abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:47:09 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43112802
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:05 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Het preken van zulke preken echter wel

jammer voor jou
Volgens mij wel want het lijkt mij op roepen tot moord en dat is strafbaar
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43113819
Tsja, dit zal Ayaan Hirsi Ali wel niet zo erg vinden, want ze verdedigt graag the right to offend. Deze preek is smakeloos, maar het lijkt me een belediging en geen doodsverwensing.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_43113964
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, als je ziet hoe vaak dat hier op Fok wel niet gebeurd, Theo van Gogh kon er zelf ook wat van. Die had hier hard om moeten lachen.
Ik ben de laatste die hier voor politieke correctheid wil gaan pleiten, maar zelfs de meest grove beledigingen (zelfs al zijn ze niet meer grappig, maar ben eerlijk; dat waren die van Theo wel) zijn heel wat anders dan doodsverwensingen.
pi_43114936
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Volgens mij wel want het lijkt mij op roepen tot moord en dat is strafbaar
Gezien jouw achtergrond is een dergelijke mening niet verwonderlijk. Verdiep je eens in het begrip moord en kom daarna nog eens terug. Wie moet strafbaar gesteld worden? God? En de imam als zijn handlanger? En waarvoor? Een ziekte? Hoe diep moet je moslimhaat wel niet zitten om achter elke boom een moslim te zien?

Teveel tekenfilms gekeken zeker?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:32:24 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_43117557
Ja nee soms hoe en wat.
Als ik de uitspraken van de iman en wilders naast elkaar leg zie ik eigenlijk niet zoveel verschil. Of ben ik nu gek... ? Beide hebben een voorbeeld functie en beide hebben ze volgelingen in hun segment. Als je de islam als je een stukje politiek zou beschouwen kom je tot leuke inzichten. Overigens de koning van Jordanie heeft vandaag ook zijn best gedaan.... (qua nuance slaat hij de spijker beter op zijn kop dan Wilders en Imam en co).
pi_43117897
Ik vind dat je dit gewoon mag zeggen. Dat neemt niet weg dat er uit gezocht moet worden of hij (al dan niet via een maas in de wet) het land uitgezet kan worden.

Verder vond ik de aanslagen van Al Qaeda op amerika afschuwelijk, ik had liever gezien dat ze het Europese Parlement in vlogen.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43117979
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:32 schreef Drugshond het volgende:
Ja nee soms hoe en wat.
Als ik de uitspraken van de iman en wilders naast elkaar leg zie ik eigenlijk niet zoveel verschil. Of ben ik nu gek... ? Beide hebben een voorbeeld functie en beide hebben ze volgelingen in hun segment.
en beiden mogen wat mij betreft hun mond wel eens spoelen met groene zeep.

(geld overigens niet voor alle imans, ik doel met beiden op betreffende iman en wilders)

kinderachtig gebrabbel van zogenaamd volwassen mannen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43118110
Fawaz spoort natuurlijk niet, radicale malloot,die je lekker moet laten malloten, maar dan liefst in land van herkomst, lullige voor hem is alleen dat hij het daar niet mag, maar dan zit hij igg niet midden tussen de Westerse waarden en normen die hij zo veracht.

En ms mag zijn vrouw daar wél naar buiten, is voor haar ook enkel maar winwinwin dus.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43118151
Een persoon met een dergelijke positie zou zich verre van zulke uitspraken moeten houden. Aftreden, afzetten of uitzetten. In die volgorde.

Alhoewel dat laatste juridisch wel niet erg makkelijk zal zijn omdat de teksten van deze man naar mijn mening niet echt strafbaar zijn of mogen zijn. Het is puur de combinatie van positie en uitspraak die ongepast is. Als elke willekeurige Sjonnie op een verjaardag zegt dat alle buitenlanders crimineel zijn dan is er weinig aan de hand, op het moment dat Balkenende zoiets zou zeggen dan staat de wereld op z'n kop. Zelfde uitspraak, andere positie. Om die reden zou deze man nooit meer mogen preken in Nederland, dus aftreden, afzetten of uitzetten.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:09:51 #35
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_43119180
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:46 schreef FJD het volgende:
Een persoon met een dergelijke positie zou zich verre van zulke uitspraken moeten houden. Aftreden, afzetten of uitzetten. In die volgorde.

Alhoewel dat laatste juridisch wel niet erg makkelijk zal zijn omdat de teksten van deze man naar mijn mening niet echt strafbaar zijn of mogen zijn. Het is puur de combinatie van positie en uitspraak die ongepast is. Als elke willekeurige Sjonnie op een verjaardag zegt dat alle buitenlanders crimineel zijn dan is er weinig aan de hand, op het moment dat Balkenende zoiets zou zeggen dan staat de wereld op z'n kop. Zelfde uitspraak, andere positie. Om die reden zou deze man nooit meer mogen preken in Nederland, dus aftreden, afzetten of uitzetten.
Mjah.... maar toch. Je komt nu toch op een hellend vlak terecht van wat nu eigenlijk vrije meningsuiting is. Je kent waarschijnlijk ook het verhaal van de US soldaten die geen mobile foons mogen hebben in oorlogsgebieden..omdat e.e.a. ook op het internet komt.
Ik vraag me soms werkelijk af.... of het gesproken woord zwaarder moet wegen dan alle onzin die ik vanaf het internet kan downloaden.... En ja scheikunde ligt me redelijk.
Qua verschillen is het makelijk vingerwijzen....qua overeenkomsten krijg je een heel ander draagvlak.
pi_43120193
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:11 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ben de laatste die hier voor politieke correctheid wil gaan pleiten, maar zelfs de meest grove beledigingen (zelfs al zijn ze niet meer grappig, maar ben eerlijk; dat waren die van Theo wel) zijn heel wat anders dan doodsverwensingen.
Van Gogh heeft Paul Rosenmöller toch een keer kanker toegewenst?
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:31:24 #37
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_43120246
Wat komt imam Fawaz over als een goedlachse en vriendelijke man op de foto. Hoewel Imam Fawaz als een radicaal gepresenteerd wordt, is hij dat zeker niet. Imam Fawaz zou zelfs een lintje moeten krijgen vanwege zijn grote betrokkenheid en maatschappelijke bijdrage in Nederland.
Imam Fawaz is een zeer respectabele man, die Marokkaanse jongeren die ontspoord zijn (fietsen stelen, mensen lastig vallen, alcohol en drugsgebruik, gokproblemen, meisjes lastig vallen) etc, op het rechte pad helpt met behulp (van de normen en waarden) van de Islam. Ook een fanatieke aanhanger van de vrijheid van meningsuiting door openlijk Hirsi Ali in niet mis verstane en op een hoog literair niveau terecht te wijzen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:35:43 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43120482
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:31 schreef Super7fighter het volgende:
Wat komt imam Fawaz over als een goedlachse en vriendelijke man op de foto. Hoewel Imam Fawaz als een radicaal gepresenteerd wordt, is hij dat zeker niet. Imam Fawaz zou zelfs een lintje moeten krijgen vanwege zijn grote betrokkenheid en maatschappelijke bijdrage in Nederland.
Imam Fawaz is een zeer respectabele man, die Marokkaanse jongeren die ontspoord zijn (fietsen stelen, mensen lastig vallen, alcohol en drugsgebruik, gokproblemen, meisjes lastig vallen) etc, op het rechte pad helpt met behulp (van de normen en waarden) van de Islam. Ook een fanatieke aanhanger van de vrijheid van meningsuiting door openlijk Hirsi Ali in niet mis verstane en op een hoog literair niveau terecht te wijzen.
hij is een opruiende debiel die snel weg moet, wat mij betreft. helaas denkt de wet daar anders over en mag hij de islam verder kapot maken. way to go
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43120573
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij is een opruiende debiel die snel weg moet, wat mij betreft. helaas denkt de wet daar anders over en mag hij de islam verder kapot maken. way to go
Als dat zo is, mag hij blijven.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:38:19 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43120638
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:37 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Als dat zo is, mag hij blijven.
dat is zo. ik zie hem graag snel vertrekken.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:41:39 #41
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_43120854
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

De visie van sjeich Imam Fawaz:

(quote)

Waarom is de islam zo intolerant tegenover anderen die de islam niet accepteren als het ware geloof?

Fawaz: Nooit heeft de mensheid een geloof gekend dat toleranter is dan de Islam. De geschiedenis leert ons dat verschillende gemeenschappen, dus ook joden en christenen, vredig konden leven in landen waar moslims hebben geregeerd. Een van de basisprincipes van de Islam is namelijk dat niemand gedwongen wordt de islam te betreden. En het was juist het verdrijven van moslims uit sommige landen dat Inquisitie en vervolging van andersdenkenden inluidde.

Waarin gelooft een gematigd moslim nu niet waarin de fundamentalistische moslim wel gelooft en andersom?

Fawaz: Elke moslim dient gematigd te zijn, omdat de islam de godsdienst van gematigdheid is. De gematigde moslim is hij die zich vasthoudt aan de Koran en de Soennah van de Profeet. Als we het hebben over degenen die extremistisch in hun handelingen zijn, dan zijn dit de mensen die het niet nodig achten terug te keren naar de geleerden om hen te raadplegen en hun eigen weg inslaan. Wij vragen Allah iedereen te leiden naar het Rechte Pad.

(unquote)

Imam Fawaz is een integere en welbespraakte intellectueel die zijn degen in een debat kruist met zijn tegenstanders. Helaas wilde bange Ali het debat niet aan met Fawaz, ze wilde namelijk niet publiekelijk vernederd worden door de scherpzinnige imam, hoewel Fawaz Magan tot 2 keer toe had uitgedaagd tot een debat inzake haar ridicule opvattingen over de Islam. Ironisch genoeg is de man die een politicus de kanker toewenste, Theo van gogh, zelf geveld door de vaderlandse trots Volkert van de G. Ook daarmee kan Fawaz niet meer in debat.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_43120949
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:09 schreef Drugshond het volgende:
Mjah.... maar toch. Je komt nu toch op een hellend vlak terecht van wat nu eigenlijk vrije meningsuiting is. Je kent waarschijnlijk ook het verhaal van de US soldaten die geen mobile foons mogen hebben in oorlogsgebieden..omdat e.e.a. ook op het internet komt.
Ik vraag me soms werkelijk af.... of het gesproken woord zwaarder moet wegen dan alle onzin die ik vanaf het internet kan downloaden.... En ja scheikunde ligt me redelijk.
Qua verschillen is het makelijk vingerwijzen....qua overeenkomsten krijg je een heel ander draagvlak.
Vrije meningsuiting hangt hier nauw samen met normen en waarden. Het is de norm in Nederland om niemand een erge ziekte toe te wensen, om niemand op die manier dood te wensen maar om een afwijkende mening op dit punt wordt je niet veroordeeld. Echter op het moment dat je een dermate grote invloed hebt op een grote groep mensen dan dien je niet de grenzen op te zoeken zoals deze persoon doet maar zich meer richting de normen en waarden van de samenleving waarin hij zich bevindt moeten begeven.

Echter, het probleem wat je dan krijgt is dat de Paus van mening is dat condoomgebruik verboden zou moeten worden. Dan ligt daar weer het probleem dat condoomgebruik een ander gewicht heeft als iemand dood wensen wat dus betekent dat je normen en waarden gewicht toe zou moeten kennen wat dus weer betekent dat er een rangschikking zou bestaan wat natuurlijk weer onmogelijk is omdat normen en waarden niet objectief zijn.

Kortom, nee het is niet een eenvoudige regel te vangen. So be it, dan maar een beetje meer een stelregel opstellen en daarom heen vonnissen. Op deze manier worden bepaalde groepen mensen met normen en waarden opgevoed die totaal anders zijn dan onze normen en waarden en dat vind ik belangrijker dan dat er een objectieve stelregel komt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:47:52 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43121177
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 22:41 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

De visie van sjeich Imam Fawaz:

(quote)

Waarom is de islam zo intolerant tegenover anderen die de islam niet accepteren als het ware geloof?

Fawaz: Nooit heeft de mensheid een geloof gekend dat toleranter is dan de Islam. De geschiedenis leert ons dat verschillende gemeenschappen, dus ook joden en christenen, vredig konden leven in landen waar moslims hebben geregeerd. Een van de basisprincipes van de Islam is namelijk dat niemand gedwongen wordt de islam te betreden. En het was juist het verdrijven van moslims uit sommige landen dat Inquisitie en vervolging van andersdenkenden inluidde.

Waarin gelooft een gematigd moslim nu niet waarin de fundamentalistische moslim wel gelooft en andersom?

Fawaz: Elke moslim dient gematigd te zijn, omdat de islam de godsdienst van gematigdheid is. De gematigde moslim is hij die zich vasthoudt aan de Koran en de Soennah van de Profeet. Als we het hebben over degenen die extremistisch in hun handelingen zijn, dan zijn dit de mensen die het niet nodig achten terug te keren naar de geleerden om hen te raadplegen en hun eigen weg inslaan. Wij vragen Allah iedereen te leiden naar het Rechte Pad.

(unquote)

Imam Fawaz is een integere en welbespraakte intellectueel die zijn degen in een debat kruist met zijn tegenstanders. Helaas wilde bange Ali het debat niet aan met Fawaz, ze wilde namelijk niet publiekelijk vernederd worden door de scherpzinnige imam, hoewel Fawaz Magan tot 2 keer toe had uitgedaagd tot een debat inzake haar ridicule opvattingen over de Islam. Ironisch genoeg is de man die een politicus de kanker toewenste, Theo van gogh, zelf geveld door de vaderlandse trots Volkert van de G. Ook daarmee kan Fawaz niet meer in debat.
ik vind uit geschiedbronnen dat meneer fawaz hierdoor nog gevaarlijker wordt door volkomen geschiedvervalsing in het voordeel van de islam te betogen. sorry. we praten wel als meneer weg is.

heel eng mannetje.
pi_43121695
Grappig mannetje in NOVA
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:04:33 #45
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_43122005
het is algemeen bekend dat imams heel vredelievend en westers spreken als de camera aan is...

maar als ze denken dat ze tussen soortgenomen zijn dan word de haat tegen het westen en de joden gepredikt op een manier waar der Fuhrer jaloers op kan zijn.
ik ben lief :)
pi_43122079
Een soort islamitische Wilders is het. Net zulk raar haar en rare praat.
pi_43122727
Verwensen is een onderdeel vd Islamitsche cultuur

Nou, dan zijn we er toch, verwens maar raak dan, maar zeur niet als er verwensingen terug komen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43122764
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:21 schreef milagro het volgende:
Verwensen is een onderdeel vd Islamitsche cultuur

Nou, dan zijn we er toch, verwens maar raak dan, maar zeur niet als er verwensingen terug komen.
Een soort Wilders dus
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:25:16 #49
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_43122882
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Een soort Wilders dus
waar zegt wilders dat je moslims moet doden?

wilders wil oa dat relmoslims keihard worden aangepakt, lijkt me niet geheel overbodig als je het nieuws volgt.
ik ben lief :)
pi_43122921
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:25 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

waar zegt wilders dat je moslims moet doden?

wilders wil oa dat relmoslims keihard worden aangepakt, lijkt me niet geheel overbodig als je het nieuws volgt.
Het oproepen tot haat is exact vergelijkbaar.

Die imam verwenst en roept nergens op tot geweld of dat "je moslims moet doden"- beetje domme retoriek van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')