Oooeh, mn droom. Wat is er nou lekkerder als in je eigen achtertuin een pizza/lasagne bakken op een echt houtvuurtje. Als ik eens een tuin heb waar dit in past.....quote:Op donderdag 2 november 2006 12:18 schreef SHE het volgende:
zonde!
ga dan voor een houtgestookte oven:
http://www.fornino.nl/
quote:Op donderdag 2 november 2006 13:58 schreef SHE het volgende:
Mijn idee, maar ook vlees, heerlijke potjes stoof, aardappeltjes poffen
In elke tuin moet voor de zomer een BBQ en voor de winter een steenoven.
Das voor de sier.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:15 schreef Schnabbeltje het volgende:
Waarom ligt er onkruid op de pizza?
Lijkt mij helemaal leuk om zo'n ding te hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:25 schreef macnl het volgende:
Wij dachten eerst ook dat zoiets alleen door mensen met 2 rechterhanden en heel veel vrienden gemaakt kon worden en dat het heel erg veel tijd en vooral geld zou kosten. Echter de oven stond in een dag of 3, het was erg simpel en de kosten vielen reuze mee!
Je wilt niet weten wat voor leuke reacties we al wel niet gehad hebben en hoeveel vrienden zeggen, NEE.. we komen wel bij jullie, kunnen we mooi pizza bakken![]()
We hebben al heel veel pizzafeestjes gehad, laatst nog een kinderfeestje. Ze vonden het helemaal te gek dat ze zelf pizza mochten bakken.
quote:Op maandag 29 januari 2007 23:15 schreef Schnabbeltje het volgende:
Waarom ligt er onkruid op de pizza?
Brutale vraag : wat kost zoiets dan ??quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:25 schreef macnl het volgende:
Wij dachten eerst ook dat zoiets alleen door mensen met 2 rechterhanden en heel veel vrienden gemaakt kon worden en dat het heel erg veel tijd en vooral geld zou kosten. Echter de oven stond in een dag of 3, het was erg simpel en de kosten vielen reuze mee!
Heb jij aandelen in die firma ofzo?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:54 schreef macnl het volgende:
Ik hoorde van www.fornino.nl dat ze in de wintermaanden 10% korting geven op bestellingen via het internet!
Hmm, nu ik alle posts zo eens achter elkaar lees en z'n posthistory bekijkquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:25 schreef Weird- het volgende:
[..]
Heb jij aandelen in die firma ofzo?
Natuurlijk mag dat! Het valt gewoon opquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:55 schreef macnl het volgende:
Ik ben zo enthousiast omdat de oven gewoon super is? verder hebben ze me heel goed hebben geholpen zowel voor als tijdens de bouw. Is het erg als je er dan positief over bent?
Ik sluit me geheel aan bij de post hierbovenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:55 schreef macnl het volgende:
Ik ben zo enthousiast omdat de oven gewoon super is? verder hebben ze me heel goed hebben geholpen zowel voor als tijdens de bouw. Is het erg als je er dan positief over bent?
Zoals al is gezegd, je pizza verbrand en met als gevolg dat de pizza ook nog niet eens gaar van binnen is. Des te dunner je deeg, des te op hogere temperatuur je de pizza kan bakken. 350 graden lijkt me ook nog wel wat veel. Mijn ervaring is dat je de oven rond de 285~300 graden zet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:03 schreef timpie82 het volgende:
Wat me wel opvalt: Italianen bakken pizza in een oven van 500graden terwijl bij de meeste pizzeria's de oven rond de 350 graden staat... Ik ga voluit voor de 500 graden
Aha. dat opent perspectieven. De foto's zijn inspirerend, dit lijkt me heel goed haalbaar!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:06 schreef macnl het volgende:
Ik heb mijn oven bij Fornino gekocht en was 700 euro kwijt en ongeveer 300 euro aan stenen, cement, isolatiemateriaal en overige extra's.
Leuk als het regent.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:18 schreef SHE het volgende:
zonde!
ga dan voor een houtgestookte oven:
http://www.fornino.nl/
[taalpolitie]quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Pizza´s uit houtovens rouleren,
Gezien de baktijd van ongeveer 5 minuten is dit niet écht een bezwaar lijkt me?quote:Op maandag 19 maart 2007 15:34 schreef David het volgende:
Ik neem aan dat je maar één pizza tegelijkertijd kunt bakken in een dergelijke oven? Of ben ik verkeerd?
Ik heb niet gezegd dat het een bezwaar is. Ik wou gewoon weten hoeveel pizza's je er tegelijk in kunt bakken. Met dank aan macnl voor de reactie!quote:Op maandag 19 maart 2007 15:54 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Gezien de baktijd van ongeveer 5 minuten is dit niet écht een bezwaar lijkt me?
Niet als het hout goed droog is.quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:41 schreef r2d22 het volgende:
Het lijkt me erg leuk zo'n houtoven. Maar rookt zo'n ding niet vreselijk?
Plek genoeg, niet? maken jullie ook een "Grillstelle"?quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik doe even een tvp, wij willen bij ons nieuwe huis ook een houtoven bouwen
Overginds kan ik je Bocholt aanraden voor de grote boodschappen, een real, aldi-sud en Lidl vlak bij elkaar, een paar grote drankenmarkten en een aangename binnenstad met voetgangerzone en een Mall. In Borken zit overginds de dichtsbijzijnde Aldi Nord. Als je toch in Bocholt bent en je wilt nog even naar NL, Winterswijk ligt daar net even noordelijker en is ook aardig om te winkelen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:39 schreef Rewimo het volgende:
UiteraardEen vaste barbecue komt er inderdaad ook
Dank je welquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Overginds kan ik je Bocholt aanraden voor de grote boodschappen, een real, aldi-sud en Lidl vlak bij elkaar, een paar grote drankenmarkten en een aangename binnenstad met voetgangerzone en een Mall. In Borken zit overginds de dichtsbijzijnde Aldi Nord. Als je toch in Bocholt bent en je wilt nog even naar NL, Winterswijk ligt daar net even noordelijker en is ook aardig om te winkelen.
Kleve heeft een grote famila, persoonlijk vind ik die minder, in Emmerich kan je ook shoppen, maar veel mensen uit Emmerich gaan shoppen in Bocholt omdat er meer winkels zijn en het leuker gevonden wordt.
Ik wens je iig heel veel plezier met je nieuwe huis!
Okay, je gaat in een heel landelijke omgeving wonen, dus er zijn veel boeren die een winkel bedrijven in de omgeving (zoeken!) waar je bv asperges of aardbeien vers van het land kan kopen. Echter, Aardappels zijn kut met peren, ze kennen vrijwel alleen maar vast kokende, die bovendien smerig zijn. Ik heb in Duitsland nog nooit behoorlijke aardappels kunnen vinden. Voor aardappels ga ik altijd nog naar NL op de markt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dank je welWe hebben in Goch al de Aldi, Lidl, Plus en Pennymarkt gevonden plus een hele grote Kaufland
En dat is op 3km afstand. Maar we zullen zeker ook de wijdere omgeving gaan verkennen qua winkels. Dus zulke tips zijn altijd welkom. Ik neem je post even mee naar ons K&W-topic
ja, voor zover ik weet wel.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:37 schreef devlinmr het volgende:
is Typo 00 eigenlijk hetzelfde als Durum meel?
Durum gebruik ik altijd voor Pasta
Heeft iemand hier al ervaring mee?quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:14 schreef devlinmr het volgende:
alternatief is mss nog
http://www.pizzajolly.nl/?actie=home
minder leuk om naar te kijken, maar wel kant en klaar voor gebruik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |