quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:36 schreef owlet het volgende:[..]
Zo sneu altijd, als mensen per direct stoppen met vieren zodra het jongste kind niet meer geloofd.
leuke anecdote, toen de jongste van mijn twee nichtjes er per ongeuk achter kwam heeft ze samen met haar oudere zusje afgesproken nog heel lang te doen alsof ze nog geloofde. Want anders zouden ze misschien wel geen cadeautjes krijgen!
En de ouders maar vertederd praten over hun goedgelovige dochter
ik was een grote mazzelaar vroeger, wij vierden vroeger met de hele familie sinterklaas bij mijn oma thuis. ik was de oudste van alle kleinkinderen en heb net zolang bergen kado's gehad tot de jongste niet meer geloofde. (toen was ik 18 geloof ik
![]()
)
nee, ik vind al dat kadogedoe wel aardig maar te makkelijk. ik ben van de surprises. surprises die verder gaan dan een paar aan elkaar geplakte dozen en lange gedichten met speldenprikken en pesterijtjes.
we hebben dat vroeger 2 x gedaan. in de herfstvakantie kwam de hele familie dan bij elkaar om lootjes te trekken. en vanaf dat moment was je niet meer veilig. iedere blunder die je beging kon je in je gedicht of surprise verwachten.
zo was ik ineens mijn roze panty kwijt en kwam dat ding ineens vanuit een surprise weer tevoorschijn, kompleet met de botuitsteeksels die ik dat jaar had laten verwijderen
![]()
.zoiets dus. DAT is voor mij sinterklaasavond.