abonnement Unibet Coolblue
pi_43166427
Ik ben aan het rondkijken voor een (tweedehands) pizzaoven die ook in de horeca gebruikt worden. Nu is mijn vraag: hebben mensen hier daar ervaring mee of zelf zo'n oven hebben? Waar moet ik vooral op letten als ik dergelijke oven wil kopen? Ik ga denk ik voor een electrische oven...
  donderdag 2 november 2006 @ 12:18:44 #2
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43167006
zonde!
ga dan voor een houtgestookte oven:

http://www.fornino.nl/
pi_43167117
Dat was de bedoeling, maar hout wordt een enorm probleem voor mij in de toekomst!
  donderdag 2 november 2006 @ 12:25:05 #4
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43167146
Hoe bedoel je dat?
Je kunt bij een tuincentrum en bouwmarkt gewoon hout kopen.
pi_43169693
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:18 schreef SHE het volgende:
zonde!
ga dan voor een houtgestookte oven:

http://www.fornino.nl/
Oooeh, mn droom. Wat is er nou lekkerder als in je eigen achtertuin een pizza/lasagne bakken op een echt houtvuurtje. Als ik eens een tuin heb waar dit in past.....
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  donderdag 2 november 2006 @ 13:58:00 #6
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43169901
Mijn idee, maar ook vlees, heerlijke potjes stoof, aardappeltjes poffen

In elke tuin moet voor de zomer een BBQ en voor de winter een steenoven.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:11:48 #7
131369 RobinK
a dirty mind is a joy for life
pi_43170410
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:58 schreef SHE het volgende:
Mijn idee, maar ook vlees, heerlijke potjes stoof, aardappeltjes poffen

In elke tuin moet voor de zomer een BBQ en voor de winter een steenoven.
[Al wapper je nog zo kloek, de laatste druppel valt altijd in de broek]
pi_45808695
Helemaal geweldig zo'n houtgestookte pizzaoven, wij hebben er ook eentje!







Grtz,
Marcel
  maandag 29 januari 2007 @ 23:12:35 #9
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_45809834
Oeh, wat moet dat geweldig zijn
  maandag 29 januari 2007 @ 23:15:48 #10
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_45809961
Waarom ligt er onkruid op de pizza?
  maandag 29 januari 2007 @ 23:43:41 #11
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_45810916
quote:
Op maandag 29 januari 2007 23:15 schreef Schnabbeltje het volgende:
Waarom ligt er onkruid op de pizza?
Das voor de sier.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_45826504
Haha, das rucola! Een pizza met Parmaham, Rucola (sla) en parmesaanse kaas is het einde!!
pi_45856952
Op termijn ga ik ook wel een pizzaoven in de tuin (laten) bouwen. Over enkele weken zal ik mijn bestelde oven ontvangen, daar ben ik iets sneller pizza mee aan het bakken dan met een houtoven...
pi_45891623
Wat voor oven heb je gekocht dan timpie? geen houtoven??? In een houtoven bak e een pizza in ongeveer een minuutje in een andere oven duurt dat wel bijna 10 a 15 minuten.. een houtoven is dus veel sneller!
pi_45917848
Deze oven gaat tot 500 graden waarmee het mogelijk moet zijn om een pizza op 2 minuten klaar te hebben
pi_45932030
Hey Timpie,

Ben benieuwd wat voor oven het is, is het geen houtoven dan? Heb je een plaatje of een URL? De mijne komt van echt een superding!!

Grtz,
Marcel

[ Bericht 15% gewijzigd door MissHobje op 28-02-2007 23:16:44 ]
pi_45936912
@macnl: het is een cuppone micro pizzaoven op de site staan er wel foto's... Ben alleen aan het zoeken naar een goed recept voor pizzabodem: ik heb de indruk dat het deeg dat ik maak te vochtig is of niet stevig genoeg... Heb jij een speciaal recept?
pi_45951238
Hey Timpie, mooie oven alleen gaat mijn voorkeur naar een houtoven!

Het pizzadeeg dat ik maak is hetvolgende recept:

Nodig voor zes pizza's (maak deze porties in de broodmachine, meer past althans niet in de mijne)
• 600 gram Italiaanse bloem (Farina 00 of Farina Dopio Zero)
• Zakje gedroogde gist (7gram is een heel pakje volgens mij) of 25gram verse gist
• 2 theelepels (riet)suiker
• 2 theelepels zout
• 4 eetlepels olijfolie
• 300 ml lauw water (37 graden)
• nog een heel klein beetje (bodempje) lauw water (37 graden).

Bereiding met de broodmachine:
• Doe in een klein bakje het bodempje lauw water en vermeng dit met de gist en de suiker. Laat dit 5 tot 10 minuten staan tot dat er belletjes opkomen (Het leeft)
• Doe het water in de broodmachine en voeg hier ook de olie aan toe.
• .Doe hierna de bloem in de broodmachine. Maak in het midden van de bloem een kuiltje. Strooi het zout aan de zijkant.
• Leeg het bakje met het gistmengsel in het gemaakt kuiltje.
• Zet de broodmachine vervolgens op de stand “DEEG” (Dough) en je ziet dat hij een tijd in stelt van ongeveer 1 uur en 20 minuten. Druk op start en de machine gaat kneden.
• Na circa 30 minuten (Op display staat dus dat hij nog 50 minuten te gaan heeft) is het deeg door en door gekneed. Nu gaat het deeg rijzen en 50 minuten later is het klaar.
• Haal het inmiddels in volume verdubbelde deeg uit de machine en leg het op een licht met bloem bestoven plaat.
• Nog heel even met de hand doorkneden en snij het vervolgens in 6 gelijke stukken en maak hiervan weer bollen.
• Leg de bollen op een met bloem bestoven dienblad en dek dit af met een iets vochtige theedoek of plasticfolie. (Pas op dat doek niet op deeg ligt) Laat het vervolgens ten minste een half uur tot een uur liggen op kamertemperatuur zodat het weer wat gaat rijzen.

Als je dat wil is dit ook het moment om het deeg eventueel in te vriezen. Doe de balletjes gelijk in een zakje (boterhamzakje), maak dicht en leg gelijk in de diepvries. Wil je ze later gebruiken dan in de ochtend uit de diepvries en op een met bloem bestoven blad met daar een iets vochtige theedoek overheen. Tegen de avond zijn ze dan goed ontdooid en weer iets gerezen zoals het hoort.

In de koelkast kun je het deeg goed afgesloten ongeveer 2 dagen bewaren, in de vriezer 2 maanden. Laat het deeg voor gebruik goed op kamertemperatuur komen.

Kijk ook eens op onde pizza, daar staan meer recepten.

Groeten Marcel

[ Bericht 1% gewijzigd door MissHobje op 28-02-2007 19:24:10 ]
pi_45980591
Hier ook nog een recept voor super pizzasaus!
Grtz,
Marcel

ecept voor pizzasaus

PIZZASAUS no.1 (warme bereiding)

Ingrediėnten:

- 1 kleine ui
- 8 teentjes knoflook
- scheutje rode wijnazijn (en/of rode wijn)
- 6 blikken gepelde pommodori tomaten (Heinz)
- 1 blikje tomatenpuree (ą 140 gram)
- 1 theelepel paprikapoeder
- 1 eetlepel gedroogde oregano
- ½ eetlepel gedroogde basilicum
- 1 eetlepel olijfolie
- (zee)zout
- vers gemalen peper

Bereidingswijze:

Verhit de olijfolie in een grote pan. Fruit hierin zachtjes de ui en geperste knoflook (niet donker laten worden!). Blus af met de rode wijnazijn en/of rode wijn. Voeg achtereenvolgens de tomaten, tomatenpuree, basilicum, oregano en paprikapoeder toe. Laat het geheel op een zacht vuur ca. 45 minuten pruttelen. Maak gedurende deze tijd op smaak met redelijk veel zeezout en een beetje peper (Goed proeven voor de juiste smaak!).

Laat de saus afkoelen en bewaar gekoeld of bevroren voor verder gebruik.
Per pizza heb je ongeveer drie eetlepels (= 1 kleine pollepel)van deze saus nodig. Goed uitsmeren maar de randen vrijlaten (ca. 2 cm van de rand)

Afgekoelde saus kun je invriezen, voor gebruik goed op kamertemperatuur laten komen


PIZZASAUS no.2 (koude bereiding)

Een snel te maken pizzasaus volgens de koude bereidingsmethode. Voordeel is bovendien dat alle ingrediėnten uit de voorraadkast (kunnen) komen en je met deze saus na hartelust verder kunt experimenteren.

Ingrediėnten: (Voor 2 Pizza’s)

- 1 blik tomatenblokjes (Polpabella, Grand Italia)
- 50 gram tomatenpuree (2/3 van een blikje ą 70 gram)
- 1/2 theelepel paprikapoeder
- 1 1/2 theelepel gedroogde oregano
- 1 theelepel gedroogde basilicum
- vers gemalen peper
- zout

Bereidingswijze:

Deze saus is geschikt voor twee pizza’s en snel klaar. De saus is bovendien lekker fris en dus niet te zwaar van smaak waardoor je er iets meer van kunt gebruiken per pizza.

Laat de tomatenblokjes uitlekken in een vergiet en pureer ze daarna met een (staaf) mixer. Voeg de kruiden toe en meng nogmaals kort met de mixer. Breng op smaak met zout. Heerlijk bij een pizza met Rucola en Parmaham (beide na het bakken toevoegen)!

Per pizza heb je ongeveer drie eetlepels (= 1 kleine pollepel)van deze saus nodig. Goed uitsmeren maar de randen vrijlaten (ca. 2 cm van de rand)
pi_45989270
Als ik dat hier zo lees krijg ik zin om een houtoven op mijn balkon te installeren.
Nee serieus,als ik ook een tuin zou hebben dan was die meteen besteld.Ik ben ook een mega pizzaliefhebber en krijg meteen trek van dit topic.
Hoeveel kost die electrische oven als ik vragen mag?
pi_45993829
Ik heb voor mijn fornino oven 695 euro betaald, je hebt maar 1,25 x 1,25 mtr tuin nodig. Op het balkon gaat het inderdaad moeilijk maar zelfs binnenplaatsen is mogelijk. In Doetinchem staat een restaurant volgens de website dat ook met zo' n oven werkt en hem binnen heeft geplaatst.

Ik heb er laatst ook brood mee gebakken, was ook helemaal super!



Groetjes,
Marcel

[ Bericht 9% gewijzigd door MissHobje op 28-02-2007 19:24:32 ]
pi_46000044
deze hebben we afgelopen weekend gemaakt, was heerlijk!

pi_46013587
Een kleine pizzaoven die tot 500 graden temperatuur haalt kost rond de 550 Euro (Cuppone Micro) en de 300-400 Euro (GGF Micro). Prijzen exclusief BTW, maar vooral die GGF wil weleens sterk in prijs verschillen. Ik heb voor Cuppone gekozen omdat de meeste pizzeria's Cuppone hebben en er bij dit merk ook een venster in zat...
  maandag 5 februari 2007 @ 17:56:05 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_46013749
Oohh!

Ik heb me nooit gerealiseerd dat iets dergelijks binnen bereik valt. En ik ga binnenkort verhuizen, en dan krijg ik een tuintje

Vampire Romance O+
pi_46013978
Oh, wat is dat lekker zeg! Dat is ook mijn droom om ooit zo'n oven te hebben
Oh, and that's a bad miss!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')