Ummm en dat met 4,4 procent. Lijkt me wel erg veel eigenlijk. Met twee ton zal je toch netto ongeveer uitkomen op 500 euro per maand (aflossingsvrij dan).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:55 schreef Pompsnol het volgende:
Uitgaande van andere berekeningen komen we dan uit op een hypotheek (met aflossing) die ons zon 800 a 900 netto per maand gaat kosten.
Ik weet niet hoeveel huizen er te koop staan in jouw dorp, maar er zal toch wel meer zijn dan alleen dit huis? En meerdere kakkerlakken makelaars? Ik zou mijn hypotheek gewoon laten regelen bij de Hypotheker of zo..quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:46 schreef Pompsnol het volgende:
Nee het is niet aflossingsvrij. De precieze constructie zouden we nog doorspreken, maar met de recente ontwikkelingen zal dat niet op heel korte termijn gaan gebeuren
je zou kunnen kijken bij welke overkoepelende organisatie hij zit aangesloten en hen een gedetailleerde uitzetting van het geheel kunnen sturen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:56 schreef Pompsnol het volgende:
Overigens nog een kleine update:
De makelaar belde me zojuist. Nog altijd witheet van woedeom te checken of we nog in onderhandeling zijn
hij wil 249 en wij niet hoger dan 244 dus we zijn niet meer in onderhandeling nu.
Verder begon hij te schelden. M'n vader is een sukkel (keer of 10) en wij zijn sukkels. HIJ bepaalt of, wanneer, aan wie en tegen welke prijs het huis verkocht wordt, en niet de verkopers (zijn woorden !!!). Ik ben gewoon rustig gebleven, maar hij raasde en tierde maar door.
Wat een ratValt er nou niks te beginnen tegen dit soort oplichters...
Zeker niet. Mijn vader loopt al tientallen jaren rond in de financiele wereld en hij geeft aan dat de hypotheker zeker geen betrouwbare partij is. Dmv ondoorichtige constructies (zeker bij oversluiten etc) proberen ze veel geld te verdienen terwijl het voor de klant lijkt alsof ze een goede deal gesloten hebben (meefinancieren van renteboetes en dat soort geintjes). Bedrijven als De Hypotheker zijn ook nooit onafhankelijk (zoals ze zelf vaak bewerken) want voor bepaalde constructies of hypotheken bij bepaalde verstrekkers krijgen ze gewoon meer provisie. Daarom zullen ze bij oversluiten een klant ook altijd naar een andere verstrekker toelullen; dan krijgen ze namelijk provisie over het gehele hypotheekbedrag, wat ze weer meefinancieren in de nieuwe hypotheek zodat het uiteindelijk goedkoop lijkt voor de klant (maar ondertussen veel geld kost!).quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:09 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel huizen er te koop staan in jouw dorp, maar er zal toch wel meer zijn dan alleen dit huis? En meerdere kakkerlakken makelaars? Ik zou mijn hypotheek gewoon laten regelen bij de Hypotheker of zo..
De makelaar zit bij geen enkele organisatie aangesloten.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:15 schreef avotar het volgende:
[..]
je zou kunnen kijken bij welke overkoepelende organisatie hij zit aangesloten en hen een gedetailleerde uitzetting van het geheel kunnen sturen.
ik denk persoonlijk dat de verkopers een fout hebben gemaakt door met jullie in contact te treden, daar hebben ze een overeenkomst met hun makelaar voor gesloten en derhalve hadden ze jullie de eerste keer al terug naar de makelaar moeten sturen.
Aan de andere kant heeft de makelaar jullie bod gebruikt om wat druk uit te oefenen op de eerste gegadigden. Combineer dat met de tirade van vandaag en schrijf daar een mailtje over naar de organisatie waar hij bij aangesloten zit als je je gelijk wil halen.
Het huis krijg je hier niet mee.
fout is het wel, als zij dat zo met de makelaar hebben afgesproken.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:29 schreef Pompsnol het volgende:
[..]
Dat de verkopers met ons in contact zijn getreden was in ons belang maar ook in dat van hen! Alleen dat zien ze helaas niet in (dankzij de makelaar). Dus een 'fout' kan ik het niet noemen.
Maar het lijkt me sterk dat er in het contract staat dat de makelaar bepaalt aan wie, wanneer en voor welk bedrag zij hun huis verkopen. Toch is dat hier het geval. Niet alleen heeft de makelaar hun verkoopprijs bepaald (zij waren immers tevreden met 245 en later 244) maar hij heeft ook nog eens de termijn bepaald waarop ze hun huis moeten verlaten (zij wilden max. 1 jaar blijven zitten, nu willen ze binnen 3 maanden eruit). Het is eigenlijk te zielig voor woorden, maar die makelaar heeft die mensen volkomen in zijn macht.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:32 schreef avotar het volgende:
[..]
fout is het wel, als zij dat zo met de makelaar hebben afgesproken.
dat is een redelijk standaard clausule in zo'n contract.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |