abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43128388
quote:
Balkenende wil 'speelplicht'

DEN HAAG (ANP) - Premier Jan Peter Balkenende wil voor kinderen vanaf drie jaar een 'speelplicht' invoeren. In dat jaar zouden kinderen met elkaar moeten spelen, om zo te leren fatsoenlijk met elkaar om te gaan en voor zichzelf op te komen. ,,Misschien moeten we het dan speelplicht noemen'', zegt Balkenende woensdag in een toespraak, waarvan een ingekorte versie in het Nederlands Dagblad staat.

,,Spelenderwijs krijgen ze allerlei sociale vaardigheden mee die essentieel zijn in hun latere leven'', aldus de premier. Hij neemt woensdag het rapport 'Koersen op het kind, Kompas voor het nieuwe kabinet' in ontvangst van Steven van Eijck, commissaris jeugd- en jongerenbeleid die leiding geeft aan de Operatie Jong.
Het is vast goed bedoeld maar ik krijg er het zuur van. Leuk spelen wordt ook alweer verplicht. Het woordje moeten en plicht zijn wel heel erg populair aan het worden.
pi_43128401
Mijn god. De debilisering gaat maar door en door.

Dit is net zo achterlijk als een groetzone.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43128410
Gaan we kinderen dan ook verplichten tussen de middag een boterhammetje te eten ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 1 november 2006 @ 08:58:48 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43128468
quote:
Balkenende wil 'speelplicht'

DEN HAAG (ANP) - Premier Jan Peter Balkenende wil voor kinderen vanaf drie jaar een 'speelplicht' invoeren. In dat jaar zouden kinderen met elkaar moeten spelen, om zo te leren fatsoenlijk met elkaar om te gaan en voor zichzelf op te komen. ,,Misschien moeten we het dan speelplicht noemen'', zegt Balkenende woensdag in een toespraak, waarvan een ingekorte versie in het Nederlands Dagblad staat.
Dit is, als het serieus is, het meest achterlijke voorstel dat ik in jaren gehoord heb. Hoe willen ze dat vormgeven: buren een brief sturen met de verplichting dat kinderen die en die dag met elkaar moeten spelen, gecontroleerd door de opvoedpolitie?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:00:41 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43128490
Jeej, weer een idee voor een ONZ topic .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43128515
Wat een nonsense, kinderen spelen in die leeftijd al vaker wel dan niet.

Laat Balkenende zich met de belangrijke dingen bezighouden.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:11:07 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43128628
"NEE. JE MAG NIET LEZEN VANDAAG!"
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43128661
Speelplicht, leerplicht, arbeidsplicht.

Ik stel een denkplicht voor.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43128671
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:13 schreef sigme het volgende:
Speelplicht, leerplicht, arbeidsplicht.

Volgens mij is dat nou juist iets wat ze níet willen: dat mensen zelf gaan denken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:14:12 #10
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_43128678
Ik weet een leuk spelletje voor de kids: CDA verkiezingsposter volkladden
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  woensdag 1 november 2006 @ 09:14:37 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43128685
Wat een visionair genie is onze Leider toch.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:16:42 #12
98593 KlappernootatWork
pi_43128724
Komt er straks dan ook een speelplicht ambtenaar bij de deur? En wie gaat dat betalen?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_43128740
En wat te denken van de speelplichttoeslagaanvraagformulieren. .
  woensdag 1 november 2006 @ 09:17:55 #14
13250 Lod
Sapere aude!
pi_43128751
Hij had het beter iets van speelrecht kunnen noemen.
GNU Terry Pratchett
pi_43128769
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:17 schreef Lod het volgende:
Hij had het beter iets van speelrecht kunnen noemen.
Ja, en dan doen we dat tussen 12 en 1 en dan maken we er een plein voor, vlak bij een school ofzo. Oh, wacht!
  woensdag 1 november 2006 @ 09:18:56 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43128771
prima idee. wel een heel vreemde naamstelling. het enige verplichte spelletje dat ik ken komt uit deer hunter waar ze verplicht meedoen aan russisch roulette.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43128798
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:17 schreef Jarno het volgende:
En wat te denken van de speelplichttoeslagaanvraagformulieren. .
Wat ik daarvan denk? Verplichten natuurlijk!
Allemaal recht op verlichte toeslag. Gratis speelplichtrecht. Maar voorzitter, het kan toch niet zo zijn dat rijke kindertjes wel kunnen spelen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43128864
jezus !

En dan willen ze zeker vanaf 3 jaar het kind verplicht naar school laten gaan ???

Wat nou kind sociaal maken ?
Al ie kinderen worden totaal verkloot omdat ze constant gedumpt worden... is het niet omdat pa en ma carriere maken... wordt het wel verplicht gesteld.

Stik erin achterlijke smeerlappen !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 1 november 2006 @ 09:29:17 #19
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43128952
Balkenende stelt gewoon een leerplicht vanaf drie jaar voor en noemt de leerplicht het eerste jaar een speelplicht. Wat is daar nou in hemelsnaam mis mee?! Of zijn jullie allemaal van die stedelijke randdebielen die de geneugten van een peuterschool hebben moeten missen?
Pugna Pro Patria
pi_43128987
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:29 schreef Jurgen21 het volgende:
Balkenende stelt gewoon een leerplicht vanaf drie jaar voor en noemt de leerplicht het eerste jaar een speelplicht. Wat is daar nou in hemelsnaam mis mee?! Of zijn jullie allemaal van die stedelijke randdebielen die de geneugten van een peuterschool hebben moeten missen?
Misschien wil ik gewoon niet dat één of andere control-freak voor mij en mijn kind gaat lopen bepalen wanneer er hoe gespeeld moet worden omdat ik dat heel goed zelf kan bepalen?
  woensdag 1 november 2006 @ 09:32:19 #21
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43129008
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Misschien wil ik gewoon niet dat één of andere control-freak voor mij en mijn kind gaat lopen bepalen wanneer er hoe gespeeld moet worden omdat ik dat heel goed zelf kan bepalen?
Vanaf jaar vier heb je sowieso al een leerplicht.
Pugna Pro Patria
  woensdag 1 november 2006 @ 09:33:55 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43129034
ik vind het eigenlijk ook wel een sterk en sociaal idee. snap niet zo goed wat mensen lopen te miepen. hooguit is de naam wat koddig.
pi_43129041
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:32 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Dat is toch geen argument om dan ook maar de rest van het leven in te richten met plichten?
pi_43129063
Ik wacht met smart op de:
-ontbijtplicht
-fietsplicht
-zindelijkheidsplicht
-tandenpoetsplicht

In aanvulling op het speelplekidee van Jarno, wou ik ook een gesubsidieerd verzamelplek voor kinderen van die leeftijd voorstellen. We kunnen het een "peuterzaal" noemen, wat denken jullie?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43129064
Zet dan wat meer veldjes, speeltuintjes neer. Dit slaat als een kut op een gebakje.
Houd van een lijntje.
pi_43129077
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is toch geen argument om dan ook maar de rest van het leven in te richten met plichten?
Natuurlijk wel, dat is wat christelijke eikels als Balkenende willen: een agent op elke hoek, sociale controle tot je er ziek van wordt en geen rechten maar plichten. Kotsmisselijk wordt je van zo'n bemoeizieke overheid die denkt je leven van geboorte tot graf uit te kunnen stippelen.
pi_43129080
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:33 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het eigenlijk ook wel een sterk en sociaal idee. snap niet zo goed wat mensen lopen te miepen. hooguit is de naam wat koddig.
Het sterke en sociale in de werkelijkheid bestaat al. Probeer jij maar eens kinderen niet te laten spelen.

Wat hier wordt toegevoegd is een idee voor een plicht. Dat is geen geneuzel over een koddige verwoording: het is de essentie van wat hier wordt geopperd.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:37:52 #28
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43129096
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, dat is wat christelijke eikels als Balkenende willen: een agent op elke hoek, sociale controle tot je er ziek van wordt en geen rechten maar plichten. Kotsmisselijk wordt je van zo'n bemoeizieke overheid die denkt je leven van geboorte tot graf uit te kunnen stippelen.
Zullen we de leerplicht dan ook maar afschaffen? Je weet echt niet waar je het over hebt.
Pugna Pro Patria
  woensdag 1 november 2006 @ 09:38:04 #29
98593 KlappernootatWork
pi_43129098
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:00 schreef jogy het volgende:
Jeej, weer een idee voor een ONZ topic .
Standpunten van Balkenende horen in ONZ thuis
Shit! werken zuigt...
pi_43129113
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Zullen we de leerplicht dan ook maar afschaffen? Je weet echt niet waar je het over hebt.
Nee, kinderen verplichten te laten spelen is het ei van columbus. Hou toch op vent.
pi_43129116
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik wacht met smart op de:
-ontbijtplicht
Daar wordt aan gewerkt. pastors had het er toch laatst nog over?
quote:
In aanvulling op het speelplekidee van Jarno, wou ik ook een gesubsidieerd verzamelplek voor kinderen van die leeftijd voorstellen. We kunnen het een "peuterzaal" noemen, wat denken jullie?
Hmm. Peuterspeelzaal dekt de lading beter, denk ik. Goed dat je meedenkt .
Ook uw burgerplicht!
pi_43129151
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Dus jij vind dat de kinderen gestructureerd moeten leven zoals de regering dat wil. Van vrije tijd is dan weinig sprake.
Houd van een lijntje.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:40:46 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43129157
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:33 schreef zoalshetis het volgende:
Dat laatste dus. Wéér een blijk van onvermogen om een los, en op zichzelf waardevol idee, in een breder perspectief te plaatsen en het fatsoenlijk te formuleren. De zoveelste haastig opgeblazen proefballon. Niet meer dan een slip of the tongue, 3 weken voor de verkiezingen.

Draag je visie eens uit in een coherent en solide verhaal. Die kritiek dus.
pi_43129163
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:40 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Dus jij vind dat de kinderen gestructureerd moeten leven zoals de regering dat wil.
Ik denk dat Stalin minder natte dromen dan dit had! .
  woensdag 1 november 2006 @ 09:42:09 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43129184
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat laatste dus. Wéér een blijk van onvermogen om een los, en op zichzelf waardevol idee, in een breder perspectief te plaatsen en het fatsoenlijk te formuleren. De zoveelste haastig opgeblazen proefballon. Niet meer dan een slip of the tongue, 3 weken voor de verkiezingen.

Draag je visie eens uit in een coherent en solide verhaal. Die kritiek dus.
ik?
  woensdag 1 november 2006 @ 09:46:48 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43129280
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik?
Nee, mr J.P. Balkenende.
pi_43129334
En om 4 uur moet iedereen thuis zijn, want dan gaan we gezellig thee drinken.
pi_43129358
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:49 schreef Xith het volgende:
Theedrinkplicht! Briljant!!
  woensdag 1 november 2006 @ 09:52:49 #39
98593 KlappernootatWork
pi_43129401
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Natuurlijk mét een taaitaai pop
Shit! werken zuigt...
pi_43129415
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:52 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Natuurlijk mét een taaitaai pop
In het geval van Balk gok ik op een Mariabiskwie hoor.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:53:48 #41
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43129420
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:13 schreef sigme het volgende:
Dat stuit op praktische bezwaren, bijvoorbeeld dat Nederland dan plots zonder bestuurders zou zitten. Alhoewel ik betwijfel in hoeverre dat voor meer problemen zou zorgen
pi_43129424
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:49 schreef Xith het volgende:
Met mamsie. En pappie komt om 17:30 thuis met lege lunchbox en maag. 18:00 de piepers op tafel!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43129436
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik vind hem meer een Janhageltype
pi_43129443
En slaapplicht vanaf 21:00

In het weekend om 22:00
Houd van een lijntje.
pi_43129484
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Met mamsie. En pappie komt om 17:30 thuis met lege lunchbox en maag. 18:00 de piepers op tafel!
En voor het journaal oefent Evelien met papa de rekensommetjes terwijl Josef zijn versjes oefent.
pi_43129513
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

CDA he. Die verplichten er een moeder bij, om die thee te zetten en te schenken.
pi_43129515
Zoiets, dus.

Och, die heerlijke jaren '50 he JP?
  woensdag 1 november 2006 @ 09:59:19 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43129521
de grap is dat al die gekscherende voorbeelden van theetijd, etenstijd en meehelpen met de schoolstof eigenlijk prima zijn voor de ontwikkeling van het kind en daarmee op lange termijn de maatschappij.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:01:25 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43129560
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:59 schreef zoalshetis het volgende:
de grap is dat al die gekscherende voorbeelden van theetijd, etenstijd en meehelpen met de schoolstof eigenlijk prima zijn voor de ontwikkeling van het kind en daarmee op lange termijn de maatschappij.
Gelukkig hebben mijn ouders nooit de wijze lessen van een gereformeerde dorpsonderwijzer nodig gehad om dat te onderkennen.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:02:58 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43129592
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gelukkig hebben mijn ouders nooit de wijze lessen van een gereformeerde dorpsonderwijzer nodig gehad om dat te onderkennen.
mijne ook niet. neemt niet weg dat als je op scholen gaat kijken hoe kinderen zich ontwikkelen er best wel eens gezegd mag worden dat er wat regelmaat mag komen. of dit via een plicht gaat is maar de vraag. misschien wel, het schaadt in iedergeval niet denk ik.
pi_43129641
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijne ook niet. neemt niet weg dat als je op scholen gaat kijken hoe kinderen zich ontwikkelen er best wel eens gezegd mag worden dat er wat regelmaat mag komen. of dit via een plicht gaat is maar de vraag. misschien wel, het schaadt in iedergeval niet denk ik.
Nou, daarin verschil dan toch ernstig van mening over met je.

Als de overheid gaat voorschrijven hoe kindertjes dienen op te groeien is er iets helemaal misgelopen.
pi_43129674
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:32 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

nee hoor, vanaf 5 jaar
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43129689
Shit! Dan had ik een jaar langer in mijn bed kunnen liggen...
pi_43129760
quote:

[..]

Ja, maar dan heb je het over een klein gedeelte van de bevolking dat niet snapt dat tandenpoetsen, ontbijten, regelmatige maaltijden en sociale contacten belangrijk zijn voor de ontwikkeling van hun kroost. Om daar dan meteen de overige 95% voor lastig te vallen met dit soort plichten...
pi_43129821
Hier zaten we echt op te wachten

Waarom zou je kinderen verplichten om samen te spelen. De overgrote meerderheid doet het toch wel. En de rest is waarschijnlijk dusdanig verlegen of contactgestoord, die gaan het echt niet ineens wél doen als je ze samen in één ruimte zet.

Tenzij, maar dat is uiteraard de volgende stap, het spel tot in alle details door de peuterjuf georganiseerd gaat worden, maar dan worden ze ontmoedigd om hun fantasie te gebruiken.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:16:38 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43129880
quote:

[..]

Eensch. Maar je moet als politicus brede plannen durven presenteren op dit gebied, wil je slagen. Geen gemompel in de marge, zoals JPB nu doet.

Zo zou er best iets gedaan mogen worden aan de lunchcultuur op scholen. Flikker al die vette-hap-cateraars uit je gebouw, sloop alle snoepautomaten, huur een goede kok in en serveer gezamenlijke maaltijden. En dan niet in een haastig halfuurtje, maar neem er de tijd voor.

En wat speelplicht/-recht betreft: ik wil wel eens weten waar de premier het precies over heeft. Volgens mij heeft vooral de (allochtone) achterstandsjeugd voldoende speelmogelijkheden; zo loopt er bij mij in de buurt om 11 uur 's avonds nog allerlei grut op straat. Volgens mij zijn het juist de kinderen uit bevoorrechte yuppengezinnen, Joost & Fleur Welopgevoed, wiens sociale leven door hun ouders met allerlei verplichtingen wordt volgepropt.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:18:47 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43129933
nou ja, hoe het ook is. het is gezien de reacties in dit topic geen maatregel die populistisch is

en daar ben ik tegenwoordig al blij mee.
pi_43129958
Sjesses, straks gaat ie nog voor een 'kerkplicht' pleiten.
pi_43129961
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:40 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Dus jij vind dat de kinderen gestructureerd moeten leven zoals de regering dat wil. Van vrije tijd is dan weinig sprake.
terwijl het voor kinderen van die leeftijd juist erg belangrijk is om regelmatig lekker wat aan te rommelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43129988
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:19 schreef Genverbrander het volgende:
Sjesses, straks gaat ie nog voor een 'kerkplicht' pleiten.
Ik zie kansen om de verplichte lessen op zaterdag weer in te voeren. Al die kinderen die dan maar wat op straat rondhangen .
pi_43129990
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:16 schreef Ringo het volgende:

Volgens mij zijn het juist de kinderen uit bevoorrechte yuppengezinnen, Joost & Fleur Welopgevoed, wiens sociale leven door hun ouders met allerlei verplichtingen wordt volgepropt.
Idd, kinderen die op hun 4e al een volle weekagenda hebben en van activiteit naar activiteit gesleurd worden, en op die manier geen enkele mogelijkheid krijgen zichzelf te vermaken... Erg triest.

Verder ben ik het met je eens dat een bredere visie op het geheel wenselijk is, dit gaat gewoon nergens over.
pi_43130050
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik zie kansen om de verplichte lessen op zaterdag weer in te voeren. Al die kinderen die dan maar wat op straat rondhangen .
En zondagschool!

(Consessie aan de -helaas, helaas- moderne tijden: hoeft niet perse christelijk te zijn, maar de niet-christenen moeten wel voldoende geintegreerde burgerschapszin vertonen om hun geloofsstudie op zondag te doen. Deal? )
pi_43130100
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:24 schreef sigme het volgende:

[..]

En zondagschool!

(Consessie aan de -helaas, helaas- moderne tijden: hoeft niet perse christelijk te zijn, maar de niet-christenen moeten wel voldoende geintegreerde burgerschapszin vertonen om hun geloofsstudie op zondag te doen. Deal? )
Klinkt prima .

Daarnaast ook voor kinderen 3 strikes and out. Dus 2 keer te laat terug van pauze en een keer je boterhammen vergeten in groep 3 en de rest van je schoolcarriere op een gesloten internaat.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:27:20 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43130115
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klinkt prima .

Daarnaast ook voor kinderen 3 strikes and out. Dus 2 keer te laat terug van pauze en een keer je boterhammen vergeten in groep 3 en de rest van je schoolcarriere op een gesloten internaat.
dit begint steeds meer op een southpark aflevering te lijken
pi_43130125
Volgens mij moet Balkenende met de broek op de knietjes gekeken hebben naar 'Dat zal ze leren'. .
  woensdag 1 november 2006 @ 10:28:51 #66
98593 KlappernootatWork
pi_43130138
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Shit! werken zuigt...
pi_43130157
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:27 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij moet Balkenende met de broek op de knietjes gekeken hebben naar 'Dat zal ze leren'. .
Volgens mij houdt hij zijn broek aan
Houd van een lijntje.
pi_43130209
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klinkt prima .

Je begrijpt dat we die absurdheid van de 5-daagse werkweek dan ook weer kunnen normaliseren, nietwaar? Gewoon op zaterdag tot 1 uur werken. Ik vind dat we -voor de structuur, waaraan in dit land , juist nu!, zo'n behoefte aan is- we de sirene weer in ere moeten herstellen. Dus een sirene als werktijd ingaat, aan begin en einde van de pauze, en aan het einde van de werkdag.

Overigens zou het ook beter, duidelijker, gestructureerder zijn als weer meer bedrijven bedrijfskleding voorschrijven. Dan is voor de kinderen ook veel duidelijker wat pappa doet, en wat je wil worden als je later groot bent. Misschien kan de politiek bedrijven voorschrijven dat zij dit hun personeel moeten voorschrijven? Zomaar een ideetje hoor.
pi_43130214
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:29 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Volgens mij houdt hij zijn broek aan
Kuisheidsgordel, dat gaat pijn doen .
pi_43130262
Volgens mij lult hij uit zijn nek wbt zijn motief.

Als je kinderen daadwerkelijk socialer/stabieler wilt maken,
zorg dan dat het mogelijk is/meer gestimuleerd wordt dat 1 van beide ouders de eerste 3 jaar thuis kan blijven om goed te binden met het kind en de juiste basis te geven.
Sir Winston Churchill
pi_43130439
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:34 schreef Mirage het volgende:
Volgens mij lult hij uit zijn nek wbt zijn motief.

Als je kinderen daadwerkelijk socialer/stabieler wilt maken,
zorg dan dat het mogelijk is/meer gestimuleerd wordt dat 1 van beide ouders de eerste 3 jaar thuis kan blijven om goed te binden met het kind en de juiste basis te geven.
Gedeeltelijk mee eens: aan de ene kant storten mensen zich min of meer vrijwillig in een tophypotheek om maar in die rijtjescontainer te kunnen wonen waardoor beide ouders wel fulltime moeten blijven werken. Aan de andere kant vind ik wel dat het zwangerschapsverlof opgerekt kan worden tot een jaar en dat die periode verdeeld moet kunnen worden tussen pa en ma. Dus bijv. ma een half jaar thuis en pa een half jaar thuis.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:43:52 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43130457
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Je begrijpt dat we die absurdheid van de 5-daagse werkweek dan ook weer kunnen normaliseren, nietwaar? Gewoon op zaterdag tot 1 uur werken. Ik vind dat we -voor de structuur, waaraan in dit land , juist nu!, zo'n behoefte aan is- we de sirene weer in ere moeten herstellen. Dus een sirene als werktijd ingaat, aan begin en einde van de pauze, en aan het einde van de werkdag.

Overigens zou het ook beter, duidelijker, gestructureerder zijn als weer meer bedrijven bedrijfskleding voorschrijven. Dan is voor de kinderen ook veel duidelijker wat pappa doet, en wat je wil worden als je later groot bent. Misschien kan de politiek bedrijven voorschrijven dat zij dit hun personeel moeten voorschrijven? Zomaar een ideetje hoor.
even more southpark
pi_43130508
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

even more southpark
Lach er maar om . Wacht maar tot de ambtenaar van de burgelijke stand je toevoegt dat jouw zoon is ingeschreven onder de naam Kenny.
pi_43130539
Wat dat betreft kunnen we ook wel wat leren van onze Chinese vrienden. Die hebben al lang zaken als gymplicht.

woensdag 1 november 2006 @ 10:49:09 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43130557
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Lach er maar om . Wacht maar tot de ambtenaar van de burgelijke stand je toevoegt dat jouw zoon is ingeschreven onder de naam Kenny.
lol. ik lach me rot om de vele doomscenario's die na een opmerking van balkenende tevoorschijn komen.

continue. kunnen we niet op fok! een soort topic openen waarin we zelf een southparkaflevering bedenken en deze animeren?
pi_43130611
Staat de C in CDA voor Communistisch???????
pi_43130650
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens: aan de ene kant storten mensen zich min of meer vrijwillig in een tophypotheek om maar in die rijtjescontainer te kunnen wonen waardoor beide ouders wel fulltime moeten blijven werken.
Klopt, maar wat stimuleert dit gedrag ?
Wat "lokt" anorexia uit ?
......

Ik praat hierboven helemaal niet over de manier waarop dit gerealiseerd/ gestimuleerd moet worden,
puur over dat het thuisblijven van pa of ma de eerste periode volgens mij veel meer positieve invloed heeft op het socialiserings proces van een kind.
quote:
Aan de andere kant vind ik wel dat het zwangerschapsverlof opgerekt kan worden tot een jaar en dat die periode verdeeld moet kunnen worden tussen pa en ma. Dus bijv. ma een half jaar thuis en pa een half jaar thuis.
goed voorbeeld van iets wat je zou kunnen doen.
Is het meer informeren van mensen.
Dit soort constructies zijn al mogelijk, maar wie weet dat ? (bijna niemand realiseert zich dit)

Stimuleren, maak de voordelen duidelijk (zoiets als Sire spotjes ?) en informeer de mensen over de mogelijkheden.
Sir Winston Churchill
  woensdag 1 november 2006 @ 10:56:07 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43130683
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:52 schreef yeremy het volgende:
  woensdag 1 november 2006 @ 12:35:40 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43133190
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:52 schreef yeremy het volgende:
Whehehe je gaat zo denken van wel ja.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43133306
Laat het CDA de tyfus krijgen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_43133474
Ook: als Balkie balkt dat hij kinderen aan het spelen wil hebben, mag hij er ook wel voor zorgen dat er iets te spelen valt en kinderen niet eerst 6 straten door de hondenstront moeten voordat ze een speelplek vinden. En oh ja, dat de peuterspeelplekken niet al in zijn genomen door hondenbezitters/hanggroepjongeren. Of dat er peuterspeelzalen bijkomen ipv dat er gesloten worden, zoals nu.
Dit is hetzelfde als gillen dat die bijstandsmoeders maar es aan de slag moeten terwijl dat praktisch gezien niet eens kan qua plek en prijs van kinderopvang.
pi_43133731
Voer de dwangleerplicht dan maar gelijk in voor volwassenen vanaf 2 jaar. Kunnen ze gelijk de taaltoets van Mark Trutte doen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_43133770
Mij hadden ze juist een huis-plicht moeten geven...... Dan was ik nu een Professor geweest.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43133990
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:41 schreef Mikrosoft het volgende:
Laat het CDA de tyfus krijgen.
geenstijl
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43136792
Hoe komt hij op dat idee?
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 1 november 2006 @ 14:33:50 #86
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_43136886
Een puik plan! Zie Spielzeit Macht Frei! voor een nadere uitwerking en wetsvoorstellen.
pi_43138874
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:30 schreef melonovy het volgende:
Hoe komt hij op dat idee?
Vroeger zelf nooit een zandbak gehad.
Of hij mocht niet meedoen met de echte andere jongetjes.
  woensdag 1 november 2006 @ 16:26:06 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43140994
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:33 schreef Pool het volgende:
Een puik plan! Zie Spielzeit Macht Frei! voor een nadere uitwerking en wetsvoorstellen.
Ik vond het al zo raar dat ik een POL usert in mijn topic zag .
Vrijheid
pi_43141267
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vond het al zo raar dat ik een POL usert in mijn topic zag .
Ja normaal kom ik daar niet hoor .
  woensdag 1 november 2006 @ 16:35:47 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43141341
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja normaal kom ik daar niet hoor .
Je weet niet wat je mist .
Vrijheid
  woensdag 1 november 2006 @ 19:49:56 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43148368
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens: aan de ene kant storten mensen zich min of meer vrijwillig in een tophypotheek om maar in die rijtjescontainer te kunnen wonen waardoor beide ouders wel fulltime moeten blijven werken. Aan de andere kant vind ik wel dat het zwangerschapsverlof opgerekt kan worden tot een jaar en dat die periode verdeeld moet kunnen worden tussen pa en ma. Dus bijv. ma een half jaar thuis en pa een half jaar thuis.
Ik weet niet of dit serieus of sarcastisch bedoeld was Jarno, maar zoiets bestaat al. Het heet ouderschapsverlof en volgens mij krijg je zelfs nog een gedeelte van je salaris doorbetaald, al weet ik dat niet helemaal zeker.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 1 november 2006 @ 19:54:28 #92
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_43148527
mijnheertje, ik zie dat uw kind in uw tuin zit en niet speelt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, daarom krijgt u van mij een proces verbaal, dat snapt u natuurlijk wel. En mag ik meteen uw id bewijs zien? Oh, die ligt binnen? Nee ga maar niet halen, ik schrijf nog een extra procesje uit voor het niet dragen van een id bewijs. Alstublieft. Prettige dag verder he!
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')