy het volgende:

[..]

Of je nou bv in een flesje moet doen of wat poeder met water maakt niet veel verschil vind ik.
En ik zet het flesje meestal even in een bakje heet water. Dan is het zo op temperatuur
Maar hoe doe je dat als je bv. de stad in gaat of naar iets anders wat geen huis van een bekende is? Thermosfles met warm water mee ofzo? Bij poeder bedoel ik dus.

* Tamea voelt zich nu heel dom dat ze dat na bijna 6 maanden mama te zijn niet weet
pi_43601535
Thermosfles is mogelijk. En in de stad is bijna overal wel een magnetron te vinden
En waarschijnlijk moet je daar net zoveel moeite voor doen als een fijne plek te vinden om bv te geven.
pi_43601641
Wat ik trouwens ook wel handig vind is het bv-hemd dat ik laatst heb gekocht. Wat mij tegenstaat aan het bv geven in het openbaar is dat ik dan met een half blote buik zit. En dat hemd is echt een oplossing
Zeker nu in de winter!
  donderdag 16 november 2006 @ 11:22:28 #260
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43602323
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:00 schreef snoopy het volgende:
Wat ik trouwens ook wel handig vind is het bv-hemd dat ik laatst heb gekocht. Wat mij tegenstaat aan het bv geven in het openbaar is dat ik dan met een half blote buik zit. En dat hemd is echt een oplossing
Zeker nu in de winter!
En tegenwoordig ook online te bestellen:
http://shop.hm.com/shop/do?action=viewshoppingwindow&dept=DAM_MAM_KLA
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43602467
Moonah, dat inderdaad zo maar eens spruw kunnen zijn! Goed dat je er achter aan gaat.
Bij mij heeft het ook nog wel even pijn gedaan en eerst was ik van overtuigd dat die lactatiekundige overdreef en dat het gewoon pijn hoorde te doen, maar achteraf gezien was het toch omdat het aanhappen niet helemaal lekker ging.
Wat mijn lactatiekundige ook aanraadde was om de tepel iets voor te vormen (dus tepel plus tepelhof wat platter maken) zodat het wat makkelijker is om een grote hap te nemen. Alleen moet je er dan wel op letten dat je dat doet evenwijdig aan de mond. Volgende de lactatiekundige een van de meest gemaakte fouten, ik had er nog nooit bij stil gestaan
Het was even morrelen om doorgeschoven aan te leggen en met mijn andere hand de tepel in een schuin streepje te vormen, maar het hielp En toen was het ook ineens pijnvrij, op een genezend kloofplekje na.

Daarna heeft het nog wel eens af en toe pijn gedaan maar dat kwam dan omdat ik te lui was snachts
Toen ze eenmaal een week of acht (?) was liep alles gesmeerd en hoefde ik niet meer na te denken bij het aanleggen.

Over 'sochtends voeden: ik denk niet dat het heel moeilijk moet zijn als je maar zorgvuldig afbouwt en ook wel zorgvuldig om gaat met die twee voedingen die nog gegeven worden. Met maar twee voedingen is de kans op productievermindering natuurlijk groter als je een keertje overslaat of als je bijv. ongesteld wordt.

Och jee, nu zit ik hier bijna te huilen bij het idee ooit nog maar twee keer te voeden hopelijk is er dan gewoon een tweede
pi_43602642
Ergens anders las ik de tip van hema hemdjes die elastisch genoeg zijn om naar beneden te trekken. Dat blijkt inderdaad te kloppen. Ook zonder bvhemd heb ik nu geen blote buik. Lekker warm.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_43602821
* Jelief zet hema hemdjes op verlanglijst...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43604225
Hoe belangrijk is eigenlijk die pap, als je kindje 6 maanden is? Zitten er belangrijke voedingsstoffen in, of is het meer een middel om de nacht door te komen?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43604527
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:26 schreef lcicle het volgende:
Hoe belangrijk is eigenlijk die pap, als je kindje 6 maanden is? Zitten er belangrijke voedingsstoffen in, of is het meer een middel om de nacht door te komen?
Volgens het borstvoedingsvriendelijke introductieschema kan pap vanaf zeven maanden gegeven worden en dan kan het net zo goed vervangen worden door brood.
Ik vind het zelf in ieder geval niet zo'n noodzakelijk iets als sommige andere mensen. Ik zou liever beginnen met andere graanproducten vanaf een maand of zeven, acht denk ik.
  † In Memoriam † donderdag 16 november 2006 @ 12:44:15 #266
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43604762
Misschien nog een tip voor niet optimaal happende babies... Lucie kon in het begin mijn rechtertepel nauwelijks behappen. Als ik dan "Grooote bek" tegen haar zei deed ze haar mond wagenwijd open
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43604788
Dat is een handig lijstje. Er staat zoveel op die site, ik blijf lezen. Wij gaan zeker tot de 6 maanden wachten met bijvoeding en ik hoop de pap over te kunnen slaan. Liever iets langer wachten dan meteen wat 'echts'.
*OUD heilige*
pi_43604800
Bedankt voor de link owlet! Ik had daar al op 'voedingsschema' gezocht, maar dat gaf geen goed resultaat.

Ik geef nu pap, 's avonds voor het slapen gaan. Maar ik vind het zo'n gedoe.. Eerst afkolven, rijstemeel erbij.. Ik geef liever gewoon de borst.
pi_43604846
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:44 schreef Macka66 het volgende:
Misschien nog een tip voor niet optimaal happende babies... Lucie kon in het begin mijn rechtertepel nauwelijks behappen. Als ik dan "Grooote bek" tegen haar zei deed ze haar mond wagenwijd open
Ik deed Merlijn voor hoe hij z'n mondje open moest doen, hielp ook haha!
pi_43604997
Icicle, iemand op het bv-forum (van de VBN) heeft eens voorgerekend dat je een heel kopje rijstebloem moet hebben wil je aan dezelfde calorieën en voedingsstoffen komen als in een paar slokken moedermelk. Ik heb nooit pap gegeven, al dat gedoe terwijl je met een paar slokken aan de borst aan hetzelfde komt (en dan heb je de anti-stoffen op de koop toe en die kunnen ze wel gebruiken in de winter plus natuurlijk het hormoon waar ze loom van worden).
Variety is the spice of life
pi_43605119
Ik moet even inbreken hoor.....
Ik zag laatst in de Etos Lilypads liggen. Aangezien ik onze tweede ook de eerste maanden wil voorzien van BV, vroeg ik mij af of iemand daar ervaring mee heeft.
Zo hoef ik niet met BH aan te slapen en 's morgens alle borstcompressen uit mijn bed/onder mijn bed te vissen.
pi_43605127
* lcicle gooit die rijstebloem onmiddelijk de deur uit!

Het verpest verdorie ook nog eens heel m'n borstvoeding, smaakt nergens meer naar
pi_43605314
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:37 schreef owlet het volgende:

[..]

Volgens het borstvoedingsvriendelijke introductieschema kan pap vanaf zeven maanden gegeven worden en dan kan het net zo goed vervangen worden door brood.
Ik vind het zelf in ieder geval niet zo'n noodzakelijk iets als sommige andere mensen. Ik zou liever beginnen met andere graanproducten vanaf een maand of zeven, acht denk ik.
Ik ga de pap ook overslaan denk ik. 's Ochtends wil ik blijven voeden en voor tussen de middag vind ik het handiger om meteen met een broodkorst te gaan beginnen, zodra dat mag. Anders moet ik eerst die pap aanwennen en dan vlak daarna alweer afwennen omdat hij tussen de middag uiteindelijk toch brood zal moeten gaan eten.
pi_43605627
Stiekemurd, voor de spruw sliep ik op een extra handdoek, dat ging ook.
*OUD heilige*
pi_43605744
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:53 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik moet even inbreken hoor.....
Ik zag laatst in de Etos Lilypads liggen. Aangezien ik onze tweede ook de eerste maanden wil voorzien van BV, vroeg ik mij af of iemand daar ervaring mee heeft.
Zo hoef ik niet met BH aan te slapen en 's morgens alle borstcompressen uit mijn bed/onder mijn bed te vissen.
Ik heb ze gebruikt toen ik nogal lekte in de zwangerschap en dat was ideaal, ook omdat mijn tepels toen heel erg pijn gingen doen bij kou.
Maar na de bevalling heb ik gek genoeg alleen maar gelekt tijdens de stuwing en die melkstroom was zelfs door de padz niet tegen te houden.
Voor een beetje lekken zoals tijdens mijn zwangerschap of een onvoorziene toeschietreflex vind ik ze echter wel erg prettig werken. Ik gebruik ze bijna niet meer omdat ik dus eigenlijk niet meer lek. Alleen als ik in een situatie ben waarbij ik echt niet het risico wil lopen dat ik ineens met een nat vlekje loop doe ik ze in, maar dat is meer psychologisch denk ik
Ze zijn wel onhandig als je buiten de deur bent. Een gewone compres frummel je zo even opzij en weer terug, een lilypad moet je echt goed er op plakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')