abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 november 2006 @ 13:42:07 #76
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_43425170
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:55 schreef Pompsnol het volgende:

Uitgaande van andere berekeningen komen we dan uit op een hypotheek (met aflossing) die ons zon 800 a 900 netto per maand gaat kosten.
Ummm en dat met 4,4 procent. Lijkt me wel erg veel eigenlijk. Met twee ton zal je toch netto ongeveer uitkomen op 500 euro per maand (aflossingsvrij dan).

Volgens mij kom je voor belasting al uit op iets meer dan 700 euro per maand, en daarna zal het al snel iets van 450 euro worden?
Overal verstand van.
  vrijdag 10 november 2006 @ 13:46:15 #77
100631 Pompsnol
FOK! SpuitHoer
pi_43425321
Nee het is niet aflossingsvrij. De precieze constructie zouden we nog doorspreken, maar met de recente ontwikkelingen zal dat niet op heel korte termijn gaan gebeuren
Pijpe een euro!
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:09:35 #78
57047 macondo
pi_43426058
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:46 schreef Pompsnol het volgende:
Nee het is niet aflossingsvrij. De precieze constructie zouden we nog doorspreken, maar met de recente ontwikkelingen zal dat niet op heel korte termijn gaan gebeuren
Ik weet niet hoeveel huizen er te koop staan in jouw dorp, maar er zal toch wel meer zijn dan alleen dit huis? En meerdere kakkerlakken makelaars? Ik zou mijn hypotheek gewoon laten regelen bij de Hypotheker of zo..
Overal verstand van.
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:15:22 #79
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_43426249
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:56 schreef Pompsnol het volgende:
Overigens nog een kleine update:

De makelaar belde me zojuist. Nog altijd witheet van woede om te checken of we nog in onderhandeling zijn hij wil 249 en wij niet hoger dan 244 dus we zijn niet meer in onderhandeling nu.
Verder begon hij te schelden. M'n vader is een sukkel (keer of 10) en wij zijn sukkels. HIJ bepaalt of, wanneer, aan wie en tegen welke prijs het huis verkocht wordt, en niet de verkopers (zijn woorden !!!). Ik ben gewoon rustig gebleven, maar hij raasde en tierde maar door.

Wat een rat Valt er nou niks te beginnen tegen dit soort oplichters...
je zou kunnen kijken bij welke overkoepelende organisatie hij zit aangesloten en hen een gedetailleerde uitzetting van het geheel kunnen sturen.

ik denk persoonlijk dat de verkopers een fout hebben gemaakt door met jullie in contact te treden, daar hebben ze een overeenkomst met hun makelaar voor gesloten en derhalve hadden ze jullie de eerste keer al terug naar de makelaar moeten sturen.

Aan de andere kant heeft de makelaar jullie bod gebruikt om wat druk uit te oefenen op de eerste gegadigden. Combineer dat met de tirade van vandaag en schrijf daar een mailtje over naar de organisatie waar hij bij aangesloten zit als je je gelijk wil halen.

Het huis krijg je hier niet mee.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:24:15 #80
100631 Pompsnol
FOK! SpuitHoer
pi_43426537
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:09 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel huizen er te koop staan in jouw dorp, maar er zal toch wel meer zijn dan alleen dit huis? En meerdere kakkerlakken makelaars? Ik zou mijn hypotheek gewoon laten regelen bij de Hypotheker of zo..
Zeker niet. Mijn vader loopt al tientallen jaren rond in de financiele wereld en hij geeft aan dat de hypotheker zeker geen betrouwbare partij is. Dmv ondoorichtige constructies (zeker bij oversluiten etc) proberen ze veel geld te verdienen terwijl het voor de klant lijkt alsof ze een goede deal gesloten hebben (meefinancieren van renteboetes en dat soort geintjes). Bedrijven als De Hypotheker zijn ook nooit onafhankelijk (zoals ze zelf vaak bewerken) want voor bepaalde constructies of hypotheken bij bepaalde verstrekkers krijgen ze gewoon meer provisie. Daarom zullen ze bij oversluiten een klant ook altijd naar een andere verstrekker toelullen; dan krijgen ze namelijk provisie over het gehele hypotheekbedrag, wat ze weer meefinancieren in de nieuwe hypotheek zodat het uiteindelijk goedkoop lijkt voor de klant (maar ondertussen veel geld kost!).

Helaas is het zo dat de vraag hoog is in mijn dorp, en het aanbod zeer klein. Toch willen we hier graag blijven en niet naar bijv de dichtbij gelegen stad verhuizen. Ons grote voordeel is wel dat we nu lekker goedkoop huren (alleen iets te klein) dus een jaar of langer wachten en zoeken is voor ons geen enkel probleem.

-edit:-
En gelukkig is deze makelaar hier in het dorp totaal geen bekende, dus de kans dat we weer met hem te maken krijgen is nihil (of eigenlijk zelfs 0, want dat willen we bij voorbaat niet meer).

[ Bericht 6% gewijzigd door Pompsnol op 10-11-2006 14:40:56 ]
Pijpe een euro!
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:29:06 #81
100631 Pompsnol
FOK! SpuitHoer
pi_43426707
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:15 schreef avotar het volgende:

[..]

je zou kunnen kijken bij welke overkoepelende organisatie hij zit aangesloten en hen een gedetailleerde uitzetting van het geheel kunnen sturen.

ik denk persoonlijk dat de verkopers een fout hebben gemaakt door met jullie in contact te treden, daar hebben ze een overeenkomst met hun makelaar voor gesloten en derhalve hadden ze jullie de eerste keer al terug naar de makelaar moeten sturen.

Aan de andere kant heeft de makelaar jullie bod gebruikt om wat druk uit te oefenen op de eerste gegadigden. Combineer dat met de tirade van vandaag en schrijf daar een mailtje over naar de organisatie waar hij bij aangesloten zit als je je gelijk wil halen.

Het huis krijg je hier niet mee.
De makelaar zit bij geen enkele organisatie aangesloten.

Dat de verkopers met ons in contact zijn getreden was in ons belang maar ook in dat van hen! Alleen dat zien ze helaas niet in (dankzij de makelaar). Dus een 'fout' kan ik het niet noemen.

We verwachten niet dat we dat huis nog kunnen kopen. Toch is er theoretisch nog een kans, zolang het te koop staat. Die mensen moeten binnen een paar maanden weg. Dat staat vast. Als ze er dadelijk achter komen dat geen hond dat huis voor de vraagprijs wil, zullen ze misschien eens bij zichzelf en over ons bod na gaan denken. De makelaar mag dan doen alsof hij principes heeft door niet met ons verder te willen, uiteindelijk denkt hij ook alleen aan geld.
Pijpe een euro!
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:32:07 #82
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_43426788
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:29 schreef Pompsnol het volgende:

[..]

Dat de verkopers met ons in contact zijn getreden was in ons belang maar ook in dat van hen! Alleen dat zien ze helaas niet in (dankzij de makelaar). Dus een 'fout' kan ik het niet noemen.
fout is het wel, als zij dat zo met de makelaar hebben afgesproken.
dat is een redelijk standaard clausule in zo'n contract.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:36:23 #83
100631 Pompsnol
FOK! SpuitHoer
pi_43426939
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:32 schreef avotar het volgende:

[..]

fout is het wel, als zij dat zo met de makelaar hebben afgesproken.
dat is een redelijk standaard clausule in zo'n contract.
Maar het lijkt me sterk dat er in het contract staat dat de makelaar bepaalt aan wie, wanneer en voor welk bedrag zij hun huis verkopen. Toch is dat hier het geval. Niet alleen heeft de makelaar hun verkoopprijs bepaald (zij waren immers tevreden met 245 en later 244) maar hij heeft ook nog eens de termijn bepaald waarop ze hun huis moeten verlaten (zij wilden max. 1 jaar blijven zitten, nu willen ze binnen 3 maanden eruit). Het is eigenlijk te zielig voor woorden, maar die makelaar heeft die mensen volkomen in zijn macht.
Pijpe een euro!
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:44:08 #84
100631 Pompsnol
FOK! SpuitHoer
pi_43427188
Een 'kleinigheid' die ik nog niet vermeld heb in het verhaal is dat deze makelaar eerder in gesprekken met ons erg loslippig is geweest over een eerdere bieder. Dat wil zeggen: Naam, adres, woonplaats, het feit dat ie gaat scheiden, kinderen heeft, alimentatie moet gaan betalen en zijn financiering bij de bank niet rond heeft kunnen krijgen en daarom heeft afgehaakt.
Pijpe een euro!
pi_43464900
welk land woon je eigenlijk?
  maandag 13 november 2006 @ 09:28:55 #86
100631 Pompsnol
FOK! SpuitHoer
pi_43499391
In Nederland
Pijpe een euro!
  maandag 13 november 2006 @ 19:06:52 #87
57047 macondo
pi_43516912
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:28 schreef Pompsnol het volgende:
In Nederland
Met zo'n username krijg je nog best veel serieuze reacties..
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')