abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 november 2006 @ 14:13:53 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43576343
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:08 schreef YPPY het volgende:
BE, dat is echt heel anders. Ik loop zo een sauna binnen, maar borstvoeding geven bij een stel vreemden is heel anders. Het is iets heel persoonlijks en intiems, omdat het samen met je baby is. Niet te vergelijken wat mij betreft.
en ondanks de pi vind ik het een vreemde opmerking eigenlijk
Sorry, het is ook iets heel anders, maar toch moest ik lachen toen ik het zag staan.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 15-11-2006 14:25:35 ]
pi_43576963
quote:
Op woensdag 15 november 2006 13:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nofi, maar echte gêne kan het bijna niet zijn toch...
Je hebt (had?) daar normaal gesproken ook niet heel veel moeite mee toch?
Ik vind het dus een verschil.
Het gaat er niet om dat IK het moeilijk vind.
Waar jij op doelt is iets heel anders. Die mensen kiezen er bewust voor om naar mij te kijken. Die loggen in en betalen er zelfs voor.
Nu confronteer je er mensen mee die het misschien liever niet hebben.

Daarnaast even offtopic... ben ik nu gestopt met dat werk. Puur om wat ik in dat topic al had gezegd... nu is het voor mijn lief en mij. Anderen hoeven niet te geilen op mijn zwangere buik, ondanks dat er nog helemaal niets te zien is.
pi_43576991
Ik zag dat Yppy zei dat baby's ook weleens melk uit de fles op kamertemperatuur willen. Nouw... Kendahl niet hoor. Heel lollig! Kieskeurige donder! Wanneer het niet warm genoeg is, gaat hij dus echt niet zuigen, hé? Dan zegt paplief: 'zie je wel dat hij geen trek meer had?' Nog vijf sec. verwarmen en..? : Hij drinkt het zo weg. 'wat zei je, paps?'
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 15 november 2006 @ 14:35:39 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43577091
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:31 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Ik vind het dus een verschil.
Het gaat er niet om dat IK het moeilijk vind.
Waar jij op doelt is iets heel anders. Die mensen kiezen er bewust voor om naar mij te kijken. Die loggen in en betalen er zelfs voor.
Nu confronteer je er mensen mee die het misschien liever niet hebben.

Daarnaast even offtopic... ben ik nu gestopt met dat werk. Puur om wat ik in dat topic al had gezegd... nu is het voor mijn lief en mij. Anderen hoeven niet te geilen op mijn zwangere buik, ondanks dat er nog helemaal niets te zien is.
Daarom ook het vraagteken bij 'had'... omdat ik niet wist of je het nu wel deed.
Verder heb ik nooit zo nagedacht over de vrije keuze idd.

Maar goed, zoals ik zei, ik las het, dacht aan je werk en moest gewoon even lachen omdat het niet met elkaar lijkt te rijmen.
pi_43577137
Als je bij anderen bent, kun je altijd vragen of ze er moeite mee hebben als je bv geeft. Dan kunnen ze kiezen. Als ze er moeite mee hebben, kun je misschien ergens anders gaan zitten. Als je bij hen bent dan. Bij jou thuis hebben ze niet te kiezen. Vind ik dan. Verwacht je dat mensen in je omgeving er moeite mee hebben? Ik denk dat het ook wel went. Ik had bij mijn schoonvader in het begin het idee dat hij er moeite mee had, maar nu niet meer.

Anna is ook kieskeurig. Als ze weet dat ik in de buurt ben, weigert ze de fles met een boel gegil. Ze wil het liefst vers.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43577163
Ik denk trouwens niet dat jullie de term bvmaffia al te serieus hoeven te nemen. Kleintje bedoelde het vast als een geintje. Dat is dan weer het nadeel van computeren: je kunt nóg zoveel smileys gebruiken, maar gezichtsuitdrukkingen zeggen zoveel meer, evenals de intonatie die je gebruikt.
pi_43577243
Tuurlijk, dat weet ik. En ik weet zeker dat J. het ook niet serieus heeft opgevat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_43577247
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kleintje bedoelde het vast als een geintje.
zou je denken pv?
pi_43577258
Egwel. Ik ben hastikke boos nu!

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43577288
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:40 schreef bixister het volgende:

[..]

zou je denken pv?
pi_43577313
PV, hier heb je helemaal gelijk in! Het was 'lollig' bedoeld.

BE... het is ook niet dat ik me ervoor schaam, maar vindt het gewoon niet nodig dat iedereen het 'moet' zien.
Net zoals ik het niet overal gelijk over mijn werk heb
Wil niet iedereen overal mee confronteren.

Maar goed, dit gaat erg offtopic.

Yppy, het gaat mij om openbare gelegenheden. Als ik weer wedstrijden wil gaan rijden, dan gok ik dat papa en de kleine mee gaan. In zulke openbare gelegenheden wil ik gewoon geen borstvoeding geven. Er lopen daar altijd vreemden rond en een hoop kleine kinderen. En dan is een flesje idd. wel 'makkelijk'.
pi_43577345
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:40 schreef Jarno het volgende:
Egwel. Ik ben hastikke boos nu!

.
Ow... jij mag best hastikke boos zijn hoor. Dan ehm... dan ehm...
Shit...
YPPY... niet lezen
J... goedmaaksex???

Goed, nou weer ontopic.
Sorry modjes!
pi_43577407
Om de 1 of andere reden gok ik zomaar dat paardrijden niet echt hoog op je 'things-to-do' lijstje staat de eerste paar maanden. En dan heb ik dus niet over de drukte die je bezig houdt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_43577429
Eeeeej! ((((

Dan is een flesje handig Kleintje. Voor af en toe kun je dat gewoon kolven. Weet je dat je op verschillende plekken ook aparte ruimtes hebt om te voeden of kolven?
*OUD heilige*
  woensdag 15 november 2006 @ 14:47:12 #240
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43577446
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:20 schreef nebelung het volgende:
Alhoewel ik zeer pro-bv ben (en derhalve wellicht maffia genoemd kan worden) heb ik nog nooit iemand een pistool op z'n hoofd gezet, heb ik geen godfather en leg niemand om. Iedereen heeft de vrije keus in hoe haar/zijn kind te voeden

Kleintje, ik ben denk ik wel pro-bv maar het staat voorop dat ik vind dat iedereen zelf moet kiezen. Ikzelf heb heel duidelijk voor bv gekozen, maar dat voor mijn kind en niet voor die van anderen, die zal ook niet veroordelen.
Ik wilde zelf graag gaan voeden, vooral om de gezondheidsvoordelen die het heeft voor moeder en kind. Maar ook het gemak, de verbondenheid en het echte moeder-voel-moment (alhoewel ik dat nu pas weet natuurlijk).
Ik heb dan ook een voorlichtingsavond van de lactatiekundige gevolgd via de verloskundigenpraktijk, wat zeer leerzaam en interessant is. Beter dan die van de thuiszorg hier.
En wat Jarno (?) schreef, is inderdaad zo, in principe kan iedere vrouw (op 2% na, zoals bijvoorbeeld Snoopy) zelf voldoende bv geven om een kindje groot te brengen. Daarom word ik wel eens boos over uitspraken die Owlet ook noemt. Je hoort zo vaak: ik heb te weinig melk of hij/zij kan niet drinken bij mij. Dat kan allebei wel, maar je kunt er bijna altijd iets aan doen (vaker aanleggen, hulpmiddeltjes ed). Er is gewoon soms te weinig kennis bij vrouwen (maar dat zal jou niet gebeuren Kleintje, super dat je je nu al inleest!) waardoor om verkeerde redenen gestopt wordt.
Ik zou haast zeggen dat elke kraamhulp en vk ook lactatiekundige zou moeten zijn of dat er een l.k. aan ieder kraambed komt, net zoals dat elk kind een hielprik krijgt.

Je zult mij niet horen zeggen dat bv makkelijk is, zeker de eerste weken niet. Zoals je zult lezen als je terug gaat kijken is het bij mij erg pijnlijk geweest, leek het erop dat het niet zonder pijn zou lukken (volgens de vk's en kraamhulp). Maar de lactatiekundige is gewoon zo deskundig en kon garantie geven op pijnvrije voeding, zonder nog maar naar ons te hebben gekeken! Daarna was het nog niet altijd makkelijk en eenvoudig en prettig, maar nu inmiddels (5 weken) wordt het makkelijker en is het echt genieten en ons momentje! (en ik vind het dan alleen maar heerlijk dat alleen ik het kan geven en niet iedereen (vriendje even buiten beschouwing).

Daarbij kolf ik nog steeds en kan een ander het dus wel geven als dat gewenst/nodig is. Ik heb een kleine twee weken fulltime gekolfd (dus enigzins vergelijkbaar met fv) en dat gaf net zoveel onzekerheden. "Hij drinkt zijn flesje niet leeg, nu heeft hij te weinig. Gaat die speen niet te vlug? Hij valt in slaap met deze fles? etc. etc"

Voeden in het openbaar, hoeft ook niet als je niet wil. Of je kolft idd, of je gaat ergens apart zitten.

[/bv-mafia modus]

Dat is mijn verhaal, succes met je keuze en trek je niets aan van alle 'betweters' om je heen, ze oordelen maar lekker over zichzelf maar dit is jouw keuze!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43577653
Wat YPPY schreef is ook wel waar: wat je ook kiest, commentaar ga je krijgen! Of het nu fles- of borstvoeding is, of dat je je kind rechtsgeslagen linksgedraaide yoghurt geeft. Er is áltijd iemand die het beter weet en anders doet.
pi_43580174
Kleintje, ik akn mij haast niet voorstellen at er bij de gelegenheden van een wedstrijd niet ergens een plekje is waar je prive zou kunnen voeden, een hoekej in een kleedkamer, of in de auto (gaat heel goed!)
Ik heb zelf geen enkele moeite met voeden in het openbaar, als men hetniet wil zien kijktmen maar de andere kant op. Ik doe mijnbest om niet mijnhele borst bloot te gooien maar een stukje borst eneen tepel bij aanhappen en loslaten moet kunnen in mijn ogen. Ik heb ook nog nooit vreemde blikken gehad of opmerkingen dat het raar was wat ik deed. Hoogstens de vraag hoe oud Emma isen dan er acter aan 'en ze drinkt nog steeds?"
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43585303
Jelief... ik denk dat je jezelf best vergist in de paardrijwedstrijden. Er zijn grote en kleine wedstrijden, maar kleedkamers zijn er in ieder geval niet.
Tuurlijk, men kan er ook voor kiezen om niet te kijken, maar je weet hoe dat gaat met jonge kinderen. Maar goed... er zijn genoeg mogelijkheden om dat te omzeilen. Kan inderdaad in de auto gaan zitten of van te voren zorgen dat ik een flesje heb gekolft.
pi_43586534
Kleintje ik reageer nog ff in FV topic
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43587706
Kleintje, ik vind voeden in het openbaar niks en heb het dus ook altijd vermeden door een flesje afgekolfde melk mee te geven of me af te zonderen voor het voeden (slaapkamer, auto, etc.)

Hier gaat het nog steeds z'n gangetje met de bv. De ene dag heb ik het idee dat het goed gaat, de volgende plast Finn weer erg weinig en ben ik bang dat het terugloopt. Finn was erg weinig gegroeid deze maand (130 gram in 5 weken), maar hij is ook het grootste deel van die tijd verkouden geweest en 1 week zelfs flink aan de diarree. Ik probeer hem vaker aan te leggen, maar dat is lastig als je werkt en ook al omdat Finn 's avonds en 's nachts meestal erg goed slaapt (van 8 tot 7 zo ongeveer).
Hoe dan ook, binnenkort is hij 6 maanden en aan het eind van dit jaat wil ik gaan stoppen met de voedingen overdag. Eigenlijk zou ik 's ochtends en 's avonds nog wel willen blijven voeden dan, maar ik vrees dat me dat niet gaat lukken (iemand nog tips daarvoor?).

Conclusie: ik ben nog steeds onzeker, maar zou deze bv-periode voor geen goud hebben willen missen

* Tamea is in een beetje vage twijfelige emo-bui
  woensdag 15 november 2006 @ 21:55:38 #246
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43591271
Tamea, bij mij bij het CB zeiden ze zelfs dat het goed was dat Jetske gegroeid was toen ze zo verkouden was, de meeste kinderen vallen dan af! Dus het is geweldig van Finn dat hij ondanks de week diarree toch nog 130 gram is aangekomen!
Ik merk dat Jetske het zelf wel bijdrinkt, vorige week werd ze zelfs een keer twee keer wakker op een nacht. Wat ik heb gedaan om de BV weer op peil te krijgen is door bij elke voeding thuis ook extra te kolven. Op mijn werk heb ik gewoon 2 keer gekolfd, daar kon ik de tijd niet nemen om nog extra te kolven (mag wel maar het is te druk). Na 1,5 week gaat het nu weer geweldig, Jetske is weer tevreden, drinkt goed en ik kolf ook weer prachtige hoeveelheden. Ik ben blij dat ik doorgezet heb!
Ik weet niet hoe het gaat als je alleen 'savonds en 'sochtends wil voeden. Volgens mij gaat dat bioj veel moeders hier wel goed. Ik ben ook wel benieuwd naar die verhalen.

Kleintje, ik ben gewoon heel blanco in het BV gebeuren gestapt. Ik zou wel zien hoe ver ik zou komen. Ik had geen zin in moeilijk gedoe want dan zou ik gelijk gaan stoppen. Ik geef nu al bijna 4 maanden BV en vind het prima. Ik hoef nooit te bedednken of ik nog wel voldoende voeding in huis heb, ik hoef niet te rommelen met flesjes en verwarmen enz. En als ik geen zin heb om te geven dan kolf ik af en doet mijn man het. Het enieg nadeel vind ik nu nog wel dat alleen ik er voor kan zorgen dat het er is, dat drukt nog wel eens op mijn schouders.
Lekker douchen!
pi_43600236
Maar stel nu dat je er zelf echt niet voor zou kunnen zorgen. Dan kun je altijd nog overstappen. Denk ik dan. Er kan altijd iets gebeuren en alhoewel ook moeders die langdurig in het ziekenhuis (om maar een voorbeeld te noemen) doorgaan, dat zie ik mezelf niet doen. Maar tot die krijg krijgen ze wel bv.

Het lijkt me sowieso handig om ergens apart te gaan zitten met een baby kleintje. Ze zijn na een tijdje erg snel afgeleid en drinken vaak niet als er iets leuks te zien valt.

Ik had me voorgenomen om ook bij tegenslagen door te zetten en wist dat het zwaar kon worden. Voor mezelf wilde ik zeker weten dat ik heb gedaan wat ik kon om te voorkomen dat Anna mijn allergieen zou krijgen of later problemen zou krijgen door iets wat met bv te voorkomen of verminderen was geweest. Zou ik dat niet doen, dan zou ik bij elk dingetje denken 'had ik toch maar'. Door de vele voorbereiding was het zeker makkelijker. Ik zit nu te wachten op de drie maanden regeldagen, die ook wel zwaar zullen zijn. Maar ik weet dat het eindigt. De vier maanden dip hoop ik gedeeltelijk op te vangen met extra voorraad (omdat Anna toch al niet hard groeit, moet het niet nog minder worden). Als het dan ooit echt niet meer gaat, weet ik zeker dat ik het geprobeerd heb.

Knap hoor Tamea, een half jaar al! Er zijn wel meer moeders die alleen 's ochtends en 's avonds voeden. Ik denk dat dit best kan als je zorgvuldig afbouwt. Dat lijkt me wel leuk over een tijdje, dat het overdag niet meer steeds hoeft. Maar eerst dat half jaar maar eens zien te halen.
*OUD heilige*
pi_43600456
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:47 schreef PM-girl het volgende:

garantie geven op pijnvrije voeding,
Hm...
Bij mij is het nog altijd niet 'pijnvrij'. Al vind ik pijn een groot woord. Het aanhappen is altijd even pijnlijk. Thies is geneigd van die kleine muizenhapjes te nemen (eerst zei ik "Babyhapjes" tot ik me realiseerde dat hij een baby is... ). Een echt goede grote hap neemt hij niet vaak. Ik trek dan ook meestal zelf zijn lipjes wat meer open tot ze naar buiten krullen. Maar eigenlijk is dat vast niet de bedoeling... ??
Verder had ik van de week die pijnlijke plekken, maar die zijn gelukkig weg. Wél blijven mijn borsten de hele dag door supergevoelig, niet echt pijnlijk, maar het hangt er tegen aan. En we hebben geen spruw. Weet iemand of dat erbij hoort?
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:39 schreef Tamea het volgende:
Hoe dan ook, binnenkort is hij 6 maanden en aan het eind van dit jaat wil ik gaan stoppen met de voedingen overdag. Eigenlijk zou ik 's ochtends en 's avonds nog wel willen blijven voeden dan, maar ik vrees dat me dat niet gaat lukken (iemand nog tips daarvoor?).
Kijk, dát wil ik ook heel graag! Super dat het je lukt Tamea!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43600474
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef Moonah het volgende:
tot ik me realiseerde dat hij een baby is...
Dit klinkt wel erg dom zo...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43600519
Volgens mij kan dat naar buiten trekken van de lipjes niet veel kwaad. Dat deed mijn kraamhulp ook wel eens bij Lis.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')