abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43152718
Naast het verhalen van de onkosten op de boer, en het geven van een "mooie" boete, zou ik de paarden ook laten begraven op zo'n huisdieren begraafplaats op zijn kosten 1 paard neemt snel 15 hondengraven in gok ik zo, plus de transport kosten daar naar toe.

Overige 100 paarden aan de dierenbescherming doneren, die verkopen ze dan voor een net bedrag verder aan mensen die er wel voor zorgen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_43153204
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De grapjas die heeft verzonnen dat de zomerdijk wel doorgestoken kon worden, wel.....

Er staan 150 paarden, de eigenaar uit Tzummarum had ze al op 15 oktober weg moeten hebben en was al meerdere keren gewaarschuwd. Het leger is er nu aan de slag met landingsvoertuigen, er zijn 12 paarden dood inmiddels, en de rest staat op een hoger deel. Een paar Veulens zijn met bootjes weg gehaald. EN het water stijgt nu weer....
uhm .. dat van 15 oktober, hoe is dat te rijmen met wat er in de leuwaarder courant staat ?
quote:
De boeren in de omgeving hadden dinsdagavond allemaal hun vee in veiligheid gebracht. De paardenman, Piet Lootsma, verzuimde dat om onduidelijke redenen.
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article1085577.ece

dat houdt dus in dat alle vee nog gewoon in de wei staat toch .. of moeten paarden eerder op stal dan ander vee ?
pleased to meet you
pi_43153469
quote:
Op woensdag 1 november 2006 21:40 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. dat van 15 oktober, hoe is dat te rijmen met wat er in de leuwaarder courant staat ?
[..]

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article1085577.ece

dat houdt dus in dat alle vee nog gewoon in de wei staat toch .. of moeten paarden eerder op stal dan ander vee ?
nee, dat betekent dat de paarden niet het enige vee waren die er nog illegaal stonden.... Zal wel met de mooie nazomer te maken gehad hebben, dat de dieren nog niet opgehokt waren ook.
  woensdag 1 november 2006 @ 21:54:35 #54
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_43153850
Nog een update ?? Ik las dat het leger pontons in ging zetten.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_43153895
Toch mooi dat het leger even wat materieel van stal haalt om die beesten te redden. Gelijk goede oefening voor als er écht overstromingen zijn.
pi_43154244
quote:
Op woensdag 1 november 2006 21:54 schreef Pikkebaas het volgende:
Nog een update ?? Ik las dat het leger pontons in ging zetten.
Ik neem aan dat ik morgen alle ins en outs wel te horen krijg van mn chef die daar nu dus de brandweerman aan het zijn is. Dus ik geef vrijdag een update in dit topic.
pi_43154251
leer die beesten dan ook zwemmen
  woensdag 1 november 2006 @ 22:06:49 #58
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_43154514
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:01 schreef robert-dirksen het volgende:
leer die beesten dan ook zwemmen
paarden kunnen zwemmen hoor
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_43154722
pff .. da's toch ook gekkenwerk, in het donker met al die lichten, raken die dieren alleen maar in paniek ?

maar ik lees dat fryske gea bezig was met evacuatie van alle dieren die nog buitendijks stonden maar niet meer op tijd bij de paarden konden komen omdat het water ineens zo snel opkwam ..
uit de reacties op het artikel in de courant
quote:
Even voor alle duidelijkheid!! Dit is niet te wijten aan de boer. Gisteravond is er door meerdere mensen (ook door ons) gebeld naar het Fryske Gea gebeld met de vraag, of ze de paarden daar niet weg gingen halen. Fryske Gea vond het niet nodig, en ze zouden de volgende dag wel even zien. Dus Fryske Gea, jullie zijn diep diep diep in mijn aanzien gezakt!
quote:
er zou een boot komen van het frieske gea om de paarden te redden, maar deze boot past niet onder de stoplichten van Stiens door.
verderop staat ook nog een commentaar tussen haakjes
quote:
( wat ik dus heb gehoord dat hij alle paarden naar het hoogste gebied heeft gebracht maar dat ze daar weer weg zijn gegaan)
al met al, eerst even afwachten wat daar gebeurd is ?
tot nu toe lijkt het meer op een bijzonder ongelukkige samenloop van omstandigheden, water dat veel sneller opkwam met een veel hogere waterstand dan werdt verwacht ..
wie weet heeft die boer gisteravond ook nog de fryske gea gebeld en te horen gekregen dat ze vandaag wel zouden kijken ?
pleased to meet you
pi_43155455
Lekker lullig is ook dat ze zometeen stoppen en dan morgenochtend verder gaan Mietjes in het leger ook altijd
Alsof je met een lamp en een boot 's nachts niet kunt werken
  woensdag 1 november 2006 @ 22:34:13 #61
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43155604
Erm, het leger verwachte pas om 22:15 te beginnen met de reddingsactie. Als ze 's nachts niet door zouden gaan zijn het wel een zootje slappe zakken zeg. .
Ik ga naar huis.
pi_43155799
Het was net op RTL dat het leger vanavond nog stopt om morgen met daglicht verder te gaan

Het is maar goed dat de Duitsers niet binnen willen vallen, want dan zouden we ze moeten vragen of ze een afspraak met daglicht willen maken
  woensdag 1 november 2006 @ 22:49:23 #63
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43156225
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:39 schreef detulp050 het volgende:
Het was net op RTL dat het leger vanavond nog stopt om morgen met daglicht verder te gaan

Het is maar goed dat de Duitsers niet binnen willen vallen, want dan zouden we ze moeten vragen of ze een afspraak met daglicht willen maken
Geweldig. Nu nog een opmerking over de Holocaust en ik weet weer waarom ik nooit in dit forum kom .
  woensdag 1 november 2006 @ 22:58:58 #64
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43156601
Ook goed om te weten waarom ze al die nachtkijkers aan hebben geschaft.
Ik ga naar huis.
pi_43156676
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef nietzman het volgende:
Ook goed om te weten waarom ze al die nachtkijkers aan hebben geschaft.
Ik denk om s'nachts paarden te redden........
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_43157120
ga je die paarden dan ook nachtkijkers opzetten zodat ze niet in paniek raken door al dat rare gedoe in het donker ?
pleased to meet you
  Boks-Chick woensdag 1 november 2006 @ 23:16:58 #67
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_43157226
Het probleem zit hem meer in het gegeven dat paarden schrikdieren zijn. Als je ze in het donker in die bootjes van het leger wil vervoeren, en ze schrikken, heb je echt een mega probleem. Een paard in paniek wil je niet om je heen hebben, kan ik uit grote ervaring vertellen. Je kan dan de meest gevaarlijke situaties krijgen. En laat ik de slimmerds hier (een beetje) voor zijn: een legermannetje overleeft wel een door midden geslagen been, maar een gescheurde milt of schedel niet . En verder zal het het bootje waarschijnijk met paard en al omslaan. Ergo: zinkend paard, legermannetjes en een hoop ellende.

Oh, en die boer meoten ze niet ophangen. Bind hem maar naakt vast aan een paal op een van de uiterwaarden zodra er weer een overstroming komt en lekker later verrotten die gast.
lolwut
pi_43157363
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:49 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Geweldig. Nu nog een opmerking over de Holocaust en ik weet weer waarom ik nooit in dit forum kom .
Omdat je geen gevoel voor humor hebt denk ik
  woensdag 1 november 2006 @ 23:21:22 #69
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43157364
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:16 schreef BrandX het volgende:
Oh, en die boer meoten ze niet ophangen. Bind hem maar naakt vast aan een paal op een van de uiterwaarden zodra er weer een overstroming komt en lekker later verrotten die gast.
Wél weten te relativeren dat het leger 's nachts geen paarden kan redden, maar de mogelijkheid open houden dat de boer misschien verkeerd is ingelicht of anderszins door overmacht niet in staat was die paarden er vandaan te halen is een station te ver?
Ik ga naar huis.
  Boks-Chick woensdag 1 november 2006 @ 23:27:59 #70
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_43157560
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:21 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wél weten te relativeren dat het leger 's nachts geen paarden kan redden, maar de mogelijkheid open houden dat de boer misschien verkeerd is ingelicht of anderszins door overmacht niet in staat was die paarden er vandaan te halen is een station te ver?

Nee, maar als de 'beste' man als sinds 15 oktober gesommeerd is zijn dieren te verplaatsen, en daags voor de storm weer uitdrukkelijk, en hij negeert dat, dan is het gewoon een dom wezen. Simpel. En anders moet hij wel een zeer verdomd goede reden hebben!!!!

Maar als de 'beste' man echt om zijn dieren geeft, zal hij altijd zolang hij kan praten, anderen laten weten dat zijn dieren in veiligheid gebracht moeten worden. Dat is gewoon een soort erecode bij veehouders. En hij kan trouwens nooit alleen voor al deze dieren zorgen, dus er zullen meerdere mensen hebben moeten weten hoe of wat. Enige wat ik me kan bedenken is dat de boer zijn personeel gezegd heeft de dieren niet te verplaatsen.

Ik ben dus zeer benieuwd naar de toedracht/reden van dit geheel.
lolwut
  woensdag 1 november 2006 @ 23:47:07 #71
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43158109
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:21 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Omdat je geen gevoel voor humor hebt denk ik
Uhuh. Ik ben meer van de grappen zonder baard.
pi_43158432
quote:
Grappig we hebben dezelfde pica...... alleen die van mij is anti
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43158514
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Grappig we hebben dezelfde pica...... alleen die van mij is anti
Anti iets waar veel mensen baat bij hebben en niemand last van heeft, hmm apart
pi_43158560
quote:
MARRUM - Het leger is er woensdagavond in geslaagd met een van pontons gebouwd vlot de eerste van ruim honderd paarden te redden van hun door water omgeven weilandje bij Marrum. De militairen van 105 Brugcompagnie uit Wezep hopen in de loop van de nacht alle dieren van de verdrinkingsdood te redden.

Door de storm is het omliggende land volgestroomd en zitten de paarden klem

De paarden worden met ongeveer vijftien tegelijk in een kraal op de pontons naar het vasteland geduwd door duwbootjes. Duikers hebben tevoren de juiste route uitgestippeld omdat het vaartochtje over ondergelopen weiland langs paaltjes en prikkeldraad moet gaan.

Foto: Wytse Pyt de Jager | Hulpdiensten en boeren staan klaar om de paarden te hulp te schieten

De paarden raakten buitendijks ten noorden van het Friese plaatsje op een hoog punt omringd door water. Ze kwamen in hun benarde positie door plotseling opkomend hoog water als gevolg van de storm.

In de loop van de dag hebben zo'n 120 mensen geprobeerd de dieren op het droge te krijgen. Het lukte achttien paarden en veulens te redden met onder meer kleine bootjes. Voor vijftien paarden kwam hulp de laat.

Burgemeester W. van den Berg van de gemeente Ferwerderadiel, waaronder Marrum valt, zei woensdagavond dat hij laat onderzoeken waarom de eigenaar de paarden niet voor de storm op het droge heeft gebracht. Mogelijk krijgt die ook een claim voor de kosten van de reddingsoperatie.

nu.nl
pi_43159044
Doet het leger ook nog iets nuttigs. Dat belastinggeld is allemaal maar relatief natuurlijk. Dat leger wordt gewoon getraint en betaald. Dan maakt die dag voor een paar militairen ook niet veel uit.

Misschien volgende week de paardenbiefstuk wat goedkoper :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')